Peräöljyn vaihto B Omega
Peräöljyn vaihto B Omega
Joo aikaisemmin kysäsinkin tästä operaatiosta, mutta ajattelin nyt tehdä sille oman aiheensa sillä saattaa olla että tulee lisäkysymyksiä tästä. Eli olen ajatellut vaihtaa autooni, B Omega 2.0 16V -94, peräöljyt. Otin tossa äskettäin pari kuvaa auton alta ja tahtoisinkin kysyä, että missä tuon peräöljyn täyttöproppu on ja näkyykö sitä kuvissa?
Kuvat:
http://aijaa.com/v.php?i=001718027966.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001628027967.jpg
Kuvat:
http://aijaa.com/v.php?i=001718027966.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001628027967.jpg
Opel Omega 2.0 16V -94 Ex.
Peugeot 406 1.8 -98.
Peugeot 406 1.8 -98.
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Täyttöproppu sijaitsee murikan oikealla kyljellä, jos en ihan väärin muista niin vetoakselin etupuolella. Ei siis näy kuvissa. Vaihto tapahtuu avaamalla takakansi. ensin ABs anturien johdot irti liittimistä, löysäät kaksi pulttia jotka kannattelee vetopyörästöä ja murikka tunkin pääll ekannatukseen. Sitten ne 9 ruuvia auki ja öljyt on lattialla. tiivistyspintojen huolellinen puhdistus ja esim Loctite 598 väliin, kansi kiinni 60 Nm, kannakepultit kiinni 90Nm ja johdot takas. Sitten onkin kulunut jo vartti ja tiivistemassa kovettunut sen verran että voit täyttää öljyt, proppu kiinni 22Nm.
Jos on lukollinen perä niin ehdottomasti lukollisen perän öljyä TAI marmoritiskiltä lisäainetta normi peräöljyn sekaan.
Jos on lukollinen perä niin ehdottomasti lukollisen perän öljyä TAI marmoritiskiltä lisäainetta normi peräöljyn sekaan.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Eikös tähän ollut jokin nopeampikin keino, ainakin muualla on puhuttu öljyn imemisestä pois ja täyttämisestä. Ei sen kummempia avaamisia. Tosiaan en viitsisi aloittaa mitään jäätävää remonttia kun ei ole kauheesti aikaa laittaa kun tarvii olla auto käytössä. Ostin peräöljyksi Red Linen synteettistä 75W90 LS -lisäaineella varustettua öljyä, jonka pitäisi olla ihan sopivaa juuri lukkoperällisiin autoihin.
Opel Omega 2.0 16V -94 Ex.
Peugeot 406 1.8 -98.
Peugeot 406 1.8 -98.
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Voihan sen teoriassa imeä täyttöaukosta mutta millähän ilveellä sen tyhjäksi saa ja mahdollisen muun moskan putsattua? Tohon imuhommaan et tarvitse eikä oikein voi antaakaan vinkkejä jos saat tulpan avattua...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
No ei tästäkään asiasta kuitenkaan mitään rakettitiedettä tarvi tehdä... Ihan vaan semmosella imu/puhallus pumpulla ottaa ne vanhat ölpät pois siitä täyttö reijän kautta. Etsii vain sellasen putken siihen joka mahtuu sinne, ja on tarpeeksi pitkä että saa sieltä pohjia myöden imettyä öljyt pois. Itse oon saanut tuolla tavalla sieltä imettyä noin 0.8-1 litra öljyä pois... Ja uudet öljyt samallalailla takaisin, kannattaa kuitenkin siinä välis puhdistaa se imupumppu.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
muistaaseni ihan vaan vetämällä siitä liitoksen kohalta.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Anturit pysyy kannessa kiinni, ota johdot irti liittimestä siitä yläpuolelta. Anturit menee monesti rikki irroittaessa, siksi "varmempi" ottaa liittimet auki.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Tänään hain kans ölpät perään , luulin et riittää kun nappaa takakannen pois , miks noi 2 vetopyörästön pulttia pitää avata ? En ole vielä tarkemmin kattonu ja
kuvissa ei näy koko murikka , voiko tossa hommassa ryssiä
En olis tunkkia laittanu murikan alle ilman ohjeistusta
kuvissa ei näy koko murikka , voiko tossa hommassa ryssiä
En olis tunkkia laittanu murikan alle ilman ohjeistusta
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Kai sitä pitää vähän laskea etteä mahtuu takakansi irti...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Jahas siel on sellasta propleema , no toivottavasti saa pultit auki
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
ottaa 5-6mm metalliporan terän ja poraa jomman kumman alimmaisen pultin reiästä vähän syvemmän. tulee öljyt ja moskat samasta reiästä pois. ennen kun laittaa kopan pultin takaisin valuttaa tuoretta öljyä vähän läpi tulee loputkin vanhat öljyt pois. 10 minuutin homma. eikä sinne jää poraus jyysteitä öljy tuo ne tullessaan.
toki voi sen tehdä hankalamminkin jos välttämättä haluaa
toki voi sen tehdä hankalamminkin jos välttämättä haluaa
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Niin eikä jää vuotamaan Eihän sen pultin kierre öljytiivis ole. Toki jos oikein vähällä haluaa päästä niin jättää vaihtamatta kokonaan
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
ootkos ikään kattonut mistä se öljy poistetaan jäykästä opelin perästä?
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
Olen kyllä. Mutta niinkuin sigusi sanoo... Eihän näissä koskaan ole ainoaa totuutta olemassakaan.putkikardaani kirjoitti:ootkos ikään kattonut mistä se öljy poistetaan jäykästä opelin perästä?
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Peräöljyn vaihto B Omega
kcl kirjoitti:Olen kyllä. Mutta niinkuin sigusi sanoo... Eihän näissä koskaan ole ainoaa totuutta olemassakaan.putkikardaani kirjoitti:ootkos ikään kattonut mistä se öljy poistetaan jäykästä opelin perästä?
A/B/C kadettien pienissä/isoissa Rekord/Ascona/manta yms perissä öljy poistetaan irroittamalla alimmainen peräkopanpultti. Eikä nekään vuoda vaikkei pultit olekkaan itsetiivistyviä putkikierteitä.
Köhkäh, tiivisteliimakin on keksitty ja pultin kanta kyllä tiivistää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)