M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
SamiTee
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 03:04
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja SamiTee »

Osaisiko joku suositella missä kannattaisi käyttää tänään käsiin näkemättä huutokaupasta tullut 185tkm ajettu 1/12 rekisteröity 96kw 1.7cdti astra laatikkolääkärillä pirkanmaalla tai oikeastaan missä vaan? Luin topicin läpi, vieläkö vuosia sitten suositellut paikat pohjanmaalla on voimissaan tai löytyykö esimerkiksi täältä foorumilta tekijää laatikon laakeroinnille? Hyvähän se olisi saada päivitettyä tietoa taas, vai joko kaikki muut paitsi mun on laakeroitu?:)

Oireina 1 ja 2 vaihteet "vinkuu tai ujeltaa", 3 mielestäni täysin äänetön, 4 lähes äänetön, 5 pitää "kahinaa" ja 6 pitää kovempaa kahinaa ja rahinaa. Myös keppi nykäisee ainakin 1-vaihde päällä nostaa kytkintä, samoi vissiin 5 ja 6 vaihteella.

Varmaan tuostakin laakerit melkoisen loppu ja totalschaden lähellä?
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Teppo »

SamiTee kirjoitti: 31 Tammi 2018, 05:07 Osaisiko joku suositella missä kannattaisi käyttää tänään käsiin näkemättä huutokaupasta tullut 185tkm ajettu 1/12 rekisteröity 96kw 1.7cdti astra laatikkolääkärillä pirkanmaalla tai oikeastaan missä vaan? Luin topicin läpi, vieläkö vuosia sitten suositellut paikat pohjanmaalla on voimissaan tai löytyykö esimerkiksi täältä foorumilta tekijää laatikon laakeroinnille? Hyvähän se olisi saada päivitettyä tietoa taas, vai joko kaikki muut paitsi mun on laakeroitu?:)

Oireina 1 ja 2 vaihteet "vinkuu tai ujeltaa", 3 mielestäni täysin äänetön, 4 lähes äänetön, 5 pitää "kahinaa" ja 6 pitää kovempaa kahinaa ja rahinaa. Myös keppi nykäisee ainakin 1-vaihde päällä nostaa kytkintä, samoi vissiin 5 ja 6 vaihteella.

Varmaan tuostakin laakerit melkoisen loppu ja totalschaden lähellä?
Kyllä tulee varmasti koko ajan paikkoja lisää ketä näitä on tehnyt koska autoja on melko paljon liikenteessä missä on samoja murheita.

Itse olen viimeisen vuoden aikana tehnyt pari laatikkoa näihin jotein voi laittaa yv. jos kiinnostaa turun suuntaan tulla.
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Perhana, luulin jo välttyväni laatikkojumpalta, mutta nyt on alkanut aski ääntämään :cry:
Tämä siis ääntää kaikilla vaihteilla, myös vapaalla ja kytkin pohjassa. Pyöränlaakerit vaihdettu, joten ei luulisi niistä tulevan.
Shimmaus on siis varmaankin aika ok, kun noin pitkään meni kuitenkin.
Auto Vectra C 1.9 CDTI:llä, mittarissa 262tkm. Ölpät on vaihdettu parin vuoden välein. Kutosta oon käyttänyt vasta kun mittarissa selvästi yli 100, eli esim. kärryä vetäessä ei koskaan.
Kaksoismassa vaihdettu 14otkm paikkeilla, samalla sekin varmaan kannattaa vaihtaa jos aski irroitetaan.
Pitääpä alkaa kartoittamaan järkihintaisia korjauspaikkoja, perheessä tarvitaan kaksi autoa koko ajan joten nopea korjaus toiveena..
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Saattaisi sitten olla tasauspyörästössä se äänen aiheuttaja. Tasauspyörästöstäkin on laakereita mennyt ja sen jälkeen akseleita kulunut. Toinen vaihtoehto lienee pääakselin päätylaakeri.
Kannattaa tosiaan kysellä korjauspaikkoja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Team F40 olisi 2000€ ja Seinäjoen rinta-jouppi 1500-1600€. Vajaat kaksi päivää olisi Seinäjoella, sinne taidan siis suunnata.
Uuden kaksoismassa/kytkinsetin tilasinkin jo briteistä.
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Kai tuo Seinäjoen hinta sisältää laatikon irroituksen? Ite vein irtolaatikon ja vaihdettiin kaikki laakerit, sekä 2-3-4 vaihteiden vialliset osat. 3-4 väli meni kaikki uusiksi ja 2 vaihteen perään vaihdettiin ihlmeisesti vain ratas :roll: Hinta oli aika paljon alle 1k€, siksi kysyin että kai tuo 1500€ sisältää irroituksen myös, koska muuten on aika ryöstöhinta :D
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Kyllä se on avaimet käteen-hinta, auto pihaan ja seuraavana päivänä rempattuna pois. Olettaen että ei löydy muuta vikaa, kuten rikkinäisiä rattaita ym. Niissä on sitten oma aikansa odotella, ellei löydy hyllystä.
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Nyt on laatikko rempattu! Onpa mukava ajella ilman ulinaa :D Ihan kuin auto myös rullaisi herkemmin mutta ehkä menee mutuiluksi..
Uusi kytkin on myös kevyt käyttää. Pieni kolkotus jäi tyhjäkäynnille, ehkä se tulee oikealta puolelta, moottorin tukikumeista tai jostain :roll:
Budjetti piti ja homma toimii, suosittelen viemään Seinäjoelle jos lootassa on ongelmaa :)
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
MarianneAaltonen
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Huhti 2018, 22:47

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja MarianneAaltonen »

Osaako joku kertoa, pystyykö tuon laakerin vaihtamaan irrottamatta vaihdelaatikkoa?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Pystyy vaihtamaan vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Tuossa foorumilaisen Vaselin erittäin hyvä työselostus:


Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
No niin, koitetaampa uudemman kerran...

Autona Vectra C, Z22YH, M32-6. Ajettu 200tkm
Eli oireet olivat 3- ja 4-vaihteen ulinat ja vaihdekepin palautumisliike 3-vaihteella.
Omana diagnoosina oli, että ylemmän pääakselin ulompi laakeri olisi sökö.
Valmistauduin vaihtamaan akseleiden uloimmat laakerit ja kytkin akselin stefan, kun kerta koppa avataan.
Puuttumatta shimmauksiin, koska olihan laatikko jo kestänyt pari sataa tonnia.

Akun irroittamisen jälkeen pääsi mittaamaan vapaan tilan laatikon kopan ja auton rungon välistä.
Tilaa oli 5 cm. Ei riitä sellaisenaan...

Seuraavat ovat vain omia huomioitani työn vaiheista. Ei varmasti parhaita tapoja, mutta joitakin kuitenkin...
Samoja asioita on saatettu käsitellä jo aiemmin tässä tai muussa topicissa.

Auto pukeille ja pyörä ripustuksineen pois. Sisälokasuojan irroittaminen antaa myös hivenen lisää pelivaraa.
Öljyt ulos laatikosta. Apurunkoa pitää löysyttää, jotta saa laskettua moottoria / laatikkoa hivenen alemmaksi. Tunkilla on hyvä justeerata korko kohdilleen, jotta koppa pääsee tulemaan suorassa pois. Niin tätä ennen on tietysti pitänyt irroittaa laatikon tuenta ylhäältä :) Pultit auki ja koppa pois. Varottava ettei vaihtajan haarukoiden akselit pääse tulemaan mukana ja tipahtamaan.

Laatikkoa kasatessa tuli huomattua parempi järjestys myös akseleiden purkuun, kuin tuli itse purettua.
Vaijerit irti vaihtajan vivustosta. Vaihtajan akselin kaksi pulttia irti ja akseli pois laatikosta. Tässä on hyvä olla kaveri, joka
kääntelee akselia sopiviin asentoihin samalla vetäen ulos kun toinen antaa ohjeita ja ohjailee käsineen laatikon puolelta (Varoen peruutusvalon kytkintä ja irroittaen vaihtajan haarukat). On hyvä katsoa ettei O-rengas pääse irtoamaan ja hukkumaan akselista.

Ensimmäisenä voi irroittaa ylemmän pääakselin(sivuakselin?) vaihtajan haarukat ja akselin. Tämän jälkeen pitäisi akseli lähteä vetämällä ja hieman nostamalla (ettei vedä muita akseleita mukana) irti.
Seuraavaksi vetää kytkinakselia ja alempaa pääakselia hieman ulos, niin alempipääakseli vaihtajineen pitäisi irrota.

Ite vedin koko roskan kerralla syliin. Siinä on vaara että kolhii rattaat, kun akselit painavat yllättävän paljon :)

Tässä vaiheessa sitten paljastui laakereiden todellinen kunto. Tasauspyörästön päässä olevat laakerit olivat huonoimmat, sitten alemman akselin uloin ja sitten ylemmän uloin. kytkin akselin laakerit olivat parhaat, mutta eivät nekään enää priimaa olleet.

Eli ei muuta kuin uusia laakerita tilaamaan :banghead:

Uloimpien laakereiden koolien irroittamisesta tuolla olikin jo puhetta. Mutta itelle teetti ongelmaa löytää halpahalleista (motonet, Biltema ym.) riittävän pientä "kukko" mallista ulosvetäjää. Mutta mielikuvituksen, kierretangon, prikka kasan, klemmarin ja 2-haaraisen ulosvetäjän avulla koolit kyllä irtosivat suhteellisen kivuttomasti.

Shimmien paksuudet vaihtelivat millin molemmilla puolilla. Tiedä häntä mikä niissä on ollut mittatarkkutena kun paksuudet eivät olleet ainakaan viidelle sataselle jaollisia. Eikä tainut olla varoiksi ostamani 0,95:n shimmikään.

Kytkin akselin ulkopäässä oleva pultti on liimalla kiinni ja osaa olla aika tiukassa. Joutui antamaan varovasti lämpöä. En muista ihan tarkkaan miten uloimman laakerin sain irti, mutta periaatteessa, kun pulttia kiertää vähän aiki, niin prässillä voi painaa siitä, kun tukee ulkoa päin laskettuna toisen rattaan alta. Ulosvetäjän ruuvi todennäköisesti vain kierittäisi pulttia takaisin kiinni.
Sisemmän laakerin alle ei tahdo saada minkään laista ulosvedintä. Ite en keksinyt muuta keinoa, kuin taltalla naputella rattaan hampaitten välistä laakeria ulos kunnes ulosvetäjän leuat mahtuvat tai laakeri irtoaa kokonaan.

Alempi pääakseli purkaantui prässillä ja tavallisilla Kukko-mallisilla ulosvetäjillä. Tosin kynsiä piti muistaakseni vähän hioa ohuemmiksi ja erilaiselle profiilille.
Ylemmän pääakselin kanssa joutuikin sitten temuamaan vähän enemmän.
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... /4th_gear/
Tuolla on vähän vinkkiä akselin purkamiseen. Ongelmaksi koitui riittävän jäykän ja ohuen levyn löytäminen, jolla olisi saanut prässättyä synchron ulos(Kuva X, työkalu 5). Tähän jouduin käyttämään ehkä hieman brutaaleita keinoja. Ruuvipenkki ja nylon-vasara sekä lämpö...

Akseleita purkaessa kannattaa katsoa missä välissä on lukitus sokkia. ne näkyy hyvin noista akselieiden räjäytyskuvista.
https://www.diagnostics.org.uk/2010/01/ ... -cdti-vxr/

Pääakseleiden sisemmät laakerit jouduin irroittamaan hitsaamalla rullahäkki kiinni sisäkooliin ja prässäämällä rullahäkistä laakerin irti. Piti vain tarkoin suojata akseli ettei siihen pääse lentämään roiskeita.

Uudet laakerit prässillä paikoilleen ja rattaat sekä synchrot käänteisessä järjestyksessä takaisin. Kytkinakselin pultti kiinni uusilla liimoilla.

Laatikon puolelta kytkinakselin kooli lähti samaisella ulosvedin virityksellä, kuin kopasta. Pääakseleiden koolit sai juuri ja juuri irti 3" kukko ulosvetäjällä. Kynsiä tietysti piti ohennella ja kavennella. Tuen sai hyvin riittävän tukevalla latikalla laatikon tiiviste pinnasta. Mikä tietysti piti suojata, ettei tule jälkiä.

Laatikon puolta putsatessa kannattaa tukkia alareunassa oleva oljykanava, ettei kaikki lika valu tasauspyörästöön. Jollain olisi varmaan hyvä saada myös huuhdeltua tasauspyörästö, kun on alimmassa kohtaa vaihteistoa. Tuskin kaikki metalli ja muu muju tulee pelkkien laatikko öljyjen mukana. Ite koitin saada paineilmalla enimmät öljy/ likajäämät pois. Aika mahdoton tehtävä...

Kopan ja laatikon rungon saumasta vanhat tiiviste jäämät pois jollain putsi aineella, ettei tarvia kaapia tai hioa pyöräkotelosta käsin. On nimittäin ergonomia kohdillaan, jos autoa ei saa nosturille. Stefa irti esim liukuvasaralla tai jollain koukulla. Uusi varovasti naputtelemalla tilalle.

Aselit takaisin käänteisessä järjestyksessä mitä otti irti. Eli ekana kytkinakseli suorassa (melkein pohjaan), ettei stefa hajoa.
Alempi pääakseli vaihtajien haarukoiden ja haarukoiden akselin kanssa. Kaveri on hyvä olla katsomassa ja avittamassa konehuoneen puolelta.
Ylempiakseli paikoilleen sellaisenaan. Ja sitten ylemmän akselin vaihtajanhaarukat ja haarukoiden akseli. Tämän jälkeen vaihtajan akseli takaisin paikoilleen toisen alhaalta ohjailemana. Katsottava että O-rengas on vielä ehjä ja tallella. Pultit kiinni.

Liimat tiivistepintoihin ja koppa paikoilleen. Tässäkin auttaa kun joku antaa koordinaatteja ylhäältä(konehuone) käsin. Saa paremmin vaihtajienhaarukoiden akselit ja akseleiden laakerit kohdilleen. Pultit kiinni ja vaijerit kiinni vaihtajan vivustoon.

Öljyt takaisin ja muutkin irroitetut osat kiinni ja se olikin sitten osapuilleen näin.

Toivottavasti tästä on edes jollekin apua laakereiden vaihdossa / projektin aloittamisessa. Jos ei meinaa puuttua shimmauksiin, niin ei ole kovin paha rasti vaihtaa laakereita tasauspyörästön laakereita lukuunottamatta laatikon ollessa autossa kiinni. Aikaa ja malttia tosin pitää olla. Ja tosin jostainhan piti saada siihen välyksien määrittämiseenkin ohjeet.

Prässi on kyllä melkein ehdoton tässä operaatossa ja n- määrä erilaisia ulosvetäjiä.

Ps. auto on VIELÄ ajossa :-?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Muutaman näitä purkaneena ja korjanneena voin sanoa että ei ole mitään järkeä vaihtaa pelkkiä pääty laakereita koska kaikissa mitä olen avannut on ollut myös sisemmät laakerit rikki.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Meinasin vaihtaa renkaiden vaihdon yhteydessä öljyt m32 lootaan. Tyhjennystulppa on kaivelemieni ohjeiden mukaan tasauspyörästössä, valuuko sieltä kaikki öljy ulos? Jossain oli että tyhjennystulppaan kannattaa laittaa kuparitiiviste avaamisen jälkeen, mutta saako sitä edes siihen? Ja jos saa niin minkäkokoinen, että on sitten valmiina hommattuna? Hommasin vajaan neljän litran pytyn redline mt-90 öljyä, onko se 2,6 vai 2,9 oikea täyttömäärä?

:what:
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Tyhjennysplugi on kuusiokolokantainen kierretulppa. Oliskohan ollu ysi tai kymppi? Ei siihen tiivistettä saa, ellei sitten kierrelukitetta halua laittaa.
Syytä kiristää maltillisesti, ettei kevytmetallikoppa halkea!
Itse lyhensin kuusiokoloavaimen ko. toimenpidettä varten siten, että mahtuu siihen apurungon ahtaaseen väliin.
Mä olen laittanut 2,4 ltr
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Vaihdoin nyt (vasta) ne öljyt laatikkoon. Tasauspyörästön tyhjennystulppa oli tässä -16 käyttöönotetussa torx kanta. TX55 sopi siihen ja täyttötulppa aukesi TX50 avaimella. 2,5l kaadoin uutta kuraa sinne.

Kunnostetun ja/tai vaihdetun vaihteiston n.20tkm ajetut öljyt olivat tummuneet, mutta ei mitenkään mustat.

Tähän laitettin takuuseen uudet laakerit 14tkm ajettuna ja kun ääntäminen jatkui niin vaihtoivat kuulemma kokonaan uuden vaihteiston. Laatikko joka autossa nyt on, oli kuitenkin saumojen tiivisteliimaturseiden perusteella joskus ihmisen avaama ja kasaama..

Kenties psykologinen vaikutus, mutta omasta mielestä vaihdekeppi liikkuu sujuvammin nyt :lol:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Mahdollisesti tehdaskunnostettu vaihteisto.
Saattaa se uusilla öljyillä sujuvammin liikkuakin.
Pääasia kuitenkin, että on kunnossa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin