Astra H vikakoodien luku yms.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Hyvä, että uuden alipaineventtiilin löysit. Ok. Eikai niitä reikiä kannata loputtomiin suurentaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Akus »

Robertx kirjoitti:Hyvä, että uuden alipaineventtiilin löysit. Ok. Eikai niitä reikiä kannata loputtomiin suurentaa.
Tämä nyt on testiä, voihan sitä tilata uuden pelli kun ei se maksa muutama euroa enempää. Kuulostellaan tilannetta toistaiseksi.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Tämä selvä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rels
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2012, 12:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rels »

Mielenkiinnolla olen seurannut tovin tätä forumia ja päätin heittäytyä sekaan.

Täällä samaa vikaa taitaa olla noiden kanavien kanssa, ainakin kaikki kuvaukset täsmää. Päästövalo palaa ja vikakoodit liian laiha seos. Lisäksi käynnistysvaikeuksia, alkoi satunnaisesti ja nykyään päivittäin ongelmana. Kun avaimesta kääntää, ei tapahdu mitään, välillä pyöräyttää kerran ja sitten hyytyy. Hetken odottelun jälkeen käynnistyy normaalisti. En tiedä kuinka pitkään toimii ollenkaan kun tuntuu pahenevan. Oliko tässä kyse siis käynnistyksen eston häiriöstä? Mitäs toimenpiteitä vaatisi?

Tuppaa nämä kaikki viat tulemaan samaan aikaan, vajaa viikko sitten vaihdatettiin etupyörän laakerit ja tehtiin forte käsittely koneelle..


Päivän hinta EGR -kanavien puhdistus Lahden Länsiautossa 270eur + EGR -venttiili 211eur + tiiviste 24eur. :thumbsup:


Autona siis Astra-H -05.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Käynnistymisongelmaan... jos johtuisi ajonestosta , pitäisi ajonestoa koskevan vikakoodin löytyä vikakoodeja luettaessa. Tosin aina ei ensimmäiseksi niitä koodeja tule, joten voi johtua tuosta CIM - moduulin ongelmasta tai virtalukonpohjasta. Kenties myös bensapumpusta tai sen releestä , mutta niistäkin pitäisi vikakoodi tulla.

Oletko kokeillut molemmilla avaimilla ??

Kenttäapuohje: 2115
Vika: Ohjauspylvääseen integroitu moduuli (CIM) - Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2004...2007,Zafira-B 2005...2007 All,All
Valitus: Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet.
Syy: CIM:n ohjelmistoheikkous.
Tuotanto: MV:sta 2008 parannellut CIM:t uudella ohjelmistolla on otettu käyttöön tuotannossa.

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, ohjelmoi CIM uudelleen TIS 2000:n
ohjeiden mukaan TIS 2000:n DVD-versiolla 83 tai myöhemmällä.
Tärkeää: jotta ohjelmointi onnistuu, noudata TIS 2000:n ohjeita ja
valmistele CIM ohjelmoitavaksi Tech 2:lla ennen uudelleenohjelmointia.
CIM:n SPS-ohjelmointimenettely:

--> Valittuasi MV:n ja auton paina "Enter"
--> Kori "Enter"
--> CIM "Enter"
--> Lisätoiminnot "Enter"
--> SPS-ohjelmoinnin asetukset "Enter" - CIM:n SPS-ohjelmointi tehdään
--> Poistu
Tee tämän jälkeen CIM:n SPS-ohjelmointi (vanha ohjelmistoversio:
M: --.57; uusi ohjelmistoversio: M: --.62).
Tärkeää: CIM:n ohjelmoinnin aikana kaikki "Katkaise sytytysvirta"
-viestit on jätettävä huomiotta, muuten CIM:n ohjelmointi ei onnistu.
Huom.: Ongelma ei koske PEPS:llä varustettuja autoja, joten niissä
CIM:ää ei voida ohjelmoida.
Ryhmä: N - Sähkövarustus
Vikaryhmä: 04 - Sähkövika,21 - Huono käynnistyvyys
Vikakoodi: P1614,P1616,B3055
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rels
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2012, 12:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rels »

Robertx kirjoitti:Käynnistymisongelmaan... jos johtuisi ajonestosta , pitäisi ajonestoa koskevan vikakoodin löytyä vikakoodeja luettaessa. Tosin aina ei ensimmäiseksi niitä koodeja tule, joten voi johtua tuosta CIM - moduulin ongelmasta tai virtalukonpohjasta. Kenties myös bensapumpusta tai sen releestä , mutta niistäkin pitäisi vikakoodi tulla.

Oletko kokeillut molemmilla avaimilla ??

Kenttäapuohje: 2115
Vika: Ohjauspylvääseen integroitu moduuli (CIM) - Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2004...2007,Zafira-B 2005...2007 All,All
Valitus: Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet.
Syy: CIM:n ohjelmistoheikkous.
Tuotanto: MV:sta 2008 parannellut CIM:t uudella ohjelmistolla on otettu käyttöön tuotannossa.

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, ohjelmoi CIM uudelleen TIS 2000:n
ohjeiden mukaan TIS 2000:n DVD-versiolla 83 tai myöhemmällä.
Tärkeää: jotta ohjelmointi onnistuu, noudata TIS 2000:n ohjeita ja
valmistele CIM ohjelmoitavaksi Tech 2:lla ennen uudelleenohjelmointia.
CIM:n SPS-ohjelmointimenettely:

--> Valittuasi MV:n ja auton paina "Enter"
--> Kori "Enter"
--> CIM "Enter"
--> Lisätoiminnot "Enter"
--> SPS-ohjelmoinnin asetukset "Enter" - CIM:n SPS-ohjelmointi tehdään
--> Poistu
Tee tämän jälkeen CIM:n SPS-ohjelmointi (vanha ohjelmistoversio:
M: --.57; uusi ohjelmistoversio: M: --.62).
Tärkeää: CIM:n ohjelmoinnin aikana kaikki "Katkaise sytytysvirta"
-viestit on jätettävä huomiotta, muuten CIM:n ohjelmointi ei onnistu.
Huom.: Ongelma ei koske PEPS:llä varustettuja autoja, joten niissä
CIM:ää ei voida ohjelmoida.
Ryhmä: N - Sähkövarustus
Vikaryhmä: 04 - Sähkövika,21 - Huono käynnistyvyys
Vikakoodi: P1614,P1616,B3055
Tässä vielä vikakoodit mitä antaa:
P0171 System too lean bank
P0201 Injector circuit / open cylinder 1
P0202 Injector circuit / open cylinder 2
P0203 Injector circuit / open cylinder 3
P0204 Injector circuit / open cylinder 4

Vara-avain on jossain hyvässä tallessa, käyn tänään teettämässä toisen avaimen jos tuossa avaimessa jotain häikkää..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Koeta vielä saada noihin vikakoodeihin ne täsmennykset... eli ECN - koodin 2 viimeistä numeroa.
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 178291a418

Uutta avainta et noin vain voi teettää. Pitää olla avaimessa sisällä ajonestosiru ja se pitää ohjelmoida autoon sopivaksi.
Tuossa linkittämässäni topicissa vinkkejä vianetsintään.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tarkista sulakkeen FE24 jännitesyöttö pa-pumpun releelle ja itse rele ja sen toiminta.
Rels
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2012, 12:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rels »

Robertx kirjoitti:Koeta vielä saada noihin vikakoodeihin ne täsmennykset... eli ECN - koodin 2 viimeistä numeroa.
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 178291a418

Uutta avainta et noin vain voi teettää. Pitää olla avaimessa sisällä ajonestosiru ja se pitää ohjelmoida autoon sopivaksi.
Tuossa linkittämässäni topicissa vinkkejä vianetsintään.
Jeps, uusi avain ohjelmointineen 190eur.. taidan etsiä sen (vaimon hävittämän!) vara-avaimen jostain. :evil: Tuo vikakoodinlukija joka minulla on niin ei anna tuon tarkempia koodeja, pitää katsoa saisinko tarkennukset muuten.
Tuossa testailin auton käynnistystä, pari ensimmäistä yritystä ei lähtenyt ja seuraavat 7 kertaa lähti ihan normaalisti. :o
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Kannattaa tehdä nuo kadett90:n kirjoittamat tarkistukset. Saattaa olla aika-ajoin katkos ruiskutussuuttimien virtapiirissä. Ota sulake irti ja laita takaisin.
Polttoainepumpun rele on moottoritilan elektroniikkakeskuksessa ... pitäis olla tunnuksella K10.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rels
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2012, 12:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Rels »

Tällaiset koodit antoi auto itse jarru+kaasu yhditelmällä:

017152
020100
020200
020300
020400
023002
065070
15505A
16003A
161450
210300
210400
210870
213970

Eli kaikkea kivaa :cry:
Katson nuo sulakkeet ja releet vielä kun tässä joutaa..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Noista kannattaa aloittaa, eli tosiaan tarkastaa se bensapumpun rele:
ECN 020100 -> P0201 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1 / DTC P0201 Injector 1 Control Circuit
ECN 020200 -> P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2 / DTC P0202 Injector 2 Control Circuit
ECN 020300 -> P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3 / DTC P0203 Injector 3 Control Circuit
ECN 020400 -> P0204 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4 / DTC P0204 Injector 4 Control Circuit
ECN 023002 -> P0230 Fuel Pump Primary Circuit Malfunction / DTC P0230 Fuel Pump Relay Control Circuit

Toivon mukaan osa noista ECN - koodeista... nimenomaan CAN - väylää koskevat ovat olleet joskus hetkellisesti , eivätkä ole aktiivisina silloin, kun käynnistys ei onnistu.
Ikävä kyllä en löytänyt noihin koodeihin tarkenteiden selityksiä... ehkäpä kadett90 löytää.
Jokatapauksessa ne koodien selitykset löytyvät tuosta aiemmin linkittämästäni topicista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

017152 Suihkutuksen säätöjärjestelmä, laiha
020100 Sylinterin 1 ruiskutussuuttimen toimintahäiriö
020200 Sylinterin 2 ruiskutussuuttimen toimintahäiriö
020300 Sylinterin 3 ruiskutussuuttimen toimintahäiriö
020400 Sylinterin 4 ruiskutussuuttimen toimintahäiriö
023002 Polttoainepumpun ensiövirtapiiri korkea tai matala
065070 CAN-väylällä ei yhteyttä CIM:ään (ohjauspylvään moduli)
15505A Elektronisen kaasuläpän ohjauksen virranhallinta ,Kaasuläpän elektronisen ohjauksen virransäästö ,Elektroninen kaasuläpän ohjaus pakotti joutokäynnille ,Kaasuläpän elektronisen ohjausmoottorin pysäytys
16003A Ohjelmoi uudelleen tai vaihda elektroninen ohjausyksikkö (ECU) ,Vaihda elektroninen ohjausyksikkö (ECU)
161450 Väärä lähetin/vastaanotinavain ,Käynnistyksenestolaite vastaanotti väärän signaalin
210300 CAN-väylä, nollaa täynnä oleva laskin ,Ei yhteyttä CAN-väylään (suuri nopeus) ,CAN-väylän noodissa ei yhteyttä ,Ei yhteyttä CAN-väylään (pieni nopeus)
210400 CAN-väylä (suuri nopeus) nollauslaskuri ylittynyt ,CAN-väylä, nollaa täynnä oleva laskin ,CAN-väylä (keskinopeus) nollauslaskuri ylittynyt
210870 CAN-väylä, ei yhteyttä ABS/TC-järjestelmään ,Ohjelmoi uudelleen tai vaihda elektroninen ohjausyksikkö (ECU)
213970 CAN-väylällä ei yhteyttä CIM:ään (ohjauspylvään moduli)
anzie
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 11 Touko 2010, 10:46

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja anzie »

Terve,

Astra alkoi tuossa muutama päivä sitten oireilemaan näyttämällä jakoavaimen kuvaa mittaristossa ja vetämällä tehot pois pelistä (silloin kun valo palaa).
Luin tuosta kaasu- ja jarrupedaaliyhdistelmästä jolloin sain tällaisen listan:

ECN 010008
P0100 Mass Or Volume Air Flow Circuit High Input B-032
P0100 Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input B-028
P0100 Mass or Volume Air Flow Sensor Circuit Range/Performance B-037
P0100 Mass Or Volume Air Flow Circuit Malfunction C-012
P0100 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-013
P0100 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input C-013
P0100 Intake Air Temperature Sensor Circuit Malfunction C-013


ECN 038008
P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033


ECN 190175
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure B-031


ECN 000252
P0002 Rail Pressure Control Range/Performance B-029
P0002 Fuel Metering Solenoid Valve Circuit Range/Performance B-029

Osaako palstan ihmisistä kukaan auttaa yksittäisten vikojen selvittämiseksi? Yritin jo aikaisemmin Googletella mutta mm. saksan ja ranskankielisiltä palstoilta ei itselleni juuri apua löytynyt..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H vikakoodien luku yms.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kenttäapuohje: 1976
Vika: Moottori Z19DT/H - Dieselhiukkassuodatin tukkeutunut, P1901(75) ja joskus P0234(5B) tallentunut
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2005...2006,Zafira-B 2005...2006,Vectra-C 2004... Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL
Valitus: Tehonpuute, SVS-merkkivalo palaa. Vikakoodi P1901(75) EDC16 C9 -järjestelmässä tai P242F EDC16 C39 -järjestelmässä, joskus yhdessä P0234(5B):n kanssa, voi olla tallentunut;Dieselhiukkassuodatin voi myös olla tukossa.
Syy: Sähköpneumaattiseen muuntimeen on sen tuuletusaukon kautta mahdollisesti päässyt vettä, joka saattaa aiheuttaa sisäistä korroosiota. Tällöin se ei voi muuntaa alipainetta moottorinohjauslaitteen signaalin mukaan.Z19DT/H-moottorin erittäin korkean ahtopaineen tunnistuskynnyksen takia vikakoodin P0234(5B) ahtopainetta ei välttämättä tunnisteta, vaikka sähköpneumaattinen muunnin on jo vaurioitunut. Tällöin moottorinohjauslaite yrittää kompensoida liian alhaista ahtopainetta suuremmalla määrällä polttoainetta, dieselhiukkassuodatin tukkeutuu ja vikakoodi P1901(75) tallentuu.
Tuotanto: Lyhytaikainen ratkaisu Zafira-B:hen: Asenna muovisuojus (Astra-H:n tapaan) etupuskuriin suojaamaan sähköpneumaattista tunnistinta veden sisäänpääsyltä. Tunnistenumeroista W0L0AHM7562080392 (Bochum) ja W0L0AHM756G051413 (Gleiwitz) alkaen tuotannossa on otettu käyttöön parannetut osat. Keskipitkän aikavälin ratkaisu (Astra-H, Zafira-B): Vaihda nykyinen tunnistin tukevamman malliseen (Vectran tapaan). Tunnistenumeroista W0L0AHM7562082099 (Zafira);, W0L0AHL3562081920 (Astra, Bochumin tehdas), W0L0AHM756G052147 (Gleiwitz) ja W0L0AHL08650796770 (Antwerpen) tuotannossa on otettu käyttöön parannetut EPV-suodattimet.

Apuohje:
Ohje: dieselhiukkassuodatinta ei pidä vaihtaa!

Vain Zafira-B:
Jos asiakas reklamoi asiasta, sähköpneumaattinen muunnin on
vaihdettava ja etupuskurissa oikealla oleva aukko suljettava
(ks. kuva). Kannen on ehdottomasti lukituttava kaikkiin neljään
lukitusnokkaan asennuksen jälkeen (ks. nuolet). Tämä kansi voidaan
tilata varaosa- ja lisävarusteosastolta osanumerolla
13244378 / luettelonumerolla 14 00 574.
Astra H/Zafira B:
Turboahtimen alueen tarkastus:
Tärkeää: lue vikakoodit (oiretavut mukaan lukien). Toimenpiteistä
päätetään luettujen vikojen perusteella.
Ahtoilmajärjestelmän tarkastus:
• Ilmanottopuoli:
Ilmamassamittarin letkuliitäntä- > turboahtimen ja
ohipuhallusputken sekä liitännän tarkastus oikean asennon
ja murtumien varalta. Sinkilöiden oikean asennon tarkistus.
• Ahtopuoli:
Tarkista turboahtimen ja välijäähdyttimen välisen letkuliitoksen
oikea asento ja se, onko siinä murtumia. Tee sama välijäähdyttimen
ja kaasuläppäputken väliselle letkuliitokselle. Tarkista sinkilöiden
oikea asento.
• Tiiviystarkastus:
Ahtoilma-alueen ylipainetarkastus turboahtimen ulostulon ->
välijäähdyttimen -> kaasuläppäputken letkuliitännän välillä
erikoistyökaluilla EN-47656-1, EN-47656-2. Molemmat avoimet
päät (ahtoilmaletku välijäähdyttimeen ja ahtoilmaletku
välijäähdyttimestä kaasuläppäputkeen) on suljettava ja
paineistettava toiselta puolelta (kaasuläpän puoli)
2 barin ylipaineella. Järjestelmän on säilytettävä ylipaine
10 minuutin ajan.
• Dieselhiukkassuodattimen letkuliitoksen oikean
asennon ja murtumien tarkastus.
• Turboahtimen säätömekanismin tarkastus 550 mbarin
alipaineella -> enimmäissäätö.
• Alipainesyötön tiiviystarkastus, ts. kaikki putket alipainepumpusta
sähköpneumaattisen muuntimen kautta alipainerasiaan (erityisesti
molempien erikoisteräsputkien
alapinnan tarkastus murtumien varalta).
Perusmoottori
• Pyörteilyläppien toimintatarkastus TECH2:lla
(toimilaitetesti sytytysvirta kytkettynä).
• Tee EGR-venttiilin testi.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 20 - Huono teho
Vikakoodi: P1901(75),P0234(5B)

Ilmamassamittarin liitin kannattaa tarkistaa.

Tähän tulisi todennäköisesti paremmin vastauksia diesel - puolella.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin