Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Eli tänään oltiin kauppaan menossa ja oikeestaan heti lähdön jälkeen nykäs kerran mutta meno jatkui normaalisti, parin kilsan jälkeen rupes sitten hyytymään(aivan kuin bensa loppuis), sammutin auton jonka jälkeen ei enää käyntiin suostu lähtemään ja mitään vikavaloa ei sytyttänyt. Tienpäällä kävin sulakkeet läpi, jotka ehjät. Korkeepainepumpun päässä olevasta venttiilistä ei lykkää bensaa startatessa, joten ilmeisesti bensaa ei pumpulle asti tule(eikös se siirtopumpunkin avulla kuitenkin hieman pitäisi bensaa läpi päästää)?
Korkeepaine pumpun vaihdoin n.30tkm sitten ja jakopää on laitettu n.20tkm sitten.
Mistä päin löytyy toi siirtopumpun rele ja onko kuin pahassa paikassa toi ite siirtopumppu, jos niistä nyt ekana lähtis liikkeelle?
Korkeepaine pumpun vaihdoin n.30tkm sitten ja jakopää on laitettu n.20tkm sitten.
Mistä päin löytyy toi siirtopumpun rele ja onko kuin pahassa paikassa toi ite siirtopumppu, jos niistä nyt ekana lähtis liikkeelle?
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Noin uudesta en tiedä, mutta vanhemmissa bensapumpun rele on ainaskin pelkääjänpuolen A-pilarin alhaalla..
EDIT. Voi myös sijaita konepellin alla sulake/relepoksissa.
EDIT. Voi myös sijaita konepellin alla sulake/relepoksissa.
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Siirtopumpun rele löytyy takasähkökeskuksesta , kuten myös sen sulake. Rele tunnuksella K3 ja sulake FR10.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Kiitos Robertx, tarvii vaihtaa toi rele ny alkuun.
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Ei ollut takakeskuksessa releitä,sulake kyllä joka ehjä? Ainoat releet on konehuoneessa, mutta en tota tunnusta löytänyt? Kokeilin käyntiin ja lähtihän se ehkä n. minuutiksi ja sitten sammui,käyvi ihan nätisti paitsi lopuksi aivan kuin bensa loppuisi. Onkos bensalinjat(tulo ja paluu) repsikan puolen lokasuojassa kiinni, kummastakaan en bensaa saanut kun laitoin virrat päälle?
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Käänsitkö sen takaosan elektroniikkapaneelin ?? Ymmärtääkseni releet ovat sen paneelin kääntöpuolella. Ehkä tuossa voi tehdä myös samalla tavalla kuin Omegassa... koputtelee tankkia. Jos vika on siirtopumpussa voi koputtelusta lähteä käymään.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Kyllä se vika tonne siirtopumpulle nyt liittyy. Vikakoodeja ei ole ja tuo Robertx:n neuvoma kolistelutesti ton paljasti, kolistelun jälkeen heti käyntiin ja selvä surina rupes kuulumaan virtojen kytkemisen jälkeen. Mutta mitäs kautta ton pumpun pääsee vaihtamaan ja ajattelin vaihtaa samalla bensan suodattimen, niin onkos se repsikan takaoven kohdalla tankin kyljessä?
Ja käykös toi motonetin pumppu?
Ja käykös toi motonetin pumppu?
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Kaipa se säiliön huoltoluukku farkussakin löytyy takapenkin alta... jos ei sieltä löydy, niin sitten tavaratilan maton alta takselkänojan läheltä.
Huolto - ohjelmiston kuvassa bensansuodattimen vieressä menee käsijarruvaijeri , joka pitää irrottaa pitimestään, jotta saa suodattimen pois.
Jaa'a... ei ole käsitystä , kuinka hyvä / huono on Motonetin pumppu.
Huolto - ohjelmiston kuvassa bensansuodattimen vieressä menee käsijarruvaijeri , joka pitää irrottaa pitimestään, jotta saa suodattimen pois.
Jaa'a... ei ole käsitystä , kuinka hyvä / huono on Motonetin pumppu.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Tarkotin tosta motonetin pumpusta että voiko se olla oikea, on merkattu käyvän 1.8, 2.2 ja 3.2. Mutta voiko se olla sama kun on kuitenkin vähän eri toi ruiskutuspuolen toiminta? Kait se pumppu sieläkin bochin tekele on.
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Huolto-ohjelmiston mukaan Z16XE, Z16XEP, Z18XE, Z18XER, Z22SE ja Z32SE - koneellisissa sama pumppu. Tuotto 90 l/h , paine 3,8 bar.
Z22YH - koneen pumpun tuotto 110 l/h ja paine 4,2 bar , joten ei ole sama pumppu kuin noissa muissa.
Enpäs lukenut aiemmin kirjoittamaasi ajatuksella.
Z22YH - koneen pumpun tuotto 110 l/h ja paine 4,2 bar , joten ei ole sama pumppu kuin noissa muissa.
Enpäs lukenut aiemmin kirjoittamaasi ajatuksella.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Kiitoksia tiedosta, tota vähän epäilinkin ettei oo sama. Tarvii ruveta tekeen tiedusteluja hinnoista
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Ole hyvä. Toivottavasti suht edullisesti pumppu löytyy.
Noista ainakin kannattaa kysyä:
http://www.automuovikem.fi/
http://www.astrax.fi/
Noista ainakin kannattaa kysyä:
http://www.automuovikem.fi/
http://www.astrax.fi/
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Nostetaanpas ketjua sen verran että auto siis kunnossa. Pumpun vaihto aikas simppeli homma näin ensi kertaa tehdessäkin
Motonetin pumppu loppujen lopuksi käykin ja on täysin vastaava kuin orginaali(motonetissä bochin pumppu 120,-, marmoritiskillä 350,- ja osashopista 270,-) Motonetistä otin jo pelkästään hinnan takia, plus sen sai suoraan hyllystä kun noissa toisissa paikoissa ois mennyt tilaushommaksi...
Motonetin pumppu loppujen lopuksi käykin ja on täysin vastaava kuin orginaali(motonetissä bochin pumppu 120,-, marmoritiskillä 350,- ja osashopista 270,-) Motonetistä otin jo pelkästään hinnan takia, plus sen sai suoraan hyllystä kun noissa toisissa paikoissa ois mennyt tilaushommaksi...
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Hyvä, että pumpun vaihdolla auto kuntoon tuli, eikä edes ollut arvokas pumppu
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra c farmari z22yh, "nyykähti"
Juu kohtuu hinnalla pääsi, oli laakerit mennyt vanhasta pumpusta... Onhan tolla jo ajettukkin 254tkm joten rupeehan tommosia pienempiä vikoja pikkuhiljaa tuleenkin...