Onko kokemuksia, miten ko. kaasuttimen saisi parhaiten säädettyä ilman CO-mittaria?
Kaasuttimessa on kaksi tyhjäkäyntisuutinta. Se lisää vaikeutta tällaiselle yhteen TK-suuttimeen tottuneelle. Miten se suurempi suutin (kaasuvaijerin puoleinen) vaikuttaa? Päästääkö se lisäilmaa vai bensaa?
Corsa A 1,3L, vm -85. Kaasuttimen (Pierburg 1B1) säätö
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa A 1,3L, vm -85. Kaasuttimen (Pierburg 1B1) säätö
Olethan käynyt auton läpi ennen säätöä mm alipainesäätimen, sytytyksen ja imuilmavuotojen varalta ennen säätöä.
Kyseiseen kaasariin en osaa neuvoja antaa
Kyseiseen kaasariin en osaa neuvoja antaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Corsa A 1,3L, vm -85. Kaasuttimen (Pierburg 1B1) säätö
Isommasta tyhjäkäyntikierrokset(kaasuläppä lähes kiinni) ja pienemmästä seokset. Kun kiertoilmaruuvi(isompi) on kiinni niin moottorin kierrokset niin pienet ettei meinaa jaksaa käydä(pienennä kaasuläppä pienemmälle jos joku on mennyt sitä roplaamaan). Sitten kiertoilmaruuvista lisää seosta ja seosruuvista(pienempi) niin että käy parhaiten ja siitä aavistuksen kiinni päin. Näillä seokset ja kierrokset korvakuulolta n900-950rpm.Jyrki R kirjoitti:Onko kokemuksia, miten ko. kaasuttimen saisi parhaiten säädettyä ilman CO-mittaria?
Kaasuttimessa on kaksi tyhjäkäyntisuutinta. Se lisää vaikeutta tällaiselle yhteen TK-suuttimeen tottuneelle. Miten se suurempi suutin (kaasuvaijerin puoleinen) vaikuttaa? Päästääkö se lisäilmaa vai bensaa?
Re: Corsa A 1,3L, vm -85. Kaasuttimen (Pierburg 1B1) säätö
Vein kuitenkin viimein auton paikalliselle monimerkkikorjaamolle. Siellä säätivät mittarin avulla spekseihin. Asentaja kertoi, että kierroksilla menee laihalle. Sen kyllä huomasi kotimatkalla. Nypytti ärsyttävästi. Kaivoin pääsuuttimen esille. Sen pitäisi olla 120, mutta se olikin vain 117,5. Ei ollut Pierburgin suuttimia hyllyssä eikä niitä saa ainakaan Kaasutinexpertiltä. Väänsin tilalle vanhan Solexin 120:n. En huomannut muutosta ajossa. Vaihdoin vielä Solexin 125:n. Jopas parani tasakaasuajettavuus ja liikkeelle lähtö.
Vaikka suuttimien numerointi on sama, niin lähemmin katsoessa reiän viisteet ym ovat erilaiset eli todennäköisesti virtausmäärät poikkeavat. Nyt on varmaan aika kohdallaan, mutta jos jollakin olisi Pierburgin 120 ja 125 suuttimet jouten, olisin kiinnostunut. Yv:tä tulemaan.
Vaikka suuttimien numerointi on sama, niin lähemmin katsoessa reiän viisteet ym ovat erilaiset eli todennäköisesti virtausmäärät poikkeavat. Nyt on varmaan aika kohdallaan, mutta jos jollakin olisi Pierburgin 120 ja 125 suuttimet jouten, olisin kiinnostunut. Yv:tä tulemaan.