Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Eli 2.2 Omegan kytkinpoljin täristää kierrosten mukaan. Moottorijarruttaessa tärinä loppuu. Mutta kiihdyttäessäkin jos jalka lepää vähän kytkimellä niin huomaa miten tärinä nopeutuu kierrosten mukaan. Kaksoismassa?
Ja toinen kysymys on että mistä hitosta näihin saa kokonaisia kytkinsarjoja ? Ja millanen työsylinteri näissä on kun tähän mennessä tarjonnut kolmea erilaista. Esim. motonetistä saa pelkkiä levyjä, ebaysta en löytänyt muuta kuin levyt+asetelma. Ja moottorina siis y22xe ja vm.-00.
Ja toinen kysymys on että mistä hitosta näihin saa kokonaisia kytkinsarjoja ? Ja millanen työsylinteri näissä on kun tähän mennessä tarjonnut kolmea erilaista. Esim. motonetistä saa pelkkiä levyjä, ebaysta en löytänyt muuta kuin levyt+asetelma. Ja moottorina siis y22xe ja vm.-00.
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Voisko se kaksoismassa vauhtipyörä tuon tärinän aiheuttaa ja niitä näissä ollut kappaleina.
Ainakin kesällä nimarkilta ja osamieheltä löyty kytkinpaketteja eli levy+asetelma ja painelaakeri ja sitte pääsylintereitä oisko vajaat 300e ollut hintaa koko pompsilla.
Ainakin kesällä nimarkilta ja osamieheltä löyty kytkinpaketteja eli levy+asetelma ja painelaakeri ja sitte pääsylintereitä oisko vajaat 300e ollut hintaa koko pompsilla.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Ite oon mettästäny puol vuotta kaksoismassaa omaani, niitä kun ei enää tehdä niin ilmeisesti ainoo paikka saada uusi on Metroauto. Hintaa muistaakseni jotain 1300e paikkeilla.
Itellä ei poljin täristä, mutta kolisee helvetisti kun klappi lähtee kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa kaksoismassasta pois.
Kaikki muut kytkinrojut olis tosiaan jo kasassa, tuo vauhtis vaan uupuu..
Itellä ei poljin täristä, mutta kolisee helvetisti kun klappi lähtee kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa kaksoismassasta pois.
Kaikki muut kytkinrojut olis tosiaan jo kasassa, tuo vauhtis vaan uupuu..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Taitas nyt olla rompetorin puolella kaksoismassa myynnissä.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Vähän myöhässä vastaillaan..DEAD kirjoitti:Taitas nyt olla rompetorin puolella kaksoismassa myynnissä.
Niin oli myynnissä, eikä muuten varmana lonksu.
Oli meinaan hitsattu limppu yhdeks köntiks, paljastu vasta kun hallilla rapsuttelin paskat irti pinnasta
Tuli vaan mieleen, että mitenkähän tota kehtais sittenkin kokeilla kiinteellä vauhtiksella, jos nyt kun ostettukin on niin laittas ton "kiinteen" kaksoismassan kiinni ja sit jousitetun kytkinlevyn joka sopis heittämällä (onko ehdotuksia heittää sopivasta?). Toki tasapaino varmaan kannattaa tarkistuttaa, ettei täristele hitsisaumojen takia.
Kun mulla nyt on kaikki muut rojut tosiaan ostettuna valmiiksi tohon kytkimeen paitsi se itse kaksoismassa ja nykynen alkaa jo oikeesti haittaamaan ajoa ja ajomukavuutta..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Jatketaan monologia sitten
Kytkinrojut vaihdettu, iskin kokeeksi siis kiinni kaksoismassavauhtiksen, joka hitsattu yhdeksi klöntiksi ja olisko ollut Vectran jousitettu kytkinlevy. Tuo levy oli noin sentin pienempi halkaisijaltaan, mutta ajattelin että tuskin näillä "tehoilla" tuo ongelmaksi muodostuu.
Paineasetelma, työsylinteri ja painelaakeri samaa mallia kuin alkuperäisetkin.
Muuten toimii hyvin ja kytkinremppaneitsyys menetettiin hallin lattialla auton alla maaten eilen illalla, mutta jotain tossa on pielessä.
Pienillä kierroksilla täristää (1000-1500), johtuu varmaan siitä että enää ei ole tuota kaksoismassaa vaimentamassa tehokkaasti?
Kun lyö lutun lattiaan, tulee aluksi pientä kenguruefektiä ja vauhdin kasvaessa kiihtyy tasaisesti.
Samaan aikaan tuon kenguruefektin kanssa kuuluu ja tuntuu voimansiirrosta jurnutusta.
Voiko tuo jousitettu kytkinlevy aiheuttaa nuo yllämainitut ominaisuudet, itsellä tuli mieleen jurnutuksesta että levy jotenkin elää vauhtiksen ja asetelman välissä..
Enpä ole tuolla vielä ehtinyt ajella kuin 60 km, onko vaan ajettava kytkin sisään vai alettava taas purkuhommiin?
Kytkinrojut vaihdettu, iskin kokeeksi siis kiinni kaksoismassavauhtiksen, joka hitsattu yhdeksi klöntiksi ja olisko ollut Vectran jousitettu kytkinlevy. Tuo levy oli noin sentin pienempi halkaisijaltaan, mutta ajattelin että tuskin näillä "tehoilla" tuo ongelmaksi muodostuu.
Paineasetelma, työsylinteri ja painelaakeri samaa mallia kuin alkuperäisetkin.
Muuten toimii hyvin ja kytkinremppaneitsyys menetettiin hallin lattialla auton alla maaten eilen illalla, mutta jotain tossa on pielessä.
Pienillä kierroksilla täristää (1000-1500), johtuu varmaan siitä että enää ei ole tuota kaksoismassaa vaimentamassa tehokkaasti?
Kun lyö lutun lattiaan, tulee aluksi pientä kenguruefektiä ja vauhdin kasvaessa kiihtyy tasaisesti.
Samaan aikaan tuon kenguruefektin kanssa kuuluu ja tuntuu voimansiirrosta jurnutusta.
Voiko tuo jousitettu kytkinlevy aiheuttaa nuo yllämainitut ominaisuudet, itsellä tuli mieleen jurnutuksesta että levy jotenkin elää vauhtiksen ja asetelman välissä..
Enpä ole tuolla vielä ehtinyt ajella kuin 60 km, onko vaan ajettava kytkin sisään vai alettava taas purkuhommiin?
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Onko se kiinnihitsattu vp tasapainotettu?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Ei ole. Oli tosiaan hitsattu kiinni symmetrisesti, rälläkällä hioin hitsaukset tasaseksi joten ei kyllä montaa grammaa pitäisi olla heittoa tasapainotuksessa.
Motarilla kokeilin vielä lähellä rajotinta jyryyttää eikä mitään värinöitä tuntunut.
Tuo jurnutus taisi nyt selvitä, tai ainakaan en enää moista noteeraa:
Vaihdoin kytkinrempan yhteydessä myös ohjauksen keskitangon ja apusimpukan, tämä operaatio sotki ohjauskulmat aika totaalisesti. Aurausta oli molemmin puolin yli 0,6 astetta, yhteensä 1,4 astetta ja camberitkin oli jotenkin viturallaan vaikka puoli vuotta sitten kaikki säädetty eikä alustaan tehty muutoksia sen jälkeen..
Eli ilmeisesti tuo liiallinen auraus aiheutti jurnutuksen kiihdytyksessä.
Edelleen tuo kenguruefekti ilmenee, kun lyö kaadun pohjaan tasaisesta nopeudesta. Ilmiö pahenee mitä isompi vaihde on käytössä.
Eikös tuo viittaa juurikin siihen, että kytkinlevy joustaa liikaa?
Motarilla kokeilin vielä lähellä rajotinta jyryyttää eikä mitään värinöitä tuntunut.
Tuo jurnutus taisi nyt selvitä, tai ainakaan en enää moista noteeraa:
Vaihdoin kytkinrempan yhteydessä myös ohjauksen keskitangon ja apusimpukan, tämä operaatio sotki ohjauskulmat aika totaalisesti. Aurausta oli molemmin puolin yli 0,6 astetta, yhteensä 1,4 astetta ja camberitkin oli jotenkin viturallaan vaikka puoli vuotta sitten kaikki säädetty eikä alustaan tehty muutoksia sen jälkeen..
Eli ilmeisesti tuo liiallinen auraus aiheutti jurnutuksen kiihdytyksessä.
Edelleen tuo kenguruefekti ilmenee, kun lyö kaadun pohjaan tasaisesta nopeudesta. Ilmiö pahenee mitä isompi vaihde on käytössä.
Eikös tuo viittaa juurikin siihen, että kytkinlevy joustaa liikaa?
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Jos syvyys heittoa kytkin pinnan tasossa menee kenguruksi kun luistaa tois puoleisesti.....
Etuveto vp muutos ois kiva niin saa kiinteän ja kevyemmän vaauhtipyörän
Etuveto vp muutos ois kiva niin saa kiinteän ja kevyemmän vaauhtipyörän
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Jostain ketjusta bongasinkin tuon vp-muutoksen, mutten nyt tietenkään muista tai löydä sitä että mikä vp ja kytkin+asetelma tuohon Z22XE kampuraan menee heittämällä?
Niin ja se väliholkki työsylinterin päähän, oliko mitään vähimmäismittaa jollakulla muistissa? Ei ole mitään koneistusvehkeitä hallilla niin pitäisi sitten etukäteen sorvailla..
Niin ja se väliholkki työsylinterin päähän, oliko mitään vähimmäismittaa jollakulla muistissa? Ei ole mitään koneistusvehkeitä hallilla niin pitäisi sitten etukäteen sorvailla..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=59&t=196936
2,0 8v, x20xev c18xe c18xel x18xe, on vauhtipyörä kiinni kuudella pultilla.
20xe, c20xe c20let on kahdeksalla (punakantiset)
Pikkulohkoista ei sovi. Eli x18xe1 x18xe ja kaikki pienemmät ei sovi.
2,2 en tiedä. Kuutta pulttia veikkaisin.
2,0 8v, x20xev c18xe c18xel x18xe, on vauhtipyörä kiinni kuudella pultilla.
20xe, c20xe c20let on kahdeksalla (punakantiset)
Pikkulohkoista ei sovi. Eli x18xe1 x18xe ja kaikki pienemmät ei sovi.
2,2 en tiedä. Kuutta pulttia veikkaisin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
A-Omegan kiinteä limppu ei tarvi holkkiin koroketta.mandula kirjoitti:Jostain ketjusta bongasinkin tuon vp-muutoksen, mutten nyt tietenkään muista tai löydä sitä että mikä vp ja kytkin+asetelma tuohon Z22XE kampuraan menee heittämällä?
Niin ja se väliholkki työsylinterin päähän, oliko mitään vähimmäismittaa jollakulla muistissa? Ei ole mitään koneistusvehkeitä hallilla niin pitäisi sitten etukäteen sorvailla..
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
Kiitoksia neuvoista.
Ebaysta löytyikin sopiva vauhtipyörä, 2.0 Vectra B:stä ja osanumerolla R90400086.
Ja tuolta linkkaamastasi ketjusta päätellen tuohon sitten kävisi vaikkapa A Omegan jousitettu kytkinlevy ja B Omegan vakio asetelma.
Ja väliholkin pituuden saa sitten mittailtua kun laittaa vauhtipyörät levyineen ja asetelmineen vierekkäin lattialle.
Eiköhän tämä tästä lähde taas, pääasia kuitenkin että sain nyt tuon löysän kaksoismassan vaihdeltua pois.
Oli sen verran siitä jouset kuoleentuneet, että etusormella tökkimällä pystyi liikuttamaan vauhtipyörän puolikasta, eipä ihme että kolahteli käytössä.
Ebaysta löytyikin sopiva vauhtipyörä, 2.0 Vectra B:stä ja osanumerolla R90400086.
Ja tuolta linkkaamastasi ketjusta päätellen tuohon sitten kävisi vaikkapa A Omegan jousitettu kytkinlevy ja B Omegan vakio asetelma.
Ja väliholkin pituuden saa sitten mittailtua kun laittaa vauhtipyörät levyineen ja asetelmineen vierekkäin lattialle.
Eiköhän tämä tästä lähde taas, pääasia kuitenkin että sain nyt tuon löysän kaksoismassan vaihdeltua pois.
Oli sen verran siitä jouset kuoleentuneet, että etusormella tökkimällä pystyi liikuttamaan vauhtipyörän puolikasta, eipä ihme että kolahteli käytössä.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Omega B 2.2 kytkinpolkimen täristys
mikähän minun kytkimeen tuli n. 3000 km sitten.kun auto on käynnissä ja painaa kytkintä niin kuuluu raplattava ääni.painan kytkimen pohjaan asti,niin ääni häviää ? kylmänä ei kuulu juuri mitään ääntä,ääni tuloo käyntilämpöisenä.
kytkin irroittaa,eikä tuntuisi luistavan,raplatuksen tuntee jalan alla ja jos kytkintä painaa kahdella sormella ni lievän täristyksen tuntee sormien päissä.
auto on opel astra 1.7 cdti -vm 2005 ajettu n. 280 th ei ole vielä kytkintä rempattu.
onko kellään kokemusta miten pitkään tolla vielä voisi päästä ??? kilometrejä siis....?
kytkin irroittaa,eikä tuntuisi luistavan,raplatuksen tuntee jalan alla ja jos kytkintä painaa kahdella sormella ni lievän täristyksen tuntee sormien päissä.
auto on opel astra 1.7 cdti -vm 2005 ajettu n. 280 th ei ole vielä kytkintä rempattu.
onko kellään kokemusta miten pitkään tolla vielä voisi päästä ??? kilometrejä siis....?