mä oletin että se on voltteina... jos on kiloina niin tosiaan on alhainen...e0101296 kirjoitti:Bensanpaineen pienuuteen kiinnitin huomioni. Pitäisihän olla 3,5 kg.Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
Voi olla että laskee tyhjäkäynnillä tuonne 1.8 kiloon, kaippa suuttimet toimii niinkin pienellä paineella ...
En ole sitten olleenkaan minkään sortin turbospesialisti.
C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Re: C Vectran mysteeri!?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: C Vectran mysteeri!?
Eiköhän tuo ole voltteja.
Ohjearvo 1,7-1,9V
Ohjearvo 1,7-1,9V
Re: C Vectran mysteeri!?
Jeps... samaan päädyin, että voltteja pitäis olla. Jos olis paine, niin siitä olis jo tullut vikakoodi alhaisesta paineesta.kadett90 kirjoitti:Eiköhän tuo ole voltteja.
Ohjearvo 1,7-1,9V
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: C Vectran mysteeri!?
Jos tarkoitat näitä niin ok.rami.jarvinen kirjoitti: Katsoin mitä oli tuolloin ollut nuo fueltrimmit, molemmille näytti 0%, onkohan op-com nyt hiukan temppuillut noiden osalta vai onko ihan ok??
Short term fuel trim ohjearvo -7....+7%
Long term fuel trim ohjearvo -5....+5%
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Kävin varmistamassa tuon ja voltteja on juu.Robertx kirjoitti:Jeps... samaan päädyin, että voltteja pitäis olla. Jos olis paine, niin siitä olis jo tullut vikakoodi alhaisesta paineesta.kadett90 kirjoitti:Eiköhän tuo ole voltteja.
Ohjearvo 1,7-1,9V
Katselin piruuttas uudelleen noita arvoja tyhjäkäynnillä, tosin kone oli kylmä vaikka annoin hetken verran käydä.
Säikähdin hieman noita fueltrimmin arvoja, vaikuttaako tuo kylmä kone noihin näin paljon? :
Short term fuel trim -11%
Long term fuel trim 7%
Fuel rail pressure 1,8V
Sekä nuo ilma-arvot olivat myöskin kasvaneet:
Mass air flow sensor 16,9kg/h
Mass air flow sensor 1,2V
Kävin imuputket ja kiinnitykset lävitse ja ihan ookoolta vaikuttais. Voisiko olla niin että se IMM alkaa vaan olla entinen?
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: C Vectran mysteeri!?
Nuo ohjearvot on yleensä käyttölämpimänä.
Mutta olettaisin että kylmällä koneella arvot eivät ole samanlaisia.
Mutta olettaisin että kylmällä koneella arvot eivät ole samanlaisia.
Re: C Vectran mysteeri!?
Tässä samassa autossahan oli kesällä tai keväällä ahtopaineongelmia, jos oikein olen lukenut. Tuliko se kuntoon ja jos/kun tuli, niin millä tavalla ??
Edelleen ilmeisesti virisofta moottoriohjauksessa ??
Jossain vaiheessa täällä foorumilla oli juttua Z28NEL - koneisesta Vectrasta , johon oli laitettu ilmeisesti Z28NET - koneiseen tarkoitettu virisofta.
Virisofta saattaa jossain määrin vaikuttaa mitattaviin arvoihin tai ainakin niin, että referenssiarvot eivät välttämättä ole samat kuin vakiossa.
Jossain tapauksessa virisofta (vähemmän hyvä) saattaa heittää fueltrimmit kunnolla negatiiviselle puolelle ja silloin luonnollisesti päästövalo syttyy.
Edelleen ilmeisesti virisofta moottoriohjauksessa ??
Jossain vaiheessa täällä foorumilla oli juttua Z28NEL - koneisesta Vectrasta , johon oli laitettu ilmeisesti Z28NET - koneiseen tarkoitettu virisofta.
Virisofta saattaa jossain määrin vaikuttaa mitattaviin arvoihin tai ainakin niin, että referenssiarvot eivät välttämättä ole samat kuin vakiossa.
Jossain tapauksessa virisofta (vähemmän hyvä) saattaa heittää fueltrimmit kunnolla negatiiviselle puolelle ja silloin luonnollisesti päästövalo syttyy.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Kyllä samainen auto kyseessä. Ongelma korjaantui lähes kokonaan tuolla ahtopaineen magneettiventtiilin vaihdolla. Meni pidemmän aikaa kunnes löi taas tauluun tuon mootttorinohjauksen vikavalon (auto+jakari). En siitä silloin niin välittänyt kun ei vaikuttanut käyntiin ym. millään lailla, päästöistäkin meni kesällä katsastuksesta läpi moitteetta!Robertx kirjoitti:Tässä samassa autossahan oli kesällä tai keväällä ahtopaineongelmia, jos oikein olen lukenut. Tuliko se kuntoon ja jos/kun tuli, niin millä tavalla ??
Edelleen ilmeisesti virisofta moottoriohjauksessa ??
Jossain vaiheessa täällä foorumilla oli juttua Z28NEL - koneisesta Vectrasta , johon oli laitettu ilmeisesti Z28NET - koneiseen tarkoitettu virisofta.
Virisofta saattaa jossain määrin vaikuttaa mitattaviin arvoihin tai ainakin niin, että referenssiarvot eivät välttämättä ole samat kuin vakiossa.
Jossain tapauksessa virisofta (vähemmän hyvä) saattaa heittää fueltrimmit kunnolla negatiiviselle puolelle ja silloin luonnollisesti päästövalo syttyy.
Nyttemmin tässä alkutalvesta vasta on tuo päästövalo ilmaantunut mukaan kuvioihin.
Virisofta on edelleen, mutta moisesta ei ole tietoa onko kyseinen ohjelma tarkoitettu Z28NET koneiseen. On aikaisemman omistajan toimesta laitettu.
Alkuunhan auton hankkiessani, ei näitä vikavalo ongelmia ollut lainkaan. Alkoivat n.3-4kk oston jälkeen...
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
long term fueltrim ei muutu vaikka auto olisi kylmä... ellei sitten tietenkään et ajaa koskaan kilometriä enempää kerralla.... eli se näyttää n viimeisen 30min käyttöajan keskilukemaa...... ja kun se on jo 7% niin voi melko suurella varmuudella sanoa että jos ohjelma on toimiva (oikein tehty) niin maf on melko piipussa.rami.jarvinen kirjoitti:Kävin varmistamassa tuon ja voltteja on juu.Robertx kirjoitti:Jeps... samaan päädyin, että voltteja pitäis olla. Jos olis paine, niin siitä olis jo tullut vikakoodi alhaisesta paineesta.kadett90 kirjoitti:Eiköhän tuo ole voltteja.
Ohjearvo 1,7-1,9V
Katselin piruuttas uudelleen noita arvoja tyhjäkäynnillä, tosin kone oli kylmä vaikka annoin hetken verran käydä.
Säikähdin hieman noita fueltrimmin arvoja, vaikuttaako tuo kylmä kone noihin näin paljon? :
Short term fuel trim -11%
Long term fuel trim 7%
Fuel rail pressure 1,8V
Sekä nuo ilma-arvot olivat myöskin kasvaneet:
Mass air flow sensor 16,9kg/h
Mass air flow sensor 1,2V
Kävin imuputket ja kiinnitykset lävitse ja ihan ookoolta vaikuttais. Voisiko olla niin että se IMM alkaa vaan olla entinen?
Re: C Vectran mysteeri!?
Usempi on nyt sitä mieltä, että vika olis kenties MAFfissa, joten eiköhän sitten odotella sen saapumista ja toivotaan , että uuden MAFfin myötä ongelmat häviävät.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Samaa odottelen ja toivon! Pitäisi saapua ihan näinä päivinä, seuraillaan sitten tilannetta miten tokenee.. ?Robertx kirjoitti:Usempi on nyt sitä mieltä, että vika olis kenties MAFfissa, joten eiköhän sitten odotella sen saapumista ja toivotaan , että uuden MAFfin myötä ongelmat häviävät.
Ilmoittelen tännekin toki miten reagoi tuon vaihtoon.
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Noniin, tänään tuli vihdoin tuo uusi IMM, jonka samontein vaihdoin vanhan tilalle. Kävin myös pienellä koelenkillä auton kanssa.
Vedot tuntui palanneen normaaliksi, ei ollut puutuneisuutta havattavissa enää
Ainoa mikä tuntui oudolta, puhalsi kylmää ilmaa hyttiin jonkin aikaa, mutta korjaantui onneksi ajon myötä.
Nollasin vikakoodit, kaikki sain muuten nollattua paitsi sen turbon paineen koodin, P0236-05. Ei suostunut aikaisemmin huollossakaan sitä nollaamaan. Tosin silloin oli vielä vanha IMM paikallansa. Mietein josko onnistuis valon nollaus sitten, kun tässä tovin on ajellut ja jos nuo keskiarvot laskisi takasin normaaliin...??
Mass air flow sensor 13,9kg/h
mass air flow sensor 1,2
short term fuel trim 1
long term fuel trim 7
Siinä vielä muutamia arvoja, jotka kirjasin lenkin jälkeen tyhjäkäynnillä.
Täytyy seurailla miten auto käyttäytyy tässä tulevaisuudessa, josko alkaisi parempi jakso!
Vedot tuntui palanneen normaaliksi, ei ollut puutuneisuutta havattavissa enää
Ainoa mikä tuntui oudolta, puhalsi kylmää ilmaa hyttiin jonkin aikaa, mutta korjaantui onneksi ajon myötä.
Nollasin vikakoodit, kaikki sain muuten nollattua paitsi sen turbon paineen koodin, P0236-05. Ei suostunut aikaisemmin huollossakaan sitä nollaamaan. Tosin silloin oli vielä vanha IMM paikallansa. Mietein josko onnistuis valon nollaus sitten, kun tässä tovin on ajellut ja jos nuo keskiarvot laskisi takasin normaaliin...??
Mass air flow sensor 13,9kg/h
mass air flow sensor 1,2
short term fuel trim 1
long term fuel trim 7
Siinä vielä muutamia arvoja, jotka kirjasin lenkin jälkeen tyhjäkäynnillä.
Täytyy seurailla miten auto käyttäytyy tässä tulevaisuudessa, josko alkaisi parempi jakso!
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Noniin, nyt alkaa näyttää hyvälle!! Vkl:na vielä piruuttani koitin ja vaihdoin alkuperäisen boschin mappi anturin vecculiin. Uusi joka oli paikoillaan, (ebaystä tilattu jonkin sortin tarvike anturi) ei oikein tuntunut toimivan ajossa niinkuin olisi pitänyt. Tosiaan, vaihdoin alkuperäiseen fiilispohjalta ja vikavalo joka on kiusannut aivan liian pitkään, oli poissa!
Nyt auto on pelittänyt niinkuin pitääkin
Tässä nyt kun mietiskellyt tuota vikavalo taistelua ja vikaihmettelyä, niin ensinnäkin map anturi ei ole koskaan ollutkaan viallinen. IMM on vain huomattavasti aikaisemmin alkanut heiketä, ja aiheuttanut näitä satunnaisia vikavalo efektejä. Nyt palaa mittaristossa ne valot mitkä kuuluukin, outoa, kun niihin jo niin tottui
Mut pääasia, että vika saatiin paikallistettua ja korjattua! Toivottavasti nyt saisi ihan huoletta painella menemään
Ja kiitokset vielä tukijoukoille mukana ihmettelystä!
Nyt auto on pelittänyt niinkuin pitääkin
Tässä nyt kun mietiskellyt tuota vikavalo taistelua ja vikaihmettelyä, niin ensinnäkin map anturi ei ole koskaan ollutkaan viallinen. IMM on vain huomattavasti aikaisemmin alkanut heiketä, ja aiheuttanut näitä satunnaisia vikavalo efektejä. Nyt palaa mittaristossa ne valot mitkä kuuluukin, outoa, kun niihin jo niin tottui
Mut pääasia, että vika saatiin paikallistettua ja korjattua! Toivottavasti nyt saisi ihan huoletta painella menemään
Ja kiitokset vielä tukijoukoille mukana ihmettelystä!
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Noniin, menihän tässä viikon verran kivasti auto kunnossa ilman vikavaloja! Nyt on jo riekaleetkin hermoina
ELI, seuraavat vikakoodit tällä kertaa:
-P0170-11 Fuel trim system too rich (bank 1)
-P0236-05 Turbocharger boost sensor "A" circuit high
Ja moottorin päästövalo palaa....
Nämä kaksi on siis aikaisemminkin tullut, ylempi koodi on tuoreempi. Alempi koodi on siis kiusannut jo huomattavasti aikaisemmin.
IMM:n tosiaan viikko takaperin vaihdoin, sekä viallisen MAPin, nollasin koodit ja hyvin meni! Tosin hetken aikaa vaan.
Edelleen käynti mielestäni ihan normaalia, ei ainakaan mitään suurta poikkeavaa, jonka heti huomaisi. Kulutus ok, tyhjäkäynti ok, muutenkin auto tuntuu ok. Kunnolla ei ole liukkaiden kelien takia päässyt vedättämään, jotta näkisi onko puhti tosissaan kunnolla tallella. Kevyempiä vedätyksiä on hiukan saanut, ihan ookoolta vaikuttanut.
OP-COMin arvoja taas hiukan tähän väliin:
-Mass air flow sensor 10,3 kg/h
-mass air flow sensor 1,1 V
-map sensor 101 kPa
-B1S1 O2 sensor heater (bank 1 sensor 1) 1 %
-B1S1 catalyst temperature (bank 1 sensor 1) 98 Cº
-B1S1 O2 sensor (Bank 1 sensor 1) 0,99 :1
-B1S1 O2 sensor heater ( bank 1 sensor 2) 15 %
-B1S1 O2 sensor (bank 1 sensor 2) 597 mV
-short term fuel trim (bank 1) 0 %
-long term fuel trim (bank 1) 5%
Arvot otettu tyhjäkäynnillä, noin puoli tuntia ajon jälkeen, jolloin kone oli kunnolla lämmin.
Mistä nyt tällä kertaa alkaisi sitä vikaa etsimään/miettimään???
ELI, seuraavat vikakoodit tällä kertaa:
-P0170-11 Fuel trim system too rich (bank 1)
-P0236-05 Turbocharger boost sensor "A" circuit high
Ja moottorin päästövalo palaa....
Nämä kaksi on siis aikaisemminkin tullut, ylempi koodi on tuoreempi. Alempi koodi on siis kiusannut jo huomattavasti aikaisemmin.
IMM:n tosiaan viikko takaperin vaihdoin, sekä viallisen MAPin, nollasin koodit ja hyvin meni! Tosin hetken aikaa vaan.
Edelleen käynti mielestäni ihan normaalia, ei ainakaan mitään suurta poikkeavaa, jonka heti huomaisi. Kulutus ok, tyhjäkäynti ok, muutenkin auto tuntuu ok. Kunnolla ei ole liukkaiden kelien takia päässyt vedättämään, jotta näkisi onko puhti tosissaan kunnolla tallella. Kevyempiä vedätyksiä on hiukan saanut, ihan ookoolta vaikuttanut.
OP-COMin arvoja taas hiukan tähän väliin:
-Mass air flow sensor 10,3 kg/h
-mass air flow sensor 1,1 V
-map sensor 101 kPa
-B1S1 O2 sensor heater (bank 1 sensor 1) 1 %
-B1S1 catalyst temperature (bank 1 sensor 1) 98 Cº
-B1S1 O2 sensor (Bank 1 sensor 1) 0,99 :1
-B1S1 O2 sensor heater ( bank 1 sensor 2) 15 %
-B1S1 O2 sensor (bank 1 sensor 2) 597 mV
-short term fuel trim (bank 1) 0 %
-long term fuel trim (bank 1) 5%
Arvot otettu tyhjäkäynnillä, noin puoli tuntia ajon jälkeen, jolloin kone oli kunnolla lämmin.
Mistä nyt tällä kertaa alkaisi sitä vikaa etsimään/miettimään???
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
öhh.... ymmärsinkö tästä ny että katin lämpötila on 98 astetta???? mulla on hetken tyhjäkäynnin jälkeen yli 300 ja lämpimänä lähellä 600..... pisti vaan silmään tuommoinen.....rami.jarvinen kirjoitti:Noniin, menihän tässä viikon verran kivasti auto kunnossa ilman vikavaloja! Nyt on jo riekaleetkin hermoina
ELI, seuraavat vikakoodit tällä kertaa:
-P0170-11 Fuel trim system too rich (bank 1)
-P0236-05 Turbocharger boost sensor "A" circuit high
Ja moottorin päästövalo palaa....
Nämä kaksi on siis aikaisemminkin tullut, ylempi koodi on tuoreempi. Alempi koodi on siis kiusannut jo huomattavasti aikaisemmin.
IMM:n tosiaan viikko takaperin vaihdoin, sekä viallisen MAPin, nollasin koodit ja hyvin meni! Tosin hetken aikaa vaan.
Edelleen käynti mielestäni ihan normaalia, ei ainakaan mitään suurta poikkeavaa, jonka heti huomaisi. Kulutus ok, tyhjäkäynti ok, muutenkin auto tuntuu ok. Kunnolla ei ole liukkaiden kelien takia päässyt vedättämään, jotta näkisi onko puhti tosissaan kunnolla tallella. Kevyempiä vedätyksiä on hiukan saanut, ihan ookoolta vaikuttanut.
OP-COMin arvoja taas hiukan tähän väliin:
-Mass air flow sensor 10,3 kg/h
-mass air flow sensor 1,1 V
-map sensor 101 kPa
-B1S1 O2 sensor heater (bank 1 sensor 1) 1 %
-B1S1 catalyst temperature (bank 1 sensor 1) 98 Cº
-B1S1 O2 sensor (Bank 1 sensor 1) 0,99 :1
-B1S1 O2 sensor heater ( bank 1 sensor 2) 15 %
-B1S1 O2 sensor (bank 1 sensor 2) 597 mV
-short term fuel trim (bank 1) 0 %
-long term fuel trim (bank 1) 5%
Arvot otettu tyhjäkäynnillä, noin puoli tuntia ajon jälkeen, jolloin kone oli kunnolla lämmin.
Mistä nyt tällä kertaa alkaisi sitä vikaa etsimään/miettimään???