Astra H vikakoodien luku yms.
Astra H vikakoodien luku yms.
Moro!
Saakos tuosta kärrystä luettua vikakoodeja ilman siihen tarvittavaa laitetta, ja jos saa niin miten?
Syttyi moottorin päästävalo palamaan, ja Opliassa ehtivät lukea koodeja vasta ensiviikon perjantaina.
Tietenkin jos jollain sattuisi olemaan Hki/Vantaa alueella sopivat laitteet em.operaatioon, niin
korvaus koodien lukemisesta tietenkin suoritetaan.
Ja autona siis 1.6 Astra-H, vm.2004.
Jatkokysymyksenä seuraava : Opliassa kertoivat, että jos vikana on imusarjassa olevat "läpät", niitä ei kuulemma saa ainakaan kuukauteen. Onko jollain tietoa
mistä läpistä on kyse, ja saako niitä mistään maailmalta hankittua?
Saakos tuosta kärrystä luettua vikakoodeja ilman siihen tarvittavaa laitetta, ja jos saa niin miten?
Syttyi moottorin päästävalo palamaan, ja Opliassa ehtivät lukea koodeja vasta ensiviikon perjantaina.
Tietenkin jos jollain sattuisi olemaan Hki/Vantaa alueella sopivat laitteet em.operaatioon, niin
korvaus koodien lukemisesta tietenkin suoritetaan.
Ja autona siis 1.6 Astra-H, vm.2004.
Jatkokysymyksenä seuraava : Opliassa kertoivat, että jos vikana on imusarjassa olevat "läpät", niitä ei kuulemma saa ainakaan kuukauteen. Onko jollain tietoa
mistä läpistä on kyse, ja saako niitä mistään maailmalta hankittua?
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Voi kokeilla painamalla kaasu ja jarrupoljin pohjaan + virrat päälle. Siihen mittariston näyttöön pitäis tulla ECN XXXXXX , eli 6 numeroa ECN:n jälkeen.
Onhan noita OP-com laitteita foorumilaisilla... kannattaa lukea kyseisestä topicista.
Onhan noita OP-com laitteita foorumilaisilla... kannattaa lukea kyseisestä topicista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Kiitos avusta. Seuraavat vikakoodit tulivat näyttöön : 161456, 161600. Mitähän nuo tarkoittavat?
Edit: Tuo 161600 viittaa ilmeisesti CIM-moduliin, mutta se tuskin tuota moottorin vikavaloa sytyttäisi,vai?
Tuosta toisesta en löytänyt infoa, ainakaan ihan heti.
Edit: Tuo 161600 viittaa ilmeisesti CIM-moduliin, mutta se tuskin tuota moottorin vikavaloa sytyttäisi,vai?
Tuosta toisesta en löytänyt infoa, ainakaan ihan heti.
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Ole hyvä.
Unohtu mainita, että ne 2 viimeistä numeroa ovat muistaakseni tarkenne.
P1614 Wrong transponder key error (the chip is still in the key?)
P1614 Wrong transponder immobiliser key B-006
P1614 immobilizer anti-theft wrong signal B-008
P1615 ECM (engine control unit) Identification failed Immobilizer B-006
P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment indicator Immobilizer B-006
Tulkitsen nuo niin , että 1614 liittyy ajonestoon ja 1616 liittyy CIM modulin kautta ajonestoon.
Mitenhän nuo vikavalot menivät H-Astrassa... päästönhallinnan valo taitaa palaa moottorivioissa ja se toinen sitten muissa vioissa.
Unohtu mainita, että ne 2 viimeistä numeroa ovat muistaakseni tarkenne.
P1614 Wrong transponder key error (the chip is still in the key?)
P1614 Wrong transponder immobiliser key B-006
P1614 immobilizer anti-theft wrong signal B-008
P1615 ECM (engine control unit) Identification failed Immobilizer B-006
P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment indicator Immobilizer B-006
Tulkitsen nuo niin , että 1614 liittyy ajonestoon ja 1616 liittyy CIM modulin kautta ajonestoon.
Mitenhän nuo vikavalot menivät H-Astrassa... päästönhallinnan valo taitaa palaa moottorivioissa ja se toinen sitten muissa vioissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Tuo vastaus kertoikin jo paljon. Välillä kärry on tehnyt niin, että kun kääntää avaimesta, niin mitään
ei tapahdu, mittarivalot eivä himmene yms. Sitten ottaa avaimen ulos virtalukosta, laittaa takaisin, niin auto starttaa normaalisti.
Joten ilmeisesti nuo vikakoodin ovat tuosta CIM-yksikön ajonestosta tulleita, ja tuo moottorin häiriövalo pysyy arvoituksena ensi viikon
perjantaihin asti. Ohjekirjan mukaan kyseessä on siis päästöjenhallinan valo, mutta auto kyllä toimii ajossa täysin normaalisti.
ei tapahdu, mittarivalot eivä himmene yms. Sitten ottaa avaimen ulos virtalukosta, laittaa takaisin, niin auto starttaa normaalisti.
Joten ilmeisesti nuo vikakoodin ovat tuosta CIM-yksikön ajonestosta tulleita, ja tuo moottorin häiriövalo pysyy arvoituksena ensi viikon
perjantaihin asti. Ohjekirjan mukaan kyseessä on siis päästöjenhallinan valo, mutta auto kyllä toimii ajossa täysin normaalisti.
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Okay. Tuollainen toiminta selittää nuo vikakoodit... foorumilla on vastaavasta kirjoitettu. Jopa niinkin voi käydä, että toimii toisella avaimella normaalisti, mutta toinen takkuaa.
Juurikin noin päättelisin myös.
Sinänsä merkillistä, ettei sitten tullut näyttöön moottoriin liittyvää vikakoodia.
Ehkä kannattaa kokeilla lukea uudemman kerran... vaikka huomenna.
Juurikin noin päättelisin myös.
Sinänsä merkillistä, ettei sitten tullut näyttöön moottoriin liittyvää vikakoodia.
Ehkä kannattaa kokeilla lukea uudemman kerran... vaikka huomenna.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
No niin, vika löytyi. Anturi, joka on pakosarjan päällä, heti jäähdyttäjän takana ( mikä lieneekään ), oli
melkein irti. Kiristin sen ja valo ei enää syttynyt, joten helpolla pääsi, tällä kertaa.
melkein irti. Kiristin sen ja valo ei enää syttynyt, joten helpolla pääsi, tällä kertaa.
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Jos se anturi menee siitä lämpösuojapellistä läpi, niin sitten on seoksensäädön lambda - anturi. Hyvä, että vian löysit ja kuntoon tuli
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Ei hemmetti, valo syttyi taas!!! Joten pitää kärry viedä perjataina Opliaan.
Itse epäilen ilmamassamittaria, mutta sytyttäisikö se tuon moottoorin päästövalon?
Itse epäilen ilmamassamittaria, mutta sytyttäisikö se tuon moottoorin päästövalon?
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Eiköhän ilmamassamittari hyvinkin päästövalon sytytä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Joo, kyllä tuo ilmamassamittarin lievä vika sytyttää päästö(vika)valon ja vielä usein siitä syystä, että vikakoodi syntyy päästöihin liittyen lambda-anturiin. Vika ei kuitenkaan sitten välttämättä olekaan lambdassa, vaan ilmamassamittarissa. Toisinaan vikakoodi syntyy myös ilmamassamittarista, kun sen antama arvo ei täsmää odotusarvoon (on liikaa pielessä).
Lievissä ilmamassamittarivioissa seossäätö menee hivenen pieleen, kun anturin antama signaali ei vastaa todellista ilmamassa määrää. Lambdan avulla se havaitaan ja sitä pyritään korjaamaan. Kun korjausta pitää tehdä jatkuvasti tai toistuvasti, ecu olettaa usein vian olevan lambdassa. Se johtuu siitä, että ilmamassamittarin arvo ei vielä riittävästi ole pielessä odotusarvoon nähden, mutta riittävästi saamaan pakokaasujen seossuhdeanalyysiin (lambda) virhettä. Tuo ilmamassan odotusarvo voidaan laskea mm. map (imusarjan paine), kierrosluku ja kaasuläpän asentotunnistimen avulla.
Lievissä ilmamassamittarivioissa seossäätö menee hivenen pieleen, kun anturin antama signaali ei vastaa todellista ilmamassa määrää. Lambdan avulla se havaitaan ja sitä pyritään korjaamaan. Kun korjausta pitää tehdä jatkuvasti tai toistuvasti, ecu olettaa usein vian olevan lambdassa. Se johtuu siitä, että ilmamassamittarin arvo ei vielä riittävästi ole pielessä odotusarvoon nähden, mutta riittävästi saamaan pakokaasujen seossuhdeanalyysiin (lambda) virhettä. Tuo ilmamassan odotusarvo voidaan laskea mm. map (imusarjan paine), kierrosluku ja kaasuläpän asentotunnistimen avulla.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
No niin, nyt löytyi uusi vikakoodi eli : 017152. Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?
Edit: Löytyi pikaisella googlaamisella : 017152 = Fuel trim too lean
Liian laiha seos, mutta mikäs tuon sitten aiheuttaa? Ei kai ne imusarjan läpät, joilla pelottelivat Opliassa...?
Edit: Löytyi pikaisella googlaamisella : 017152 = Fuel trim too lean
Liian laiha seos, mutta mikäs tuon sitten aiheuttaa? Ei kai ne imusarjan läpät, joilla pelottelivat Opliassa...?
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Tuossa yksi mahdollinen vaihtoehto syyksi :
Kenttäapuohje: 2597
Vika: Z16XEP-moottori - Huono teho, MIL-valo palaa, laihan polttoaineseoksen vikakoodi P0171 tallentunut.
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...,Astra-H 2004...2007,Vectra-C 2006...2008,Zafira-B 2005...2007,Meriva 2006...2010 Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP
Valitus: Asiakas reklamoi moottorin huonosta tehosta, MIL-valo palaa, vikakoodi P0303, P0300, P1300 tai laihan polttoaineseoksen vikakoodi P0171 on tallentunut. Seos on säädetty -30 %:n osittaiskuormituksen mukaisesti.
Syy: Imusarjan laipan EGR-kanava on tukossa.
Tuotanto:
Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota EGR-venttiilin liitin.
Jos ongelma poistuu, sen syynä on useimmiten imusarjan
laipan tukkeutunut EGR-kanava.
Irrota imusarja ja tarkista EGR-kanavat imusarjan laipan sisällä.
Jos EGR-kanavat ovat tukossa, puhdista ne sopivalla työkalulla.
Ohjeajat: TC: h:
U3 259 70 Imusarjan EGR-kanavien 90 ET
puhdistus
Tämän korjaustyön kustannukset korvataan normaalin takuuajan
puitteissa. Tavanomaiset takuumenettelyt ovat voimassa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 20 - Huono teho
Vikakoodi: P0171,P0300,P0303,P1300
Kenttäapuohje: 2597
Vika: Z16XEP-moottori - Huono teho, MIL-valo palaa, laihan polttoaineseoksen vikakoodi P0171 tallentunut.
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...,Astra-H 2004...2007,Vectra-C 2006...2008,Zafira-B 2005...2007,Meriva 2006...2010 Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP
Valitus: Asiakas reklamoi moottorin huonosta tehosta, MIL-valo palaa, vikakoodi P0303, P0300, P1300 tai laihan polttoaineseoksen vikakoodi P0171 on tallentunut. Seos on säädetty -30 %:n osittaiskuormituksen mukaisesti.
Syy: Imusarjan laipan EGR-kanava on tukossa.
Tuotanto:
Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota EGR-venttiilin liitin.
Jos ongelma poistuu, sen syynä on useimmiten imusarjan
laipan tukkeutunut EGR-kanava.
Irrota imusarja ja tarkista EGR-kanavat imusarjan laipan sisällä.
Jos EGR-kanavat ovat tukossa, puhdista ne sopivalla työkalulla.
Ohjeajat: TC: h:
U3 259 70 Imusarjan EGR-kanavien 90 ET
puhdistus
Tämän korjaustyön kustannukset korvataan normaalin takuuajan
puitteissa. Tavanomaiset takuumenettelyt ovat voimassa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 20 - Huono teho
Vikakoodi: P0171,P0300,P0303,P1300
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Kiitos, taas kerran !
Muuten homma näyttäisi selvältä, mutta osaatko kertoa, mitä nuo korjaamon ohjeajat ovat, en
ymmärtänyt niistä mitään?
Muuten homma näyttäisi selvältä, mutta osaatko kertoa, mitä nuo korjaamon ohjeajat ovat, en
ymmärtänyt niistä mitään?
Re: Astra H vikakoodien luku yms.
Ole hyvä.
Toinen vaihtoehto on se lambda-anturi... se jos hieman vuotaa ilmaa sinne pakosarjaan , niin heittää vikakoodia. Noissa on myös ollut hiusmurtumia lambda-antureissa.
Ohjeajoista ei kannata välittää... ET on se ohjeaika ja tarkoittanee, että siihen menee niin kauan kuin menee.
Kannattaa huomioida, että tuohon EGR-venttiilin kanavan tukkeutumiseen liittyy myös huono teho.
Lambda - anturin murtumiin liittyy taasen nykiminen.
Toinen vaihtoehto on se lambda-anturi... se jos hieman vuotaa ilmaa sinne pakosarjaan , niin heittää vikakoodia. Noissa on myös ollut hiusmurtumia lambda-antureissa.
Ohjeajoista ei kannata välittää... ET on se ohjeaika ja tarkoittanee, että siihen menee niin kauan kuin menee.
Kannattaa huomioida, että tuohon EGR-venttiilin kanavan tukkeutumiseen liittyy myös huono teho.
Lambda - anturin murtumiin liittyy taasen nykiminen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i