Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Nakuttaja kirjoitti: ↑17 Syys 2018, 19:02
Rinta-Jouppi. Tilasin ensin laakerisarjan nykyiseen oliko jotain 170 rahteineen ebaysta, paikkaa taisi olla tämä https://www.onestopgearboxshop.com.
Sitten tilasin uuden päätykopan isommilla laakereilla. Pitäisi mennä paikoilleen, huomenna viisaampi.
Jos menee putkeen, niin mulla jää vanhemman mallin päätylaakerit ylimääräseksi.
Ok rinta-jouppi täälä vaan sanoi että ei Ola kapasiteetti.
Pelkään vaan että siellä on päässy tapahtumat moita vahinkoja kuin vaan laakerit.
ekomies 2 kirjoitti: ↑15 Syys 2018, 19:04
Hi
En ymmärrä miten tuo opelin M32 aski on noin huonoilla alihankkijoilla tehty ( Laakerit )
ehkä hinta oli halpa mutta kuluttajat maksaa GM veti hinnat kotiin halvimmilla alihankkijoilla laadusta tinkimättä
ja tämä on siitä hyvä esimerkki,,,Bisnes is Bisnes.
Toivottavasti Uusi Opelin omistaja nostaa merkin sille entisaikoina saavuttamalle tasolle.!
M32- laatikon kohdalla ei ole kysymys laakereitten laadusta. Mikään laakeri ei kestä aivan liian suurta pintapainetta. Kysymys on shimmauksen epäonnistumisesta Opelin vaihteistotehtaalla Itävallassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Laatikkorempan jälkitautina potkas öljyt kytkinkopasta pitkin alustaa. No laatikko auki ja toteemus, että asennettu väärä akselitiiviste. Niitä kun on kahta eri sisämittaa. Ei oikein tiivistä isompi tiiviste pienempää akselia.
Avatessa tippu sentin kokonen metaliosa, jossa kuula päässä. Onkohan havaintoa minne kuuluu ?
Nakuttaja kirjoitti: ↑02 Loka 2018, 14:48
Laatikkorempan jälkitautina potkas öljyt kytkinkopasta pitkin alustaa. No laatikko auki ja toteemus, että asennettu väärä akselitiiviste. Niitä kun on kahta eri sisämittaa. Ei oikein tiivistä isompi tiiviste pienempää akselia.
Avatessa tippu sentin kokonen metaliosa, jossa kuula päässä. Onkohan havaintoa minne kuuluu ?
Noniin nyt on laatikkorumba tanssittu kaikkien osapuolien kans. Eli siis noin 185tkm ajettu ja kuluttajaNEUVONTA kehotti liikettä maksamaan 22-26% korjauksista. Aiemmin siis tarjosivat 10%. Suostuin tuohon 25%, koska on niin pitkä prosessi mennä kuluttajariitalautakunnan kautta päätöstä hakemaan. Ja laskeskelin että auto ei vielä remontin jälkeenkään ole mitenkään liian kallis, kun sain tuon 25% takaisin.
Sam_u kirjoitti: ↑05 Loka 2018, 21:15
Noniin nyt on laatikkorumba tanssittu kaikkien osapuolien kans. Eli siis noin 185tkm ajettu ja kuluttajaNEUVONTA kehotti liikettä maksamaan 22-26% korjauksista. Aiemmin siis tarjosivat 10%. Suostuin tuohon 25%, koska on niin pitkä prosessi mennä kuluttajariitalautakunnan kautta päätöstä hakemaan. Ja laskeskelin että auto ei vielä remontin jälkeenkään ole mitenkään liian kallis, kun sain tuon 25% takaisin.
25%vastaantulo on ihan hyvin noin paljon ajetulle autolle. Hyvä niin .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Itsellä Insignia 1.4T -13 ja ajettu nyt ~80tkm. Vaihteisto alkanut pitää ääntä 5. ja 6. vaihteilla ajettaessa. Keppi ei heilu ja muut vaihteet toimii normaalisti. Vaihteistoöljyt tuli vaihdettua vähän sen jälkeen kun vinkuna alkoi ja ääni väheni mutta palasi hiljalleen ja nyt ääntää jo aikalailla...jotain on pakko alkaa miettimään.
Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin ottaa aski pois ja korjata/korjauttaa. Pärjääköhän pelkällä kannen laakerien vaihdolla vaihteistoa pois ottamatta vai pitääkö aski nypätä irti ja vaihtaa kaikki laakerit?
Miten maahantuoja on suhtautunut vähän ajettujen autojen askien laakerivaurioihin?
Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on? Itseltä löytyy nosturi ja muut tarvittavat pelit ja rensselit töihin. Onnistuuko laakerien vaihtaminen omalla pajalla ja onko hommana minkälainen?
Paljon kysymyksiä kerralla mutta kiitos vastauksista jo etukäteen! Päivitän omia kokemuksia aiheesta kun homma tästä etenee
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
ville84jar kirjoitti: ↑10 Loka 2018, 20:20
Itsellä Insignia 1.4T -13 ja ajettu nyt ~80tkm. Vaihteisto alkanut pitää ääntä 5. ja 6. vaihteilla ajettaessa. Keppi ei heilu ja muut vaihteet toimii normaalisti. Vaihteistoöljyt tuli vaihdettua vähän sen jälkeen kun vinkuna alkoi ja ääni väheni mutta palasi hiljalleen ja nyt ääntää jo aikalailla...jotain on pakko alkaa miettimään.
Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin ottaa aski pois ja korjata/korjauttaa. Pärjääköhän pelkällä kannen laakerien vaihdolla vaihteistoa pois ottamatta vai pitääkö aski nypätä irti ja vaihtaa kaikki laakerit?
Miten maahantuoja on suhtautunut vähän ajettujen autojen askien laakerivaurioihin?
Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on? Itseltä löytyy nosturi ja muut tarvittavat pelit ja rensselit töihin. Onnistuuko laakerien vaihtaminen omalla pajalla ja onko hommana minkälainen?
Paljon kysymyksiä kerralla mutta kiitos vastauksista jo etukäteen! Päivitän omia kokemuksia aiheesta kun homma tästä etenee
Kone tukea ylhäältä ja laatikko pois alakautta. Ei mahdoton.
Laakerien esijännityksiä et saa itse säädettyä mikä näissä juuri on alkuperäinen pääsyyllinen.
Mikäli sinulla on autossa hyvä huoltohistoria voisi goodwill kyselyn tehdä merkkiliikkeessä jos tulisi vastaantuloa.
Muutoin voit vaikka irroittaa vaihteiston ja käyttää sen laakeroitavana niin säästät työssä hieman.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on?
Diesel automatti inkkuun vaihdettiin laatikko noin 8 tuntiin kahteen mieheen.
Ei mikään paha mut kyllä siinä hommaa on.
Nosturi , kaks vaihteistonostinta ja perustyökalut.
Autoa on huollettu enemmän mitä ohjelma vaatii. Homma etenee nyt merkkiliikkeen kautta aluksi, katsotaan mitä maahantuoja vastaa. Jos ei ole suotuisalla päällä niin --> kuluttujasuojan kautta. Viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään itse mutta jos ei muu auta niin sitten se.
Eli aski tulee alakautta ja ilmeisesti apurunko purettava tieltä pois, on siinä vähän hommia juu. Äkkiseltään vaikuttaa toi 1.4T konehuone niin tilavalta mutta ei siellä taida liikaa tilaa kuitenkaan olla...
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92