Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
eikus pitäishän sen red line mtl käydä kanssa. joku guru jos kertoisi vielä kumman valitsen niin olisin kiitollinen. eli red linen mt-90 vai mtl. tai onko vielä jotain parempaa?
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
http://i55.tinypic.com/2vk16bm.jpg Varmaan tuommonen valkoinen rengas? Itselläni on tuommonen ja kyllä vähän näyttää siltä että tuommonen sen pitäs olla(?).emppum83 kirjoitti:kävin tossa vähän ihmettelemässä sitä niin ei sillä ole väliä kylmänä onko käynnissä vai ei. ykkösen tai nelosen kun vaihtaa niin ensin tuntuu että vaihde menee silmään mutta sitten keppi siirtyykin vielä vähän. semmosina nykäyksinä menee vaihteet päälle. viitosen kun vapauttaa kuuluu auton alta naksaus joka muistuttaa ääneltään ihan sähkö iskua. sellan naps. kytkin tuntus kyllä toimivan ihan ok. vähän ennen puolta väliä liikeradasta katsottuna lähtee irrottamaan. vaihdekepin sisälle kun katsoin niin se valkoinen muovi osa johon se keppi uppoaa oli ympäriinsä halki mutta se varmaankin kuuluu olla sellainen kun oli niin siistin näköinen.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
juu toi on normaali
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
joo niin se näyttikin siltä et pitää olla. pitää käydä hurauttaan nosturilla noi mtl öljyt ja katella sit.
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
En oo vielä kerennnyt öljyjä vaihtaa mut kyllä sitä ku kylmänä laittaa pakin päälle niin perässä kolahtaa tyhjät pois. sit ku saa vaihteen päälle niin toimii vaihteet.höllää kytkimen ja lähtee uudestaan hakemaan vaihteita niin ei taas meinaa mennä millään päälle. vetopäällä ku painaa kytkintä sentin alaspäin niin poljin vibraa. ettei se kytkin sit kumminkin olis mäsä?
Mitäs kaikkee sinne pitää vaihtaa jos aukaisee ja paljon ollut puhetta niistä boordeista niin mites ne saa fiksattua? jo onko jotain muuta mitä pitää tietää?
Mitäs kaikkee sinne pitää vaihtaa jos aukaisee ja paljon ollut puhetta niistä boordeista niin mites ne saa fiksattua? jo onko jotain muuta mitä pitää tietää?
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
Kytkimen tärinään paha sanoa näkemättä, että kuinka pahasta ongelmasta on kyse. Lievä vibraaminen melkeinpä kuuluu asiaan (moottorin värinää), mutta selvästi täristävät liikkeelle lähdöt on merkki levyn jousien kuoleentuneisuudesta ja/tai reilusti kierosta levystä.
Vaihde vapaalla kytkimen ylhäällä käyttäminen laittaa laatikon sisällä akselit pyörimään. Tuon jälkeen vaihdetta kytkiessä synkronit haraavat hieman vastaan.
Vaihda vain ensinnä öljyt. Jos ei auta mitään niin sitten voi miettiä kytkimenkin vaihtoa uudelleen. Kytkimen kanssa vaihdetaan samalla paineasetelma ja painelaakeri.
Spooreja voi herkistellä ihan vain pesemällä pinttynyt kytkimen pöly pois ja tarpeen vaatiessa hiekkapaperilla siloittemalla, jos pinnassa on selkeitä naarmuja tai muuten karkeita kohtia.
Vaihde vapaalla kytkimen ylhäällä käyttäminen laittaa laatikon sisällä akselit pyörimään. Tuon jälkeen vaihdetta kytkiessä synkronit haraavat hieman vastaan.
Vaihda vain ensinnä öljyt. Jos ei auta mitään niin sitten voi miettiä kytkimenkin vaihtoa uudelleen. Kytkimen kanssa vaihdetaan samalla paineasetelma ja painelaakeri.
Spooreja voi herkistellä ihan vain pesemällä pinttynyt kytkimen pöly pois ja tarpeen vaatiessa hiekkapaperilla siloittemalla, jos pinnassa on selkeitä naarmuja tai muuten karkeita kohtia.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
Itsellä myös vaihteet tökkii -02 2.2 omegassa. Kun kylmänä käynnistää kytkin pohjassa, vaihteet menee kevyesti sisään. Jos kytkimen nostaa ja painaa takas pohjaan vaihteet muuttuu pirun jäykiks, että saa kauan hakea. Polkimen pumppaaminenkaan ei auta. Lämmetessään oireet lievenee, että välillä tuntuu niinku toimis normaalisti. Kovimmilla pakkasillaki toimi ihan jees. Redlinen MTL öljyt oon vaihtanu laatikkoon.
Oiskohan tuo kallis homma teettää jossain korjaamolla, kun ei viittis missään TSI hallin nostureilla tuntivelotuksella ruveta itse lootaa irrottelemaan. Kai sitte täytys kaikki kytkimen rojut laittaa, kun kerran menee aukomaan. Ei tuo vaihteiden runnominen sisään voi olla terveellistä laatikolle pitkässä juoksussa. Tuolla mun autolla ei oo vielä paljoo ajettu, et tarttis säästellä tekniikkaa
Oiskohan tuo kallis homma teettää jossain korjaamolla, kun ei viittis missään TSI hallin nostureilla tuntivelotuksella ruveta itse lootaa irrottelemaan. Kai sitte täytys kaikki kytkimen rojut laittaa, kun kerran menee aukomaan. Ei tuo vaihteiden runnominen sisään voi olla terveellistä laatikolle pitkässä juoksussa. Tuolla mun autolla ei oo vielä paljoo ajettu, et tarttis säästellä tekniikkaa
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4170
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
Sama ongelma vm.2000 omegassa. Kone 2.2 16V.
Vaihteet takkuili ja vaihtaessa kuului sähsähdys.
- Redline öljyt ei auttaneet
- Uusi kytkin kokonaisuudessaan ja pääsylinteri, ei auttanut
- Uusi kaksoismassavauhtipyörä, auttoi ihan vähän pari kuukautta... ??
Vieläkin samat oireet. Olisko ideoita?
Vaihteet takkuili ja vaihtaessa kuului sähsähdys.
- Redline öljyt ei auttaneet
- Uusi kytkin kokonaisuudessaan ja pääsylinteri, ei auttanut
- Uusi kaksoismassavauhtipyörä, auttoi ihan vähän pari kuukautta... ??
Vieläkin samat oireet. Olisko ideoita?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
2.2 Omega aj.320tkm. Vaihteet menevät huonosti päälle, jos pysähtyy vaikka parkkiin ja laittaa vapaalle hetkeksi. Joskus joutuu vatkaamaan tovinkin että saa vaihteen silmään, sitten kun lopulta jonkun vaihteen saa päälle niin sitten toimivat taas kaikki normaalisti. Kytkimen pumppailu/auton valuttaminen ei auta asiaan. Jos edes yhtään rivakammin vaihtaa niin vaihteet rusahtelevat vaihdoissa paitsi 4->5. Tai oikeastaan ei edes rivakammin vaan normaalisti, saa melkein odottaa että kierrokset laskee tyhjäkäynnille saakka(Mikä on muuten helvetin pitkä aika ecotecissä). Mikä avuksi? Omasta mielestä vaikuttaisi, että kytkin ei irroita kunnolla? Ei vaan millään viitsisi vaihtaa sitä ihan testimielessä.. Eli onko joku löytänyt jotain helpompaa ratkaisua vastaavanlaiseen ongelmaan. Kauhuskenaario pyörii päässä, että vaikka kytkimen vaihtaa niin ei auta niin kun ylempänä kommentoineelle JNN oli käynyt.
Nopea ja "halpa" hommahan se kytkin olisi vaihtaa, mutta tuli autosta maksettua yli tuplasti enemmän kun olen yhdestäkään aikaisemmasta Omegasta maksanut niin ei tekisi mieli syytää siihen yhtään rahaa ainakaan näin aluksi, varsinkaan turhan takia. Pitikin jättää Omegan osto näin myöhään syksystä kun hinnat ovat jo nousseet pilviin...
Nopea ja "halpa" hommahan se kytkin olisi vaihtaa, mutta tuli autosta maksettua yli tuplasti enemmän kun olen yhdestäkään aikaisemmasta Omegasta maksanut niin ei tekisi mieli syytää siihen yhtään rahaa ainakaan näin aluksi, varsinkaan turhan takia. Pitikin jättää Omegan osto näin myöhään syksystä kun hinnat ovat jo nousseet pilviin...
Re: Omega 2.2 manuaali vm 2000 Vaihteet tökkii ongelmia tarkenne
Katsokaapa joskus sitä vaihdekepin tankoa auton alta onko kuinka väljät nivelet ja muutenkin rasvata se ja vaihdekepin ala puolella oleva suoja on monestikkin täynnä hiekkaa ja muuta kuraa
Monesti kun menee väljäksi niin tapit korvataan pulteilla ja ne jos kiristää liikaa niin toimii huonosti
Monesti kun menee väljäksi niin tapit korvataan pulteilla ja ne jos kiristää liikaa niin toimii huonosti
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm