Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Omistan siis otsikon mukaisen ooppelin. No siitä levis puola alku kesästä. Sytytti vikavalon ja tyhjäkäynnillä rumputti. Ostin sitte samantien uuden puolan ja tulpat motonetistä. Toimi sit tähän asti hyvin kun taas sit sytytti vikavalon ja rumputus alkoi tyhjäkäynnillä. Vikakoodin lukemisella sain selville että puola rikki. 1 ja 4 puolaan antaa koodin. Rikkooko auto puolia vai sattuko mulle " sunnuntai " kappale? Edellinen puola kesti monta vuotta.
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

Tuskin rikkoo mutta laita alkuperinen niin kestää
opel vectra c 2,2 gts
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Halvimmat tarvikesähköosat ovat suorastaan ruokottoman huonolaatuisia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

Halvin puola ei aina ole se paras. Tosin jos venakoppavuotaa tulpan koloon saattaa sekin käräyttää
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Jep. Ei tuo näyttäs vuotavan. Onneks on vuoden takuu varaosilla motonetil. Kokeillaan nyt vielä halvemmalla mutta jos tekköö saman muutaman kk päästä nii sitte alkuperänen täytyy hommata. Omituista tosin että 1 ja 4 hajoo?!? Edelliseenki anto vikakoodi 1 ja 4.
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Eihän muuten tuohon puola ongelmaan vaikuta se kun auto nykäsee/nykii kun lähtee lämpimällä koneella ykkösellä hiljalleen kiihdyttää? Välillä nytkähtää ihan kunnolla.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ennemmin se puolapaketin viallisuus aiheuttaa sytytyskatkoksen ja auto nykäsee siitä syystä. Kuten jo aiemmin tässä topicissa kirjoitettu... kannattaa ennemmin hankkia alkuperäislaatuinen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Nyt viisaammat kertokaa mulle missä mättää. Vaihdoin uuden puolan mutta vikavalo palaa silti ja rumputtaa 2-3 pytyllä. Vikakoodi edellee antaa saman 0351.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vikakoodin mukaan 1. sylinterin sytytyspuolan ensiö tai toisiopuolella. Onko autossa puolakasetti (moottorityyppi X18XE1) , vai puolapaketti , josta lähtee sytytysjohtimet sytytystulpille ?? X18XE1 - koneissa on ollut myös ecu vikoja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Puolakasetti löytyy. Joo voisko tuo ecu olla syynä? Yhellä sivulla lukee ainakin että tuo hävittää kipinää sylintereiltä.. Ei taida ihan halpa olla tuo ohjausboksi ? Kannattaako autopurkaamoilta ostaa käytettyä ?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ecu voi olla syynä. Sen voi selvittää mittaamalla puolakasetin eculle menevistä johtimista yleismittarilla tai 12 V ledillä , antaako ecu maita, kun pitäisi sytyttää.
http://www.ebay.co.uk/itm/9117394-VAUXH ... 1786380703

Tarvitset autoosi ohjelmoidun ecu kitin. Purkamolta ostettu ecu pitää ohjelmoida autoosi. Toki on mahdollista ostaa ecu, ajoneston transponderi ja avaimen siru myös purkamolta. On syytä olla samanlaisesta autosta.... esim. ilmastointi on ohjelmoitu ecuun.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Voin siis mitata sen ecun niistä puolaan tulevan liittimen johdoista? Kun käynnistän nii mittarissa pitäs jotain tapahtua? Onkos tuo linkissä oleva ohjelmoitu ecu kit? Korjaamolla varmaan täytyy ohjelmoida se ecu jos ostaa purkamolta?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Voit tosiaan mitata niistä puolan liittimen johtimista, tarjoaako ecu maita yksittäiselle puolalle, kun pitäisi sytyttää. Musta johdin on +12 V jännite.
Valkoinen, keltainen, vihreä ja sininen ovat johtimia, joihin ecu tarjoaa vuoronperään maita. Toinen mittapää +12 V jännitteeseen ja toinen vuorotellen noihin eculle meneviin maadoitusjohtimiin. Silloin, kun pitää sytyttää, mittarissa välähtää hyvin lyhyen aikaa 12 V jännite.
Linkissä on ecu kit, joka ohjemoidaan ennen lähettämistä autoosi sopivaksi, kun lähetät auton tiedot.
Juu, pitää ohjelmoida, jos ostat pelkän ecun.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Uskaltaako ajaa noin 50km tuolla autolla vaikka ei käykkään kaikilla sylintereillä?
Rr97
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 15:56

Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.

Viesti Kirjoittaja Rr97 »

Eeipä lähteny ees auto käyntiin ennee. Muutaman kerran sitä käynnistelin viikolla mutta nytpä ei hörähtäny.
Vastaa Viestiin