astra f sähköt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja 1st »

shamrock kirjoitti: 28 Maalis 2020, 13:40
Eikös näissä ollutkin vain transponderi tuossa, eikä mitään erillistä ajoneston ohjailaitetta. Se on ecussa kaikki. Jos avain on se uudemman mallinen, pyöreähkö jossa on se ledilamppu ja painikekin, niin sitten se on se siruavain. Ja autossa on ajonesto.
Jäipä tämä viesti huomaamatta päivällä.

Avain näyttää tältä avattuna. Eikö sen sirun pitäs näkyä tuolla sisällä jos siellä sellainen olisi?

Kuva
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mikä on astran rekkari tai vin-numero?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuo ei kyllä näytä ollenkaan transponderilta. Olisiko niin että auton johtosarjassa on siihen valmius jo.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Avain on ilmanajonestoa oleva avain jossa on tuo taskulamppu napilla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1511
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Jep, tuo ei ole se siruavain tosiaankaan, ja tuo mokkulakin on pienempi kuin se transponderi. Oisko tää just sellainen hankala kahden vuosimallin välitapaus, jossa on vähän molempien ominaisuuksia. Mun joulukuussa rekisteröity Volvo S40 oli just tällainen, mistään osasta ei voinut olla varma ostaessaan kumman vuosimallin mukaan se oli. Voisko tuossa olla jopa C18XEL C18XE:n eculla?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja 1st »

Juho M-P kirjoitti: 29 Maalis 2020, 12:26 Tuo ei kyllä näytä ollenkaan transponderilta. Olisiko niin että auton johtosarjassa on siihen valmius jo.
1,2sorsa kirjoitti: 29 Maalis 2020, 13:39 Avain on ilmanajonestoa oleva avain jossa on tuo taskulamppu napilla
shamrock kirjoitti: 29 Maalis 2020, 13:46 Jep, tuo ei ole se siruavain tosiaankaan, ja tuo mokkulakin on pienempi kuin se transponderi. Oisko tää just sellainen hankala kahden vuosimallin välitapaus, jossa on vähän molempien ominaisuuksia. Mun joulukuussa rekisteröity Volvo S40 oli just tällainen, mistään osasta ei voinut olla varma ostaessaan kumman vuosimallin mukaan se oli. Voisko tuossa olla jopa C18XEL C18XE:n eculla?
Kiitoksia selvennyksestä. Näin arvelin itekin että oisko joku välimalli, jossa on jo valmius ajonestolle. Vai voisko olla ollut lisävaruste?

No mutta kuitenkin, tämä puuttuva ajonesto helpottaa omaa projektia.

Sitten tämä moottorinohjauksen johtosarja.
Johtosarjassa apparin jalkatilassa (releen vieressä) oli kaksi liitintä.
Niinkuin ekassa postauksessani jo kirjoitin, niin onkohan tässä mallissa piuhojen värit samat kuin tuolla topicin alussa on ohjeistettu? Eli siis voinko kytkeä sen ohjeen mukaisesti, pelkäämättä että poltan koko boksin? :)

Kuva
Kuva
Kuva


Releelle menee melko paksu punainen piuha. Ei tullut mittailtua, mutta vieköhän tämä konehuoneen puolella ollut liitin sinne, eli meneekö tästä liittimestä päävirta moottorinohjaukselle?

Kuva

Koitin katsella sähkökaaviostakin noita, mutten saanut siitä mitään selkoa :roll:
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tuo 9-napainen menee samalla lailla kuin tuolla edellä on mainittu.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1511
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Jos oikein tulkitsen, niin eikös tuo ole se liitin joka naittaa moottorin johtasarjan auton muihin sähköihin ... eli tuon kautta toimii mittarit ym? Joskus hätäpäissäni heitin B-Corsan C14SE-koneen Astraan josta C18XEL hajos. Molemmissa johtosarjoissa oli tuo samanlainen liitin, samat värit mutta eri järjestys. Vaihtelin johtojen paikkoja, kytkin väri väriin ja sehän perkele toimi :D
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja 1st »

shamrock kirjoitti: 30 Maalis 2020, 15:23 Jos oikein tulkitsen, niin eikös tuo ole se liitin joka naittaa moottorin johtasarjan auton muihin sähköihin ... eli tuon kautta toimii mittarit ym? Joskus hätäpäissäni heitin B-Corsan C14SE-koneen Astraan josta C18XEL hajos. Molemmissa johtosarjoissa oli tuo samanlainen liitin, samat värit mutta eri järjestys. Vaihtelin johtojen paikkoja, kytkin väri väriin ja sehän perkele toimi :D
Joo vain nuo kaksi liitintä oli auton sisällä siellä (bensapumpun?) releen vieressä apparin jalkatilan sivussa.

Eli jos ymmärrän oikein tämän allamainitun ohjeen, saan käytännössä koko systeemin pelaamaan kun kytken vain päävirrat sekä tuosta puna-sinisestä bensapumpulle jännitteen?
Kierroslukumittaria ei kohdeautossa ole, jos en sitten lisää jälkikäteen ja moottorinvikavalon saa halutessaan kytkemällä ruskea-sinisestä erilliselle polttimolle jännitteen.

Entäs nuo "diagnostiikkapistokkeelle menevät".Ymmärsin että vikakoodeja saa luettua yhdistämällä pistokkeesta kaksi pinniä, oisko ne juuri nuo ruskea-keltainen sekä ruskea-valkoinen?

Kai nyt virtalukolta tarvitaan herätekin johonkin kytkeä vielä?
Ainoa mikä noista tarvii välttämättä kytkeä on tuo isomman mustan liittimen puna/sininen.
Se on pa-pumpun jännite.

Pienemmän mustan liittimen piuhat menee kaikki ilmastoinnille.

Isomman mustan piuhat:

Ruskee/sininen moottorin vikavalo
Ruskee/keltanen diagnostiikkaliittimelle
Sini/punanen mittaristolle,radiolle,näytölle
Vihreä mittaristolle (kiekkamittari)
Ruskee/valkonen diagnostiikkaliittimelle
Musta/ruskea näytölle
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

1st kirjoitti: 30 Maalis 2020, 17:15 Entäs nuo "diagnostiikkapistokkeelle menevät".Ymmärsin että vikakoodeja saa luettua yhdistämällä pistokkeesta kaksi pinniä, oisko ne juuri nuo ruskea-keltainen sekä ruskea-valkoinen?


Ruskea/keltaisen kun kytket maihin niin vilkuttaa koodit
1st kirjoitti: 30 Maalis 2020, 17:15 Kai nyt virtalukolta tarvitaan herätekin johonkin kytkeä vielä?
Ecun jännitteet +30 ja +15 (punainen ja musta)tulevat tuon kaksinapaisen pistokkeen kautta.
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja 1st »

Eli punaiseen(paksuun kaapeliin) jatkuva ja musta virtalukon kautta.
Kiitän kaikkia tähän astisista avuista, katsellaan josko tämä sähköpuoli hoituisi näillä ohjeilla :)
Avatar
jhalttu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 20:49
Paikkakunta: PETÄJÄVESI
Viesti:

Re: astra f sähköt

Viesti Kirjoittaja jhalttu »

Tuliko tähän eloa??

Sama "ongelma" käsillä :lol:
CIHinää ja 2.0 cdti insignia opc line
Vastaa Viestiin