Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Moikka.
Olisin tiedustellut onko kellään vastaavaan ongelmaa ollut ja mikä mättää??
Voiko vika olla johtosarjassa??
Moottorin häiriö valo palaa luonnollisesti ja välillä muuttuu palamaan keskelle mittaristoon auto missä kiintoavain pystyssä!!
Auto on 2002 1.8 92kW
Vika koodeja:
P0220 Kaasuläppa asentoanturi B
P1550 Kaasuläppä säätömoottori hätäkäytöllä
P0130 Lambda-anturi 1
P0115 Jäähdytysneste tunnistin
P0340 Nokka-akselin asentoanturi
P1600 Ohjainlaite ohjelmointi/laitteistotovirhe
Vika muistin kun tyhjentää niin vika muistiin jää P0220, P01550 ja P0115
Kaikki viat uusiutuu kuitenkii aina takas!!
Autoon vaihdettu moottorin ohjain (purkuosa), nokka-akselin asento anturi ja kaasuläppä kotelo (purkuosa).
Käyntihäiriöt esiintyy eritoten kostealla ilmalla ja joskus moottorin kierrokset rajoittuu tasan 4000rpm.
Tässä näin aluksi tieto probleemasta!! Auttakaa miestä mäessä
Kiitos
Olisin tiedustellut onko kellään vastaavaan ongelmaa ollut ja mikä mättää??
Voiko vika olla johtosarjassa??
Moottorin häiriö valo palaa luonnollisesti ja välillä muuttuu palamaan keskelle mittaristoon auto missä kiintoavain pystyssä!!
Auto on 2002 1.8 92kW
Vika koodeja:
P0220 Kaasuläppa asentoanturi B
P1550 Kaasuläppä säätömoottori hätäkäytöllä
P0130 Lambda-anturi 1
P0115 Jäähdytysneste tunnistin
P0340 Nokka-akselin asentoanturi
P1600 Ohjainlaite ohjelmointi/laitteistotovirhe
Vika muistin kun tyhjentää niin vika muistiin jää P0220, P01550 ja P0115
Kaikki viat uusiutuu kuitenkii aina takas!!
Autoon vaihdettu moottorin ohjain (purkuosa), nokka-akselin asento anturi ja kaasuläppä kotelo (purkuosa).
Käyntihäiriöt esiintyy eritoten kostealla ilmalla ja joskus moottorin kierrokset rajoittuu tasan 4000rpm.
Tässä näin aluksi tieto probleemasta!! Auttakaa miestä mäessä
Kiitos
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Noin monen vikakoodin esiintyminen yhdistettynä vikakoodiin p1600 voisi viitata vialliseen moottorin ohjainlaitteeseen.
Mutta taas toisaalta nuo kaasläpän vikakoodit voisivat hävitä kalibroinnilla, koskapa osat ovat eriparia ja onko niitä mahdettu kalibroida missään vaiheessa.
Mutta taas toisaalta nuo kaasläpän vikakoodit voisivat hävitä kalibroinnilla, koskapa osat ovat eriparia ja onko niitä mahdettu kalibroida missään vaiheessa.
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Pilkotaan vähä osiin tätäBB615 kirjoitti: Vika koodeja:
P0220 Kaasuläppa asentoanturi B
P1550 Kaasuläppä säätömoottori hätäkäytöllä
P0130 Lambda-anturi 1
P0115 Jäähdytysneste tunnistin
P0340 Nokka-akselin asentoanturi
P1600 Ohjainlaite ohjelmointi/laitteistotovirhe
Vika muistin kun tyhjentää niin vika muistiin jää P0220, P1550 ja P0115
P0115 lämpötunnistin => tuosta on olemassa kenttäkorjausohje liittyen moottorin lämpötilatunnistimen johdon kosketushäiriöihin.
( eli liiikkeessä tuo korjataan että vaihetaan lämpötunnistin sekä sen liitin )
Kaasuläppäkoodit ( p0220 p1550 ) tähän aluksi putsailua liittimiin sekä kaasuläppäkoteloon ennen osien vaihtoa.
p0340 nokkatunnistin=> kannattaa ekaksi tarkastaa liitin sekä sieltä moottorin johtosarjasta sekä moottorin ohjainlaitteelta. Jos on tutkittu ja hutkittu / mittailtu ni saattaa olla että on
tökitty moottorin ohjainlaitteen pistokkeeseen liian isolla piikillä ja pinnit levinny.
Happitunnistinkoodista en välittäs ihan heti ekana.
Ohjainlaite ohjelmisto / laitteistovirhe => voi olla että tuo korjaantuu ihan moottorin ohjainlaitteen päivityksellä.
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Ihan off topiccina mutta minkä värinen ko auto on?jotenkin tutun oloset viat oli taannoin yhdessä 1.8 2002vm farkku vecussa. Tästä tosin jo aikaa mutta kokeillaan nyt kepillä jäätä.
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Nyt on saatu jo osa vikamuistista tyhjäksi mutta vielä kun auton starttaa käyntiin kylmänä vikavalo syttyy ja koodit ovat , nokka-akselin anturi sekä lämpötila-anturi!! Eikä auto ota kierroksia 4000rpm enempää. Kun moottori lämpiää niin kierrosalue palautuu ja vikakoodit kun kuittaa pois en niitä tule kuin seuraavana aamuna! Mikä hitto tuota vaivaa??
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Olihan nokka-akselin asentotunnistin alkuperäisosa tai laadukas merkkivaraosa?
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Laadukas varaosa ja kokeiltu myös GM alkuperäisosalla. Ei vaikutusta!
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
ootko vaihtanu tai mitannu sitä lämpöanturia, sehän ei ole edes kallis
opel vectra c 2,2 gts
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Lämpötunnistin ei noita kierroksia rajoita 4k van se vika on tuossa nokkatunnistimessa. Varmaan joku tarvikeosa paikallaan.
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Onko kampuran anturia katottu? Tai mitattu nokan anturin pistokkeista tuleeko koko potikalle edes virtaa?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
BB615 kirjoitti:Laadukas varaosa ja kokeiltu myös GM alkuperäisosalla. Ei vaikutusta!
niin se sitten on, kai kaikki palikat pitää toimia kunnolla, jos vikakoodia antaa niin eikö olis järkevää tutkia ne ja mitata mitä pystyy. itsellä oli xevi:ssä, antoi kaikki koodit, 10 minuuttia oottelin ja vilkkui vilkkui vikavalo, ja sitte oliki kampiakselin anturin johdot yhdessä, oli murtunu piuhat anturin juuresta ja siinäpä se, uus anturi ja menoksi.FullMetal kirjoitti:Lämpötunnistin ei noita kierroksia rajoita 4k van se vika on tuossa nokkatunnistimessa. Varmaan joku tarvikeosa paikallaan.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Kampiakselinanturia en ole mitannu. Täytyy tutkia
Re: Vectra 1.8 2002 paha ongelma!
Eipä selvinny vika joten Uupeli pääs eläkkeelle