En osaa sanoa. 1l öljypönikkä taisi olla 16€ ja lisäaineputeli sen 7€ kappale. Lielahden Metroautossa ei ollut tätä GM:n lisäainetta vaan tarjosi erietiketillä olevaa ( jotain ns. jenkkiversiota ) 14€ per lisäainepurkki !!! Hain sitten Hatanpään Metroautosta...jariz kirjoitti:Mites se hinta nykyään noin kallis on Muistaakseni kun viimeksi hain niin hinta oli maksimissaan vähän yli kympin+lisäaineet. Onko öljy sitten muuttunut jotenkin paremmaksi?
Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Vastasko tähän kukaan? Näköjään perämurikassa itsessään pitäisi olla plätkä, jossa on kaks riviä tekstiä, ylärivi esim. OA 253 3 A, ja alarivi: 2 0 370 : 10=3.70.omena-b2 kirjoitti:...Tunnistaako tuota lukkoperää mitenkään ulkopuolelta ??...
Jos alarivin 2:sen jälkeen on "0", ei lukkoa ole, mutta jos on "S", niin on lukollinen murikka.
Korjatkaa jos olette eri mieltä.
Omega B -97 GL (X20XEV)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Eipä tuossa korjattavaa ole. Ongelmana lienee että tuo kilpi on yleensä pudonnut tai hapettunut niin ettei siitä enää saa selvää. Ja ilman kilpeä tunnistus ainoastaan sisään kurkistamalla, joko vetarin aukosta katsomalla näkyykö "viiva" vai "risti" tai sitten takakansi auki ja siitä toteamaan että onko lukko vaiko ei.Stone68 kirjoitti:Vastasko tähän kukaan? Näköjään perämurikassa itsessään pitäisi olla plätkä, jossa on kaks riviä tekstiä, ylärivi esim. OA 253 3 A, ja alarivi: 2 0 370 : 10=3.70.omena-b2 kirjoitti:...Tunnistaako tuota lukkoperää mitenkään ulkopuolelta ??...
Jos alarivin 2:sen jälkeen on "0", ei lukkoa ole, mutta jos on "S", niin on lukollinen murikka.
Korjatkaa jos olette eri mieltä.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Nyt on uudet gm öljyt perässä yhden lisäaine purkin kanssa. Hyvin toimii ja lukko pitää. Ei ne näköjään suosittele kun yhtä lisäainepurkkia sinne.
Maksoi lahdessa 22€ yhteensä.
Maksoi lahdessa 22€ yhteensä.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Ihan valmis oli tuo munkin autossa oleva tarra...entäs jos nostaa molemmat pyörät ylös ja pyörittelee toista niinkuin jenkkiautojen kanssa? Pyöriikö toinen mukana samaan suuntaan? Vai pyöriikö ylipäätään lainkaan?kcl kirjoitti:Eipä tuossa korjattavaa ole. Ongelmana lienee että tuo kilpi on yleensä pudonnut tai hapettunut niin ettei siitä enää saa selvää. Ja ilman kilpeä tunnistus ainoastaan sisään kurkistamalla, joko vetarin aukosta katsomalla näkyykö "viiva" vai "risti" tai sitten takakansi auki ja siitä toteamaan että onko lukko vaiko ei.
Jossain luki, että kaikki Suomeen laivatut Omegat olisivat lukkoperällä varustettuja...humpuukia?
Omega B -97 GL (X20XEV)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Noi vakiolukot ei liene mitenkään esijännitettyjä, eli jos ei ole vetoa päällä ei lukkokaan oikein pure. Suomeksi sanottuna lukko ei ota kiinni toisesta pyörästä pyörittämällä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla.
asiasta toiseen purin tänään 4 omegan perää ja kyllä oli paskaisia kaikki, näki ettei öljyjä ole vaihdeltu.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla.
asiasta toiseen purin tänään 4 omegan perää ja kyllä oli paskaisia kaikki, näki ettei öljyjä ole vaihdeltu.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Entäs liukkaalla alustalla (lumella jne) eturenkaat linkkuun ja nilkka suoraksi? Siis vain silloin jos kukaan ei nää että aikuista miestä lapsettaaputkikardaani kirjoitti:joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla...
Omega B -97 GL (X20XEV)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Sutii molemmilla on lukko tai ei kun on sopivan liukasta.Stone68 kirjoitti:Entäs liukkaalla alustalla (lumella jne) eturenkaat linkkuun ja nilkka suoraksi? Siis vain silloin jos kukaan ei nää että aikuista miestä lapsettaaputkikardaani kirjoitti:joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Varminta on avata takakansi. Ei ole iso homma.
Tai kevättalvella ajaa toisen puolen pientareen jääpalteelle ja keskitie sula. Sitten kaasu pohjaan. Jos lähtee heti komeesti kiihtymään, niin lukkohan se siellä. Näin testasin omani. Ja kokeilin vielä molemmin puolin.
Tai kevättalvella ajaa toisen puolen pientareen jääpalteelle ja keskitie sula. Sitten kaasu pohjaan. Jos lähtee heti komeesti kiihtymään, niin lukkohan se siellä. Näin testasin omani. Ja kokeilin vielä molemmin puolin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Paskarinkiä kuivalla piellä niin siittä sen näkee toimiiko lukko
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Onko nää Opelin perämurikat muuten kuinka kestäviä? Hiacen luokkaa vai onko monikin rouskutellut sisälmykset pieneksi silpuksi ihan tavan ajelulla?
Omega B -97 GL (X20XEV)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Harvoin taitaa hajota näitä omegan periä perus tehoilla jos öljyjä vaihtelee.
Ite oon testaillu lukon toimivuutta niin että ajaa toinen rengas liukkaammalla esim. lumella ja toinen asfaltilla.
Ite oon testaillu lukon toimivuutta niin että ajaa toinen rengas liukkaammalla esim. lumella ja toinen asfaltilla.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Mulla manuaali MV6 vm94 saksantuonti, eikä ollu (yllätys) lukkoperää. Ajatus oli laittaa nuo takakumet katuun ennen talvea, kun aika lopussa ovat. Meni sitten peräki samalla vaihtoon Tänään irrotin perän niin ei tosiaan ollu lukkoa eikä tullu pihalle yhtään öljyä vaikka kippasin kyljelleenkin, eli tais olla vähän öljyt vähissä. Stefat molemmat näytti vuotavan ja sisemmät suojakumit molemmat rikki ja hiekat rasvan seassa Oli tarkotus öljyt talveksi tarkistaa ja vaihtaa kun ei ole mun omistuksen (vajaa 3v ja n.40tkm) aikana tullu vaiheltua. Tosiaan ois jo ehottomasti pitäny aiemmin vaihtaa, tiedän, jotenki vaan jääny Että ei ihme että meni tuo perä, kauan lie ollu kuivahkona ja saanu kovaa ajoa. Tilalle mulle tulee s45 lukollinen perä. Ei ole paha homma käyttää perä irti. Ni ja pointtihan oli että on kestävä perä oikein huollettuna, niinku jariz:kin sanoi!
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Vaihdoin tänään omaani gm:n omat litkut ja lisäaineen. Nyt lukko pelaa niinkuin kuuluu, ei tarraa risteyksissä ja pitää vedätettäessä . En tiijä oliko joku jo vinkannu mutta sen alimman pultin kautta jos valuttaa vanhat pois niin paineilmalla puhaltamalla täyttöpropusta saa vielä jotain tulemaan ulos kun muuten ei enää valumalla tule.
Omega 2,2 farkku -01, R1200GS