b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
opel2002
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:02

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja opel2002 »

Hyvä kun selvis!
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

nikkari_83 kirjoitti:motonetissa sanottiin että juu alkuperäis osa....
hiukan vaan rupes hämäämään kun oli anturista"poltettu" merkki niin et ei saanu selvää..
varmaan joku kiinan tuonti,tiedä sitä kun kaikki teksti uupuu anturista.
Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 688
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

PolarSeaBlue kirjoitti:
Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.
Huolto-osat tuntuu olevan aina pakettia myöten GM-kamaa
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ascona_c kirjoitti:
PolarSeaBlue kirjoitti:
Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.
Huolto-osat tuntuu olevan aina pakettia myöten GM-kamaa
Oe osista wahler ja bosch löytyy usein gm numeroita.
Off topikiksi menee kun mainitsen että useista kokemuksista huolimatta topran on paskaa vaikka pakkaaja onkin....
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

ennen kun anturia lähdettiin asentamaan niin siinä oli joku numero/kirjain sarja ja kun googlasin sen niin kyllä se siemensin anturi on.
tuntuu vaan hiukan älyttömältä et miks siemens teksti oli sulatettu näkyvistä.

eilen kävin konttorilla ja hylky tuli kolmesta asiasta mutta tänään uusi yritys,nyt kun nee hommat on nyt korjattu.

ja anturi toimii edelleen :worship:
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1058
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

shamrock kirjoitti:Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Joskus KAM (Keep Alive Memory) data (opitut arvot) kannattaa ja pitääkin hardresetoida (= virta pois ECU:lta). Esim. jakopää/kansi/moottori-rempan/vaihdon jälkeen nokka/kampi-akselin asentotunnistimen vanhat opitut arvot eivät välttämättä enää toimi (uusi tunnistinkaan ei toimi), myös tarvike tunnistimen toimimattomuus voi johtua samasta syystä.

Joskus taas ei haluta menettää opittuja (eikä radio yms.) arvoja, esim. pelkässä akunvaihdossa KAM muistin datan voi varmistaa vaikka 9V pikkuparistolla esim. tupakansytyttimen kautta (huom. -led+--+paristo).
Avatar
peksinen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 262
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 23:52

Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.

Viesti Kirjoittaja peksinen »

Voiko tää oikeasti toimia? Mulla kiinni x20xev Omegassa toinen orkkis anturi ja edelleen jenga jää 4500rpmään??
Pitää siis kokeilla,kenkä irti ja venaamaan..

ovc2z22yh kirjoitti: 26 Helmi 2017, 13:34
shamrock kirjoitti:Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Joskus KAM (Keep Alive Memory) data (opitut arvot) kannattaa ja pitääkin hardresetoida (= virta pois ECU:lta). Esim. jakopää/kansi/moottori-rempan/vaihdon jälkeen nokka/kampi-akselin asentotunnistimen vanhat opitut arvot eivät välttämättä enää toimi (uusi tunnistinkaan ei toimi), myös tarvike tunnistimen toimimattomuus voi johtua samasta syystä.

Joskus taas ei haluta menettää opittuja (eikä radio yms.) arvoja, esim. pelkässä akunvaihdossa KAM muistin datan voi varmistaa vaikka 9V pikkuparistolla esim. tupakansytyttimen kautta (huom. -led+--+paristo).
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Vastaa Viestiin