RVS-käsittely

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
hsk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 377
Liittynyt: 19 Kesä 2009, 13:45
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja hsk »

Onko opelisteilla kokemuksia RVS-käsittelystä omaan ooppeeliin? Ajattelin kokeilla omaan zafiraan moottori ja vaihteisto käsittelyn.
Paljon ainakin löytyy positiivisia kokemuksia netistä, ku lueskelin..
Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
Avatar
superiorman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 29 Joulu 2007, 19:51

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja superiorman »

Tähän ei uskalla kukaan vastata.Että lisäaineella olis hyviä tai huonoja vaikutuksia,eli että edes tunnustaisi kokeilleensa.Olet varmaan oman tuomion varassa tässä jutussa.Siis
tällä foorumilla.
Avatar
Jolle
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 118
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jolle »

superiorman kirjoitti:Tähän ei uskalla kukaan vastata.Että lisäaineella olis hyviä tai huonoja vaikutuksia,eli että edes tunnustaisi kokeilleensa.Olet varmaan oman tuomion varassa tässä jutussa.Siis
tällä foorumilla.
Forten aineita on kyllä käytetty hyvällä menestyksellä,tästä ei tietoo..
Ascona C 2.0 Gt 16v
Ascona C 2.0 Sprint
Ascona C 1.8 Cabriolet
Vectra A 2.0 Let
Firebird Trans Am 6.6
Zetor 5545
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

superiorman kirjoitti:Tähän ei uskalla kukaan vastata.Että lisäaineella olis hyviä tai huonoja vaikutuksia,eli että edes tunnustaisi kokeilleensa.Olet varmaan oman tuomion varassa tässä jutussa.Siis
tällä foorumilla.
RVS ei ole lisäaine.

Kyllähän tuota mm. Vauhdin Maailma testasi hyvällä menestyksellä,tehoa joitain prosentteja lisää ja voimansiirron häviöt pieneni muutaman prosentin. Itse pistin edellisessä autossa vaihteistoon ja oli sillä muutakin kuin placebovaikutus. Nykyiseen ajattelin kokeilla koneeseenkin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Tässä vähän aiempaa keskustelua aiheesta:

http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... t=red+line
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
T.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 30 Marras 2008, 16:37
Paikkakunta: Tampere

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja T.R »

Tuli sitten kokeiltua tuota RVS-mönjää omegan moottoriin. Pitäisi olla melko ihanteellinen kohde, 402tkm mittarissa ja tyhjäkäynnillä reilua ohipuhallusta sekä nokka-akselissa kulumaa. Toisen käsittelyn jälkeen on nyt menty vähän runsas 1000km ja vaikutuksista on aika vaikea sanoa mitään:

Ohipuhallusta esiintyy edelleen reilusti
Nokkaa kurkistelemalla vaikea sanoa onko metallikeraamia syntynyt
Polttoaineenkulutus aikalailla ennallaan
Öljynkulutuksessa ei havaittavaa muutosta

Kaikenvääristävän persdynon mukaan saattaa kulkea vähän tasaisemmin ja pirteämmin pienillä kierroksilla, mutta varmaksi ei voi todeta. Eniten toivoin/odotin että ohipuhallus olisi vähentynyt, sen olisi huomannut helposti ja öljyt pysyisivät hyvänä pidempään.

Muiden kokemuksia olisi kiva kuulla, ei vaikuta ihan ostos-tv koijaukselta mutta mitään varmaa ja puolueetonta tietoa ei oikein löydy.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Mulla on mömmöt myös koneessa, toisen käsittelyn jälkeen ajettu nyt noin 2000 km. Kyllä se jotain on tehnyt. Kun mömmöillä oli ajettu muutama sata kilometriä hävisi venttiilikoneiston ylimääräinen rouske. Kun toisesta käsittelystä oli tuhatkunta kilometriä, otin uteliaisuuttani toisen venakopan auki. Nokkien kärjissä oli jotain ympäristöä tummempaa, todennäköisesti juuri rvs-pintaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kalliita on ainakin jotkut noista :o Esim omaan koneeseen kunnostukseen tarkoitettu litku maksaa 120€. Parasta olis olla hyötyä!
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On ne arvokkaita, mutta ainakin TI-Tarvike myi mulle tuon satsin karvan alta satasella vaikka listahinta oli melkein 120 euroa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Eilen otin Corsan koneesta kannen pois ja tänään katselin tarkemmin pyttyjä, ja näyttää vahvasti siltä että pytyissä todellakin on RVS:n tekemä pinta. Hiukan outoa oli se, että näyttää siltä että se pinta näyttää loppuvan alemman puristusrenkaan ykk:hon, ainakin sen ja ylemmän puristusrenkaan ykk:n väli on vaaleampi niin kuin siihen ei olisi pintaa muodostunut. Hassua.

Edit:
Tästä oli joku uudempikin keskustelu, mutta haku ei löytänyt yhtään mitään eikä käsipelilläkään hakemalla osunut silmään.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Agiperi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 00:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

Voiko joku oikeasti väittää huomaavansa perstuntumalla ratin takana aineen tuoman eron, joka kuitenkin tapahtunee pikkuhiljaa satojen kilsojen aikana ja samallahan niihin ehtii hyvin tottua? Enpä usko...

Itse laitoin koneeseen ja lootaan Xadoa jonka pitäisi olla samalla tavalla toimivaa kuin RVS, koneen puolesta en osaa sanoa mutta muutaman päivän kuluessa vaihteiden vaihto (erityisesti ykköseltä kakkoselle) muuttui jotenkin "pehmeämmäksi". Hauskinta on etten enää osaa sanoa onko vaikutus samanlainen vai onko se mennyt takaisin entisenlaiseksi...
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ihminen huomaa juuri sen mitä odottaakin huomaavansa ;)

Ei tuossa Sorsassa ajossa mitään eroa huomannut, mutta tosiaan kun on kone auki niin ihan silmällä näkee että se on pinnoittanut noi sylinterit.

Alfassa käsittelyn huomasi ihan äänestäkin, kun venttiilikoneiston ylimääräinen raksutus loppui. Ajossa ei siinäkään mitään huomannut, ei tuommoinen potentiaalinen muutaman prosentin tehonnousu juuri persdynon tarkkuudella tunnu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Agiperi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 00:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

Juuen tuota teikäläisen tapausta tarkoittanutkaan, vaan niitä sellasia "vaikutuksen huomasin 1000km jälkeen" jotka pistää hieman huvittamaan, ihanku NAPS noin vaan tonnin jälkeen heti alko tuntuun paremmalta :lollis: Ja kauheena mainostetaan just jotain muutaman rosentin teho/vääntö/puristusnousuja jotka ei varmana tunnu missään.

Jos kone kovin nakuttaa tai vaihteisto pykii/ääntelee niin kannattanee kokeilla, missä oikeasti huomaa pian vaikutuksen, mutta muuten ei taida saada kuin hyvän mielen kuvitellessaan että nyt on vehkeet tuhoutumattomia keraamipinnoituksineen :D
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kyllähän se pidentää osien käyttöikää ja pienentää kulutusta, ihan positiivisia asioita vaikka ei dramaattista eroa käynnissä olisikaan. Se on sitten tapauksesta kiinni onko se kannattavaa.

Noiden aineiden käyttäjäkokemuksia kun lueskelee niin ne on kyllä suorastaan koomisia osa. Joku mm. vakavissaan selitti että polkupyörän laakerien käsittely olisi tehnyt merkittävän eron siihen kuinka kevyesti fillari rullaa, niin kuin laakerikitka ylipäätään olisi polkupyörän ajovastuksista mitenkään merkittävässä roolissa ylipäätään :lol:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Tuomas kirjoitti:Joku mm. vakavissaan selitti että polkupyörän laakerien käsittely olisi tehnyt merkittävän eron siihen kuinka kevyesti fillari rullaa, niin kuin laakerikitka ylipäätään olisi polkupyörän ajovastuksista mitenkään merkittävässä roolissa ylipäätään :lol:
Kyllä rumpuvaihteisessa saattaisi hyvinkin huomata eron, jos käsittelyllä saisi kitkaa pienemmäksi. Voimansiirto menee planeettavaihteiden kautta, joissa on yleensä liukulaakerit. Ja kun näitä vaihteita on kaksi (tai jopa kolme) sarjaan kytkettynä, niin kitkahäviöt tuplaantuu (tai kolminkertaistuu).

Tekisi mieli laittaa aine ko. tarkoitukseen kokeiluun 8-v nexus shimanoon :-?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Vastaa Viestiin