Insignia neliveto-ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
buuubo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Elo 2015, 11:45
Paikkakunta: Hämeenlinna

Insignia neliveto-ongelma

Viesti Kirjoittaja buuubo »

Sattuipa kerran... Mittaristoon viestit "Huolla taka-akseli" ja "Huolla AWD" ja autosta kertalaakista etuvetoinen. Vikakoodien luku Boschin laitteilla kertoi vain, että "öljypumpun moottori, hetkellinen vika, mekaaninen, ei läsnä."
Käytin marmorinosturilla, eli LänsiAutossa, jossa vaihtoivat Haldexin öljyt ja suodattimen. Ongelmat lakkasivat ja nelikko toimi kuin unelma, kunnes noin kuukauden ja 4000 ajetun kilometrin jälkeen samat viestit pamahtaa ruudulle. LänsiAuto ei osaa sanoa mitään muuta kuin kertoa vikakoodin.

Kenelläkään aiempaa kokemusta AWD-Insignian Haldexin sielunelämästä? Antaa vikakoodia "C0407 oire 64, AWD öljypumpun moottori, luistoa havaittu, ei läsnä." Mietin, että voisiko olla mahdollisesti tuo pumppu joka esipaineistaa öljyn? Ei vaan ole sen hintainen osa, että viitsisi arvalla kokeilla...

Ei tässä muuten, mutta kun ois hyvät kelit mennä sivuttain ja toisaalta kyllästyttää tuo loskassa sutiminen etupyörillä... :cry:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia neliveto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vm. 2011-2012 Insignioissa Haldexin tiiviste service bulletin mukaan heikkolaatuinen, mutta takaisinkutsua vaihtoon ei ole annettu:

Technical Service Bulletin 2942
Subject: Differential gear - Service rear axle message displayed, DTCs C0403 or C0407 set
Brand: Model: Model Year: VIN: Engine: Transmission: from | to from | to Opel, Vauxhall Insignia 2011 2012 B1148800 C1083244 A20DTH,A20DTR,A20NFT,A20NHT,A28NER,A28NET All
Option All Wheel Drive Complaint Customer notices that "Service Rear Axle" is displayed in driver information display. Cause Rear Differential Module (RDM) electronic Limited-Slip Differential (eLSD) clutch piston seal may leak causing mixed oil in one chamber while the 2nd chamber from the Torque Transfer Device (TTD) runs dry. Insufficient dimensional accuracy of seal ring. DTC 0407(64) set. Production

Remedy

In case of customer complaint the eLSD clutch piston seal has to
be replaced.

Saattais olla tuo yllämainittu tiivisteongelma kyseessä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Ministeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Tammi 2006, 07:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia neliveto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Ministeri »

Nonnih. Samat tekstit tärähti minullakin näytölle. Selvisikö Buuubolla mikä ongelman loppupeleissä aiheutti?
Muilla vastaavia herjoja?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia neliveto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Foorumilta löytyy pidempi topicci Insignian nelivedon ongelmista:
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... t=neliveto
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Ministeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Tammi 2006, 07:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia neliveto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Ministeri »

Auto vetää taas neljällä.
Huollattelin Oulun Rinta-Joupilla. Sain kyllä erinomaista palvelua.

Siellä oli öljyputki irti perämurikalta ja muutenkin öljyt olivat kuraiset ja ehdottomasti vaihtoa vailla. Autolla ajettu 78 000km.
Vaihdattelin samalla automaattilaatikon öljyt huuhtelemalla.

Koko lystille hintaa pyöreästi tonnin verran.
Vastaa Viestiin