X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Elikkäs selaillu eikä oikeen mitään kunnon kuvallisia ohjeita ole löytyny kyseisestä aiheesta niin ajattelin väsätä tälläisen vaikka onkin aika yksinkertainen homma. Itsellä sytytti moottorin häiriövaloa astra g:ssä ja ei menny päästöistä läpi joten tukin egr-venttiilin. Loppui siihen valon palaminen ja päästö ongelmat.
Elikkäs ensin poista suojamuovi, 2 torxia ja öljykorkki pois.
Ympyröitynä egr-venttiili
Venttiili irroitettuna (kiinni 2 torx pultilla)
Sitten pääsee ihmettelemään ja tekemään "uutta tiivistettä", tein ainakin vaan kuparilevystä vanhalla tiivisteen mallilla ja jättää vain 1 reiän tekemättä kuten kuvasta näkyy. (Oma tekele vähän karsee kun työkalut oli mitä oli, mutta pääasia että hoitaa hommansa. =) )
Pistin kuparilevyn ja vielä vanhan tiivisteenkin väliin ja kiinni.
Tarvittavat työkalut:
Muovisuojaan ja egr-venttiilin irroittamiseen tarvittavat hylsyt:
Kuparilevyn väsäämiseen käytin peltisaksia, porakonetta ja viilaa!
Elikkäs ensin poista suojamuovi, 2 torxia ja öljykorkki pois.
Ympyröitynä egr-venttiili
Venttiili irroitettuna (kiinni 2 torx pultilla)
Sitten pääsee ihmettelemään ja tekemään "uutta tiivistettä", tein ainakin vaan kuparilevystä vanhalla tiivisteen mallilla ja jättää vain 1 reiän tekemättä kuten kuvasta näkyy. (Oma tekele vähän karsee kun työkalut oli mitä oli, mutta pääasia että hoitaa hommansa. =) )
Pistin kuparilevyn ja vielä vanhan tiivisteenkin väliin ja kiinni.
Tarvittavat työkalut:
Muovisuojaan ja egr-venttiilin irroittamiseen tarvittavat hylsyt:
Kuparilevyn väsäämiseen käytin peltisaksia, porakonetta ja viilaa!
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Hieno juttu!jomppaa kirjoitti:Elikkäs selaillu eikä oikeen mitään kunnon kuvallisia ohjeita ole löytyny kyseisestä aiheesta niin ajattelin väsätä tälläisen vaikka onkin aika yksinkertainen homma. Itsellä sytytti moottorin häiriövaloa astra g:ssä ja ei menny päästöistä läpi joten tukin egr-venttiilin. Loppui siihen valon palaminen ja päästö ongelmat.
Elikkäs ensin poista suojamuovi, 2 torxia ja öljykorkki pois.
Ympyröitynä egr-venttiili
Venttiili irroitettuna (kiinni 2 torx pultilla)
Sitten pääsee ihmettelemään ja tekemään "uutta tiivistettä", tein ainakin vaan kuparilevystä vanhalla tiivisteen mallilla ja jättää vain 1 reiän tekemättä kuten kuvasta näkyy. (Oma tekele vähän karsee kun työkalut oli mitä oli, mutta pääasia että hoitaa hommansa. =) )
Pistin kuparilevyn ja vielä vanhan tiivisteenkin väliin ja kiinni.
Tarvittavat työkalut:
Muovisuojaan ja egr-venttiilin irroittamiseen tarvittavat hylsyt:
Kuparilevyn väsäämiseen käytin peltisaksia, porakonetta ja viilaa!
Onhan näistä egr venttiileistä keskusteltu sen miljoona kertaa mut nyt oikeesti on hyvät ohjeet tohon hommaan.
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Marmoritiskiltä saa tuohon myös valmiin sokean tiivisteen jos ei jaksa itse sellaista askarrella.
Mahtaako tuohon muuten saada uutta ohjelmaa EGR:n poistamiseen?
Mahtaako tuohon muuten saada uutta ohjelmaa EGR:n poistamiseen?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Uutta ohjelmaa egr:n poistamiseen?
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Mulla oli kans tol koneel oleva astra.. Ei sinne mitään uutta ohjelmaa tarvi boksiin.. Pelaa muutenkin
Sarjassamme miten tässä näin kävi
Opel Vectra C GTS 3.2 V6 (harraste räpellys)
Opel Insignia -09 2.0 cdti (käyttis)
Opel Vectra C GTS 3.2 V6 (harraste räpellys)
Opel Insignia -09 2.0 cdti (käyttis)
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Jep pelaa kyllä normaalisti ilman päivittämistäki.
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Tuomas kirjoitti:Marmoritiskiltä saa tuohon myös valmiin sokean tiivisteen jos ei jaksa itse sellaista askarrella.
Mahtaako tuohon muuten saada uutta ohjelmaa EGR:n poistamiseen?
Joo eipä se ohjelma paljoo auta jos on egr venttiili jumissa.
Tossa ks. koneessa ei sytytä vikakoodia vaikka sen tukkiikin ja ottaa pistokkeen irti.
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Vikavalo syttyy jos pistokkeen irrottaa. itse ratkaisin asian näin:Undertaker kirjoitti:Tossa ks. koneessa ei sytytä vikakoodia vaikka sen tukkiikin ja ottaa pistokkeen irti.
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... 009695.jpg
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Jep, niin tekee jos nyppää liittimen irti. Tuo kans 1 ratkasu, katsastusmies ei välttämättä hypi riemusta, mutta.. : )
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Pöh, eivätpä ole huomanneetjomppaa kirjoitti:Tuo kans 1 ratkasu, katsastusmies ei välttämättä hypi riemusta, mutta.. : )
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Okei...Zafira kirjoitti:Vikavalo syttyy jos pistokkeen irrottaa. itse ratkaisin asian näin:Undertaker kirjoitti:Tossa ks. koneessa ei sytytä vikakoodia vaikka sen tukkiikin ja ottaa pistokkeen irti.
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... 009695.jpg
Mut vikavalo ei pala pelkällä tukkimisella ja sehän se tässä tapauksessa riittää.
Joissain EGR:n tukkiminen sytyttää itsessään jo vikavalon.
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
No eihän sen sitte väliä oo!Zafira kirjoitti:Pöh, eivätpä ole huomanneetjomppaa kirjoitti:Tuo kans 1 ratkasu, katsastusmies ei välttämättä hypi riemusta, mutta.. : )
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Hei. Olen tekemässä lähipäivinä tuolle egr venttiilille sokean tiivisteen. Osaako kukaan sanoa, että minkä kokoinen torx-hylsy tuota varten pitää hommata? Kone on Z16SE. Kiitos jo etukäteen
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Huomasin että noita löytyy myös valmiina halvalla hinnalla niin ei tarvitse itse alkaa sorvailemaan. Löysin kahdenlaisia, keskireiällä ja ilman
https://www.ebay.co.uk/itm/07-EGR-valve ... ctupt=true
https://www.ebay.co.uk/itm/06-EGR-valve ... ctupt=true
Tuo keskireiällinen taitaa olla oikea X18XE1 koneeseen? Imeekö EGR tuon keskireiän kautta pakokaasuja vai päästääkö imusarjaan niitä? Mietin vain jos tuo venttiili olisikin jäänyt auki asentoon niin eikai se mitään haittaa vaikka tuossa tuo reikä onkin kun toiset reiät ovat tukittuna. Tarkoitus on vain, että venttiili pääsee vapaasti liikkumaan.
En ole vielä EGR:ää avannut kun ei löytynyt oikeaa torx-avainta.
https://www.ebay.co.uk/itm/07-EGR-valve ... ctupt=true
https://www.ebay.co.uk/itm/06-EGR-valve ... ctupt=true
Tuo keskireiällinen taitaa olla oikea X18XE1 koneeseen? Imeekö EGR tuon keskireiän kautta pakokaasuja vai päästääkö imusarjaan niitä? Mietin vain jos tuo venttiili olisikin jäänyt auki asentoon niin eikai se mitään haittaa vaikka tuossa tuo reikä onkin kun toiset reiät ovat tukittuna. Tarkoitus on vain, että venttiili pääsee vapaasti liikkumaan.
En ole vielä EGR:ää avannut kun ei löytynyt oikeaa torx-avainta.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: X18XE1 EGR-venttiilin tukkiminen
Egr kierrättää pakokaasua pakosarjasta imusarjaan.
Pakosarjassa on painetta ja imusarjassa alipainetta auton ollessa käynnissä. Kun egr on auki laihentaa ecu hieman seosta. Kuitenkin moottorinohjaus korjaa seoksen normaaliksi ymmärtämättä että mitään vikaa olisi. Kaikissa uudemmissa autossa egr tulppaaminen ei ole mahdollista ilman vikavalon syttymistä.
X16xel molemmista versioista olen tukkinut egr venttiilin onnistuneesti tiivisteellä ja riittää kun toisen reiän tukkii. Mielummin sen mihin egr kara ei ole kohdalla
Pakosarjassa on painetta ja imusarjassa alipainetta auton ollessa käynnissä. Kun egr on auki laihentaa ecu hieman seosta. Kuitenkin moottorinohjaus korjaa seoksen normaaliksi ymmärtämättä että mitään vikaa olisi. Kaikissa uudemmissa autossa egr tulppaaminen ei ole mahdollista ilman vikavalon syttymistä.
X16xel molemmista versioista olen tukkinut egr venttiilin onnistuneesti tiivisteellä ja riittää kun toisen reiän tukkii. Mielummin sen mihin egr kara ei ole kohdalla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.