Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Eli Mikähän olisi vikana.
Laturi meni rikki. Vaihdatin uuden laturin ad huollossa ja se toimikin hyvin n.kuukauden. Nyt vikana on sellainen, että akkuvalo palaa satunnaisesti mutta laturi toimii silti. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Ja uskaltaako autolla ajella?
Huollosta sanoivat että laturissa ei ole vikaa. Olis hyvä saada jotain vinkkejä kun vien sen takas huoltoon. Et mistä vois ettiä vikaa.
Olen yrittänyt löytää tietoa googlella, mutta ei ole tärpännyt. Ainot saman suuntaiset ongelmat ovat koskeneet jotain latausrelettä.
Autolla mittarissa n.204tkm
Laturi meni rikki. Vaihdatin uuden laturin ad huollossa ja se toimikin hyvin n.kuukauden. Nyt vikana on sellainen, että akkuvalo palaa satunnaisesti mutta laturi toimii silti. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Ja uskaltaako autolla ajella?
Huollosta sanoivat että laturissa ei ole vikaa. Olis hyvä saada jotain vinkkejä kun vien sen takas huoltoon. Et mistä vois ettiä vikaa.
Olen yrittänyt löytää tietoa googlella, mutta ei ole tärpännyt. Ainot saman suuntaiset ongelmat ovat koskeneet jotain latausrelettä.
Autolla mittarissa n.204tkm
Opel Astra GS 180 A PHEV MY2023A Keltakultainen
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Ei laturi välttämättä rikki ollut jos on sama vika edelleen.
Vika voi olla moottorin ja korin maadoituksissa eli miinusjohdoissa.
Kai sillä ajella voi mutta hetken päästä vekkuli ei enään lähde käyntiin / jättää maantielle kun akku on tyhjä.
Alta samantapainen vika vekkulissa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... T#p2106303
Vika voi olla moottorin ja korin maadoituksissa eli miinusjohdoissa.
Kai sillä ajella voi mutta hetken päästä vekkuli ei enään lähde käyntiin / jättää maantielle kun akku on tyhjä.
Alta samantapainen vika vekkulissa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... T#p2106303
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
En usko että vika on maadoituksessa, koska akunlaturi toimii (mittausten mukaan) virtaa tulee koko ajan yli 14 volttia.
Akkuvalo palaa tasaisesti kun palaa eikä vilku. Kun auton sammuttaa ,niin valo voi sammua ja pysyä poissa parikin päivää.
Akkuvalo palaa tasaisesti kun palaa eikä vilku. Kun auton sammuttaa ,niin valo voi sammua ja pysyä poissa parikin päivää.
Opel Astra GS 180 A PHEV MY2023A Keltakultainen
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Joko tarkistit em. asiat ?
Voi tuurilla tosiaan toimiakkin päivän pari muttei korjaannu itsestään.
Sähkönjohtavuus / poikkinaiset johdot ei oo uskonasioita..En usko että vika on maadoituksessa
Voi tuurilla tosiaan toimiakkin päivän pari muttei korjaannu itsestään.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
14 volttia ei ole virtaa vaan se on jännitettä. Siellä voi olla näennäisesti hyvät voltit, vaikka johdosta ei ole kuin yksi säie jäljellä. Virtaa eli amppeereita sitten taas ei rispaantuneen johdon läpi juuri kulje, vaan se lämpenee ja lopulta palaa poikki sulatettuaan ensin eristeet ympäriltään.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Jos virran mittais Akulta käynnissä ollessa mitä se olisi? Laitteet ottaa jotain mutta laturi työntää tilalle, eli +-0? Vanhemmassa vectrassa mittaristossa oli sama vika, hävisi johtoja heiluttelemalla tai jännitteen säätimen vaihdolla mittaristoon.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Virran mittaus laturilta akulle tapahtuu laittamalla amppeerimittari sarjaan joko + tai miinusjohdon kanssa.
Ja oikeinpäin. En suosittele tehtävää aloittelijalle ja/tai halpamittareille.
Jännitteen mittaus akulta tehdään laittamalla volttialueella johdot rinnan + ja - napoihin.
Onnistuu kaikilta ja on aika luotettava akun kunnon määrityksessä.
Auton vuotovirtojen mittaamiseen voi käyttää normi digimittaria ja kytketään ym. lailla mA tai A alueella.
Suositeltava max vuotovirta virta-avain taskussa voisi olla vaikka 20-50mA.
Kuvassa se on 0.88A (880mA) joka on aivan liian suuri ja kertoo jo viasta joka voi tyhjätä akun yössä.
Laturin tai maadoitusten kunnosta ei akulta tehtävä jännitemittaus kerro oikeastaan mitään.
Laturin luotettavaan virtamittaukseen tarvitaan tasavirtaa mittaavaa pihtiamppeerimittaria.
Maadoitusten kunnon toteamiseen on oma mittauksensa. Silloin tehdään + ja - piuhojen johtavuuden sekä jatkuvuuden mittaus.
Mittaus tapahtuu kuormitetussa virtapiirissä johtoliitosten ylimenovastuksia mittaamalla.
Ei onnistu kotikonstein tai edes kaikilla korjaamoilla. Laitteet kalliita ja mittaustuloksien analysointi vaati ammattilaista.
Suosittelen silmämääräistä huonojen liitosten tai johtojen etsimistä.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Ei liity välttämättä latauksen merkkivaloon, mutta itsellä ollut akun kenkien ja johtojen väli hapettunut jo kolmessa ooppelissa ei näy päällepäin mutta lataa heikosti, hapettuneen kengän pitäisi lämmetä kyllä niin että sen huomaa.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Vectra c (2002) 1,8 akkuvalo
Kaverin 1000cm3 BMW moottoripyörän starttivirtaa mittasimme joku vuosi sitten tasavirtaa mittaavalla huippuarvon näyttävällä pihtiamppeerimittarilla ja bemun startti otti huippuja n. 100A. BMW mp. startti oli siis n. 1 - 1,2KW tehoinen
Henkilöautojen starttimoottorit ovat tyypillisesti 1,5W - 3KW tehoisia joten starttausvirrat virrat ovat 150A - 400A luokkaa.
Myös maadoitusliitosten pitää olla ensiluokkaisia ja ehjiä tällaisilla virran voimakkuuksilla.
Kamu koettelee akunkenkiä sinun startatessa niin lämmin kenkä on huonossa hapessa.
Henkilöautojen starttimoottorit ovat tyypillisesti 1,5W - 3KW tehoisia joten starttausvirrat virrat ovat 150A - 400A luokkaa.
Myös maadoitusliitosten pitää olla ensiluokkaisia ja ehjiä tällaisilla virran voimakkuuksilla.
Kamu koettelee akunkenkiä sinun startatessa niin lämmin kenkä on huonossa hapessa.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0