Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Juu mittasin ne johot niin kolmeen muuhun mittari näytti 11-12 volttia mutta se yks oli pimeenä. Eli täytyy siis tuonne sercapille lähettää boksi. Katsotaan sitten korjaantuiko ongelma.
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Tuli vaan mieleen että entäs jos siinä boksissa ei oiskaan vikaa.. Missä sitten vois olla vika?
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Itellä on -01, 1.8 Zafira. Onko noissa saman ikäluokan astroissa ja vectroissa sama kone?
Oma vekotin antaa koodia P0170 Fuel Trim Bank, auto nykii ajettaessa 4000rpm jälkeen eikä oikeastaan edes kierrä sen enempää. Olisko tälläseen vikaan jotain samanlaista mittaustapaa kun tuohon Rr97:n puolan mittaamiseen? Siis että voisi rajata tuon vian ECUun?
Oma vekotin antaa koodia P0170 Fuel Trim Bank, auto nykii ajettaessa 4000rpm jälkeen eikä oikeastaan edes kierrä sen enempää. Olisko tälläseen vikaan jotain samanlaista mittaustapaa kun tuohon Rr97:n puolan mittaamiseen? Siis että voisi rajata tuon vian ECUun?
- Opel Vectra A -90, 1.8 C18NZ
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Boxivian lisäksi vika voi olla johtosarjassa, eli puolakasetin ja ecun väilllä tai ecun liittimessä.Rr97 kirjoitti:Tuli vaan mieleen että entäs jos siinä boksissa ei oiskaan vikaa.. Missä sitten vois olla vika?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Kannattaa tarkistaa sytytystulpat. Jos ovat ihan vaaleat, kone käy laihalla. Lambda anturia voi mitata, sen jännitteen pitäisi vaihdella 100 mV - 900mV välillä tai 100mV - 3900 mV välillä lambdan tyypistä riippuen.tsoppaluu kirjoitti:Itellä on -01, 1.8 Zafira. Onko noissa saman ikäluokan astroissa ja vectroissa sama kone?
Oma vekotin antaa koodia P0170 Fuel Trim Bank, auto nykii ajettaessa 4000rpm jälkeen eikä oikeastaan edes kierrä sen enempää. Olisko tälläseen vikaan jotain samanlaista mittaustapaa kun tuohon Rr97:n puolan mittaamiseen? Siis että voisi rajata tuon vian ECUun?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Kumpiko kuullostas järkevämmältä jos tässä aijemmin tuli se että pyöri kolmella pytyllä mutta kun auto seiso yön yli nii lähti taas normaalisti käyntiin ja toimi sen pari kuukautta mutta nyki pintakaasulla ajettaessa mutta muutama viikko sitten teki taas sen että 3 pytyllä pyörii. Johdot vai boxi?
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Johtosarjan huono kontakti vaikuttaa tuolla perusteella todennäköisemmältä. 100% varma ei tietenkään voi olla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Joops. No boksi on joka tapauksessa nyt huollossa mutta eihän nuo ole mittään ilmotelleet sieltä. Pystyykös johto sarjaa itse vaihtamaan ja tuleeko minkä hintaseks?
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Pystyy vaihtamaan itse, työ on hirveä. Jos vika on johtosarjassa niin pitäisi löytää se vikapaikka ja korjata ne johdot, paljon pienempi vaiva.
Johtosarja purkuautosta tuskin maksaa mahdottomia, uusi maksaa useita satoja euroja.
Johtosarja purkuautosta tuskin maksaa mahdottomia, uusi maksaa useita satoja euroja.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Juurikin noin kuten Tuomas kirjoittaa. Johtosarjan potentiaalisia vikapaikkoija ovat kaikki kulmakohdat ja tietty ecun liitin.Tuomas kirjoitti:Pystyy vaihtamaan itse, työ on hirveä. Jos vika on johtosarjassa niin pitäisi löytää se vikapaikka ja korjata ne johdot, paljon pienempi vaiva.
Johtosarja purkuautosta tuskin maksaa mahdottomia, uusi maksaa useita satoja euroja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Noniin nyt toimii ooppeli! Boksi tuli huollosta tänään. Pistin paikalleen ja kehrää ku uus nyt! Vika oli siis siinä ohjausyksikössä. Kiitos kaikille vastanneille!
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Hyvä, että kuntoon tuli
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Eli onko tuossa vanhemmassa koneessa XE18XE vanhemmat normaalinnäköiset tulpanjohdot tulpanhattuineen päivineen?Vikakoodin mukaan 1. sylinterin sytytyspuolan ensiö tai toisiopuolella. Onko autossa puolakasetti (moottorityyppi X18XE1) , vai puolapaketti , josta lähtee sytytysjohtimet sytytystulpille ?? X18XE1 - koneissa on ollut myös ecu vikoja.
Meinaan meikäläisen zafiran huoltovihkossa lukee moottorin tyypiksi XE18XE ja siinä on kyllä tuo puolakasetti.. Onko mun autoon siis vaihdettu joskus kone?
Tää on meinaan ensimmäinen tämmkönen vähänkään uudempi auto mitä mulla on ollut ja meinasin perseelleni pudota ku haeskelin tulpanjohtoja enkä perkele löytänyt sitten millään, ennenkun tuli tämmönen Team Ahma tyyppinen kokemus, "Voi hitsin hitsi, nythän mä vasta hokasin!" Mulle kun kaikki 1990-luvun jälkeen valmistetut autot on uusia tuoreita tapauksia!
- Opel Vectra A -90, 1.8 C18NZ
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Voi perse! Luin väärin ton mun moottorikoodin.. nyt kun tarkemmin vielä tutkain huoltokirjaa niin siinä oli semmonen kun Z18XE, onko se nyt sitten sama kun X18XE?
- Opel Vectra A -90, 1.8 C18NZ
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
Re: Opel vectra b 1.8 16v -99 puola taas rikki.
Eli vika on edelleen, kylmänä ei ota kierroksia ja kun lähtee konetielle vedättään niin 3500rpm jälkeen käytännössä loppuu veto kokonaan tai sitten alkaa nykiin.
Tähän mennessä olen tehnyt;
-Kaikki mahdolliset liittimet tarkisteltu ja putsailtu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Ilmanputsari vaihdettu
-Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu
-Tulpat vaihdettu
Ja konehan on Z18XE, Opel Zafira, -01.
Mistähän lähtisin vikaa hakemaan? Ilmamassamittari, puolakelkka, lambda vai ECU? Ja mahtaisko kenelläkään löytyä samanlaista vekotinta Pirkanmaan alueelta ja joka haluais vielä noin niinku jeesata aseveljeä sen verran, että saisin tyypittää varmasti toimivaa, puolapakettia ja ilmamassamittaria? Voisin vaikka viskilestin lahjoittaa siitä hyvästä
Tähän mennessä olen tehnyt;
-Kaikki mahdolliset liittimet tarkisteltu ja putsailtu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Ilmanputsari vaihdettu
-Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu
-Tulpat vaihdettu
Ja konehan on Z18XE, Opel Zafira, -01.
Mistähän lähtisin vikaa hakemaan? Ilmamassamittari, puolakelkka, lambda vai ECU? Ja mahtaisko kenelläkään löytyä samanlaista vekotinta Pirkanmaan alueelta ja joka haluais vielä noin niinku jeesata aseveljeä sen verran, että saisin tyypittää varmasti toimivaa, puolapakettia ja ilmamassamittaria? Voisin vaikka viskilestin lahjoittaa siitä hyvästä
- Opel Vectra A -90, 1.8 C18NZ
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"
"Ei päivää ettei tonnin vahinkoa!"