Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Vectra C 1.8 -03 vilauttaa välillä jakoavainta. Välillä voi olla monta päivää, ettei jakoavainta näy. Yleensä se tulee juuri auton käynnistämisen jälkeen tai melko pian ajoon lähdön jälkeen.
Tänään kävin luetuttamassa vikakoodit ja testeri kertoi seuraavaa:
P1481 low voltage 1,
P1482 low voltage 2,
P1483 low voltage 3
Suomenkielisestä vikakoodilistassa kyseiset koodit tarkoittavat tuuletinohjaus 1, 2 ja 3 piirin vikaa, mutta MITÄ NÄMÄ TARKOITTAVAT KÄYTÄNNÖSSÄ?
Googlea ja OCF:n sivuja olen kolunnut, mutta mitään selkeää ratkaisua en ole löytänyt. Jossain käskettiin tarkastamaan sulakkeet, jossain sanottiin, että vaihda tuuletinohjauksen rele/releet. Missä tuo rele sijaitsee? En löytänyt C vectran moottoritilan releiden luetteloa, eli mikä mikäkin rele sulakeboksissa on.
jossain puhuttiin, että kyseiset vikakoodit tarkoittavat, että ECU on rikki ja taas toisessa kerrottiin, ettei se ole rikki, vaan riittää uudelleen ohjelmointi jollain tech 2 MDI systeemillä = mitä tarkoittaa/maksaisi?
Jotenkin haluaisin aloittaa edullisimmasta, eli vaihtamalla ensin nuo releet, mutta mikä rele ja mistä?
Jelppiä hyvät Opel gurut
Tänään kävin luetuttamassa vikakoodit ja testeri kertoi seuraavaa:
P1481 low voltage 1,
P1482 low voltage 2,
P1483 low voltage 3
Suomenkielisestä vikakoodilistassa kyseiset koodit tarkoittavat tuuletinohjaus 1, 2 ja 3 piirin vikaa, mutta MITÄ NÄMÄ TARKOITTAVAT KÄYTÄNNÖSSÄ?
Googlea ja OCF:n sivuja olen kolunnut, mutta mitään selkeää ratkaisua en ole löytänyt. Jossain käskettiin tarkastamaan sulakkeet, jossain sanottiin, että vaihda tuuletinohjauksen rele/releet. Missä tuo rele sijaitsee? En löytänyt C vectran moottoritilan releiden luetteloa, eli mikä mikäkin rele sulakeboksissa on.
jossain puhuttiin, että kyseiset vikakoodit tarkoittavat, että ECU on rikki ja taas toisessa kerrottiin, ettei se ole rikki, vaan riittää uudelleen ohjelmointi jollain tech 2 MDI systeemillä = mitä tarkoittaa/maksaisi?
Jotenkin haluaisin aloittaa edullisimmasta, eli vaihtamalla ensin nuo releet, mutta mikä rele ja mistä?
Jelppiä hyvät Opel gurut
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Onko 1.8 bensa c vectrassa olemassa se kenttäkorjausohje jossa moottorin lämpötilatunnistimen johdot sekä liitin vaihdettiin erillaisiin? ( kosketushäiriöiden takia )
(gm:än kenttäkorjausohje.)
Vai koskiko se 1.6 litrasita konetta?
(gm:än kenttäkorjausohje.)
Vai koskiko se 1.6 litrasita konetta?
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Osaakos joku vastata tuohon FullMetallin kyssäriin? Itselläni ei mitään tietoa asiasta
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Odottelen robertx vastausta tähän koska hänellä pääsy näihin mihin itsellä ei.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Tuotako tarkoititte?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
P1481 = puhaltimen ohjauksen virtapiirin 1 vika ; jännite korkea, jännite matala, virtapiiri auki, toimintavirhe, lämpötila liian korkea loppuvaiheessa.
P1482 = puhaltimen ohjauksen virtapiirin 2 vika ; jännite korkea, jännite matala, virtapiiri auki, toimintavirhe, lämpötila liian korkea loppuvaiheessa.
P1483 = puhaltimen ohjauksen virtapiirin 3 vika ; jännite korkea, jännite matala, virtapiiri auki, toimintavirhe, lämpötila liian korkea loppuvaiheessa.
Mikä on akun lepojännite ja mikä on latausjännite ??
P1482 = puhaltimen ohjauksen virtapiirin 2 vika ; jännite korkea, jännite matala, virtapiiri auki, toimintavirhe, lämpötila liian korkea loppuvaiheessa.
P1483 = puhaltimen ohjauksen virtapiirin 3 vika ; jännite korkea, jännite matala, virtapiiri auki, toimintavirhe, lämpötila liian korkea loppuvaiheessa.
Mikä on akun lepojännite ja mikä on latausjännite ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Tuon kenttäapuohjeen mukaan ei ainakaan vikakoodit ole samoja, joita minun autoni puskee. Toki vika voi olla silti tuossakin liitoksessa.
Mites ne releet siinä moottoritilassa olevassa sulakerasiassa, joka on siinä akun vieressä? Onko joku niistä tähän keissiin liittyviä ja yleisestikin, mitä releitä siinä oikein on? Täähän on siitä "hauska" auto, että tässä on yhteensä kolme eri sulakerasiaa, joten kolmesti enemmän ongelmiakin luvassa
Voi voi sitä b- ja c-kadettien aikaa! Kaikki oli niin paljon paremmin, ku oli öljyvalo ja laturinvalo, kaasari ja kärjellinen sytkä
Mites ne releet siinä moottoritilassa olevassa sulakerasiassa, joka on siinä akun vieressä? Onko joku niistä tähän keissiin liittyviä ja yleisestikin, mitä releitä siinä oikein on? Täähän on siitä "hauska" auto, että tässä on yhteensä kolme eri sulakerasiaa, joten kolmesti enemmän ongelmiakin luvassa
Voi voi sitä b- ja c-kadettien aikaa! Kaikki oli niin paljon paremmin, ku oli öljyvalo ja laturinvalo, kaasari ja kärjellinen sytkä
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Tuossa kytkentäkaavio ja moduulin paikka.
Puhaltimien releet ovat jäähdytysmoduulissa siinä kuskinpuolen etukulmassa. Moduuli ei ole todennäköisesti avattavissa. Ota liitin irti, puhdista se huolella ja laita takaisin.
Sulakerasian releet eivät liity puhaltimiin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Robertx , mitä tapahtuu, jos otan tuon pistokkeen irti ja puhdistan liittimet? Tarkoitan siis sitä, että ohjeessa käsketään ohjelmoimaan haihtuvat muistit! Mitä tuo tarkoittaa? Mä oon ihan ulkona Vai tarkoittaako tuo sitä, että jos autoon vaihdetaan tuo jäähdytysmoduulin relekotelo, niin silloin täytyy ohjelmoida? Mikä tuo haihtuva muisti yleensäkin on? Itelläkin tosin on ihan samanlainen, mutta nyt puhutaankin Opelista.
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Haihtuvien muistien ohjelmointi tarkoittaa radion turvakoodin syöttöä (riippuu radiosta) , sähköikkunoiden ja kattoluukun opettamista.
Lisäksi, jos autossa on esp , pitää ohjauskulma-anturi kalibroida. Sen tosin voi tehdä, myös ilman ohjelmointia ihan vain rattia kääntämällä.
Ohjelmoinnit liittyvät akunkengän irrotukseen.
Lisäksi, jos autossa on esp , pitää ohjauskulma-anturi kalibroida. Sen tosin voi tehdä, myös ilman ohjelmointia ihan vain rattia kääntämällä.
Ohjelmoinnit liittyvät akunkengän irrotukseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
En "ehtinyt" (eli viitsinyt) ottaa tuota jäähdytinmodulia auki, koska auto oli viikon polttamatta vikavaloa. Nyt kahtena päivänä peräjälkeen töistä lähtiessä jakarin kuva ilmestyi mittaristoon. Nyt sitten otin tuon modulin irti ja minusta näyttää ihan siltä, että tuo moduli on päässyt lämpenemään. Otin kuvat modulin kummaltakin puolelta ja taustapuoli näyttää kärsineeltä. Vika on siis todennäköisesti siinä. Nyt täytyy alkaa etsimään tuollaista varaosaa..... oliskohan jollain foorumilaisella sopiva osa ylimääräisenä?
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Ok. Nuo vastukset lämpenevät ihan normaalistikin, mutta kuinka paljon, siitä ei ole käsitystä. Jos lämpösulake on kuitenkin ehjä, niin sitten eivät ole lämmenneet liikaa. Releitähän tuossa ei näy... ovat kai jossain alla. Paha tuon perusteella varmasti sanoa, onko vika tuossa moduulissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- temenstein
- 'Admiral'
- Viestit: 226
- Liittynyt: 16 Helmi 2006, 09:11
- Paikkakunta: Raahe
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Onko tässä selvinnyt mikä oli vikana? Itsellä samanlainen auto ja sama vika niin kiinnostaisi tietää?
Opel on Pop
-
- 'Admiral'
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28 Loka 2012, 19:11
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
duppan kuvassa olevat vastukset näyttävät ehjiltä eli ei ole lankoja poikki. Asian voi varmistaa yleismittarilla. Jos napojen välissä on ääretön resistanssi, niin silloin on rikki. Vika taitaa olla muualla. Vikakoodien perusteella arvelen, että vastuksille ei tule lainkaan jännitettä.
Onkohan Robertin linkkaama kytkentäkuva oikea. Minusta se esittää moottorin jäähdytystä eikä lämmityslaitteen puhaltimen ohjausta. Vai olenko itse pihalla ?
Onkohan Robertin linkkaama kytkentäkuva oikea. Minusta se esittää moottorin jäähdytystä eikä lämmityslaitteen puhaltimen ohjausta. Vai olenko itse pihalla ?
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra C ja vikakoodit P1481, P1482 ja P1483
Kuvat on oikeat.
Moottorin jäähdytyksestähän tässä kyse on.
Moottorin jäähdytyksestähän tässä kyse on.