jakopää c20xe

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
OneLovE
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 08:47
Paikkakunta: Mikkeli

jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja OneLovE »

tuossa tuli ostettua c20xe tekniikka ja ajattelin vaihtaa siihin nyt irrallaan ollessaa jakopään..
paikallisessa tarvike myymälässä kävin sitten kysylee osia niin löytää kahta eri mallia vesipumppuja ja hihna\kiristin sarjaa...
mistäs nyt tiedän muuten kuin ottamalla tiskiltä kummatkin ja vertaamalla sitten koneessa oleviin... oliko että 91 vai 92 vuodesssa muuttuu nuo palikat erillaisiin ja mitään tietoa että minkä ikäsestä tuo paketti irti otettu
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja TJT »

Taisi jakopää muuttua vasta -93 huitteilla samalla, kun apulaiteremmit vaihtui moniurahihnaan ja moottorinohjaus M2.8.
Ainakin omassa MY92 librassa on vielä vanhemman mallin jakopäänrojut.

Katso pannusta kummat siellä on.

Vasemman puoleiset rojut vanhemman ja oikeanpuoleiset uudemman:
Kuva
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
OneLovE
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 08:47
Paikkakunta: Mikkeli

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja OneLovE »

TJT kirjoitti:Taisi jakopää muuttua vasta -93 huitteilla samalla, kun apulaiteremmit vaihtui moniurahihnaan ja moottorinohjaus M2.8.
Ainakin omassa MY92 librassa on vielä vanhemman mallin jakopäänrojut.

Katso pannusta kummat siellä on.

Vasemman puoleiset rojut vanhemman ja oikeanpuoleiset uudemman:
http://product-images.qedmotorsport.co. ... lt-kit.jpg
ei toimi kuva
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja ata »

Tuon sivun mukaan jakopää muuttuu sarjanumeron perusteella seuraavasti:
Although the basic engine design has remained constant for the XE engines there were a few minor changes made leading to the distinction between 'early type' engines (those up to engine number 14142838) and 'late type' engines (those from engine number 14142839 onwards).
Mutta joskus 1993 paikkeilla tuo muutos on tapahtunut. Minullakin on MY92 Calibra jossa vanhanmallinen jakopää ja MY94 (1993 valmistettu) Vectra jossa taas on uudemmanmallinen jakopää. Helpoitenhan nuo erottaa siitä että uudemmassa on moniurahihna kiilahihnan tilalla.

Hihnat, ja hihnapyörät ym. hilppeet ovat tosiaan noissa keskenään erilaiset.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
OneLovE
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 08:47
Paikkakunta: Mikkeli

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja OneLovE »

nonni tämä selventi huomattavasti asiaa.. elikkä itselläni on kiilahihnat
että se niiku on my92 ja 14142838

hiukka halvempi tuo paketti vanhempaan ku uuteen
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ja ettei tarvitse kummemmin tapella tuon kiristimen kanssa, niin:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=191859 ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
OneLovE
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 08:47
Paikkakunta: Mikkeli

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja OneLovE »

TJT kirjoitti:Ja ettei tarvitse kummemmin tapella tuon kiristimen kanssa, niin:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=191859 ;)
kiitos ja kumarrus..
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
moogeli84
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: punkaharju

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja moogeli84 »

omassakin olisi hihnan vaihto remontti kohta edessä...
mitä kaikkea tuohon kannattaa nyt vaihtaa, kun viime remontissa uusittu kaikki?
audi a6 2.7BIT quattro
volvo V40 T4
ex-audi a4 2.8 v6 quattro
ex-vectra-b 2.2 sport
ex-vectra-a 2000 fwd
ex-vectra-a 2000 4x4
ex-vectra-a 20ne
ex-kadett-e 20seh
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

^ hihna, kiristin, rullat ja se vespumppu. eli kaikki paitsi nokkien ja kampuran pyörää...

ja sittenhän siinä samalla menee apulaite hihna/hihnat ja pakkasnesteet. ja lisäksi öljyt, sekä ilman- ja öljynsuodatinkin, ja miksei bensansuodatinkin.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
moogeli84
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: punkaharju

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja moogeli84 »

ja miksei samalla tekis täydellistä koneremonttiakin
audi a6 2.7BIT quattro
volvo V40 T4
ex-audi a4 2.8 v6 quattro
ex-vectra-b 2.2 sport
ex-vectra-a 2000 fwd
ex-vectra-a 2000 4x4
ex-vectra-a 20ne
ex-kadett-e 20seh
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

¨jos öljy vuotoja niin tiivisteitä menis siinä samalla... :arque:
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kampuran stefa kannattaa vaihtaa, vaikka viime rempassa olisikin vaihdettu.
Nimimerkillä 10tkm jakorempan jälkeen stefa korkkasi...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: suomi

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja JJunior »

...Ja jos kampuran stefan vaihtaa niin vetäkää se ohjetiukkuuteen se pultti takasin, olikohan jotain 200nm suunnalla tiukkuus. Ettei käy niinku kovin monelle on käynyt et pultti löystyy ja lopulta ratas hakkaa kiilan paskaks ja sitten saa sen konerempan tehdä.
2.0t Re85
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Lukite väliin, 250nm+45astetta päälle. Näin lukee Tunexin sivuilla
Avatar
JokkeJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: jakopää c20xe

Viesti Kirjoittaja JokkeJ »

Nostetaas vanhaa juttua.. Eli hommasin säädettävät nokka-pyörät ja lähtökohtasesti kuvittelin koneen olevan vanhempaa koska jakaja mallinen mielestäni kattelin hammastuksenkin oikeaksi, mutta ei se sitä ollutkaan vaan Kone olikin uudempi versio.. Mutta onko noissa nokka-akselin hihnapyörissä myös kokoero? En tullut mitanneeksi noiden halkaisijoita vielä, mutta ovat selvästi isommat.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Vastaa Viestiin