Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Ostin vähän alle vuosi sitten tollasen Astran liikkeestä, tai "liikkeestä". Siittä ei ole ollut kuin harmia ja nyt alkaa omat, isin, tuttujen korjaajien ja ystävien ideat loppumaan siittä mikä tossa on vikana. Korjausehdotukset vaihtelee polttamisesta suohon tunkemiseen, joten epätoivo kalvaa. Siispä kysyn teiltä, hyvät Opeleista enemmän tietävät ihmiset, onko ideoita mistä kannattaisi alkaa vikaa seuraavaksi hakemaan?
Tilanne on siis tämä: viime syksynä auton ostettuani ensimmäisen pitemmän matkan jälkeen(vähän päälle 100 kilometriä) Astra sammui yllättäen taajamassa risteykseen, eikä meinannut käynnistyä uudelleen. Auto mielestäni starttasi, muttei tahtonut käynnistyä. Ajattelin vian johtuvan siitä, että moottori oli lämmin. No mutta, käynnistysongelmat jatkuivat siittä eteempäin epäsäännöllisesti ihan kylmältäkin käynnistäessä. Kaveripiirissä tuli yleinen vitsi siitä, että jos on yli 20 astetta lämmintä, Jassu ei tule mihinkään koska Ooppeli ei 80% todennäköisyydellä lähde käyntiin.
Talvi meni ihan okei, eikä Astra sammunut toista kertaa ajaessa. Pakkasella jouduin ilman lämmitystä käynnistelemään, koska ei juna-asemalla pahemmin ole lämmitys paikkoja, ja kouluni oli juna matkan päässä. Ei kuitenkaan mitään ongelmaa.
Maaliskuussa kävin katsastuksessa ja Astra sitten jäi halliin. Ei käynnistynyt enää katsastuksen jälkeen. Ei muuta kuin hinauksella pois. Ei varmaan tarvii sanoa, että ei muuten mennyt ekalla läpi.
Siittä Astra toimikin ihan hyvin taas monta kuukautta. Ennen kuin sitten Astra alkoi sillon tällöin näyttämään elektroniikkavikavaloa(sitä oranssia missä on moottorin sisällä salama). Ja sitten kesäkuun alussa alkoi tehot häviämään. Olin ajamassa kotiin noin 20 kilometrin matkaa, kun nopeusrajoituksen noustessa 40->50 ei kierrokset enää noussut millään ja Astra sammu. Parin kolmen yrityksen jälkeen lähti käymään ja pääsi taas liikkelle. Kunnes tuli seuraava taajama. Kun kytkimen painoi pohjaan ja vaihtoi pienempää vaihdetta, ei kaasua painaessa enää tapahtunut mitään. Tietääkseni tämä sama vaivaa tälläkin hetkellä, en ole kuukauteen itse ajanut koko autolla.
Astra pääsi viikkoa ennen juhannusta korjaamolle. Sielä se sitten oli kolme viikkoa ja ainut mitä mulle kerrottiin oli, että siinä on alkava kansivika. Käskettiin ajaa niin kauan kuin kestää. Sain auton neljännellä yrittämällä käyntiin korjaamon pihasta ja ei ollut itku kaukana.
Päivän Astra toimi ihan okei.
Kaksi päivää korjaamolta pääsyn jälkeen Astra sano sitten sopimuksensa aika tehokkaasti irti. Sammui ensin valtatielle kääntyvään risteykseen. Siittä sitten seuraavaksi reilusti alle 10 kilometrin päähän samalta tieltä poistuvaan ramppiin. Ja siihen jäätiin. Ei käynnistynyt enää. Soitto ystävälle, että nyt taas kävi näin ja hinaamalla vähän rauhallisempaan paikkaan.
Siittä kyllä ajamalla sai auton tuohon pihaan. Isini ajoi, koska olin siinä vaiheessa jo niin valmis koko Astraan. Auto sammui silläkin matkalla pariin otteeseen.
Moottori kiehui kun päästiin pihaa, koska etutuulettimet ei olleet vissiin koko matkalla pyörineet. Moottorin ylilämpenemistä tietenkään ei voinut tietää kun lämpömittari ei toimi. Kaikki jäähdytinnesteet yms. kyllä ok.
Vietiin auto eri korjaamoon ja ainut vikakoodi mitä Astra antoi oli nakutusanturi, joka vaihdettiin. Vikakoodi poistui, muttei anturin vaihtaminen auttanut mitään.
Nyt sitten mulla on pihassa Astra, jossa palaa elektroniikkavikavalo, ja jolla ei yli kahta kilometriä pysty ajamaan.
Tiivistettynä viat:
- kytkintä painaessa joko sammuu, tai hävittää tehot, tai molempia
- käynnistyy silloin kun huvittaa. Välillä vaan "ulisee". Välillä starttaa muttei käynnisty. Välillä käynnistyy, muttei sittenkään.
- vauhtia hidastaessa sammuu, koska kaasu ei ota vastaan
- Elektroniikkavikavalo palaa.
- Jos sattuu liikkumaan, on tehot silti vajaat.
Voiko kaikki tämä toimimattomuus johtua "alkavasta kansi viasta", vai onko jotain mitä ei olla huomattu? Onko Astralle enää mitään tehtävissä? Ja jos on, onko toimenpiteet kannattavia?
Selitys saattaa olla hieman epäselvä koska nakertaa koko läjä.
Tilanne on siis tämä: viime syksynä auton ostettuani ensimmäisen pitemmän matkan jälkeen(vähän päälle 100 kilometriä) Astra sammui yllättäen taajamassa risteykseen, eikä meinannut käynnistyä uudelleen. Auto mielestäni starttasi, muttei tahtonut käynnistyä. Ajattelin vian johtuvan siitä, että moottori oli lämmin. No mutta, käynnistysongelmat jatkuivat siittä eteempäin epäsäännöllisesti ihan kylmältäkin käynnistäessä. Kaveripiirissä tuli yleinen vitsi siitä, että jos on yli 20 astetta lämmintä, Jassu ei tule mihinkään koska Ooppeli ei 80% todennäköisyydellä lähde käyntiin.
Talvi meni ihan okei, eikä Astra sammunut toista kertaa ajaessa. Pakkasella jouduin ilman lämmitystä käynnistelemään, koska ei juna-asemalla pahemmin ole lämmitys paikkoja, ja kouluni oli juna matkan päässä. Ei kuitenkaan mitään ongelmaa.
Maaliskuussa kävin katsastuksessa ja Astra sitten jäi halliin. Ei käynnistynyt enää katsastuksen jälkeen. Ei muuta kuin hinauksella pois. Ei varmaan tarvii sanoa, että ei muuten mennyt ekalla läpi.
Siittä Astra toimikin ihan hyvin taas monta kuukautta. Ennen kuin sitten Astra alkoi sillon tällöin näyttämään elektroniikkavikavaloa(sitä oranssia missä on moottorin sisällä salama). Ja sitten kesäkuun alussa alkoi tehot häviämään. Olin ajamassa kotiin noin 20 kilometrin matkaa, kun nopeusrajoituksen noustessa 40->50 ei kierrokset enää noussut millään ja Astra sammu. Parin kolmen yrityksen jälkeen lähti käymään ja pääsi taas liikkelle. Kunnes tuli seuraava taajama. Kun kytkimen painoi pohjaan ja vaihtoi pienempää vaihdetta, ei kaasua painaessa enää tapahtunut mitään. Tietääkseni tämä sama vaivaa tälläkin hetkellä, en ole kuukauteen itse ajanut koko autolla.
Astra pääsi viikkoa ennen juhannusta korjaamolle. Sielä se sitten oli kolme viikkoa ja ainut mitä mulle kerrottiin oli, että siinä on alkava kansivika. Käskettiin ajaa niin kauan kuin kestää. Sain auton neljännellä yrittämällä käyntiin korjaamon pihasta ja ei ollut itku kaukana.
Päivän Astra toimi ihan okei.
Kaksi päivää korjaamolta pääsyn jälkeen Astra sano sitten sopimuksensa aika tehokkaasti irti. Sammui ensin valtatielle kääntyvään risteykseen. Siittä sitten seuraavaksi reilusti alle 10 kilometrin päähän samalta tieltä poistuvaan ramppiin. Ja siihen jäätiin. Ei käynnistynyt enää. Soitto ystävälle, että nyt taas kävi näin ja hinaamalla vähän rauhallisempaan paikkaan.
Siittä kyllä ajamalla sai auton tuohon pihaan. Isini ajoi, koska olin siinä vaiheessa jo niin valmis koko Astraan. Auto sammui silläkin matkalla pariin otteeseen.
Moottori kiehui kun päästiin pihaa, koska etutuulettimet ei olleet vissiin koko matkalla pyörineet. Moottorin ylilämpenemistä tietenkään ei voinut tietää kun lämpömittari ei toimi. Kaikki jäähdytinnesteet yms. kyllä ok.
Vietiin auto eri korjaamoon ja ainut vikakoodi mitä Astra antoi oli nakutusanturi, joka vaihdettiin. Vikakoodi poistui, muttei anturin vaihtaminen auttanut mitään.
Nyt sitten mulla on pihassa Astra, jossa palaa elektroniikkavikavalo, ja jolla ei yli kahta kilometriä pysty ajamaan.
Tiivistettynä viat:
- kytkintä painaessa joko sammuu, tai hävittää tehot, tai molempia
- käynnistyy silloin kun huvittaa. Välillä vaan "ulisee". Välillä starttaa muttei käynnisty. Välillä käynnistyy, muttei sittenkään.
- vauhtia hidastaessa sammuu, koska kaasu ei ota vastaan
- Elektroniikkavikavalo palaa.
- Jos sattuu liikkumaan, on tehot silti vajaat.
Voiko kaikki tämä toimimattomuus johtua "alkavasta kansi viasta", vai onko jotain mitä ei olla huomattu? Onko Astralle enää mitään tehtävissä? Ja jos on, onko toimenpiteet kannattavia?
Selitys saattaa olla hieman epäselvä koska nakertaa koko läjä.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Paljolla myyt ?
Niin monta vikaa mitkä kaikki eivät toisistasa johdu, ainakin selityksen perusteella. Autollahan ei varmastoi voi ajaa jos se keittää niin lähtisin ite tutkimaan sen ekana
kuntoon. flektienhän pitää ehdottomiasti lähtä pyörimään ja mittariston lämpömittarin vois rapata ekana kuntoon.
jos ei kohta ollut alkava kansivika niin parin ajokerran jälkeen siinä ainaki on.
Selityksen perusteella kuullostaa että ajaa on kovasti koitettu mutta oikeastaan kukaan ei ole sitä juuri korjannut. Eikä ilmeisesti mitään osaa ole kokeiltu vaihtaa? liekkö etes kulutusosia uusittu koskaan?
x20xev konehan on minusta ihan ok moottori. Kampitunnistin, nokkatunnistin ja violetit releet kulutusosia ja askelmoottori aina paskanen mutta muuten hyvä vehe.
Niin monta vikaa mitkä kaikki eivät toisistasa johdu, ainakin selityksen perusteella. Autollahan ei varmastoi voi ajaa jos se keittää niin lähtisin ite tutkimaan sen ekana
kuntoon. flektienhän pitää ehdottomiasti lähtä pyörimään ja mittariston lämpömittarin vois rapata ekana kuntoon.
jos ei kohta ollut alkava kansivika niin parin ajokerran jälkeen siinä ainaki on.
Selityksen perusteella kuullostaa että ajaa on kovasti koitettu mutta oikeastaan kukaan ei ole sitä juuri korjannut. Eikä ilmeisesti mitään osaa ole kokeiltu vaihtaa? liekkö etes kulutusosia uusittu koskaan?
x20xev konehan on minusta ihan ok moottori. Kampitunnistin, nokkatunnistin ja violetit releet kulutusosia ja askelmoottori aina paskanen mutta muuten hyvä vehe.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Löytyy lähes täydellinen huoltokirja, ja ite en oo niin paljoo tolla päässy ajeleen, että ois mitään suurempia tehty.
Nimenomaan sitä korjaamisen yrittämistä se on ollut. Ainoat osat mitkä tiedän että on mun aikana vaihdettu on tuon nakutusanturin lisäksi venttiilikopan kansi sekä bensansuodatin, molemmat kun vuosivat.
Jos ton vakavissaan joku tahtoo ostaa niin myyn kyllä mielelläni pois, koska ei itsellä mielenkiinto riitä korjaamiseen, eikä oikein kiinnostusta tätä merkkiä kohtaan.
Nimenomaan sitä korjaamisen yrittämistä se on ollut. Ainoat osat mitkä tiedän että on mun aikana vaihdettu on tuon nakutusanturin lisäksi venttiilikopan kansi sekä bensansuodatin, molemmat kun vuosivat.
Jos ton vakavissaan joku tahtoo ostaa niin myyn kyllä mielelläni pois, koska ei itsellä mielenkiinto riitä korjaamiseen, eikä oikein kiinnostusta tätä merkkiä kohtaan.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Kuulostaa Nii mun vanhalta -99 metrosportilta myin sen sillon aikanaan juuri samanlaisen vian takia epäkuntoisena pois. Eihä kilpi oo vaan vip-5..
itellä loppui ko vikaan mielenkiinto ku ei löytynyt vikaa ja myin vikoineen päivineen sen,pois.
itellä loppui ko vikaan mielenkiinto ku ei löytynyt vikaa ja myin vikoineen päivineen sen,pois.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Kun kerran vikavalo palaa , niin kannattaa aloittaa vikakoodit lukemalla.
Tuossa ohjetta:
Moottorin vikamuistin lukeminen '90 luvulla rakennetusta, ruiskulla varustetuista Opeleista.
Englannin kielellä -> http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Suomeksi -> http://www.netikka.net/phweb2/Auto/faultcodes.php
-> http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
Tuossa ohjetta:
Moottorin vikamuistin lukeminen '90 luvulla rakennetusta, ruiskulla varustetuista Opeleista.
Englannin kielellä -> http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Suomeksi -> http://www.netikka.net/phweb2/Auto/faultcodes.php
-> http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Tyhjäkäynti moottorin puhdistus,nokka-ja/tai kampiakselin asennon tunnistimen uusinta. Ois pikaset veikkaukset,mut edelleen kannattaa koodit viel lukea,niinkun yllä jo ohjeistettiinkin.
Mulla temppuilee nyt omegassa (x20xev) helteillä nokka-akselin tunnistin. Sammuu välillä tyhjäkäynnillä,uusi startti vikavalo palaa ja kierrokset jää 4500,sammutus ja uusi startti niin taas pelaa
Mulla temppuilee nyt omegassa (x20xev) helteillä nokka-akselin tunnistin. Sammuu välillä tyhjäkäynnillä,uusi startti vikavalo palaa ja kierrokset jää 4500,sammutus ja uusi startti niin taas pelaa
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Ei sentääntimppa1 kirjoitti:Kuulostaa Nii mun vanhalta -99 metrosportilta myin sen sillon aikanaan juuri samanlaisen vian takia epäkuntoisena pois. Eihä kilpi oo vaan vip-5..
itellä loppui ko vikaan mielenkiinto ku ei löytynyt vikaa ja myin vikoineen päivineen sen,pois.
Löysin kyllä täältä foorumilta juurikin tästä omasta yksilöstäni tehdyn keskustelun. Jos en väärin muista oli jo silloisella omistajalla näitä samoja vikoja.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Ei tosiaan anna enää mitään vikakoodia, joten paha niitten mukaan tehdä mitään.juha3105 kirjoitti:Tyhjäkäynti moottorin puhdistus,nokka-ja/tai kampiakselin asennon tunnistimen uusinta. Ois pikaset veikkaukset,mut edelleen kannattaa koodit viel lukea,niinkun yllä jo ohjeistettiinkin.
Mulla temppuilee nyt omegassa (x20xev) helteillä nokka-akselin tunnistin. Sammuu välillä tyhjäkäynnillä,uusi startti vikavalo palaa ja kierrokset jää 4500,sammutus ja uusi startti niin taas pelaa
Kampiakselin asennon tunnistin on näillä näkymin seuraava mistä sitä vikaa koitetaan. Sitä on ennenkin kovasti epäilty, mutta eihän sille missään mitään ole tehty.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
ite suosittelen myös sitä, Nokkatunnistin kun on rikkinäinen niin silloin on semmosia +15 sekunnin startteja ennenku lähtee käyntiin ja kyllä.. myös
nokkatunnistin rajoittaa kierrokset 4500 mutta kuulemma myös kampitunnistin joten tällä oireella ei voi vikaa kohdentaa kumpaankaan muuten kuin vikakoodin perusteella
Kampitunnistimen oirelut on lähinnä sitä että ei lähde käyntiin tai sammuu ajosta.
Bensapumpun ja päävirtareleet kans heti vaihtoon. Ne violetit sieltä sulakerasiasta jarrutehostimen vierestä. nämäkin sammuttaa auton ajosta.
SItten se flekti hetki kuntoon.
Missä asti auto on? Ja voitko linkata tähän keskustelun niin saan lukea sen jolloin voin kertoa paljon enemmän ja varmasti saat asiallisia ohjeita.
nokkatunnistin rajoittaa kierrokset 4500 mutta kuulemma myös kampitunnistin joten tällä oireella ei voi vikaa kohdentaa kumpaankaan muuten kuin vikakoodin perusteella
Kampitunnistimen oirelut on lähinnä sitä että ei lähde käyntiin tai sammuu ajosta.
Bensapumpun ja päävirtareleet kans heti vaihtoon. Ne violetit sieltä sulakerasiasta jarrutehostimen vierestä. nämäkin sammuttaa auton ajosta.
SItten se flekti hetki kuntoon.
Missä asti auto on? Ja voitko linkata tähän keskustelun niin saan lukea sen jolloin voin kertoa paljon enemmän ja varmasti saat asiallisia ohjeita.
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Auto on Turun lähellä, tarvittaessa saa siirrettyä järkevyyden rajoissa vähän joka suuntaan.FullMetal kirjoitti:ite suosittelen myös sitä, Nokkatunnistin kun on rikkinäinen niin silloin on semmosia +15 sekunnin startteja ennenku lähtee käyntiin ja kyllä.. myös
nokkatunnistin rajoittaa kierrokset 4500 mutta kuulemma myös kampitunnistin joten tällä oireella ei voi vikaa kohdentaa kumpaankaan muuten kuin vikakoodin perusteella
Kampitunnistimen oirelut on lähinnä sitä että ei lähde käyntiin tai sammuu ajosta.
Bensapumpun ja päävirtareleet kans heti vaihtoon. Ne violetit sieltä sulakerasiasta jarrutehostimen vierestä. nämäkin sammuttaa auton ajosta.
SItten se flekti hetki kuntoon.
Missä asti auto on? Ja voitko linkata tähän keskustelun niin saan lukea sen jolloin voin kertoa paljon enemmän ja varmasti saat asiallisia ohjeita.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... +2.0+sport
Tuossa on tuo keskustelu
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Kävin tänään tilaamassa kampiakselin sekä nokka-akselin tunnistimet. Huomenna näkee korjaantuuko pelkästään noilla.
Kiitos kovasti kaikille jotka ovat tähän asti auttaneet tässä asiassa, apu todella tulee tarpeeseen!
Kiitos kovasti kaikille jotka ovat tähän asti auttaneet tässä asiassa, apu todella tulee tarpeeseen!
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Alkuperäsiä osia,olihan? Tai edes laatumerkkiä? Motonetin halvimmat,ei kestä juuri mitää,tai ei vaan toimi kunnolla syystä tai toisesta. Nimimerkki kokemusta on,ja monella muullakin täällä on
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Tämä on niin totta kuin olla voi. Kannattaa hankkia alkuperäiset anturit.juha3105 kirjoitti:Alkuperäsiä osia,olihan? Tai edes laatumerkkiä? Motonetin halvimmat,ei kestä juuri mitää,tai ei vaan toimi kunnolla syystä tai toisesta. Nimimerkki kokemusta on,ja monella muullakin täällä on
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Motonetin halppisantureita on ollut jo paketissa rikki. Eli ei oo toiminu ollenkaan tai jopa huonommin kuin alkuperäisellä rikkinäisellä. Ja moni on vienyt anturit takas ja ne on myyty sitten seuraavalle ostajalle uudestaa. Moni on näet saanut jo avatun sormenjälkisen paketin tiskiltä...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra G -99 2.0 Metrosport käyntivika? Käynnistysvika?
Liekö sitten eroa C18XEL:ssä ja X20XEV:ssä, mutta edellinen käyttäytyy juuri toisinpäin. Kampuran anturi kun on viallinen, startti kestää sen 10-15 sekkaa ja ampuu imusarjaan ym, kunnes lopulta lähtee. Nokan anturi jos on viallinen, lähtee heti mutta vikavalo palaen ja rajoitettu 4500 rpm. Ajelin nimittän toista kuukautta viime talvena kampuran anturin johto kokonaan irti, joten tuo käytös on kiusallisen tuttuaFullMetal kirjoitti:ite suosittelen myös sitä, Nokkatunnistin kun on rikkinäinen niin silloin on semmosia +15 sekunnin startteja ennenku lähtee käyntiin ja kyllä.. myös
nokkatunnistin rajoittaa kierrokset 4500 mutta kuulemma myös kampitunnistin joten tällä oireella ei voi vikaa kohdentaa kumpaankaan muuten kuin vikakoodin perusteella
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01