Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Haulla ei tuntunut löytyvän mitään tietoa. Onko kukaan tehnyt itse ja onko millainen homma? Mitä öljyä tuossa kuuluisi käyttää? Vai vienkö suosiolla vaan Metroautoon.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Eipä tuota ole moni itse tehnyt. Öljy on ATF AW 1 . Sitä saa merkkiliikkeestä. Normaali vaihto täyttömäärä 3 litraa. Huuhteluvaihto, jolloin koko 7 litran öljymäärä vaihtuu vaatii 8-10 litraa ATF - öljyä.
Metroauto taitaa olla kallis paikka... jossain ei merkkiliikkeessä tekevät varmasti myös öljynvaihdon... kenties halvemmalla.
Parin tunnin työ ja hinta öljyineen ymmärtääkseni 300 euron paikkeilla.
Metroauto taitaa olla kallis paikka... jossain ei merkkiliikkeessä tekevät varmasti myös öljynvaihdon... kenties halvemmalla.
Parin tunnin työ ja hinta öljyineen ymmärtääkseni 300 euron paikkeilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Itse suunnittelen kanssa ko. operaatiota.
Ilmeisesti huuhtelemalla kannattaa tehdä. Ajattelin vaihtaa nuo kolmeen kertaan jolloin öljyä menisi n. 9 litraa. Vaihteiston pohjassa proppu, jossa myös putki tasonmittausta varten. Päällä täyttöaukko, taisi olla tx55 vaihteiston toisessa reunassa.
Ilmeisesti huuhtelemalla kannattaa tehdä. Ajattelin vaihtaa nuo kolmeen kertaan jolloin öljyä menisi n. 9 litraa. Vaihteiston pohjassa proppu, jossa myös putki tasonmittausta varten. Päällä täyttöaukko, taisi olla tx55 vaihteiston toisessa reunassa.
Kadett E 1.3 S -87, Astra F 1.6 CD -93, Astra F 1.6 Merit -97, Astra G 1.6 Club -99, Vectra C1 2.2 GTS -03, Nyt Vectra C2 2.8 Turbo GTS -06
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Tuli viikonloppuna vaihdettua laatikkoon uudet öljyt. Aikas hyvät ohjeet löysin ulkomaiselta foorumilta http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=270945 . Öljyksi tuli tuota Mobilin 3309 jonka pitäisi täyttää laatikon vaatimat luokitukset. Hyvin tuntuu ainakin vielä toimivan.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Millä koneella on johon vaihdoit? Itsellä tuo 2.8 T V6 ja näyttäisi että tilaa tuolla täyttöpropun ympäristössä ei liiemmin ole.
Kadett E 1.3 S -87, Astra F 1.6 CD -93, Astra F 1.6 Merit -97, Astra G 1.6 Club -99, Vectra C1 2.2 GTS -03, Nyt Vectra C2 2.8 Turbo GTS -06
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
1.9 diisseli. Täyttöropun ympäristö kanssa aika ahdas, niin täytin laatikon huohotinletkun kautta. Paljo helpompi homma, mutta törkeän hidas. Aikaa kannattaa varata heti pari tuntia.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Volvomiehet ovat ko. vaihteistossa käyttäneet myös Teboil fluid S:sää (3309), ja kokemukset ovat olleet hyviä. Opelin suosituksen mukaan 3309 öljyt ei käy.
Kadett E 1.3 S -87, Astra F 1.6 CD -93, Astra F 1.6 Merit -97, Astra G 1.6 Club -99, Vectra C1 2.2 GTS -03, Nyt Vectra C2 2.8 Turbo GTS -06
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Laitetaampa sitten tännekkin:
Öljyksi kelpaa dextron IV laatuinen öljy. Myös motonetista löytyy 9.9 eur/l
Vaihto kannattaa tehdä vain ja ainoastaan huuhtelemalla koska muuten irronnut lika aiheuttaa enemmän ongelmia kuin öljynvaihto etuja.
Öljyä kannattaa varata 12 mieluiten 13 litraa.
Vaihto tapahtuu seuraavasti:
1.Aja kone/laatikko kunnolla lämpimäksi. Suositus noin puoli tuntia ajoa.
2. Auto nosturin päälle ja poista täyttöpropun edessä olevat esteet.
3. Avaa hieman täyttöproppua
4. Auto ylös ja poista pohjapanssari tai huoltoluukku.
5. Aukaise vaihdelaatikon pohjaproppu (sisäkkäin tyhjennys sekä tarkistus)
6. Laske öljy pihalle ja sulje sekä pohja että tarkistusproppu.
7. Auto alas ja kaada 3 litraa öljyä laatikkoon.
8. Auto käyntiin ja käytä kaikki mahdolliset vaihteet läpi tyhjäkäynnillä vähintään 30 sek/vaihde ja toista useita kertoja.
9 toista kohdat 5- 8. 3kertaa.
10. Päästä vielä kerran öljyt pihalle ja lisää 3.5 litraa.
11. Auto KÄYNNISSÄ avaa tarkistusproppu (tyhjennyspropun sisällä) ja anna valua öljyä kunnes tule vain tiputtaen.
12. Sulje tarkistusproppu ja asenna pohjapanssari.
13. PIDÄ AUTO KÄYNNISSÄ ja lisää 0.5litraa öljyä.
14 kokoa loput kilkkeet (sammutettuasi auton )
Öljyksi kelpaa dextron IV laatuinen öljy. Myös motonetista löytyy 9.9 eur/l
Vaihto kannattaa tehdä vain ja ainoastaan huuhtelemalla koska muuten irronnut lika aiheuttaa enemmän ongelmia kuin öljynvaihto etuja.
Öljyä kannattaa varata 12 mieluiten 13 litraa.
Vaihto tapahtuu seuraavasti:
1.Aja kone/laatikko kunnolla lämpimäksi. Suositus noin puoli tuntia ajoa.
2. Auto nosturin päälle ja poista täyttöpropun edessä olevat esteet.
3. Avaa hieman täyttöproppua
4. Auto ylös ja poista pohjapanssari tai huoltoluukku.
5. Aukaise vaihdelaatikon pohjaproppu (sisäkkäin tyhjennys sekä tarkistus)
6. Laske öljy pihalle ja sulje sekä pohja että tarkistusproppu.
7. Auto alas ja kaada 3 litraa öljyä laatikkoon.
8. Auto käyntiin ja käytä kaikki mahdolliset vaihteet läpi tyhjäkäynnillä vähintään 30 sek/vaihde ja toista useita kertoja.
9 toista kohdat 5- 8. 3kertaa.
10. Päästä vielä kerran öljyt pihalle ja lisää 3.5 litraa.
11. Auto KÄYNNISSÄ avaa tarkistusproppu (tyhjennyspropun sisällä) ja anna valua öljyä kunnes tule vain tiputtaen.
12. Sulje tarkistusproppu ja asenna pohjapanssari.
13. PIDÄ AUTO KÄYNNISSÄ ja lisää 0.5litraa öljyä.
14 kokoa loput kilkkeet (sammutettuasi auton )
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Nyt on öljynvaihto tehty täälläkin. 10 litraa huuhtelemalla GM-öljyllä. Tuota "alkuperäisöljyä" sai täältä:
http://www.varaosa.fi/ProductList.php?search2=93165147
Ainakin vähän halvempaa kuin Mobil.
Joidenkin tietojen mukaan tuo 3309 ei olisi riittävä tuolle laatikolle, sen sijaan Dexron VI, 3324 ja AW-1 olisivat sopivia luokituksia.
http://www.varaosa.fi/ProductList.php?search2=93165147
Ainakin vähän halvempaa kuin Mobil.
Joidenkin tietojen mukaan tuo 3309 ei olisi riittävä tuolle laatikolle, sen sijaan Dexron VI, 3324 ja AW-1 olisivat sopivia luokituksia.
Kadett E 1.3 S -87, Astra F 1.6 CD -93, Astra F 1.6 Merit -97, Astra G 1.6 Club -99, Vectra C1 2.2 GTS -03, Nyt Vectra C2 2.8 Turbo GTS -06
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
HerraIhme kirjoitti:Laitetaampa sitten tännekkin:
Öljyksi kelpaa dextron IV laatuinen öljy. Myös motonetista löytyy 9.9 eur/l
Vaihto kannattaa tehdä vain ja ainoastaan huuhtelemalla koska muuten irronnut lika aiheuttaa enemmän ongelmia kuin öljynvaihto etuja.
Öljyä kannattaa varata 12 mieluiten 13 litraa.
Vaihto tapahtuu seuraavasti:
1.Aja kone/laatikko kunnolla lämpimäksi. Suositus noin puoli tuntia ajoa.
2. Auto nosturin päälle ja poista täyttöpropun edessä olevat esteet.
3. Avaa hieman täyttöproppua
4. Auto ylös ja poista pohjapanssari tai huoltoluukku.
5. Aukaise vaihdelaatikon pohjaproppu (sisäkkäin tyhjennys sekä tarkistus)
6. Laske öljy pihalle ja sulje sekä pohja että tarkistusproppu.
7. Auto alas ja kaada 3 litraa öljyä laatikkoon.
8. Auto käyntiin ja käytä kaikki mahdolliset vaihteet läpi tyhjäkäynnillä vähintään 30 sek/vaihde ja toista useita kertoja.
9 toista kohdat 5- 8. 3kertaa.
10. Päästä vielä kerran öljyt pihalle ja lisää 3.5 litraa.
11. Auto KÄYNNISSÄ avaa tarkistusproppu (tyhjennyspropun sisällä) ja anna valua öljyä kunnes tule vain tiputtaen.
12. Sulje tarkistusproppu ja asenna pohjapanssari.
13. PIDÄ AUTO KÄYNNISSÄ ja lisää 0.5litraa öljyä.
14 kokoa loput kilkkeet (sammutettuasi auton )
Ei mene nuin.
lämpimänä tyhjennetään tyhjäksi jonka jälkeen laitetaan pohjaroppu paikalleen ilman sitä keskellä olevaa tarkastusroppua.
lasketaan kunnes tulee yli, sen jälkeen käyntiin ja selataan vaihteet ja lasketaan käynnissä lisää kunnes tulee yli.
sen jälkeen tarkastusroppu kiinni ja auto ajoon.
sun operaatiolla laatikossa on liikaa öljyä.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Samaa väitteli asentaja mulle. Kunnes pakotin tarkastamaan sen. Äläpä ala väittelee vaan etsi opel vectran ohje... älä volvon. Tuo mun kertoma tapa on 100% oikein!FullMetal kirjoitti:HerraIhme kirjoitti:Laitetaampa sitten tännekkin:
Öljyksi kelpaa dextron IV laatuinen öljy. Myös motonetista löytyy 9.9 eur/l
Vaihto kannattaa tehdä vain ja ainoastaan huuhtelemalla koska muuten irronnut lika aiheuttaa enemmän ongelmia kuin öljynvaihto etuja.
Öljyä kannattaa varata 12 mieluiten 13 litraa.
Vaihto tapahtuu seuraavasti:
1.Aja kone/laatikko kunnolla lämpimäksi. Suositus noin puoli tuntia ajoa.
2. Auto nosturin päälle ja poista täyttöpropun edessä olevat esteet.
3. Avaa hieman täyttöproppua
4. Auto ylös ja poista pohjapanssari tai huoltoluukku.
5. Aukaise vaihdelaatikon pohjaproppu (sisäkkäin tyhjennys sekä tarkistus)
6. Laske öljy pihalle ja sulje sekä pohja että tarkistusproppu.
7. Auto alas ja kaada 3 litraa öljyä laatikkoon.
8. Auto käyntiin ja käytä kaikki mahdolliset vaihteet läpi tyhjäkäynnillä vähintään 30 sek/vaihde ja toista useita kertoja.
9 toista kohdat 5- 8. 3kertaa.
10. Päästä vielä kerran öljyt pihalle ja lisää 3.5 litraa.
11. Auto KÄYNNISSÄ avaa tarkistusproppu (tyhjennyspropun sisällä) ja anna valua öljyä kunnes tule vain tiputtaen.
12. Sulje tarkistusproppu ja asenna pohjapanssari.
13. PIDÄ AUTO KÄYNNISSÄ ja lisää 0.5litraa öljyä.
14 kokoa loput kilkkeet (sammutettuasi auton )
Ei mene nuin.
lämpimänä tyhjennetään tyhjäksi jonka jälkeen laitetaan pohjaroppu paikalleen ilman sitä keskellä olevaa tarkastusroppua.
lasketaan kunnes tulee yli, sen jälkeen käyntiin ja selataan vaihteet ja lasketaan käynnissä lisää kunnes tulee yli.
sen jälkeen tarkastusroppu kiinni ja auto ajoon.
sun operaatiolla laatikossa on liikaa öljyä.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Tuossapa tuo ihan virallinen ohje. Sen enempää ottamatta kantaa mitä öljyä kukakin tuonne lootaan kaataa, mutta kahtena vuonna kokeillut mobilin 3309 öljyä kun jäi volvon jäljiltä laatikollinen hyllyyn mutta tuon öljyn ominaisuutena huomannut omassa autossa että varsinkin alasvaihtaminen menee karkeaksi ja nykiväksi, niinpä olen pitäytynyt nykyään GM:n omassa öljyssä joka on toiminut hyvin. Vuodesta 2009 olen omaan tehnyt öljynvaihdon joka kesä huuhtelemalla siten että täyttö ropun kautta öljynimupumpulla tyhjentänyt kerrallaan n. 3 litraa ulos ja sama määrä mitä pumpannut niin sisälle auto käyntiin ja vaihteiden läpikäynti 10 litraa öljyä on sopiva määrä kun kolmesti pumppailee ja lisäilee niin jää litra pinnan korkeuden säätöön ja olennainen asia säätöön on että se öljyn lämpötila on oikea.
Vaihteistoöljyn määrän tarkistus ja korjaus (AF 40)
K638500
Tärkeää: Seuraava työvaihe sisältää 2 työn kulkua:
1. Täyttö: Vaihteistoöljyn esitäyttö moottorin ollessa sammutettuna, vaihteiston korjaustöiden jälkeen, vaihteiston tai vetoakselien irrotuksen ja asennuksen / vaihdon jälkeen. Moottori sammutettuna tehdyn esitäytön jälkeen on ehdottomasti tehtävä vaihteistoöljymäärän tarkastus moottorin käydessä.
2. Tarkastus: vaihteistoöljymäärän tarkastus ja korjaus moottorin käydessä.
Ohje: Öljymäärä tulee tarkistaa ja tarvittaessa korjata vain öljyn lämpötilan yhteydessä, ks. TECH 2, vaihteiston korjaustöiden päätyttyä, öljymäärän vähettyä, vaihteensiirto-ongelmien tapauksessa tai jos vaihteensiirron jälkeen esiintyy voimansiirto-ongelmia. Varmista, että käytät vain AF40-vaihteistoon tarkoitettua vaihteistoöljyä.
Tarkastus/silmämääräinen tarkastus
1. Tarkastusedellytykset:
• Auton täytyy seistä suoralla alustalla
• Valintavipu "P"-asennossa
• Moottori SAMMUTETAAN
• Liitä TECH 2
– Tyhjennä vikamuisti
2. Kierrä öljyntäyttöruuvi (1) irti
Tärkeää: Mikäli tehdään ainoastaan vaihteistoöljymäärän tarkastus, on jatkettava työvaiheella 8.
3. Vaihteistoöljyn esitäyttö vaihteiston vaihdon yhteydessä ja korjaustöiden jälkeen - moottori sammutettuna
• Aseta keräysastia alle.
Tärkeää: Nousuputkea (3) ei öljynmäärän tarkastamiseksi saa kiertää irti. Öljyntarkastusruuvin ollessa kierrettynä irti öljy virtaa ulos nousuputkesta öljyntasoon (6) nousuputken yläreunalla.
Nousuputki saadaan kiertää irti ainoastaan vaihteiston (1) tyhjentämiseksi. Tässä tapauksessa nousuputken tiiviste (2) on uusittava.
4. Kierrä öljyntarkastusruuvi (5) irti nousuputkesta
5. Lisää vaihteistoöljyä, kunnes sitä valuu ulos nousuputkesta
Ohje: Anna vaihteistoöljyä valua pois, kunnes ulos tulee enää tippoja.
6. Kiristä öljyntarkastusruuvi 8 Nm
Ohje: Vaihda O-rengas (4) uuteen.
7. Lisää vaihteistoöljyä öljyn täyttöaukon kautta
• Lisää 0,5 litraa vaihteistoöljyä ja jatka työvaiheesta 8
8. Vaihteistoöljymäärän tarkastus ja korjaus moottorin käydessä:
Tärkeää: Vaihteistoöljymäärän oikea tarkastus moottorin käydessä on suoritettava vaihteistoöljyn lämpötilalla 70° - 80°C.
9. Käynnistä moottori ja anna sen käydä tarkastuksen loppuun asti
10. Kytke valintavipu kaikkiin asentoihin painaen samalla jalkajarrua
• Kytke valintavipu "P"-asennosta "D"-asentoon asti ja takaisin "P"-asentoon, anna olla 2 sekuntia kussakin asennossa
– toista menettely 2 kertaa
• Tarkista vaihteistoöljyn lämpötila TECH 2:lla (katso tietolistaparametri)
– Kierrä öljyntarkastusruuvi irti
– Valuta vaihteistoöljyä ulos, kunnes sitä tulee enää tipoittain nousuputkesta, tai lisää vaihteistoöljyä ja valuta sitä sitten ulos, kunnes sitä tulee enää tipoittain nousuputkesta
– Kiristä öljyntarkastusruuvi uudella O-renkaalla 8 Nm
– Lisää 0,5 litraa vaihteistoöljyä
– Sammuta moottori
11. Kiristä öljyntäyttöruuvi uuden tiivisterenkaan kanssa 40 Nm
Vaihteistoöljyn määrän tarkistus ja korjaus (AF 40)
K638500
Tärkeää: Seuraava työvaihe sisältää 2 työn kulkua:
1. Täyttö: Vaihteistoöljyn esitäyttö moottorin ollessa sammutettuna, vaihteiston korjaustöiden jälkeen, vaihteiston tai vetoakselien irrotuksen ja asennuksen / vaihdon jälkeen. Moottori sammutettuna tehdyn esitäytön jälkeen on ehdottomasti tehtävä vaihteistoöljymäärän tarkastus moottorin käydessä.
2. Tarkastus: vaihteistoöljymäärän tarkastus ja korjaus moottorin käydessä.
Ohje: Öljymäärä tulee tarkistaa ja tarvittaessa korjata vain öljyn lämpötilan yhteydessä, ks. TECH 2, vaihteiston korjaustöiden päätyttyä, öljymäärän vähettyä, vaihteensiirto-ongelmien tapauksessa tai jos vaihteensiirron jälkeen esiintyy voimansiirto-ongelmia. Varmista, että käytät vain AF40-vaihteistoon tarkoitettua vaihteistoöljyä.
Tarkastus/silmämääräinen tarkastus
1. Tarkastusedellytykset:
• Auton täytyy seistä suoralla alustalla
• Valintavipu "P"-asennossa
• Moottori SAMMUTETAAN
• Liitä TECH 2
– Tyhjennä vikamuisti
2. Kierrä öljyntäyttöruuvi (1) irti
Tärkeää: Mikäli tehdään ainoastaan vaihteistoöljymäärän tarkastus, on jatkettava työvaiheella 8.
3. Vaihteistoöljyn esitäyttö vaihteiston vaihdon yhteydessä ja korjaustöiden jälkeen - moottori sammutettuna
• Aseta keräysastia alle.
Tärkeää: Nousuputkea (3) ei öljynmäärän tarkastamiseksi saa kiertää irti. Öljyntarkastusruuvin ollessa kierrettynä irti öljy virtaa ulos nousuputkesta öljyntasoon (6) nousuputken yläreunalla.
Nousuputki saadaan kiertää irti ainoastaan vaihteiston (1) tyhjentämiseksi. Tässä tapauksessa nousuputken tiiviste (2) on uusittava.
4. Kierrä öljyntarkastusruuvi (5) irti nousuputkesta
5. Lisää vaihteistoöljyä, kunnes sitä valuu ulos nousuputkesta
Ohje: Anna vaihteistoöljyä valua pois, kunnes ulos tulee enää tippoja.
6. Kiristä öljyntarkastusruuvi 8 Nm
Ohje: Vaihda O-rengas (4) uuteen.
7. Lisää vaihteistoöljyä öljyn täyttöaukon kautta
• Lisää 0,5 litraa vaihteistoöljyä ja jatka työvaiheesta 8
8. Vaihteistoöljymäärän tarkastus ja korjaus moottorin käydessä:
Tärkeää: Vaihteistoöljymäärän oikea tarkastus moottorin käydessä on suoritettava vaihteistoöljyn lämpötilalla 70° - 80°C.
9. Käynnistä moottori ja anna sen käydä tarkastuksen loppuun asti
10. Kytke valintavipu kaikkiin asentoihin painaen samalla jalkajarrua
• Kytke valintavipu "P"-asennosta "D"-asentoon asti ja takaisin "P"-asentoon, anna olla 2 sekuntia kussakin asennossa
– toista menettely 2 kertaa
• Tarkista vaihteistoöljyn lämpötila TECH 2:lla (katso tietolistaparametri)
– Kierrä öljyntarkastusruuvi irti
– Valuta vaihteistoöljyä ulos, kunnes sitä tulee enää tipoittain nousuputkesta, tai lisää vaihteistoöljyä ja valuta sitä sitten ulos, kunnes sitä tulee enää tipoittain nousuputkesta
– Kiristä öljyntarkastusruuvi uudella O-renkaalla 8 Nm
– Lisää 0,5 litraa vaihteistoöljyä
– Sammuta moottori
11. Kiristä öljyntäyttöruuvi uuden tiivisterenkaan kanssa 40 Nm
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Loistavaa... vihdoin täydellinen ohje selkeällä kielellä ja kiristysmomentein. Niitä en itsekkään muistanut.
Ehdotus ylläpidolle: poistetaan kaikki diipadaapa tästä ketjusta ja jätetään vain viimeinen täydellinen ohje?
Ehdotus ylläpidolle: poistetaan kaikki diipadaapa tästä ketjusta ja jätetään vain viimeinen täydellinen ohje?
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Kiitokset Aabelix hyvästä ohjeesta ja öljykommentoinnista.
Mun mielestä ketju on asiallinen, ja olen laittanut tuon GM öljylinkinkin jos jotain kiinnostaa. Joten turha poistaa.
Mun mielestä ketju on asiallinen, ja olen laittanut tuon GM öljylinkinkin jos jotain kiinnostaa. Joten turha poistaa.
Kadett E 1.3 S -87, Astra F 1.6 CD -93, Astra F 1.6 Merit -97, Astra G 1.6 Club -99, Vectra C1 2.2 GTS -03, Nyt Vectra C2 2.8 Turbo GTS -06
Re: Vectra C 6-vaihteisen automaatin öljynvaihto
Siivoaa turhat diipadaapat pois ja jättää nuo tärkeät tiedot esille eli noista öljynvaihtoohjeistaki vain tuon selkeän ja tarkan version. Monta topiccia olemas joissa jotain tärkeetä tietoa ja sit se hukkuu sen turhan asian sekaan ikävästi.