2.2 Direct

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Rapids
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 08:16

Re: 2.2 Direct

Viesti Kirjoittaja Rapids »

Jatkoa 3 vuoden ja 7 kuukauden jälkeen, kilometrejä tullut 40000km:

Vein auton Opeleihin erikoistuneeseen huoltoon koodien lukuun kun syttyi päästönvalvonnan merkkivalo kojetauluun.

Korjaamolta soittivat, että jakopää ääntää pahasti ja suosittelivat sen välitöntä vaihtoa.

Soitin merkkihuoltoon joka jakopään viimeksi vaihtoi. Sanoivat että osilla on 2 vuoden takuu ja se siitä. Eivät tule vastaan.

Autolla on nyt ajettu 112000 km ja jakopäätä vaihdetaan toistamiseen. Samalla saattaa mennä myös korkeapainepumppukin vaihtoon..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 2.2 Direct

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kovin lyhytikäinen jakopääsarja... suorastaan ihmetyttää. Mahtoivatkohan laittaa ns. turbon kiristimen aiemmassa vaihdossa ??
Vaihdettiinko edellisessä vaihdossa myös tasapainoakselien ketjusarja ?? Jos ei, niin , ettei ääni tulisi sitten siitä ??

Osien takuu on ihan selkeästi ilmoitettu 2 vuodeksi, joten ymmärrettävää, etteivät tule vastaan.

Korkeapainepumppu on useimmiten lyhytikäinen... useampi foorumilainen on pumpun vaihtanut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rapids
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 08:16

Re: 2.2 Direct

Viesti Kirjoittaja Rapids »

Viimeksi vaihtoivat merkkihuollossa jakoketjun kiristimen ja jakoketjun.

Tasapainoakselien ketju oli kuulemma ok.

Uusi kiristin oli parempi turbomoottorin malli ja sanoivat, että nyt jakopää kestää niin kuin pitääkin.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 2.2 Direct

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kyllä sen jakopään silloin pitäisi kestää reilusti yli 100 tkm, kun on kerran se turbon kiristin siinä uudessa sarjassa.
Veikkaan, että tasapainoakselien ketju siellä pitää ääntä.
Avaamatta tosin ei voi varmasti tietää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin