Moi,
Eilen ajelin sateisella ilmalla ja moottori meni ns. vikasietotilaan. Eli moottorivaroitusvalo paloi ja kierrokset eivät nousseet tiettyä korkeammalle. Joskus aikaisemminkin on tuo sama juttu tullut ja silloin meni vikakoodien nollauksella. Eli tuo kaasupolkimeen viittaava koodi on huoltoliikeen mielestä kuitenkin kaasuläppäkotelon vika. Kaasuläppäkotelo näyttää maksavan netissä 300 euron luokkaa. Nyt kun sadetta ei ole kovasti, niin auto kuitenkin toimii mainiosti eli yhtä hyvin kuin ennen ilmoitusta. Epäilykseni on, että vika ei siis ole varsinaisesti tuossa kaasuläppäkotelossa vaan informaatiossa kaasuläppäkotelon ja ECU:n välillä. ECU tarvitsee tietoa, että missä asennossa kaasuläppä on ja jos se ei saa sitä, niin tulee vikasietotila päälle. Löysin verkosta videon aiheeseen liityen https://youtu.be/NmDuGhzjfPM Onko teillä kokemusta voisiko vika olla ihan liitoksissa? Mistä kohdalta tuo kaasuläppäkotelo löytyy moottoritilasta?
Zafira B 1.7 CDTI 2011 kaasuläppäkotelo(vikakoodi P1120)
Zafira B 1.7 CDTI 2011 kaasuläppäkotelo(vikakoodi P1120)
ex Zafira DI-00, ex Zafira DTI A -04, Nykyinen Zafira ecoflex 1.7 CDTI -11