kuin myös ja otan kun sopiva tulee kohdalle,varsinkin nyt kun Maptunilla saa tapahtumaan myös opelin pellin allahartsap kirjoitti:gts2003 kirjoitti:Olisivat ees sen saabin nyt haudanneet niin oltais ees yhestä paskasta päästyJartsa kirjoitti:Niin no,saabilta tuo 2.0T on tullut C-Vectraan,mutta ei ole sama kuin 9-5.ssa vaan sama kuin 9-3 SS/SCgts2003 kirjoitti:Ooppelin omat inssit on niin päteviä että ne on osannu säätää nää myllyt/elektroniikan jo niin heikoiks että ei tarvii konsernin muilta insseiltä jeesiiJartsa kirjoitti:
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Saab on tuonut todella paljon osaamista ja tietämystä Opelille ja GM:lle. Turbo osaaminen tulee pääosin Saabilta. Patentit siirtyy kaupan myötä. Heti ottaisin omaan Vectraan Z20NET moottorin
z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Re: 2.2 Direct petti, taas
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: 2.2 Direct petti, taas
Pettihän se. Mutta siitä(kin) selviää rahalla. 4000 euroa maksoi koneremppa, kun kerju pomppas. Eipä ollut maahantuojasta vastaan tulijaksi. Tiedoksi muillekin, jos sattuu samaa ominaisuutta taikka normaalia ooppelille kuluvaa osaa olemaan.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Ostin juuri Vectra 2.2. farkun vuosimallia -07. Soitto GM:lle kuitenkin varmisti, että uusi polttoainepumppu tuli Vectraan vasta -08. Eli omakin kone näyttää vielä kuuluvan riskiryhmään.
Onko mitään tietoa, milloin viimeiset vialliset pumput ovat tehtaalta tulleet? Surffailemalla löytyi havaintoja eniten hajonneista vuosien 2004-2005 autoista.
Onko mitään tietoa, milloin viimeiset vialliset pumput ovat tehtaalta tulleet? Surffailemalla löytyi havaintoja eniten hajonneista vuosien 2004-2005 autoista.
Re: 2.2 Direct petti, taas
En ole tuollaista kuullut tai lukenut, että korkeapainepumppua olisi parannettu. Toki mahdollista on. Jokatapauksessa vuosina 2008 ja 2009 vaihdettuja pumppuja on rikkoutunut ja voisi olettaa niiden olevan jo parannettuja malleja.
Yleisesti korkeapainepumpun hajoaminen liittyy nokkaketjuun. Löysällä oleva nokkaketju aiheuttaa korkeapainepumppuun värinöitä, joita se ei kestä.
Nokkaketjun kiristin on useimmiten syynä ketjun löysyyteen ja toki ketjuohjaimien kuluminen myös.
Toisin sanoen nokkaketjun ja sen kiristimen kunto on ratkaisevaa korkeapainepumpun kestävyydessä.
Yleisesti korkeapainepumpun hajoaminen liittyy nokkaketjuun. Löysällä oleva nokkaketju aiheuttaa korkeapainepumppuun värinöitä, joita se ei kestä.
Nokkaketjun kiristin on useimmiten syynä ketjun löysyyteen ja toki ketjuohjaimien kuluminen myös.
Toisin sanoen nokkaketjun ja sen kiristimen kunto on ratkaisevaa korkeapainepumpun kestävyydessä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
Joo, kyllä tuolla ketjun ja pumpun kunnolla näyttää olevan aika selvä syy-yhteys. Nyt pitäisi enää tietää, minkälaatuinen kiristin on omassa autossa, niin ei turhaa lähtisi teettämään lähes tonnin ketjuremppaa.
Onko havaintoa siitä, tuleeko tuollaisessa -07 ja alle 100 000 ajetussa autossa maahantuoja enää vastaan yhtään, jos löysä ketju rikkoo pumpun? Olen jo auton toinen omistaja. On tuossa liikkeen vurhevastuutakin vielä melkein 6 kk jäljellä, mutta sen jälkeen taidan olla omillani.
Onko havaintoa siitä, tuleeko tuollaisessa -07 ja alle 100 000 ajetussa autossa maahantuoja enää vastaan yhtään, jos löysä ketju rikkoo pumpun? Olen jo auton toinen omistaja. On tuossa liikkeen vurhevastuutakin vielä melkein 6 kk jäljellä, mutta sen jälkeen taidan olla omillani.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Niinpä. Monesti eivät merkkihuollossa noteeraa ketjun kuntoa, vaan vaihtavat vain pumpun, joka sitten kestää sangen lyhyen aikaa, valitettavasti.
Alkuperäinen ja ns. parannettu kiristin ovat tasakantaisella M32 kannalla, ja turbon kiristimen kannassa on kohouma keskellä. Ns. parannetussa kiristimessä on viilteet tai urat siinä M32 kannassa. Tosin en tiedä, kestääkö tuo parannettu kiristin yhtään sen paremmin kuin alkuperäinen.
Turbon kiristimen on todettu olevan parempi.
Ketjun mahdollisen löysyyden voi kenties kuulla käynnistettäessä(päästä aika kovan "rääkäisyn") ja ketjun rallatuksesta tyhjäkäynnillä.
Opelilla on aiemmin ollut periaatteena max. 6 vuoden ikä ja/tai tuo 100000 km ajokilometrit. Tällöin on Opel osin korvannut. Huoltokirjan aukottomuus ratkaisee myös. Tosin joku taisi tässä kirjoittaa, että Opelin politiikka on muuttunut... etteivät siis korvaa. Tapauskohtaisesti toki mahdollista on, että korvaavat, mutta en suosittele ottamaan turhaa riskiä, eli ajamaan , vaikka ketju rallattaisi.
Parhaiten tuo asia selviää kysymällä merkkihuollosta tai maahantuojalta.
Alkuperäinen ja ns. parannettu kiristin ovat tasakantaisella M32 kannalla, ja turbon kiristimen kannassa on kohouma keskellä. Ns. parannetussa kiristimessä on viilteet tai urat siinä M32 kannassa. Tosin en tiedä, kestääkö tuo parannettu kiristin yhtään sen paremmin kuin alkuperäinen.
Turbon kiristimen on todettu olevan parempi.
Ketjun mahdollisen löysyyden voi kenties kuulla käynnistettäessä(päästä aika kovan "rääkäisyn") ja ketjun rallatuksesta tyhjäkäynnillä.
Opelilla on aiemmin ollut periaatteena max. 6 vuoden ikä ja/tai tuo 100000 km ajokilometrit. Tällöin on Opel osin korvannut. Huoltokirjan aukottomuus ratkaisee myös. Tosin joku taisi tässä kirjoittaa, että Opelin politiikka on muuttunut... etteivät siis korvaa. Tapauskohtaisesti toki mahdollista on, että korvaavat, mutta en suosittele ottamaan turhaa riskiä, eli ajamaan , vaikka ketju rallattaisi.
Parhaiten tuo asia selviää kysymällä merkkihuollosta tai maahantuojalta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
Ok, kiitoksia vastauksista. Toistaiseksi moottori käynnistyy ja käy tosi siististi, ilman mitään sivuääniä. Mutta täytyy viimeistään puolen vuoden sisällä hoitaa homma kuntoon.
Muuten olen autoon ja moottoriin hemmetin tyytyväinen; iso, hyvä ajaa ja laadukkaan tuntuinen. Wagon on vielä yllättävä hiljainen, kun vertaa vastaaviin kilpailijoihin. Eli ei ole kyllä minkäänlaista halua vaihtaa autoa, ellei tule pakkorakoa.
Muuten olen autoon ja moottoriin hemmetin tyytyväinen; iso, hyvä ajaa ja laadukkaan tuntuinen. Wagon on vielä yllättävä hiljainen, kun vertaa vastaaviin kilpailijoihin. Eli ei ole kyllä minkäänlaista halua vaihtaa autoa, ellei tule pakkorakoa.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Jos meinaat ilman näkyviä tai kuuluvia oireita vaihdattaa / vaihtaa jakoketjusarjan, niin menee kyllä todennäköisesti omasta pussista.
Tietysti oman harkintasi mukaan. Itse vaihdatin omaan Z22SE - koneiseen B-Vectraan ketjusarjan. Merkkiliikkeen mielestä ei ketju rallattanut tai rallatus ei ollut epänormaalia... omasta mielestä oli, joten pyysin useammasta paikasta tarjouksia ja vaihdatin ketjusarjan, kun autolla oli ajettu 140 tkm. Omasta pussista maksoin.
Tietysti oman harkintasi mukaan. Itse vaihdatin omaan Z22SE - koneiseen B-Vectraan ketjusarjan. Merkkiliikkeen mielestä ei ketju rallattanut tai rallatus ei ollut epänormaalia... omasta mielestä oli, joten pyysin useammasta paikasta tarjouksia ja vaihdatin ketjusarjan, kun autolla oli ajettu 140 tkm. Omasta pussista maksoin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
Soitin juuri Kallioon Metro-huoltoon. Kuulemma viimeiseen muutamaan vuoteen ei ole hajonnut "juuri yhtään" ketjuja. Bensapumppujen hajoaminen sen sijaan myönnettiin, mutta maahantuoja ei kuulemma tule niissäkään vastaan, vaikka kysymys onkin tyyppiviasta. Toisella omistajalla ei näytä olevan enää mitään takuusuojaa.
Jos GM kuvittelee tuollaisella meiningillä saavansa ihmiset ostamaan Opelin uutena käytetyn sijaan, niin taatusti erehtyvät.
Jos GM kuvittelee tuollaisella meiningillä saavansa ihmiset ostamaan Opelin uutena käytetyn sijaan, niin taatusti erehtyvät.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Metro - Auto on niitä kalleimmasta päästä olevia paikkoja... joten eivät ainakaan monet yksityiset siellä ketjusarjaa vaihdata. Toki voi olla nyt rauhallisempi aika... moneen on vaihdettu turbon kiristäjä ja uusi ketjusarja... ja uudemmissa voi olla parempaa laatua kuitenkin.
Tuo on sitten totta, mitä joku toinenkin kirjoitti... eivät enää noita tyyppivikojen kustannuksia edes osin korvaa. Niin... toinen omistaja on tosiaan suojaton, vaikka ei kyllä niin pitäisi olla.
Kannattaa kysellä useammasta paikasta.
Tuo on sitten totta, mitä joku toinenkin kirjoitti... eivät enää noita tyyppivikojen kustannuksia edes osin korvaa. Niin... toinen omistaja on tosiaan suojaton, vaikka ei kyllä niin pitäisi olla.
Kannattaa kysellä useammasta paikasta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
aloitti näiden vehkeiden kanssa kampanjan missä menee vaihtoon pa-säädin. Liekkö sitten estää tota pumpun kyrvähtämistä? Siinä voi olla kyllä ihmettelemistä, että mitkä kaikki autot tästä kampanjasta pääsee nauttimaan.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Hyvä tietää, että moinen kampanja on olemassa. Onhan noita paineensäätimiäkin mennyt, mutta mikä sitten on syy ja seuraus, sitä voi olla vaikea päätellä ja vaikuttaako sitten olennaisesti pumpun kestoon.
Luulen, että muutaman vuoden vanhat, ensimmäisellä omistajalla olevat ja alle 100 tkm ajetut saavat nauttia
Luulen, että muutaman vuoden vanhat, ensimmäisellä omistajalla olevat ja alle 100 tkm ajetut saavat nauttia
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
Mulla meni myös tuo pumppu vähän yli 100tkm kohdalla. En siitä vanhasta löytänyt mitään varsinaista vikaa, ilmeisesti se vaan ei saanut enää painetta tarpeeksi suureksi. Jos ei ole ihan akuutti tilanne matkan päällä, niin kannattaa tingata hinnoista tai etsiä halvempi ostopaikka. Englannista löytyy sama pumppu nettikaupasta alle 400 euron ja tulee parissa päivässä. Vaihtotyöhän on yksinkertainen, ei edes tarvi purkaa mitään pois tieltä, kun pumppu on hyvin esillä.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Hyvä vinkki tuo, että Englannista saa saman pumpun edullisemmin... kannattaa tosiaan rahat säästää , jos ei ole kiire.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 2.2 Direct petti, taas
hei opel v z22yh gts mt5 pettänyt kahdesti korkeapainepumppu 68000 ja 128000 km. seuraavaksi menee imusarjan läppäkoneisto oli jo vikakoodi muistissa. vm 2005.