Z20LEH, vikakoodi: P1106
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Z20LEH, vikakoodi: P1106
Neuvoja kaipailisin häiriön paikallistamiseksi.
OPC Astralla taittuu n. 100 km päivässä työmatkaa ja nyt kolme kertaa viimeisen kahden viikon aikana kosteassa nollakelissä ilmennyt kevyitä häiriöitä.
Käynti pätkäissyt sekunnin ajaksi pari kertaa tasakaasulla normaalissa maantienopeudessa ja kerran kiihdytettäessä risteyksestä maantienopeuteen.
Mennyt parissa tapauksessa "safe-moodiin" eli ajo on jatkunut leikatulla teholla häiriömerkkivalon loimottaessa. Pysäytys, virran katkaisu ja uudelleenkäynnistys on palauttanut kaiken normaaliksi! Jopa tehot mielestäni?
Ensin ajattelin, että saattaisi kaivata polttoaineen jäänestoa, mutta op-com paljastikin jotain muuta...
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio (08) - Not present
P1243 - Turbocharger Bypass Valve Range/Performance (58) - Present
P0115 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range/Performance (08) - Not present
Luultavasti ongelmaan liittyy myös se, että pari kertaa railakkaampien kaasutusten jälkeen on tullut palaneen kumin käryn tapaista konehuoneen suunnalta.
Hammashihna juuri vaihdettu, eikä moniurahihna ole löysällä, eikä se Nokialaisistakaan tule! Ensimmäisella etsintäkerralla ei ainakaan vielä löytynyt palaneita kumiletkuja...
Koneessa on kaikki ihan alkuperäistä (paitsi BSR-softa) eli vakio bypass-venttiili yms.
Kun en ihan pääse jyvälle kaikista noista ulkomaankielellä olevien kaaviokuvien komponenttien toiminnasta (BCS, FPR...), jotka ahtimeen liittyvät, pitää vaivata nyt teitä viisaampia.
Bypass-venttiilin toimintahäiriö voisi kai viitata esimerkiksi johonkin vaurioituneeseen alipaineletkuun? Vai onko sähkövika?
Onko niin, että se bypass-venttiili on itse ahtimen kyljessä kiinni? Mä en ainakaan muualta sellaista mielestäni löytänyt?
Bypass-venttiili kaiketi säätelee ahtopainetta jollain tavalla? Onkohan peräti hukkaportin kanssa jotenkin naimisissa?
Aiheuttaako toimintahäiriö vaarallisen korkeita ahtopaineita vai mennäänkö normaalia matalammilla ahdoilla?
Pitäisikö mahdollinen alipaineletkun vuoto paikantaa pikaisesti vai voinko jatkaa ajelemista ilman suurempia hötkyilyjä ja tarkkailla tilannetta lisähavaintoja tehdäkseni? Onko kellään kokemusperäistä tietoa, mistä letkuista mahdollisia vuotoja kannattaisi ekana etsiskellä vai kannattaako jo varautua itse venttiilin uusintaan? Ja sijaitseeko tämä venttiili siinä turbon vasemman kyljen alaosassa edestäpäin tarkasteltuna vai kaasuläppäkotelon takana rintapellin tuntumassa?
PS
Sorry, mutta tää on mun ensimmäinen turbolla varustettu kulkupeli ja ei millään meinaa ymmärtää kaikkien konehuoneessa olevien letkujen, mötiköiden ja piuhojen merkitystä
Ilmanputsarin ja ahtimen löydän ja osaan jopa paikallistaa välijäähdyttimen ja seurata ahtoilmaletkua sinne kaasuläppäkotelon seutuville ja jäähdytysnesteletkutkin osaan erotella muista letkuista
OPC Astralla taittuu n. 100 km päivässä työmatkaa ja nyt kolme kertaa viimeisen kahden viikon aikana kosteassa nollakelissä ilmennyt kevyitä häiriöitä.
Käynti pätkäissyt sekunnin ajaksi pari kertaa tasakaasulla normaalissa maantienopeudessa ja kerran kiihdytettäessä risteyksestä maantienopeuteen.
Mennyt parissa tapauksessa "safe-moodiin" eli ajo on jatkunut leikatulla teholla häiriömerkkivalon loimottaessa. Pysäytys, virran katkaisu ja uudelleenkäynnistys on palauttanut kaiken normaaliksi! Jopa tehot mielestäni?
Ensin ajattelin, että saattaisi kaivata polttoaineen jäänestoa, mutta op-com paljastikin jotain muuta...
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio (08) - Not present
P1243 - Turbocharger Bypass Valve Range/Performance (58) - Present
P0115 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range/Performance (08) - Not present
Luultavasti ongelmaan liittyy myös se, että pari kertaa railakkaampien kaasutusten jälkeen on tullut palaneen kumin käryn tapaista konehuoneen suunnalta.
Hammashihna juuri vaihdettu, eikä moniurahihna ole löysällä, eikä se Nokialaisistakaan tule! Ensimmäisella etsintäkerralla ei ainakaan vielä löytynyt palaneita kumiletkuja...
Koneessa on kaikki ihan alkuperäistä (paitsi BSR-softa) eli vakio bypass-venttiili yms.
Kun en ihan pääse jyvälle kaikista noista ulkomaankielellä olevien kaaviokuvien komponenttien toiminnasta (BCS, FPR...), jotka ahtimeen liittyvät, pitää vaivata nyt teitä viisaampia.
Bypass-venttiilin toimintahäiriö voisi kai viitata esimerkiksi johonkin vaurioituneeseen alipaineletkuun? Vai onko sähkövika?
Onko niin, että se bypass-venttiili on itse ahtimen kyljessä kiinni? Mä en ainakaan muualta sellaista mielestäni löytänyt?
Bypass-venttiili kaiketi säätelee ahtopainetta jollain tavalla? Onkohan peräti hukkaportin kanssa jotenkin naimisissa?
Aiheuttaako toimintahäiriö vaarallisen korkeita ahtopaineita vai mennäänkö normaalia matalammilla ahdoilla?
Pitäisikö mahdollinen alipaineletkun vuoto paikantaa pikaisesti vai voinko jatkaa ajelemista ilman suurempia hötkyilyjä ja tarkkailla tilannetta lisähavaintoja tehdäkseni? Onko kellään kokemusperäistä tietoa, mistä letkuista mahdollisia vuotoja kannattaisi ekana etsiskellä vai kannattaako jo varautua itse venttiilin uusintaan? Ja sijaitseeko tämä venttiili siinä turbon vasemman kyljen alaosassa edestäpäin tarkasteltuna vai kaasuläppäkotelon takana rintapellin tuntumassa?
PS
Sorry, mutta tää on mun ensimmäinen turbolla varustettu kulkupeli ja ei millään meinaa ymmärtää kaikkien konehuoneessa olevien letkujen, mötiköiden ja piuhojen merkitystä
Ilmanputsarin ja ahtimen löydän ja osaan jopa paikallistaa välijäähdyttimen ja seurata ahtoilmaletkua sinne kaasuläppäkotelon seutuville ja jäähdytysnesteletkutkin osaan erotella muista letkuista
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Tuossa on vaihtoehtoisesti sähköinen vika, alipaineletkun vuoto, alipaineventtiilin vika tai kuten aiemmin vuotava liitos.
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit High Voltage C-033
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit Low Voltage C-033
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit Open C-033
P1243 Turbocharger Bypass Valve Range/Performance C-033
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... &start=660
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=208427
Bypass on ahtimen kyljessä kiinni ja säätelee ahtopainetta.
Noissa linkitetyissä topiceissa on juttua.
Veikkaan, että foorumilainen Alpha osais hyvin neuvoa.
Kysymistä ei koskaan pidä pyytää anteeksi. Kysymällä oppii autostaan paljon lisää... joku kuitenkin jo tietää.
En väitä olevani mikään turbo - expertti... kaikkea muuta , mutta vastaan kuitenkin jotain sen vähän pohjalta, mitä tiedän.
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit High Voltage C-033
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit Low Voltage C-033
P1243 Turbocharger Bypass Solenoid Valve Circuit Open C-033
P1243 Turbocharger Bypass Valve Range/Performance C-033
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... &start=660
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=208427
Bypass on ahtimen kyljessä kiinni ja säätelee ahtopainetta.
Noissa linkitetyissä topiceissa on juttua.
Veikkaan, että foorumilainen Alpha osais hyvin neuvoa.
Kysymistä ei koskaan pidä pyytää anteeksi. Kysymällä oppii autostaan paljon lisää... joku kuitenkin jo tietää.
En väitä olevani mikään turbo - expertti... kaikkea muuta , mutta vastaan kuitenkin jotain sen vähän pohjalta, mitä tiedän.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Thanks, pitääpä lähteä illalla talliin syynäämään tarkemmin sitä letkua, joka bypass-valveen on kytketty ja seurata sitä koneen takaosaan ja myös yrittää tutkia vakuumisäiliöltä ylös tulevat letkut. Ahtaissa paikoissa ovat. Jos vika on itse venttiilissä, ei se onneksi hyvin kallis ole. Alle parin sadan pitäisi selvitä kaikissa tapauksissa.
Tänään kone ei nikotellut ensinkään. Ei aamulla, eikä kotimatkallakaan. Saas nähdä onko myöskään sitten uusia tapahtumia tallentunut muistiin?
Tänään kone ei nikotellut ensinkään. Ei aamulla, eikä kotimatkallakaan. Saas nähdä onko myöskään sitten uusia tapahtumia tallentunut muistiin?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Ole hyvä. Kannattaa tosiaan ne letkut tarkastaa. Jossain topicissa oli juttua, että lastutetuissa ei kestä ajan mittaan se venttiili.
Voihan olla, että oli vain sattuma... vaikkapa huono kontakti solenoidin liittimessä.
Voihan olla, että oli vain sattuma... vaikkapa huono kontakti solenoidin liittimessä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Todennäköisesti se alkuperäinen Boschin bypass venttiili on rikki. Päästää todennäköisesti ns. turkey sound äänen eli kuulostaa kalkkunan kotkotukselta kun on polkenut kaasua ja vapauttaa kaasun. Tilalle vaikka Forgen tekemä bypass venttiili, niin kestää. Saa esim. Doc-Powerilta tai minulta käytettynä (hommasin Forgen dumpin ja sokkolautasen bypassin tilalle). Sitten toinen joka on melkoisen varmasti rikki on tuo solenoidi venttiili eli tämän näköinen härpäke. Itellä omassa LEHiläisessä samat vika ja korjaantui näillä. Myös ne letkut kannattaa tarkistaa tarkkaan ja vaihtaa jos epäilyttää että vuotaa.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Jep, nyt alkaa neuvojenne avulla orastavan vian lähteet hahmottua.
Eilisellä tutkin letkut päällisin puolin, enkä havainnut epäillyttäviä kohtia. Siellä koneen takana niitä ei kyllä kovin pitkälle pääse helpolla seurailemaan.
Toistaiseksi ei vielä ole ilmennyt epänormaaleja ääniä. Ajoin illalla hillitysti korttelin ympäri, eikä tällä kertaa tullut uusia vikakoodeja.
Tosiaan boschilaisen bypass-valven vieressä oli kahdella pikku-torxilla kiinni just tuon näköinen solenoid-valve, johon kytkeytyy 3 alipaineletkua + sähköliitin.
Älyttömän pahassa paikassa mielestäni vaihdettavaksi se bypass-valve, jonka kiinnityskehällä näytti olevan 3 kuusikoloruuvia. Varmaan tuon solenoidin joutuisi joka tapauksessa ottamaan ensin siitä edestä pois.
Silti etenkin ilmastointikompuran lähtö- ja paluuputket ilkeesti siinä edessä haittaamassa.
Pitää vielä eliminoida solenoidin sähköliittimen mahdollinen kontaktivika pois laskuista ennen bypass-venttiilin vaihtoa.
Nyt parissa kuukaudessa tullut konehuoneeseen asti suolapaskakuraa tosta Länsiväylältä. (mättävät hulluna ihan joka päivä aamuin illoin sitä schaissea ihmisten kiusaksi)
En yhtään ihmettelisi, jos se saisi aikaan kontaktihäiriöitä liittimissä...
Eli siis Oulusta löytyy tarvittaessa käytetty Forge ja Nurmijärveltä käyttämätön Bosch. Hieno homma, ei tarvinne kulkupeliä ainakaan pitkäksi aikaa "telakoida".
Mun pakko ajella tolla OPC:lla työmatkat , kun pari Astraa tuosta pihasta nyt lähtenyt meidän nuorten matkassa maailmalle.
Eilisellä tutkin letkut päällisin puolin, enkä havainnut epäillyttäviä kohtia. Siellä koneen takana niitä ei kyllä kovin pitkälle pääse helpolla seurailemaan.
Toistaiseksi ei vielä ole ilmennyt epänormaaleja ääniä. Ajoin illalla hillitysti korttelin ympäri, eikä tällä kertaa tullut uusia vikakoodeja.
Tosiaan boschilaisen bypass-valven vieressä oli kahdella pikku-torxilla kiinni just tuon näköinen solenoid-valve, johon kytkeytyy 3 alipaineletkua + sähköliitin.
Älyttömän pahassa paikassa mielestäni vaihdettavaksi se bypass-valve, jonka kiinnityskehällä näytti olevan 3 kuusikoloruuvia. Varmaan tuon solenoidin joutuisi joka tapauksessa ottamaan ensin siitä edestä pois.
Silti etenkin ilmastointikompuran lähtö- ja paluuputket ilkeesti siinä edessä haittaamassa.
Pitää vielä eliminoida solenoidin sähköliittimen mahdollinen kontaktivika pois laskuista ennen bypass-venttiilin vaihtoa.
Nyt parissa kuukaudessa tullut konehuoneeseen asti suolapaskakuraa tosta Länsiväylältä. (mättävät hulluna ihan joka päivä aamuin illoin sitä schaissea ihmisten kiusaksi)
En yhtään ihmettelisi, jos se saisi aikaan kontaktihäiriöitä liittimissä...
Eli siis Oulusta löytyy tarvittaessa käytetty Forge ja Nurmijärveltä käyttämätön Bosch. Hieno homma, ei tarvinne kulkupeliä ainakaan pitkäksi aikaa "telakoida".
Mun pakko ajella tolla OPC:lla työmatkat , kun pari Astraa tuosta pihasta nyt lähtenyt meidän nuorten matkassa maailmalle.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Jos/kun ei letkuissa vikaa ole, niin kenties ensin voisi vaihtaa vain sen solenoidiventtiilin ja katsoa sitten, tuleeko vikakoodia. Tämä sillä perusteella, että se on sen bypassin edessä ja on yksi vikavaihtoehto. Toinen vaihtoehto on suosiolla vaihtaa molemmat samalla kertaa, jos/kun aika on tiukoilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Siihen bypass venttiiliin pääsee käsiksi, kun löysää ilmastoinnin kompuraa, näin ainakin Zaffessa ja Astrassa näyttäisi olevan enempi tilaa värkätä. Tästä vielä linkki siihen miten se onnistuu.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Kiitos FinB, hyvä kuvitettu ohje.
Eikun askartelemaan katkaistu kuusiokoloavain hyvissä ajoin valmiiksi ja osien hankinta pikkuhiljaa käyntiin.
Neljän-viiden kympin euron/punnan tietämissä näköjään eBay:ssä tuo solenoid-valve + mahd. kuljetuskulut.
Taidanpa kysäistä esim. Automuovilta, jos se ei vaikka oleellisesti kalliimpi olisi täälläkään?
Bypassin kohdalla mietin vielä olisiko se Bosch vai Forge.
Sinänsä hyvin toiminut tähän asti tuo alkuperäinenkin ja jos se 75 tkm kestää sekin?
Eikun askartelemaan katkaistu kuusiokoloavain hyvissä ajoin valmiiksi ja osien hankinta pikkuhiljaa käyntiin.
Neljän-viiden kympin euron/punnan tietämissä näköjään eBay:ssä tuo solenoid-valve + mahd. kuljetuskulut.
Taidanpa kysäistä esim. Automuovilta, jos se ei vaikka oleellisesti kalliimpi olisi täälläkään?
Bypassin kohdalla mietin vielä olisiko se Bosch vai Forge.
Sinänsä hyvin toiminut tähän asti tuo alkuperäinenkin ja jos se 75 tkm kestää sekin?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Oma Boschilainen oli kaput 70tkm jälkeen. Tuon mun Forgen saat melko edullisesti jos kiinnostaa, laitan sen myyntiin heti kun saan tuo dumpin paikalleen, jostain pitäisi vaan se lämmin talli löytyä
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Kiitti tarjouksesta, mutta ehdin käydä jo eilen hakemassa Nurmijärven foorumilaiselta uuden, käyttämättömän, boschilaisen bypassin (Opel 5850072 GM 9198914).
Mittailtiin siinä samalla menopelistäni ahtopaineita (max 1.1) ja ilmamääriä (max 207) sekä heitettiin lenkki hänen aika lailla saman näköisellä, mutta jonkunkin verrän ärhäkämmällä OPC:lla.
Meinasin viikonloppuna pultatata bypassin paikalleen, mikäli torstaina saapuu Automuovilta tilattuna GM 5555 78 06 (solenoid-valve) varmuuden välttämiseksi ja vaihtuu sekin sitten uudeksi siinä samassa rytäkässä.
Eiköhän se ainakin pari vuotta kestäne tuo boschikin, jolloin myös itse ahtimen huoltokin saattaa jo olla ajankohtaista?
Mittailtiin siinä samalla menopelistäni ahtopaineita (max 1.1) ja ilmamääriä (max 207) sekä heitettiin lenkki hänen aika lailla saman näköisellä, mutta jonkunkin verrän ärhäkämmällä OPC:lla.
Meinasin viikonloppuna pultatata bypassin paikalleen, mikäli torstaina saapuu Automuovilta tilattuna GM 5555 78 06 (solenoid-valve) varmuuden välttämiseksi ja vaihtuu sekin sitten uudeksi siinä samassa rytäkässä.
Eiköhän se ainakin pari vuotta kestäne tuo boschikin, jolloin myös itse ahtimen huoltokin saattaa jo olla ajankohtaista?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Mulla näytti kolmen päälle ahtoja kun oli solenoidi rikki .
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Tuohan on jo vaarallisen kova ylipaine (>3 bar ?) imusarjassa! Bensapumpun painekin pitää olla älyttömän kova, että jaksaa painaa tuon ylitse?
Useimmissa ahtopainemittareissa ei riitä edes asteikko enää tuommoisen toteamiseen
Olisko voinut olla pakopaine, ahtopaineen sijasta?
Omastani askartelin juuri irti sen solenoid-valven ja bypass-valven sieltä alta. Vikaa oli ja runsaasti siinä bypass-valven kalvossa.
Melkein puoliksi irtipoikki kuminen keskiklunssi siitä lieriosasta.
Nyt pitää lähtee laittaan uudet kalikat tilalle. Epäilen, että taitaa tulla kuntoon?
Useimmissa ahtopainemittareissa ei riitä edes asteikko enää tuommoisen toteamiseen
Olisko voinut olla pakopaine, ahtopaineen sijasta?
Omastani askartelin juuri irti sen solenoid-valven ja bypass-valven sieltä alta. Vikaa oli ja runsaasti siinä bypass-valven kalvossa.
Melkein puoliksi irtipoikki kuminen keskiklunssi siitä lieriosasta.
Nyt pitää lähtee laittaan uudet kalikat tilalle. Epäilen, että taitaa tulla kuntoon?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Z20LEH, vikakoodi: P1243
Joo, nyt vaikuttaa siltä, että tuli kuntoon
Nollasin vanhat vikakoodit, enkä saanut uusia aikaiseksi ainakaan vielä.
Huomenna pitää ajaa lenkki ja survoo pedaalia sekä kuulostella vähän lisää...
Mä oon kuvitellut, että nuo "Turkey Sound" -äänet tulee kytkimestä, ihan kuin olis sintteri-levy siellä ääntämässä, kuten Ahveniston rallicrossi-scaboissa on joskus kuulunut sellaista metkaa ääntä tiukkojen kisa-autojen vaihtaessa pykälää.
Ilkeen ahtaassa paikassa nuo kalikat oli. Solenoid-valven etummainen torx25-ruuvin kanta meni pyöreäksi, niin tolkuttoman jumissa se oli.
Onneksi riitti, kun sai takimmaisen irti, tuli ulos sitten kivasti hahlostaan.
Bypass-valven 3 kpl 5 mm:n kuusikoloruuvia aukeni ilman suurta tappelua.
Snadi bits-paloille tehty räikkä ja katkaistu 5 mm:n bits-pala, yhteensä 18 mm korkeutta, hyvin mahtui kääntelemään.
Ei tarvinnut ilmastointikompressoria hellittää pois tieltä.
Kiitos taas kaikille.
Nollasin vanhat vikakoodit, enkä saanut uusia aikaiseksi ainakaan vielä.
Huomenna pitää ajaa lenkki ja survoo pedaalia sekä kuulostella vähän lisää...
Mä oon kuvitellut, että nuo "Turkey Sound" -äänet tulee kytkimestä, ihan kuin olis sintteri-levy siellä ääntämässä, kuten Ahveniston rallicrossi-scaboissa on joskus kuulunut sellaista metkaa ääntä tiukkojen kisa-autojen vaihtaessa pykälää.
Ilkeen ahtaassa paikassa nuo kalikat oli. Solenoid-valven etummainen torx25-ruuvin kanta meni pyöreäksi, niin tolkuttoman jumissa se oli.
Onneksi riitti, kun sai takimmaisen irti, tuli ulos sitten kivasti hahlostaan.
Bypass-valven 3 kpl 5 mm:n kuusikoloruuvia aukeni ilman suurta tappelua.
Snadi bits-paloille tehty räikkä ja katkaistu 5 mm:n bits-pala, yhteensä 18 mm korkeutta, hyvin mahtui kääntelemään.
Ei tarvinnut ilmastointikompressoria hellittää pois tieltä.
Kiitos taas kaikille.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET