Jäipä tämä viesti huomaamatta päivällä.
Avain näyttää tältä avattuna. Eikö sen sirun pitäs näkyä tuolla sisällä jos siellä sellainen olisi?
Jäipä tämä viesti huomaamatta päivällä.
Kiitoksia selvennyksestä. Näin arvelin itekin että oisko joku välimalli, jossa on jo valmius ajonestolle. Vai voisko olla ollut lisävaruste?shamrock kirjoitti: ↑29 Maalis 2020, 13:46 Jep, tuo ei ole se siruavain tosiaankaan, ja tuo mokkulakin on pienempi kuin se transponderi. Oisko tää just sellainen hankala kahden vuosimallin välitapaus, jossa on vähän molempien ominaisuuksia. Mun joulukuussa rekisteröity Volvo S40 oli just tällainen, mistään osasta ei voinut olla varma ostaessaan kumman vuosimallin mukaan se oli. Voisko tuossa olla jopa C18XEL C18XE:n eculla?
Joo vain nuo kaksi liitintä oli auton sisällä siellä (bensapumpun?) releen vieressä apparin jalkatilan sivussa.shamrock kirjoitti: ↑30 Maalis 2020, 15:23 Jos oikein tulkitsen, niin eikös tuo ole se liitin joka naittaa moottorin johtasarjan auton muihin sähköihin ... eli tuon kautta toimii mittarit ym? Joskus hätäpäissäni heitin B-Corsan C14SE-koneen Astraan josta C18XEL hajos. Molemmissa johtosarjoissa oli tuo samanlainen liitin, samat värit mutta eri järjestys. Vaihtelin johtojen paikkoja, kytkin väri väriin ja sehän perkele toimi
Ainoa mikä noista tarvii välttämättä kytkeä on tuo isomman mustan liittimen puna/sininen.
Se on pa-pumpun jännite.
Pienemmän mustan liittimen piuhat menee kaikki ilmastoinnille.
Isomman mustan piuhat:
Ruskee/sininen moottorin vikavalo
Ruskee/keltanen diagnostiikkaliittimelle
Sini/punanen mittaristolle,radiolle,näytölle
Vihreä mittaristolle (kiekkamittari)
Ruskee/valkonen diagnostiikkaliittimelle
Musta/ruskea näytölle
Ecun jännitteet +30 ja +15 (punainen ja musta)tulevat tuon kaksinapaisen pistokkeen kautta.