Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Tuossa saksan foorumeita selailin ja siellä epäilys pa-suodatin tai pumppu. Suodattimen vaihdoin äsken mutta ajamassa en ole käynyt. Ainakaan kun käytin jonkun aikaa ja starttasin uudelleen valo loisti edelleen. Eli suodatin ja tuo anturi vaihdettu. Pa paineet pitäisi varmaan saada nyt seuraavaksi mitattua
P0090-0F Unbekannter Fehlercode DTC - Kraftstoffdruck nicht plausibel mit Ansteuerung des Pumpentreibers
Funktionsprüfungen
Prüfe die folgende Komponente auf Dichtheit und korrekten Einbau:
Kraftstoffleitung und Kraftstoffilter
M1_M8 Pumpe - Kraftstoff
Probefahrt über längere Strecke mit wechselnden Lastzuständen durchführen.
Motor läuft im Vollast-Bereich
Der Soll-Kraftstoffdruck ist 5,8 bar
Motor läuft im Teillast-Bereich, betriebswarm
Der Soll-Kraftstoffdruck ist 3,5 bar
Kabel und Steckverbindungen der folgenden Komponente auf Korrosion oder Beschädigung prüfen:
B54 Sensor - Kraftstoffdruck
Ja googlen käännös :
P0090-0F - Tuntematon virhekoodi DTC polttoaineen paineen ole uskottava kontrolloimalla pumpun käyttölaitetta
toiminto testit
: Tarkista seuraavat osat tiiviys ja oikea asennus
ja polttoaineletku suodatin
polttoaine - M1_M8 pumppu
ottaa koeajo on pidemmän matkan muuttuvien kuormitusolosuhteissa.
Moottori on käynnissä koko kuormitusalueella
, kohde polttoaineen paine on 5,8 bar
moottorin käydessä osakuormalla alueella, käyttölämpötila
, tavoite polttoaineen paine on 3,5 bar
Tarkista seuraavien komponenttien kaapelit ja liittimet korroosion tai vaurioiden varalta:
B54 Anturi - polttoaineen paine
P0090-0F Unbekannter Fehlercode DTC - Kraftstoffdruck nicht plausibel mit Ansteuerung des Pumpentreibers
Funktionsprüfungen
Prüfe die folgende Komponente auf Dichtheit und korrekten Einbau:
Kraftstoffleitung und Kraftstoffilter
M1_M8 Pumpe - Kraftstoff
Probefahrt über längere Strecke mit wechselnden Lastzuständen durchführen.
Motor läuft im Vollast-Bereich
Der Soll-Kraftstoffdruck ist 5,8 bar
Motor läuft im Teillast-Bereich, betriebswarm
Der Soll-Kraftstoffdruck ist 3,5 bar
Kabel und Steckverbindungen der folgenden Komponente auf Korrosion oder Beschädigung prüfen:
B54 Sensor - Kraftstoffdruck
Ja googlen käännös :
P0090-0F - Tuntematon virhekoodi DTC polttoaineen paineen ole uskottava kontrolloimalla pumpun käyttölaitetta
toiminto testit
: Tarkista seuraavat osat tiiviys ja oikea asennus
ja polttoaineletku suodatin
polttoaine - M1_M8 pumppu
ottaa koeajo on pidemmän matkan muuttuvien kuormitusolosuhteissa.
Moottori on käynnissä koko kuormitusalueella
, kohde polttoaineen paine on 5,8 bar
moottorin käydessä osakuormalla alueella, käyttölämpötila
, tavoite polttoaineen paine on 3,5 bar
Tarkista seuraavien komponenttien kaapelit ja liittimet korroosion tai vaurioiden varalta:
B54 Anturi - polttoaineen paine
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Z28nel vectra c vm-07
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Päivitellääs tännekin. Eli vaihdoin tuon pa paineanturin ja pa suodattimen. Tämänkin jälkeen vikavalo palo 2-300km matkan ja opcom.näytti aina present tilaa. En tiedä varmaan oli sattumaa kun tankkasin muualla kun tb niin vikavalo on pysyny poissa 500km matkan jo kertaakaan syttymättä
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Z28nel vectra c vm-07
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Vuoden tauon jälkeen omassa 07-Vecussa syttyi jälleen tuo P0090-koodi.Ei vaikuta muuhun kuin sport-ajoasetuksiin eli sport-mode ei mene päälle. " fuel pressure up solenoid " lukee koodissa.Miten tuota ongelmaa nyt kannattaisi lähteä poistamaan? Katsastus kahden kuukauden päästä. Siellähän ei vikavaloja saisi palaa. Koodit saan kyllä nollattua mutta hyvällä tuurilla valo syttyy heti kun insinööri lähtee autolla ajamaan.
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
TurbotOn kirjoitti: ↑10 Huhti 2019, 14:30 Vuoden tauon jälkeen omassa 07-Vecussa syttyi jälleen tuo P0090-koodi.Ei vaikuta muuhun kuin sport-ajoasetuksiin eli sport-mode ei mene päälle. " fuel pressure up solenoid " lukee koodissa.Miten tuota ongelmaa nyt kannattaisi lähteä poistamaan? Onko tuon paineanturin ja suodattimen vaihto helppo homma? Katsastus kahden kuukauden päästä. Siellähän ei vikavaloja saisi palaa. Koodit saan kyllä nollattua mutta hyvällä tuurilla valo syttyy heti kun insinööri lähtee autolla ajamaan.
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Koita tuo pa suodatin vaihtaa alkuu.
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Z28nel vectra c vm-07
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Mulla kanssa bsr softa,kovemmissa kiihdytyksissä loppuu veto kesken? Ilman ohjelmaa toimii normaalisti.paljon pitäs olla pa paineet tyhjäkäynnillä/täys kiihdytyksessä?
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
On se kumma kun mulla oli BSR vuosia ja muilla ei meinaa toimia.Kaikki oli vakio kamaa tulppia myöten myös ilman putsari. 0-400. 14.6s. Sittemmin kun rupesin virittelemään aluksi näytti hyvältä,13.94. Kaikki toimi hienosti. Seuraavana vuonna tuli P0090 mutta ainoastaan muutaman kerran.
Ajot jäi siihen kun juheksi sanoi et bensa ei ehkä riitä ylä kierroksilla.Varmaan totta koska aikakin jäi 14.3.Nyttemmin kävi niin et auto ei lähtenyt käyntiin ja akusta oli yksi kenno rikki.Nyt on vaihdettu uusi bensa pumppu ja ei tule jännitettä pumpulle ollenkaan.Onkohan niin et ecu tai joku muu ohjausyksikkö on vahigoittunut liian vähäisestä jännitteestä ?
Ajot jäi siihen kun juheksi sanoi et bensa ei ehkä riitä ylä kierroksilla.Varmaan totta koska aikakin jäi 14.3.Nyttemmin kävi niin et auto ei lähtenyt käyntiin ja akusta oli yksi kenno rikki.Nyt on vaihdettu uusi bensa pumppu ja ei tule jännitettä pumpulle ollenkaan.Onkohan niin et ecu tai joku muu ohjausyksikkö on vahigoittunut liian vähäisestä jännitteestä ?
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Mulla oli vika ahtopaine venttiilistä mihin tulee ne kolme letkua..nyt taas pelaa hienosti
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Ootko nollannu vikakoodit? Antaako mitään koodeja?PTT-56 kirjoitti: ↑26 Huhti 2019, 20:44 On se kumma kun mulla oli BSR vuosia ja muilla ei meinaa toimia.Kaikki oli vakio kamaa tulppia myöten myös ilman putsari. 0-400. 14.6s. Sittemmin kun rupesin virittelemään aluksi näytti hyvältä,13.94. Kaikki toimi hienosti. Seuraavana vuonna tuli P0090 mutta ainoastaan muutaman kerran.
Ajot jäi siihen kun juheksi sanoi et bensa ei ehkä riitä ylä kierroksilla.Varmaan totta koska aikakin jäi 14.3.Nyttemmin kävi niin et auto ei lähtenyt käyntiin ja akusta oli yksi kenno rikki.Nyt on vaihdettu uusi bensa pumppu ja ei tule jännitettä pumpulle ollenkaan.Onkohan niin et ecu tai joku muu ohjausyksikkö on vahigoittunut liian vähäisestä jännitteestä ?
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Mulla kans ollu BSR stage1 jo 50tkm ja hyvin on pelannu, vakiotulpat vakiokärkivälillä jne.
Mun aloituspostauksessa BSR mainittu vain siksi että on täydelliset tiedot vian etsintää varten ja tuskin softassa oli mitään vikaa. Jakopää tais porsia hetki tuon koodin tulon jälkeen
Mun aloituspostauksessa BSR mainittu vain siksi että on täydelliset tiedot vian etsintää varten ja tuskin softassa oli mitään vikaa. Jakopää tais porsia hetki tuon koodin tulon jälkeen
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
vectraTBO kirjoitti: ↑26 Huhti 2019, 21:26 Mulla kans ollu BSR stage1 jo 50tkm ja hyvin on pelannu, vakiotulpat vakiokärkivälillä jne.
Mun aloituspostauksessa BSR mainittu vain siksi että on täydelliset tiedot vian etsintää varten ja tuskin softassa oli mitään vikaa. Jakopää tais porsia hetki tuon koodin tulon jälkeen
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Tuli vikakoodi kampiakselin asento anturista ja kun se vaihdettiin ei vieläkään käynnisty kun korkeintaan pari sekuntia.
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Sulake oli väärässä paikassa sen takia ei käynnistynyt,nyt käy mutta koodi P0090 kokoajan päällä eikä nollaannu olenkaan.
Kun on vaihdettu tehokkaampi pumppu voisko johtua siitä?
Kun on vaihdettu tehokkaampi pumppu voisko johtua siitä?
Re: Vectra C 2.8T vikakoodi P0090-0F/BSR softa
Pumppu toimii mutta ongelma on että kun rupee kiihdyttämään niin prötää ja putkessa paukkuu.