Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja sepse »

Ebay huutokaupasta joko Englanti tai Saksa - hyvällä tuurilla 100 eur pari ja huonolla tuurilla noin 200 eur/kpl , välillä on myynnissä useampi pari ja välillä pitkä aika ettei näy yhtään paria kaupan. Ja ne on kotoisin V6 B Vectrasta- älä osta liian uusia , niis on suora sytkyn isot reiät tulppien kohdilla !
Saa niitä Suomestakin , ihan kerhon palstallakin kaupataan , tosin hinnat :o
Ja ebaysta ja ulkomaan tarvike kaupoista saa tiivisteitä sopu hintaan / unohda suosiolla kiinalaiset halpikset- reinz ja elring ovat kunnon tiivisteitä ja aina sarjaan ei sisälly O-renkaat mutta niitä saa Suomesta edullisesti tiiviste kaupoista mittojen mukaan .
Alu kopissa ja muovi kopissa on eri tiivisteet - katso mitä ostat .

http://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=4&t=237379 tuossa ohjetta kun valmistat täyttö putken .

Muista putsata huohotin !!! Näitten kanssa lentää stefat jos huohotin tukkeutuu .

Tällä hetkellä en löytänyt ebaysta yhtään paria myynnissä , vain uusia muovisia (n 340/pari) mutta tilanne vaihtuu alati .





Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Alumiinikoppia löytyy myös 3.0t V6 saabeista (ISOT pyöreät tulpanreijät). Ja Saturnin LW- ja LS300 malleista (neliöreijillä). Jälkimmäisiä vain jenkkimarkkinoilta.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Bäri
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 794
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Bäri »

Kaveri kävi purkaamolt hakee koko koneen, ihan vaan noitten alumiinikoppien takii. Hintaa en kehdannut kysyä :oops:
Ω V6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2013, 16:07

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Ω V6 »

Eihän se tyhmä oo joka pyytää... Ei niistä alukopista tarvi itseään kipeäksi maksaa, jos vähän näkee vaivaa etsiskelyyn. Ite ostin syksypuolella parin ihan Suomen kamaralta hintaan 60€ sis postikulut. :roll:
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Jäi vähän auki, että jos ne alukopat asentaan ns. oikeille paikoilleen, niin pitääkö imusarjaan hioa tilaa(?) ja jos hioo niin mahtuuko ö-korkin pyöräyttämään auki ilman että täytyy ruuvata plenuumi pois?

Itsellä siis X30XE B2 Omega, josta tuolla projekti topiccikin löytyy.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja sepse »

Mulla on kaikissa hantti puolella täyttöreikä -voi käyttää pelkällä korkilla tai sen muovisen täyttönatsan voi helpolla muuttaa sopimaan ko puolella paikalleen (vähän sahataan ja vähän liitellään kolvilla muovihitsaten ja varmistetaan epoxilla . Se täyttönatsa sopii alu koppaan mutta sen muotoa vaan tarvii pikkusen muuttaa . Ja koska muovikopat on kuin sulake -eli kun huohotus tukkeutuu niiden tiivistys päästää paineen pois eikä pullahda kampuran etu eikä taka stefa pois -olen omiin muovikorkkeihin lisännyt natsan johon sopii saman vahvuinen letku kun alipaineletkutkin ovat ja sitä on noin 1-1,5 m jatkuen korkista esim alarunkopalkin sisään ja toimii talvellakin .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

sepse kirjoitti: 21 Touko 2023, 17:20 Mulla on kaikissa hantti puolella täyttöreikä -voi käyttää pelkällä korkilla tai sen muovisen täyttönatsan voi helpolla muuttaa sopimaan ko puolella paikalleen (vähän sahataan ja vähän liitellään kolvilla muovihitsaten ja varmistetaan epoxilla . Se täyttönatsa sopii alu koppaan mutta sen muotoa vaan tarvii pikkusen muuttaa . Ja koska muovikopat on kuin sulake -eli kun huohotus tukkeutuu niiden tiivistys päästää paineen pois eikä pullahda kampuran etu eikä taka stefa pois -olen omiin muovikorkkeihin lisännyt natsan johon sopii saman vahvuinen letku kun alipaineletkutkin ovat ja sitä on noin 1-1,5 m jatkuen korkista esim alarunkopalkin sisään ja toimii talvellakin .
Tuo huohotuksen tukkoisuuden vaikutus ym. on jo tiedossa, mutta käsittääkseni jos kopat laittaa ristiin niin esimerkiksi tulpanjohdot istuu huonommin.

Lähinnä epäselväksi jäi miten ö-korkin kanssa käy jos kopat asentaa kuten Vectrassa, eli jos imusarjaan hioo tilaa niin mahtuuko siltikään korkkia avaamaan, ilman että ottaa plenuumin pois?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja sepse »

Tulpanjohdot istuu täydellisesti vaikka kopat on ristissä . Hiomiseen en ota kantaa kun se tuntuu tarpeettomalta koska kopat ristissä ei aiheuta minkäänlaista ongelmaa -kolmessa Omegassa on mulla näin .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Kaikki faktat alu venttiilikoppien vaihto V6 Omegaan

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

No, jospa sitä sitten näillä puheilla laitan itsekin ristikkäin nuo kopat :)
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Vastaa Viestiin