opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Ok. Vaikea on arvioida pienten naarmujen vaikutusta. Jotenkin silti tuntuis, että se lika ja karsta jää kapeimpaan kohtaan. Kun on kuristuslaippa, niin jääkö siihen, vai sinne kanavien loppuun.
Kannattaa se kuristuslevy ja egr ainakin tarkistaa.
Hyvä, että ainakin toistaiseksi vika poistui.
Tuli vielä mieleen, että laiha seos voi johtua myös riittämättömästä polttoaineensyötöstä.
Kannattaa se kuristuslevy ja egr ainakin tarkistaa.
Hyvä, että ainakin toistaiseksi vika poistui.
Tuli vielä mieleen, että laiha seos voi johtua myös riittämättömästä polttoaineensyötöstä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Samaan aiheeseen liittyen, mulla Astra H Z16XE1 -07 nykii kiihdytyksessä. Lambda vaihdettu, imusarjan laippa ja egr putsattu, kaasuläppäkotelo putsattu, ilmamäärämittari putsattu. Seuraavana varmaan sytkäkasetin vaihto edessä vai mitä ootte mieltä? Imuvuotoja en löytäny vaikka suihkuttelin bräkleeniä sinne imupuolen letkuihin ja kaasuläppäkotelon tiivisteet oli ok. Vikakoodeja ei anna edes testerillä, egr pistoke irti ajettaessa ei muuta nykimistä. Ilmenee yleensä lämpimällä koneella. Lämpötilat näyttää normaalisti ajotietokoneen mukaan, eli ajossa 89-101 välillä. Myös ulkolämpötilan näyttää ihan normaalisti. En nyt vaan enää keksi missä vika vois olla. Oisko teillä tietäjillä ideoita?
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Tarkista vielä evap - venttiilin toiminta ja siihen tulevat letkut. Jos ei siinäkään mitään, niin sitten varmaan sytytyskasettia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Kiitos vastauksesta, missä evap-venttiili sijaitsee tuossa koneessa? Onko vaikea homma?
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Kenttäapuohje: 2266
Vika: Moottori Z16XE1/LET/LER/XEP/XER/Z18XER - Viheltävä ääni
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa moottorista kuuluvasta viheltävästä äänestä, joskus vikakoodit P0105 (MAP-anturi) ja P0170 (polttoaineseos) ovat tallentuneet ECU:hun.
Syy: Murtunut paineilmakalvo venttiilikoneiston kannen sisällä.
Tuotanto: Parannetut osat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).
Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota öljyn mittatikku tai
öljyntäyttökorkki. Jos viheltävä ääni katoaa, vaihda
venttiilikoneiston kansi. Jos autossa on MAP-anturi,
imusarjan absoluuttinen paine voidaan tarkistaa myös Tech 2:lla.
Joutokäynnillä ja ilman kuormitusta sen pitäisi olla
32 - 38 kPa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 01 - Murtunut tai repeytynyt,14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: P0105,P0170
Tuo kannattaa tarkastaa myös.
Evap on kiinni imusarjassa. Siihen tulee letku aktiivihiilisuodattimelta, joka on matkustajan puolella lokasiiven sisällä.
Vika: Moottori Z16XE1/LET/LER/XEP/XER/Z18XER - Viheltävä ääni
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa moottorista kuuluvasta viheltävästä äänestä, joskus vikakoodit P0105 (MAP-anturi) ja P0170 (polttoaineseos) ovat tallentuneet ECU:hun.
Syy: Murtunut paineilmakalvo venttiilikoneiston kannen sisällä.
Tuotanto: Parannetut osat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).
Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota öljyn mittatikku tai
öljyntäyttökorkki. Jos viheltävä ääni katoaa, vaihda
venttiilikoneiston kansi. Jos autossa on MAP-anturi,
imusarjan absoluuttinen paine voidaan tarkistaa myös Tech 2:lla.
Joutokäynnillä ja ilman kuormitusta sen pitäisi olla
32 - 38 kPa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 01 - Murtunut tai repeytynyt,14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: P0105,P0170
Tuo kannattaa tarkastaa myös.
Evap on kiinni imusarjassa. Siihen tulee letku aktiivihiilisuodattimelta, joka on matkustajan puolella lokasiiven sisällä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Kiitos taas, katselen tänään töiden jälkeen voisiko vika olla tossa kalvossa. Kaasuläppäkotelon putsaamisen jälkeen vika tuntuu lähinnä 4 ja 5 vaihteella kun painaa hanaa niin ei meinaa ottaa kierroksia, tuntuu ettei jaksa enää mennä eteenpäin vaan jurnuttaa niitä kierroksia siinä samassa kohdassa. Ja ennen 2000rpm on semmosta nykimistä et tuntuu että amalgaamit tippuu suusta
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Irrotin öljytikun auton ollessa käynnissä ni laskee kierrokset tooosi alas. Ei sammu mutta ei kaukana siitä
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Imikö ilmaa siitä tikunreiästä ?? Lähinnä tulis mieleen, että tikun irrotuksen jälkeen sai kampikammion kautta lisää ilmaa ja seos meni niin laihalle, että melkein sammui. Eli ikäänkuin viittaisi murtuneeseen kalvoon.
Oireet eivät tosin vastaa suoraan tuota kenttäapuohjeen kuvausta. Paha sanoa varmasti.
Oireet eivät tosin vastaa suoraan tuota kenttäapuohjeen kuvausta. Paha sanoa varmasti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Pitää viedä pajalle, ni saa poijjaaat tutkia kiitos taas sinulle Robertx
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Nyt kun kokeilin ni imee ilmaa mittatikun reiästä jos ottaa tikun pois
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Normaalisti sen pitäisi kevyesti vuoroin imeä ja puhaltaa sieltä mittatikun reiästä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Pitää huomenissa testata vielä nenäliinalla puhaltaako ollenkaan
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Täällä taas, laiha seos kiusaa ja vikavalo syttyi vaihteeksi. Kanavathan ovat putsattu jo ensimmäisen kerran reilu 2 vuotta sitten ja nyt otin homman työn alle uudestaan. Voi voi on kyllä perseestä tämä homma tehdä taas. Siispä 180 tkm kunniaksi mies konehuoneeseen.
Lopputulos on se että, laitimmaiset kanavat olivat melkein tukossa laipasta sekä kannesta. Tällä kertaa laitoin uuden laipan ja tiivisteen. Egr on kuristettu 8mm reikäpellillä, mutta taidan tilata uuden pellin ja laittaa siihen 5mm reiät.
Lopputulos on se että, laitimmaiset kanavat olivat melkein tukossa laipasta sekä kannesta. Tällä kertaa laitoin uuden laipan ja tiivisteen. Egr on kuristettu 8mm reikäpellillä, mutta taidan tilata uuden pellin ja laittaa siihen 5mm reiät.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Kovin kauaa eivät kanavat sitten auki pysy. Toisaalta ei oikein voi olettaakaan, että auki pysyvät. Selkeä suunnitteluvirhe.
Tuossa pitäis olla suurella pinta-alalla oleva helposto vaihdettavissa oleva suodatin ennen tai jälkeen egr-venttiilin, niin karstaa ei pääsisi kanaviin.
Tuossa pitäis olla suurella pinta-alalla oleva helposto vaihdettavissa oleva suodatin ennen tai jälkeen egr-venttiilin, niin karstaa ei pääsisi kanaviin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: opel astra h z16xe1 vikavalo 017152
Remppa on tehty ensimmäisen kerran ilman kuristuslevyä ja nyt kuristuslevyn kanssa jossa 8 mm reiät. Ja molemmilla kerroilla lopputulos on ollut sama, suurin muju on kannen kanavissa ja heti siinä mihin laippa yhtyy kannen kanaviin. Tilasin nyt uuden kuristelevyn jossa on jo valmiina reiät, jäi vain epäselväksi kuinka suuret reiät ovat. Katsotaan kun pelti saapuu. http://www.ebay.com/itm/34-A-EGR-valve- ... ed&vxp=mtrRobertx kirjoitti:Ok. Vaikea on arvioida pienten naarmujen vaikutusta. Jotenkin silti tuntuis, että se lika ja karsta jää kapeimpaan kohtaan. Kun on kuristuslaippa, niin jääkö siihen, vai sinne kanavien loppuun.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1