1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Tuli muuten nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi uudelleen. Pitää mittailla anturin kontaktit ja uusia anturi tarvittaessa. Eipä tuo ajamiseen tunnu vaikuttavan millään tavalla, mutta onhan se kuntoon saatava
Aika pitkään sillä pääsi, ennen jakopääremppaa tuli varmaan jo 15km ajon jälkeen. Nyt siis menty melkein 400km.
Aika pitkään sillä pääsi, ennen jakopääremppaa tuli varmaan jo 15km ajon jälkeen. Nyt siis menty melkein 400km.
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Mistäs porukka on hommannut autojensa pohjaan suojamuoveja? En sanoisi tuota pohjapanssariksi, koska keulalla on ihan oikea metallinen panssari.
Murtui heti tuon keulan panssarin jälkeen oleva muovi irti ja hävisi todennäköisesti jonnekin tieojaan. Eli öljypohjan kohdalla oleva koko pohjan levyinen pala.
Aika heikosti tuntuu löytyvän yhtään mistään vaikka millä hakusanoilla hakisi. Pitääkö vaan satsata metalliseen panssariin?
Tietty jos olisi vielä kesä, niin voisi harkita itse askartelevansa jostain ohuesta alumiinipellistä palasen. Ei vaan hotsita enää pihalla/auton alla tehdä hommia, kun lumikin tuli
Murtui heti tuon keulan panssarin jälkeen oleva muovi irti ja hävisi todennäköisesti jonnekin tieojaan. Eli öljypohjan kohdalla oleva koko pohjan levyinen pala.
Aika heikosti tuntuu löytyvän yhtään mistään vaikka millä hakusanoilla hakisi. Pitääkö vaan satsata metalliseen panssariin?
Tietty jos olisi vielä kesä, niin voisi harkita itse askartelevansa jostain ohuesta alumiinipellistä palasen. Ei vaan hotsita enää pihalla/auton alla tehdä hommia, kun lumikin tuli
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Tilasitko siis B Omegan pakosarjan.. Mulla on itelläni myös omassa Fronterassa samalla tavalla pakosarja halki ja uuden etsintä käynnissä..
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Juu sellainen tuli, ja vielä sillä ihmeen lisäilmasysteemillä varustettuna. Rälläköin lisäilmaputken poikki ja nuijin päästä kasaan. Näin ei tarvinnut alkaa tukkimaan pakosarjan aukkoja tuolle lisäilmaputkelle. Kai se hetken aikaa keräsi nokea sinne putken sisälle, mutta eiköhän se ole jo täysin tukossa (ei aiheuta ongelmia). Hyvin on toiminut ja maksoin siitä hurjat 30e.polotti kirjoitti:Tilasitko siis B Omegan pakosarjan.. Mulla on itelläni myös omassa Fronterassa samalla tavalla pakosarja halki ja uuden etsintä käynnissä..
Muita uutisia: Jäähdyttimeen ilmaantui kaksi vuotoa, toinen etupuolella heti korkin alla (nestepinnan yläpuolella). Kuitenkin lämmettyään alkoi vuotaa ja höyryämään tuostakin raosta. Motonetin muovihitsaustökötillä korjaantui, tietysti piti putsata ja karhentaa muovipintaa ensin.
Toinen vuoto olikin takapuolella, se korjaantui muistaakseni "KING" -jotakin paikkausaineella, jonka kaadoin suoraan jäähdyttimeen.
Samaa vikakoodia näyttelee satunnaisesti, mutta välillä poistuukin itsekseen. Vaihtelen nokka-akselin asentoanturin sitten lämpimämmillä keleillä..
Eli hyvin toimii
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Niin ja joku kyseli kulutuksesta. Google Mapsin avulla matkat arvioituna (mittaristo ei toimi) ja peräkkäisten tankkausten perusteella 12-14 litraa menee satasella. Matka oli noin 200km ja aika lailla puolet ja puolet taajama-ajoa/maantieajoa 80km/h. Mutta meneepä osa polttoaineen energiasta lämmitykseenkin, lämpiää pirun nopeasti
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Samanlainen kulutus oli vanhalla A Rontulla ja 2.4i CIH moottorilla...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Tosiaan tuo aikaisemmin mainittu "räpätys" kuuluu edelleen. Samoin satunnaisesti kierrokset jäävät melko korkealle tai sitten laskevat hitaasti. Tuntuu olevan kylmän koneen ongelma, lämmettyään ei kierrosten kanssa ole ollut ongelmia. Voisiko näillä olla joku yhteys? Kaasuläppä?
Räpätys tosiaan kuuluu osakaasulla parhaiten. Sattumalta kuulin äänen myös silloin, kun kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti pysytteli hetken noin 2000 kierroksessa.
Ääni on todellakin heppoinen, aivan kuin ohut pellinpala resonoisi jotakin vasten. Ei kuulosta hankaavalta eikä miltään laakerivialta tms.
Räpätys tosiaan kuuluu osakaasulla parhaiten. Sattumalta kuulin äänen myös silloin, kun kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti pysytteli hetken noin 2000 kierroksessa.
Ääni on todellakin heppoinen, aivan kuin ohut pellinpala resonoisi jotakin vasten. Ei kuulosta hankaavalta eikä miltään laakerivialta tms.
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
tasapainoakselien ketjunkiristin. löytyy juttua tuossa toisessa fronteraketjussa.
Opel Frontera 2.2dti paku 2000
Honda cbr 1200 blackbird 1999
Muijalla Opel vectra 2.0turbo 2006
Honda cbr 1200 blackbird 1999
Muijalla Opel vectra 2.0turbo 2006
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Tämä Frontera on 2.2 bensa. Itse en tiedä tasapainoakseleista hölkäsen pöläystäkään Onko silti mahdollista, että tässä bensavehkeessä sama homma?Henska81 kirjoitti:tasapainoakselien ketjunkiristin. löytyy juttua tuossa toisessa fronteraketjussa.
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
kyllä niissä taitaa olla se.
Opel Frontera 2.2dti paku 2000
Honda cbr 1200 blackbird 1999
Muijalla Opel vectra 2.0turbo 2006
Honda cbr 1200 blackbird 1999
Muijalla Opel vectra 2.0turbo 2006
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Pitkästä aikaa vähän päivitystä tännekin, kun kesäkuukausina ei juurikaan tullut ajeltua (fillari on pop). Pieni räpätyshän kuului ennen kesätaukoa ja nyt syksyllä taas tuttu ääni kuului pintakaasulla ja kovalla kuormituksella.
Kuitenkin viimeisen parin viikon aikana alkoi kuulua selvä kalkatus, joka voimistui selvästi koneen lämmetessä. Kunnolla kaasua polkiessa tuntui rauhoittuvan ja höllätessä paheni. Korjaamolla olivat sitä mieltä, että ehdottomasti kiertokankien laakerit siellä ääntävät ja lätkäisivät kohtuu rapean hinta-arvion Käytin sitten toisella, hieman edullisemmalla pajalla, jossa oltiin aika lailla samaa mieltä.
Konetta purettuaan totesivat 3- ja 4-mäntien olevan vaurioituneita (koitan saada kuvat otettua seuraavalla visiitillä) ja kansipahvikin oli huonossa kunnossa. Kaipa nuo erikoiset äänet on sitten kuuluneet männistä ja ties mistä Siinä menee nyt männät uusiksi ja kansi hiontaan. Vähän jo pohdin auton myyntiä "moottorivikaisena", mutta muuten kaiken ollessa kunnossa päädyin kuitenkin kunnostuttamaan moottorin. Uuden (käytetyn) moottorin olisi ehkä saanut samoilla kustannuksilla, mutta mistäs sitä tietää mitä ongelmia sen kanssa seuraisi tulevaisuudessa.
Tuore leima autossa kuitenkin on eikä muuta vikaa, joten toivotaan tästä vielä luotettavaa kulkinetta tulevaisuudessa Mittaristonkin löysin 20 punnalla Englannista, joka toimii "lähes" hyvin. Nopeusmittari herää pienen ajelun jälkeen, joten se lienee helppo fiksata kolvaamalla kontakteja uudelleen. Vanhan mittariston taisin itse hajottaa lopullisesti sillä, etten kytkenyt akkua irti sen kanssa sählätessä. Tämän "uuden" kanssa koitan olla varovaisempi, mittaristoja on niin saakelin hankala saada mistään kohtuullisella hinnalla..
Kuitenkin viimeisen parin viikon aikana alkoi kuulua selvä kalkatus, joka voimistui selvästi koneen lämmetessä. Kunnolla kaasua polkiessa tuntui rauhoittuvan ja höllätessä paheni. Korjaamolla olivat sitä mieltä, että ehdottomasti kiertokankien laakerit siellä ääntävät ja lätkäisivät kohtuu rapean hinta-arvion Käytin sitten toisella, hieman edullisemmalla pajalla, jossa oltiin aika lailla samaa mieltä.
Konetta purettuaan totesivat 3- ja 4-mäntien olevan vaurioituneita (koitan saada kuvat otettua seuraavalla visiitillä) ja kansipahvikin oli huonossa kunnossa. Kaipa nuo erikoiset äänet on sitten kuuluneet männistä ja ties mistä Siinä menee nyt männät uusiksi ja kansi hiontaan. Vähän jo pohdin auton myyntiä "moottorivikaisena", mutta muuten kaiken ollessa kunnossa päädyin kuitenkin kunnostuttamaan moottorin. Uuden (käytetyn) moottorin olisi ehkä saanut samoilla kustannuksilla, mutta mistäs sitä tietää mitä ongelmia sen kanssa seuraisi tulevaisuudessa.
Tuore leima autossa kuitenkin on eikä muuta vikaa, joten toivotaan tästä vielä luotettavaa kulkinetta tulevaisuudessa Mittaristonkin löysin 20 punnalla Englannista, joka toimii "lähes" hyvin. Nopeusmittari herää pienen ajelun jälkeen, joten se lienee helppo fiksata kolvaamalla kontakteja uudelleen. Vanhan mittariston taisin itse hajottaa lopullisesti sillä, etten kytkenyt akkua irti sen kanssa sählätessä. Tämän "uuden" kanssa koitan olla varovaisempi, mittaristoja on niin saakelin hankala saada mistään kohtuullisella hinnalla..
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Haastava kohde sulla, mutta tsemppiä
Brittiveljien kokemuksia tästä http://www.fronteraowners.co.uk/viewtop ... 32&t=29248
Brittiveljien kokemuksia tästä http://www.fronteraowners.co.uk/viewtop ... 32&t=29248
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Kiitos Tuota ketjua kun lueskelee, tuntuu olevan kaikenlaista näissä moottoreissa.. Mutta foorumeillahan aina kirjoitellaan ongelmista, eikä niitä hyviä kokemuksia niinkään jaeta kaikelle kansalle.
Onhan tässä kaikkea pientä, mutta silti jostain eeppisestä syystä auto on "mukava" ja mielelläni sillä ajelisin vielä pitkään. Minkäänlaista tarvettahan mulla ei ole maastoautolle, mutta tällä kertaa kiinnosti hommata sellainen kulkine jostain syystä. Ja kyllähän sillä oli kiva talvella ajella neliveto päällä. Eikös se auto osteta fiiliksellä eikä järjellä
Onhan tässä kaikkea pientä, mutta silti jostain eeppisestä syystä auto on "mukava" ja mielelläni sillä ajelisin vielä pitkään. Minkäänlaista tarvettahan mulla ei ole maastoautolle, mutta tällä kertaa kiinnosti hommata sellainen kulkine jostain syystä. Ja kyllähän sillä oli kiva talvella ajella neliveto päällä. Eikös se auto osteta fiiliksellä eikä järjellä
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Ilman haasteita ei ole elämää, voit vielä joskus olla tyytyväinen tästäkin haasteesta. Ja joo fiiliksillä paljon mennään, kun ennustaminen on niin vaikeaa
Re: 1999 Frontera 2.2 jakopäästä metallinen hankaava ääni?
Sellaisen vinkin voisin antaa tällaista Fronteraa (X22SE-moottorilla) etsiville, että moottorin osien saatavuus on ilmeisen vaikeaa. Jos siis kohtuullinen hinta on kriteerinä. Loppujen lopuksi korjaamo löysi männät Saksasta, männänrenkaat Virosta ja muut moottoriremppaan tarvittavat osat satunnaisesti vuoron perään molemmista. Kävi jo mielessä vaihtomoottorin etsiminen, mutta sen löytäminen (kohtuulliseen hintaan) on ilmeisesti vielä vaikeampaa. Kannattaa siis varmistua auton moottorin kunnosta ennen ostoa
Jos nyt jälkeenpäin saisin päättää, olisin kyllä ostanut Fronteran, mutta pitkän mallin 3,2 V6-moottorilla
Noh, ehkä tästä vielä noustaan. Kyllä tuo 2.2-bensamoottorikin tätä pätkämallia liikuttaa ihan tarpeeksi hyvin.
Jos nyt jälkeenpäin saisin päättää, olisin kyllä ostanut Fronteran, mutta pitkän mallin 3,2 V6-moottorilla
Noh, ehkä tästä vielä noustaan. Kyllä tuo 2.2-bensamoottorikin tätä pätkämallia liikuttaa ihan tarpeeksi hyvin.
Ex: 1999 Opel Frontera Sport 2.2 (bensa)