Y22xe kampiakselin ero x20xev
Y22xe kampiakselin ero x20xev
Lienekkö otsikon mukaisissa moottoreissa sama kampiakseli? Ainakin kiertokangen laakerit on samanlaiset
Vauhti korjaa virheet..
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Iskunpituus eri, eli ei ole sama kampiakseli.
X20XEV
Tyyppi: R4 Laji: DOHC Venttiilit: 16
Männän halkaisija (mm): 86,0 Iskun pituus (mm): 86,0
Tilavuus (cm³): 1998
Teho ( kW r/min): 100 / 5600
Vääntö (Nm r/min): 185 / 4000, 188 / 3200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 188 / 3400 (Astra G, Vectra B MJ99)
Puristus-suhde: 10,8 : 1
Moottorin-ohjain: Siemens Simtec 56.1, MJ96 Siemens Simtec 56.5, Astra G Siemens Simtec 70
Oktaanivaatimus: 95 / 98 / 91, nakutusanturi säädetty
Koneisto: Jakoremmi
Pakojärjestelmä: EGR, lamdaohjattu katalysaattori
Erikoispiirteet: Moottorinumeroissa 14449586 -> 31000001 Tasapainotusakseleita (MJ98)
Mallit ja vaihteistot: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18+CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18+CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)
Y22XE
Tyyppi: R4 Laji: DOHC Venttiilit: 16
Männän halkaisija (mm): 86,0 Iskun pituus (mm): 94,6
Tilavuus (cm³): 2198
Teho ( kW r/min): 106 / 5400
Vääntö (Nm r/min): 205 / 4000
Puristus-suhde: 10,5 : 1
Moottorin-ohjain: Siemens Simtec 71
Oktaanivaatimus: 95 / 98 / 91, nakutusanturi säädetty
Koneisto: Jakoremmi
Pakojärjestelmä: EGR, lamdaohjattu katalysaattori
Erikoispiirteet: Tasapainotusakseleita, Kaasukäyttö, Vakionopeudensäädin
Mallit ja vaihteistot: Omega B (R25, AR25)
X20XEV
Tyyppi: R4 Laji: DOHC Venttiilit: 16
Männän halkaisija (mm): 86,0 Iskun pituus (mm): 86,0
Tilavuus (cm³): 1998
Teho ( kW r/min): 100 / 5600
Vääntö (Nm r/min): 185 / 4000, 188 / 3200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 188 / 3400 (Astra G, Vectra B MJ99)
Puristus-suhde: 10,8 : 1
Moottorin-ohjain: Siemens Simtec 56.1, MJ96 Siemens Simtec 56.5, Astra G Siemens Simtec 70
Oktaanivaatimus: 95 / 98 / 91, nakutusanturi säädetty
Koneisto: Jakoremmi
Pakojärjestelmä: EGR, lamdaohjattu katalysaattori
Erikoispiirteet: Moottorinumeroissa 14449586 -> 31000001 Tasapainotusakseleita (MJ98)
Mallit ja vaihteistot: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18+CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18+CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)
Y22XE
Tyyppi: R4 Laji: DOHC Venttiilit: 16
Männän halkaisija (mm): 86,0 Iskun pituus (mm): 94,6
Tilavuus (cm³): 2198
Teho ( kW r/min): 106 / 5400
Vääntö (Nm r/min): 205 / 4000
Puristus-suhde: 10,5 : 1
Moottorin-ohjain: Siemens Simtec 71
Oktaanivaatimus: 95 / 98 / 91, nakutusanturi säädetty
Koneisto: Jakoremmi
Pakojärjestelmä: EGR, lamdaohjattu katalysaattori
Erikoispiirteet: Tasapainotusakseleita, Kaasukäyttö, Vakionopeudensäädin
Mallit ja vaihteistot: Omega B (R25, AR25)
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
^ Ero voi olla myös kiertokankien pituudessa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Eihän iskun pituuden ero voi kiertokangista johtua???Timonen kirjoitti:^ Ero voi olla myös kiertokankien pituudessa!
Jos toisessa 86mm ja toisessa 94,6mm, niin kiertokanget on varmaan erilaiset, mutta taatusti kampiakselin eroista tuo johtuu! Tai sitten minä en ymmärrä jotain tämän asian mekaniikaasta (mikä sinänsä ei olisi mitään uutta)
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
^Totta iskun pituuteen vaikuttaa kampiakseli, kiertokangella ei ole mitään tekoa asian kanssa...
Mäntä liikkuu juuri sen verran mitä kampi määrää, kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Mäntä liikkuu juuri sen verran mitä kampi määrää, kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Selitätkö mulle miten kiertokangen pituus vaikuttaa tilavuuteen?pepper kirjoitti:kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Pidemmällä kangella tila pienenee männän yläpuolella eli tilavuus pienenee.Jarno kirjoitti:Selitätkö mulle miten kiertokangen pituus vaikuttaa tilavuuteen?pepper kirjoitti:kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Ja tietysti lyhyemmillä kangilla tilavuus kasvaa...
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Mä jo hetken luulin että puhut iskutilavuudesta.pepper kirjoitti:Pidemmällä kangella tila pienenee männän yläpuolella eli tilavuus pienenee.Jarno kirjoitti:Selitätkö mulle miten kiertokangen pituus vaikuttaa tilavuuteen?pepper kirjoitti:kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Ja tietysti lyhyemmillä kangilla tilavuus kasvaa...
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Palotilasta...Jarno kirjoitti:Mä jo hetken luulin että puhut iskutilavuudesta.pepper kirjoitti:Pidemmällä kangella tila pienenee männän yläpuolella eli tilavuus pienenee.Jarno kirjoitti:Selitätkö mulle miten kiertokangen pituus vaikuttaa tilavuuteen?pepper kirjoitti:kiertokangen pituus ei vaikuta iskun pituuteen, tilavuuteen kylläkin...
Ja tietysti lyhyemmillä kangilla tilavuus kasvaa...
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
pakko viel vastaa että lohko on korkeempi 2.2
opel calibra 4x4 turbo 1995
Re: Y22xe kampiakselin ero x20xev
Kiitoksia.
Pitää ruveta suunnittelemaan uutta kampirautaa.
Pitää ruveta suunnittelemaan uutta kampirautaa.
Vauhti korjaa virheet..