Astra H vikakoodien luku yms.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Rakim187
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:28

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rakim187 »

Moro.

Itsellä syttyi eilen moottorinvalo ja auto antoi seuraavat ecn-koodit:

014100
013604
000000

Mistähän nuo koodit kertovat?

Löysin tällaiset tiedot koodeille, mutta valitettavasti nuo eivät kerro minulle yhtään mitään.

P0141 Happianturi 2, lämmityspiiri riittämätön?
P0136 Happianturi 2, mittaus/lämmityspiiri, johdinsarja vika?

Autona Astra-H, vuosimalli 04.

Valaiskaa joku minua että pääsen asiassa eteenpäin ja saataisiin auto takaisin ajokuntoon.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vikakoodit tarkoittavat , että pakoputkessa katalysaattorin jälkeen olevan ns. tarkistuslambdan virtapiirissä on vikaa.
Vika voi olla siinä moottorin takana olevassa liittimessä, liittimeltä lambda-anturille menevissä johtimissa tai itse lambda anturissa.
Tarkista liitin (puhdista myös) ja johtimet. Jos niissä ei ole vikaa, niin lambda vaihtoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rakim187
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:28

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rakim187 »

Robertx kirjoitti:Vikakoodit tarkoittavat , että pakoputkessa katalysaattorin jälkeen olevan ns. tarkistuslambdan virtapiirissä on vikaa.
Vika voi olla siinä moottorin takana olevassa liittimessä, liittimeltä lambda-anturille menevissä johtimissa tai itse lambda anturissa.
Tarkista liitin (puhdista myös) ja johtimet. Jos niissä ei ole vikaa, niin lambda vaihtoon.
Kiitos tiedosta. Mitenkäs kyseinen liitin tai johdin löytyy helpoiten (en ole ropannut autoja pahemmin koskaan) Vielä tyhmä kysymys perään mutta uskaltaako autolla ajella tällähetkellä?
Avatar
joupe79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Loka 2015, 08:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja joupe79 »

Jaha tuli omastakin katsottua kun tuo autojakari kuva palaa ja anto tämmösiä. ecn 038008 ja 245258 ei mitään hajua mitä noi vois olla?
Konttorilla käytin hastraa ja eihän se läpi menny, Vasen jarru toiminu ja kallistuksen vakaaja vasemmalla kiinnitys välyksellinen ja alatukivarren laakeri välys.. Noita pitäs alkaa sitten nikkaroimaan :D
1,9 diesel astra vm: 06 ja 2,0 diesel vectra vm:98
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

P0380-08 Hehkutuslaitteen yleinen virhe
P2452-5B Hiukkassuodatin painetunnistin korkea paine
Avatar
joupe79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Loka 2015, 08:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja joupe79 »

Kiitoksia. Pitääpä alkaa miettimään ja etsimään korjaustoimia näille. Mikäköhän paine tuolla polttoaine järjestelmässä on kun välillä tiputtaa dieselsuodattimen kannen välistä ainetta ja välillä..Suodatin vaihdettiin ja vika ilmeni taas muutaman kk päästä. Vai pitääköhän se vetää niin kireelle ku pystyy?
1,9 diesel astra vm: 06 ja 2,0 diesel vectra vm:98
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Polttoainesuodatin on matalapainepuolella... tarkkaa painetta en nyt muista mutta alle 4 bar. Suodatinkannen vuotaminen on yleinen ongelma. Se pitää kiristää todella tiukkaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vezques
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Loka 2016, 21:27

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Vezques »

Tervehdys,
Astra H Z18XE AF17 oleva auto alkoi vaihdelaatikko keväällä oireilemaan, että ei vaihtanut D:llä vaihteita ollenkaan vaan D4:lla pysyi. Auton uudelleen käynnistely auttoi jonkin aikaa, sitten käynnistelykään ei poistanut ongelmaa.

Vaihdoin input ja output anturit, ei vaikutusta,

Auto-Open Porvoossa luki koodit:
P0340 kokeilivat toisella anturilla ei vaikutusta.
P1700 ja P1895
Totesivat, että ecu vaihdettava 1200€, ei kiitos.

Lähetin vanhan ecun Englantiin, josta kopioivat vanhan ecun tiedot kunnostettuun.

Kytkin "uuden" ecun paikoilleen, vaihteiston vikavaihtaminen ei muuttunut. Nyt viikon verran "uudella" eculla (käsivaihtaen) ajeltuna auto ei tänään suostunut edes käynnistymään. Sahaa kyllä, mut ei niinkuin jaksa käynnistyä (jos vertais vanhaan autoon niin on fiilis, että pitäis pumppaa kaasua startatakseen).

Vikakoodeja jarru+kaasu taktiikalla antaa nyt:
034008
170000

TCM sijaitsee keskikonsolissa, mutta pystyykö sille itse tai Op-comilla tekemään mitään? Ja jos ostais ebaystä "uuden" TCM:n voiko sen laittaa paikoilleen ilman mitään sen kummempaa ohjelmointia.

Auton sijainti on tällä hetkellä Pukinmäessä.

-wesku
o4o717o355
Vezques
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Loka 2016, 21:27

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Vezques »

TCM oli yön yli irrallaan resetoitumassa, ei vaikutusta käynnistykseen.

Nyt antaa nämä vikakoodit:
Jarru-/kaasupoljin systeemillä sain tällaisen listan:
1613-00
2108-70
2106-70
2139-70
0460-71
0650-70
1565-74
0340-08


Olisko kuitenkin sylttytehdas "uudessa" ECU:ssa ja nyt pitää ajonestoa päällä? Mites Opelin ajonesto toimii, kun testasin kipinää niin näytti tulevan myös bensaa.

Ja olen kokeillut molemmilla avaimilla.
Vezques
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Loka 2016, 21:27

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Vezques »

Testit jatkuneet. Eli antaa liikaa bensaa ja tukehtuu. Testattiin ottamalla bensapumpun sulake irti ja tulpat kuivaksi, eetterillä auto käyntiin ja pysyi käynnissä, kunnes bensapumpun sulake laitettiin takaisin. Silloin tukehtui ja kasteli tulpat.
jr58
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 22:27

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja jr58 »

Astra H Farmari 1.6 Z16 XEP-206A vm.2006 käynnistysongelmaan löytyi ratkaisu!Parikuukautta sitten ei lähtenyt käyntiin,heiluttelin akunkaapeleita ja kaikkia liitoksia konehuoneessa niin lähti käyntiin,pelasi hyvin paripäivää,sitten taas sama vaiva,jarru ja kaasu pohjaan virrat päälle niin pitkä lista vikakoodeja aloin huolestua!Vika uusiutui montakertaa valillä toimi hyvin,silloin kun lähti käyntiin,niin moottori toimi moitteettomasti.Kerran lähti käyntiin,kun painoin trippimittarin nupin pohjaan ja virrat päälle siis nollasi huoltovalon.Välillä paloi päästönhallinta merkkivalo,se moottorinkuva.
Viimekesänä ihmettelin,kun kuskinpuolen takaovi ei mennyt keskuslukkoon--avasin oven ja rungonvälisen kumihaitarin,niin siellähän puolenkymmentä piuhaa poikki!Otin ovenpuoleisen liitoksen irti ja katkasin loputkin piuhat tinasin n.puolenmetrin pätkät uutta kaapelia katkasukohtaan,ohjaamon puolelta muoviosa irti,niin siinä takajalkatilan kohdalla helpompi tinata.Parikuukautta sitten ei oikenpuolen takaovi mennyt keskuslukkoon,niin sama vika.Nyt viimein ajattelin ettei vain ois piuhat poikki ja oikosessa ja aiheuttaisi käynnistysongelmia,ja olihan ne.Sama homma oikeallepuolelle ja auto lähtee hyvin käyntiin eikä mitään ylimääräisiä merkkivaloja mittarissa.Siispä neuvo,jos ei lähde aina käyntiin,niin kokeile meneekö kaikki ovet keskuslukkoon.Se tinaushomma on aika simppelijuttu onnistuu melkein kaikilta,tai kaverinkaverilta,eikä maksa tuhansia.On se vaan tuo OPELASTRA tosihyvä auto.
opelaattori
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Tammi 2017, 21:40

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja opelaattori »

Isän 1.6 bensa 2007 facelift astrasta alkoi polttamaan tuota vikavaloa jossa taustalla on auto ja päällä jakari. Ekan kerran poltti sitä eilen hetken ajossa, mutta nyt jäi sitten palamaan tämän päivän ajojen jälkeen. Poljintestillä ei tullut koodeja, mutta näyttääkö vikakoodinlukijat enempi noita? Lähinnä onko tossa mitään mitä voisi itse tutkia, vai viekö suosiolla osaavalle pajalle. Ajossa ei kai huomannut mitään erikoista, mutta pitää vielä itse käydä koeajolla.
Corsa E 5-ovea 1.4 litraa moottoria
opelaattori
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Tammi 2017, 21:40

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja opelaattori »

Tulihan sieltä poljintestillä tuo koodi kun osasi... 111606 oli tallentunut. Eli ilmeisesti termostaatin sähköisen osan vika? Eli termari vaihtoon, vai kehtaako tuolla ajella vielä?
Corsa E 5-ovea 1.4 litraa moottoria
opelaattori
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Tammi 2017, 21:40

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja opelaattori »

opelaattori kirjoitti: 30 Joulu 2023, 16:07 Tulihan sieltä poljintestillä tuo koodi kun osasi... 111606 oli tallentunut. Eli ilmeisesti termostaatin sähköisen osan vika? Eli termari vaihtoon, vai kehtaako tuolla ajella vielä?
Muokkausoikeutta kun ei vielä ole 91 viestin jälkeenkään niin pistetään vastauksena muokkaus.

Eli tähän oli vaihdettu muistaakseni toissavuonna termari, koska vanha oli jumittunut auki talvella -> moottori ei lämmennyt. Tarviketermari sinne kai pajalla pistettiin, onko nämä niin paskoja ettei vaan kestä?
Corsa E 5-ovea 1.4 litraa moottoria
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13551
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

opelaattori kirjoitti: 30 Joulu 2023, 16:10
opelaattori kirjoitti: 30 Joulu 2023, 16:07 Tulihan sieltä poljintestillä tuo koodi kun osasi... 111606 oli tallentunut. Eli ilmeisesti termostaatin sähköisen osan vika? Eli termari vaihtoon, vai kehtaako tuolla ajella vielä?
Muokkausoikeutta kun ei vielä ole 91 viestin jälkeenkään niin pistetään vastauksena muokkaus.

Eli tähän oli vaihdettu muistaakseni toissavuonna termari, koska vanha oli jumittunut auki talvella -> moottori ei lämmennyt. Tarviketermari sinne kai pajalla pistettiin, onko nämä niin paskoja ettei vaan kestä?
Halvat paskat kuten topran, jp-group, stark on ihan paskaa.

Wahler, bechr, gm alkuperäinen hyviä.
Mahle ok, calorstat ehkä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin