Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Tervehdys, ostin eukolle em. Laitteen, ajettu 26 tkm.
Huomasin pitkää letkaa perään kerätessäni suuren mittarivirheen, onko tolle mahdollista tehdä jotain? Renkaat on vakiokokoiset. Pystyykö ohjelmoimaan kuntoon?
Mistä löydän huolto-ohjelman, huoltokirjassa ei ole kerrottu koska vaihdetaan suodattimia, tulppia ym.?
Kiitos.
Huomasin pitkää letkaa perään kerätessäni suuren mittarivirheen, onko tolle mahdollista tehdä jotain? Renkaat on vakiokokoiset. Pystyykö ohjelmoimaan kuntoon?
Mistä löydän huolto-ohjelman, huoltokirjassa ei ole kerrottu koska vaihdetaan suodattimia, tulppia ym.?
Kiitos.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Metroauton huollossa yrittivät tehdä jotain päivitystä omaan -10 Astraan kun asiasta siellä valitin, mutteivat mitään saaneet aikaan. Nopeusmittarivirhe on aivan kohtuuton eli noin 10%, eli 100kmh onkin todellisuudessa vasta 90-91kmh oikeata nopeutta. Eli jos ei halua jonoa peräänsä on ajettava mittarin mukaan reilua ylinopeutta.
Lisäksi matkamittarivirhe on aivan tolkuton, esim. 400km matkalla voi tulla 12-15km virhettä, eli todellinen matka 400km, mutta Astran matkamittarin mukaan se on 412-415km. Renkaat normi 215/50/17 (Hankook, ei mielestäni hyvät renkaat) sport mallissa. Uskomatonta, etteivät pysty tällaista asiaa korjaamaan, luulisi oleva vain jokin ohjelmointimuutos. Tuntuu siltä ettei huollossakaan aina olla perillä säätömahdollisuuksista.
Auton vaihto kohta mielessä ja en jaksa uskoa, että uutta Astraa enää talouteen tulee, ei ainakaan nykyistä mallia. Autossa on liikaa pieniä ärsyttäviä pikkuvikoja, kuten esim. tämä nopeusmittari/matkamittarivirhe ja auto on hämmästyttävän laiska ollakseen 140hp verrattuna esim. heikkotehoisempaan 122hp A3 sportback Audiin, erityisesti sitkeys on 1,4T Astrassa aika huono.
Tuo matkamittarivirhe on sikäli ikävä, että se rullaa autoon ihan turhia kilometreja mitkä eivät ole todellisia vaan virheellisiä.
Lisäksi matkamittarivirhe on aivan tolkuton, esim. 400km matkalla voi tulla 12-15km virhettä, eli todellinen matka 400km, mutta Astran matkamittarin mukaan se on 412-415km. Renkaat normi 215/50/17 (Hankook, ei mielestäni hyvät renkaat) sport mallissa. Uskomatonta, etteivät pysty tällaista asiaa korjaamaan, luulisi oleva vain jokin ohjelmointimuutos. Tuntuu siltä ettei huollossakaan aina olla perillä säätömahdollisuuksista.
Auton vaihto kohta mielessä ja en jaksa uskoa, että uutta Astraa enää talouteen tulee, ei ainakaan nykyistä mallia. Autossa on liikaa pieniä ärsyttäviä pikkuvikoja, kuten esim. tämä nopeusmittari/matkamittarivirhe ja auto on hämmästyttävän laiska ollakseen 140hp verrattuna esim. heikkotehoisempaan 122hp A3 sportback Audiin, erityisesti sitkeys on 1,4T Astrassa aika huono.
Tuo matkamittarivirhe on sikäli ikävä, että se rullaa autoon ihan turhia kilometreja mitkä eivät ole todellisia vaan virheellisiä.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Täytyy kyllä olla todella hyvä auto, jos noinkin valtava asia saa tämän kokoiset mittasuhteet. Autossa kuin autossa on ainakin se 4-8kmh mittarivirhettä. Äkkiseltään vois ajatella, että kun se ei missään autossa ole kuitenkaan just oikein, niin eikö se oo ihan sama onko se 6 vai 10? Joka tapauksessa pitää sopeutua siihen ja helpompihan se on kympillä nostaa kun tihrustella 6kmh:ta mittarista. Matkamittarivirhe on 3,75 % mukaasi. Sekin ehkä sen ~2 % suurempi kuin parhaimmissa tapauksissa. Voihan sen laskea, että paljonko sillä on auton jälleenmyyntiarvolle hintaeroa kun auto on 109tkm tai 111tkm ajettu.
Ilmeisesti Astraan on tarjolla aika paljon isompaakin rengastusta ja auto joudutaan tehtaalla kalibroimaan siten, ettei niillä isoimmilla mahdollisilla rengastuksillakaan mittari näytä vähempää kuin mitä todellinen nopeus on.
Liekköhän tuo Astra on vähän isompi kuin A3? Ja ainakin A3 on aika rasakasti kalliimpi, että siinä on kenties ollu vara käyttää vähän kevyempiä rakennusmateriaaleja. Molemmat on varmasti hitaita ku mitkä, mutta enemmän tietysti olisin tuossa moottoriluokassa huolissani kulutuksesta. Monesti nuo nyky-Opelit ei oo siinä pärjänny hirveän hyvin?
Ilmeisesti Astraan on tarjolla aika paljon isompaakin rengastusta ja auto joudutaan tehtaalla kalibroimaan siten, ettei niillä isoimmilla mahdollisilla rengastuksillakaan mittari näytä vähempää kuin mitä todellinen nopeus on.
Liekköhän tuo Astra on vähän isompi kuin A3? Ja ainakin A3 on aika rasakasti kalliimpi, että siinä on kenties ollu vara käyttää vähän kevyempiä rakennusmateriaaleja. Molemmat on varmasti hitaita ku mitkä, mutta enemmän tietysti olisin tuossa moottoriluokassa huolissani kulutuksesta. Monesti nuo nyky-Opelit ei oo siinä pärjänny hirveän hyvin?
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Niin mittarivirheestä vielä, Astran virhe on kyllä varmaan yksi suurimpia uusissa autoissa ja se lienee varmaan tuplasti isompi kuin muissa, eli ei nyt mikään huippusuoritus. Kaikissa autoissa on normaalisti mittarivirhettä, mutta aika harvassa uudessa on Astran luokkaa. Tämä muistaakseni on todettu ihan testeissäkin.Veeksi kirjoitti:Täytyy kyllä olla todella hyvä auto, jos noinkin valtava asia saa tämän kokoiset mittasuhteet. Autossa kuin autossa on ainakin se 4-8kmh mittarivirhettä. Äkkiseltään vois ajatella, että kun se ei missään autossa ole kuitenkaan just oikein, niin eikö se oo ihan sama onko se 6 vai 10? Joka tapauksessa pitää sopeutua siihen ja helpompihan se on kympillä nostaa kun tihrustella 6kmh:ta mittarista. Matkamittarivirhe on 3,75 % mukaasi. Sekin ehkä sen ~2 % suurempi kuin parhaimmissa tapauksissa. Voihan sen laskea, että paljonko sillä on auton jälleenmyyntiarvolle hintaeroa kun auto on 109tkm tai 111tkm ajettu.
Ilmeisesti Astraan on tarjolla aika paljon isompaakin rengastusta ja auto joudutaan tehtaalla kalibroimaan siten, ettei niillä isoimmilla mahdollisilla rengastuksillakaan mittari näytä vähempää kuin mitä todellinen nopeus on.
Liekköhän tuo Astra on vähän isompi kuin A3? Ja ainakin A3 on aika rasakasti kalliimpi, että siinä on kenties ollu vara käyttää vähän kevyempiä rakennusmateriaaleja. Molemmat on varmasti hitaita ku mitkä, mutta enemmän tietysti olisin tuossa moottoriluokassa huolissani kulutuksesta. Monesti nuo nyky-Opelit ei oo siinä pärjänny hirveän hyvin?
Moottorista, tuskimpa kukaan hakee 1,4T koneelta V6 suorituskykyä, mutta tosiseikka on se, että kilpailevien merkkien tekeleet tarjoaa parempaa arkipäivän kulkua ja pienemmällä kulutuksella. Syynä on Opelin perisynti paino, jossa autot ovat 100-200kg painavampia kuin kilpailijat ja tämä näkyy väkisin kulutuksessa ja kulussa myös. Sitä pitää sitten kompensoida pitkillä välityksillä ja sehän toki saa pikkukoneen ahdistukseen, erityisesti sitkeydessä.
Tokihan kevyemmän auton teko on kallista ja Opelin taloudellisen tilanteen tietäen ei varmaan ole helppo tilanne saada kevyempää autoa markkinoille. Mutta luulisi tulevan sellaista, koska kilpailijat pukkaavat markkinoille sellaisia, siis samassa hintaluokassa kuin Astra.
Muuten auto on ihan hyvä ajaa ja ulkonäkökin on hyvä.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Tässä autossa 120 km/h mittarissa navigaattoriin 102 km/h mielestäni kohtuuton virhe.
Muuten näppärä laite.
Muuten näppärä laite.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Mulla autossa mittarivirhe 100km/h:ssa n. 4-5km/h. Alla vakiorengastus 225/50 17". Onko teillä toi 215/50 17" rekisteriotteessa, myös kesärenkaille? Mulla ainakin se on merkattu sallituksi M+S...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Alla on 205/60-16 joka myös otteessa vakiokokona, vaihtoehtoiset koot otteessa on 215/60-16 ja 215/50-17.
Sain ajan vasta parin viikon päähän pajalle, jossa pähkäilevät asiaa. Saa nähdä jääkö vain pähkäilyksi, itse en kyllä ajatellut hyväksyä moista virhettä, vaihtakoon sitten myyjä isommat renkaat jos ei muuta keksi.
Sain ajan vasta parin viikon päähän pajalle, jossa pähkäilevät asiaa. Saa nähdä jääkö vain pähkäilyksi, itse en kyllä ajatellut hyväksyä moista virhettä, vaihtakoon sitten myyjä isommat renkaat jos ei muuta keksi.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Itselläni 2013 mallin 1.4t astra sports tourer. Jos ajaa 100km/h, niin navigaattori näytää 99km/h. Ainakin tämän vuoden mallissa tarkka mittari. Painosta vielä että, mitä painavampi auto sitä turvallisempi. Jos joku A3 tynkä audi vie 0,2l vähemmän, mutta haluaa välttämättä maksaa 10.000€ euroa enemmän autosta, niin mikäpä siinä. Käytännössä samaa terästä mutta eri muotoon taivutettu. Ite en kyllä en ostas VW konsernin autoja kun eivät saa kestämään TSI koneita, kyllä se varmaan 10tonnin kestää, naurettavaa. Onnex Opelilla ei ole tuollaisia ongelmia.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
2013 Cruze 1.4 T originaali 17" renkailla mittari näyttää navin mukaan 80km/h kohdalla 83 km/h. Luulisi, että Astran virhettä voisi säätää lähemmäksi todellista. Ainakin Volkkarilla se onnistuu helposti.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Näköjään ovat onnistuneet uusiin malleihin saamaan "normaalin" mittarivirheen, eli 3-5kmh.1.4turbo kirjoitti: Mulla autossa mittarivirhe 100km/h:ssa n. 4-5km/h. Alla vakiorengastus 225/50 17". Onko teillä toi 215/50 17" rekisteriotteessa, myös kesärenkaille? Mulla ainakin se on merkattu sallituksi M+S...
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Omassa 2010 mallissa oli ihan vakiona 215/50/17 renkaat ja mittarivirhe on siis 10% luokkaa, eli kun ajan 100kmh mittarin mukaan, nopeus siis oikasti 90-91. Huollossa olivat testanneet ja samaan päätyneet, mutta eivät voineet tehdä mitään asialle.
Ilmeisesti nämä alkupään autot eivät ole ehkä ihan kaikista laadukkaimmasta päästä, koska takuukorjauksia on ollut riittävästi, mutta edelleen kummastuttaa se, että miten huoltokaan ei pysty säätämään nopeusmittarin asetuksia, onhan heillä kaikki välineet olemassa siihen tai sitten siellä ei vain haluta tehdä mitään asialle.
Ainakin VW:llä tosiaan onnistuu nopeusmittarin hienosäätö, luulisi sen onnistuvan Astrassakin.
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Ei ole itselläkään kummosta mittarivirhettä vuoden 2013 1,4 t sedanissa 17 tuumaisilla vanteilla. Mitään vikoja ei ole ollut mutta hieman ärsyttää maalipinnan kestävyys. Mitenkäs teillä on tuo maalipinta kestänyt? Helposti tulee kiveniskemiä, mutta niiden määrään voi kyllä ajotavalla vaikuttaa aika paljon. Ovien alareunat on muotoiltu hölmösti koska eivät ole suorat ja siten niihin napsahtelee kiviä vähän väliä ainakin noista leveistä kesärenkaista. Hiekkatietä vain pieni kadun pätkä mutta sekin näyttää riittävän. Onko kukaan laittanut kiveniskuteippiä ja mistä sitä saisi ostettua? Tuohon takaoven ja pyöräkaaren väliin saisi helposti siististi liimattua.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Saisko tälle perusteluja, muutakin kuin mutua?1.4turbo kirjoitti: Painosta vielä että, mitä painavampi auto sitä turvallisempi.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
No, sehän on hyvin yksinkertaista. Jos vaikka Panssarivaunu ja VW passat ajavat nokkakolarin, niin kummasta tulee muussia !juzze kirjoitti:Saisko tälle perusteluja, muutakin kuin mutua?1.4turbo kirjoitti: Painosta vielä että, mitä painavampi auto sitä turvallisempi.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
Jos painava ja huipputurvallinen 940 Volvo ja pieni kevyt Renault Modus ajavat nokkakolarin, Moduksen kuski kävelee autostaan pihalle.1.4turbo kirjoitti:No, sehän on hyvin yksinkertaista. Jos vaikka Panssarivaunu ja VW passat ajavat nokkakolarin, niin kummasta tulee muussia !juzze kirjoitti:Saisko tälle perusteluja, muutakin kuin mutua?1.4turbo kirjoitti: Painosta vielä että, mitä painavampi auto sitä turvallisempi.
Volvon kuljettaja rutistuu auton kanssa.
Ei se paino vielä kerro mitään turvallisuudesta ja vähän naurettavaa verrata panssarivaunua ja autoa toisiinsa.
Tästä alapuolelta voit katsella testin tuosta Moduksesta Vs. Volvo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY[/youtube]
prööt
Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11
On käsittämöntä miten merkkiliike ei osaa korjata mittarivirhettä. Juuri tälläiset yksinkertaiset asiat pitää saada hoidettua kun asiakas tulee pyytämään. Aivan turhaa muuten yrittää parantaa merkin imagoa. Tehtaallahan tämä ongelma ilmeisesti lähtee jos ei ole ohjeistusta miten suoritetaan. Omassakin on turhan paljon heittoa mittarissa, mutta en muistanut huollossa huomauttaa.
Jos painoa verrataan Vag konsernin tuotoksiin, niin asiahan koskee oikeastaan Vagin tuoreimpia vastaavan luokan autoja. Mulla oli aiemmin A3 sportback, joka painoi vastaavan kokoisella moottorilla ja varustelulla 110kg vähemmän kuin Astra. Audi oli myös 18cm lyhyempi, joten en näe tuota niin merkittävänä erona. Nyt uusimpia malleja Vag on onnistunut keventämään ja ero on kaksinkertaistunut. Suunta on joka tapauksessa selvä, polttoainetaloudellisuuden vuoksi autoja pyritään keventämään. Niin tulee varmasti tekemään myös Opel seuraavan Astran kohdalla.
Jos painoa verrataan Vag konsernin tuotoksiin, niin asiahan koskee oikeastaan Vagin tuoreimpia vastaavan luokan autoja. Mulla oli aiemmin A3 sportback, joka painoi vastaavan kokoisella moottorilla ja varustelulla 110kg vähemmän kuin Astra. Audi oli myös 18cm lyhyempi, joten en näe tuota niin merkittävänä erona. Nyt uusimpia malleja Vag on onnistunut keventämään ja ero on kaksinkertaistunut. Suunta on joka tapauksessa selvä, polttoainetaloudellisuuden vuoksi autoja pyritään keventämään. Niin tulee varmasti tekemään myös Opel seuraavan Astran kohdalla.