Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
corsailija kirjoitti: ↑05 Marras 2019, 17:49
Huomenna pitäisi tulla uusi dmf, osaako joku heittää kiristysohjetta tuolle? Uudet pultit pitäisi tulla mukana.
corsailija kirjoitti: ↑05 Marras 2019, 17:49
Huomenna pitäisi tulla uusi dmf, osaako joku heittää kiristysohjetta tuolle? Uudet pultit pitäisi tulla mukana.
corsailija kirjoitti: ↑05 Marras 2019, 17:49
Huomenna pitäisi tulla uusi dmf, osaako joku heittää kiristysohjetta tuolle? Uudet pultit pitäisi tulla mukana.
Itseasiassa nyt lisää googlailtua J-astrassa ei ole ainakaan sama DMF. Tuon H-astran vauhtipyörän kautta tietoa etsiessä löytyisi että pitäisi kiristää suoraan 44Nm. Taidan käyttää tätä tietoa, aamulla alkaa asennus.
edit: pultit kuitenkin näyttävät olevan samat mitä J-astrassa, joten ei senkään ohje varmaan pahasti pieleen vien. Hurjalta tuntuu vaan tuo 44Nm momentti 8mm pultille..
Kiitos, 44Nm kiristin. Muuten ei mennyt kasaus ihan kuin strömsössä. Hölmöyksissäni kasasin koko auton loppuun asti ja viimeisenä vaiheena vasta aloin ilmaamaan kytkintä niin tuli mehu pihalle työsylinteristä...
Eikun aski uudestaan irti niin paljastui että uusi Valeon työsylinteri oli täysin sohlo, vuoti kuin seula. No otin sitten vanhan työsylinterin ja vaihdoin siihen tuosta Valeosta painelaakerin ja uudestaan nippuun.
Että sellainen remppalauantai tällä kertaa. Autos silnikin laatikko eka lenkin perusteella vaikuttaa kyllä hyvälle!
Ja täytyy vielä kertoa tuosta kaksoismassapyörästä. Uuden kun sain käsiini niin tuli jo ajatus että ostinko turhaan koska käsin heilutellessa ero tuntui melko pienelle. Mutta nyt ajossa kyllä huomaa että olihan se aivan loppu, käytös muuttui todella paljon. Alakierroksilla vetää ilman mitään nypytyksiä ja tyhjäkäynnille tiputtaessa humppaus loppui (ainakaan ei ole nyt sitä enää tehnyt).
Olikos täällä tasauspyörästön laakeroinnista tietoa (poskilaakereista) irtoaako ihan näppärästi vaihteisto paikallaan? Sirkkelin ääni alkaa oleen semmonen että joutuu päivittää äänentoistoa paremmaksi.
Siitäkin apua jos löytyy tietoa onko noita eri laakereilla/stefoilla vai onko kaikissa samat, tuntuu olevan juuri tuossa 2011 tullut jotain muutoksia.
Vm 2011 astra j 1.4 t..
corsailija kirjoitti: ↑11 Marras 2019, 17:31
Ja täytyy vielä kertoa tuosta kaksoismassapyörästä. Uuden kun sain käsiini niin tuli jo ajatus että ostinko turhaan koska käsin heilutellessa ero tuntui melko pienelle. Mutta nyt ajossa kyllä huomaa että olihan se aivan loppu, käytös muuttui todella paljon. Alakierroksilla vetää ilman mitään nypytyksiä ja tyhjäkäynnille tiputtaessa humppaus loppui (ainakaan ei ole nyt sitä enää tehnyt).
Oisko tosiaan mahdollista tuo ärsyttävä nypytys/nykimä kiihdyttäessä tulisi tuolta..
corsailija kirjoitti: ↑11 Marras 2019, 17:31
Ja täytyy vielä kertoa tuosta kaksoismassapyörästä. Uuden kun sain käsiini niin tuli jo ajatus että ostinko turhaan koska käsin heilutellessa ero tuntui melko pienelle. Mutta nyt ajossa kyllä huomaa että olihan se aivan loppu, käytös muuttui todella paljon. Alakierroksilla vetää ilman mitään nypytyksiä ja tyhjäkäynnille tiputtaessa humppaus loppui (ainakaan ei ole nyt sitä enää tehnyt).
Oisko tosiaan mahdollista tuo ärsyttävä nypytys/nykimä kiihdyttäessä tulisi tuolta..
Ajaminen alle 2000 oli aiemmin lähes mahdotonta, viimeistään vastamäessä nypytti niin että pakko vaihtaa pienempää. Nyt ei tätä ilmiötä enää ole, kierrokset vaan tippuu ja hyytyy pehemästi. Kytkin/vaihteisto/vauhtipyörä kun on nyt kunnossa niin tuntuu että ikää hävisi kymmenen vuotta
Tuli otettua urakka olel astran vaihdelaatikon laakeroinnista. Laakerit on vaihdettu, mutta ongelma on noi välykset. Vetoakselissa on liikaa välystä, liikkuu hieman. Vaihteidenakselit vaikuttavat vähän tiukilta. Kysynkin miten herkästi ne pitää käsin pyöriä? Riittääkö, jos yleensä käsin pyörii?
Ne pitää säätää shimmaamalla.
Erikoistyökalu missä tulee jousitetut holkit väliin ja kertoo vaadittavat shimmit. Jos shimmaus epäonnistuu niin laatikko ei kestä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa kirjoitti: ↑09 Touko 2020, 07:30
Ne pitää säätää shimmaamalla.
Erikoistyökalu missä tulee jousitetut holkit väliin ja kertoo vaadittavat shimmit. Jos shimmaus epäonnistuu niin laatikko ei kestä
Kyllä vain simmeillä on passattava . Ei ole noita mittausvälineitä, mutta täytyy sormituntumalla hakea, lisäämällä tai vähentämällä simmejä. Lähinnä hain sitä pyörintävastusta, kun on oikeavälys. Olen ymmärtänyt , että vaihteiden akseleilla täytyy olla pieni paine ja vetoakselilla pienivälys. Katotaan kuinka äijän käy.