Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Tuosta nesteen tiputtelusta: tarkista lämppärille menevät letkujen liitokset sieltä tulipellin luota. Oma tiputteli nestettä sieltä, oli o-rengastiivisteet kuin rotan syömät niissä liittimissä.
uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja uuno antero »

Samasta paikasta mullakin tiputteli litran viikossa. Pätkimisongelmat myös lähes identtisiä. Ei ole auttanu puolat eikä tulpat.
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.
Avatar
jrauhala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 598
Liittynyt: 22 Syys 2011, 12:01
Paikkakunta: Luoteis-Lappi

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Kesä tulee ja kesäauton ongelmat säilyy :lol:
Pätkiminen siis katosi kun vaihto uudet oem-puolat ja tulpat.

Enää suhina ja jäähdytinnesteen katoaminen ongelmina.
Lueskelin jostain että bypass-venttiili saattaa kans aiheuttaa suhinoita. Varmaankin sieltä ahtoilmaa karkailee jonnekin kun suhisee.

Pitäs alkaa myös tutkimaan jäähdnesteen katoamista.
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jrauhala kirjoitti: 14 Touko 2018, 14:08 Kesä tulee ja kesäauton ongelmat säilyy :lol:
Pätkiminen siis katosi kun vaihto uudet oem-puolat ja tulpat.

Enää suhina ja jäähdytinnesteen katoaminen ongelmina.
Lueskelin jostain että bypass-venttiili saattaa kans aiheuttaa suhinoita. Varmaankin sieltä ahtoilmaa karkailee jonnekin kun suhisee.

Pitäs alkaa myös tutkimaan jäähdnesteen katoamista.
Jonkin verran se by-pass voi suhista, mutta ei paljoa, koska se ei vuoda järjestelmästä ulos. Suhina kuuluu ilmanputsarin kautta. By-pass on turbossa nk. ohivirtausventtiili, jossa kalvo avaa toimiessaan kanavan turbon sisällä imu- ja painepuolen välille. Tuo kalvo voi olla revennyt. Mikäli se suhina kuuluu kunnolla niin silloin ahtoputki tai välijäähdytin vuotaa jostain. Isompi vuoto, oli se siten by-passin kalvossa tai putkistossa, aiheuttaa jo tuntuvaa ongelmaa. Pieni vuoto ei välttämättä aina tunnu niin herkästi.

Tarkista se turbon kyljessä oleva by-passin (kalvo) kunto ja tarvittaessa tee paine(vuoto)testi ilmanputsarilta eteenpäin aina kaasuläppäkotelolle asti.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
jrauhala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 598
Liittynyt: 22 Syys 2011, 12:01
Paikkakunta: Luoteis-Lappi

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Pitää tutkia asiaa.
Voiko muuten opcomilla seurata livedatasta pyydetty ja toteutunut ahto mätsäävät? Voisi sitäkin kautta kokeilla jäljittää suhinoita, että katoaako ahtoilmaa jonnekin.
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jrauhala kirjoitti: 19 Touko 2018, 19:55 Pitää tutkia asiaa.
Voiko muuten opcomilla seurata livedatasta pyydetty ja toteutunut ahto mätsäävät? Voisi sitäkin kautta kokeilla jäljittää suhinoita, että katoaako ahtoilmaa jonnekin.
Sanoisinpa ettei voi OpCommilla eikä millään muullakaan. Syystä että...
Trionic 8 ei "pyydä" ahtoa vaan ilmamassaa. Pyydettyä ja toteutunutta ilmamassaa voi sitten seurata ja verrata. Toteutunutta painetta voi toki seurata sekä ennen että jälkeen kaasuläpän, kun paineantureita on kaksi. Kyseisiä arvoja kannattaa tutkia.

Mikäli putki vuotaa ahdettaessa, ilmamassa näytää toteutuvan, mutta se menee "harakoille". Paine kuitenkin laskee putkessa ja imusarjassa. Jos taas turbon ohivirtausventtiili bypass on rikki, ilmamassa ei toteudu, kun imupuolelle ei synny riittävä imu eikä sitten myöskään painepuolella paine nouse.
Trionic 8 pyytää halutun momentin aikaansaamiseksi tiettyä ilmassaa, mutta tarkkailee kuitenkin että myös ahto ja imusarjan anturit antavat "järkevää" arvoa ko. tilanteessa. Sinällään paine(ahto) arvoilla ei ole merkitystä, kun ne eivät ole itseisarvoja, mutta niiden täytyy kuitenkin olla jossain suhteessa järkevissä arvoissa pyydettyyn/toteutuneeseen ilmamassaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja uuno antero »

Mulla pätki myös kunnolla ahdoille noustessa. Kyseessä kivasti piristetty. Uudet orkkispuolat ja tulpat ei auttanut kunnes tankkasin re85 ja sillä pelaa just niinku pitääkin. Viinasofta koneessa.
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

uuno antero kirjoitti: 24 Touko 2018, 00:05 Mulla pätki myös kunnolla ahdoille noustessa. Kyseessä kivasti piristetty. Uudet orkkispuolat ja tulpat ei auttanut kunnes tankkasin re85 ja sillä pelaa just niinku pitääkin. Viinasofta koneessa.
Kenen tekemä softa?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja uuno antero »

Nimimerkki karg.
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja Timonen »

uuno antero kirjoitti: 24 Touko 2018, 13:44 Nimimerkki karg.
Joka on kuollut.

https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... &start=675
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Niin on valitettavasti käynyt.
Syytä on kai sitten ottaa johonkin muuhun Trionic8 spesialistiin yhteyttä, joka mahdollisesti selvittäisi ongelmaa.

Se on sikäli jännä, kun yleensä etanolilla herkemmin ilmenee orastava vika. Bensalla ei ilmene välttämättä mitään ja nyt tilanne on juuri päinvastoin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja uuno antero »

Asian kanssa kyllä pärjää. Harmillinen juttu tuo karg poismeno. Ei mun autosta enempää toisen topicissa, itkin siitä jo samassa osiossa kun menohalut hyytyi.
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Signum 2.0t (z20net) ongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

uuno antero kirjoitti: 24 Touko 2018, 23:44 Asian kanssa kyllä pärjää. Harmillinen juttu tuo karg poismeno. Ei mun autosta enempää toisen topicissa, itkin siitä jo samassa osiossa kun menohalut hyytyi.
Älä luovuta.
Ota Saabfoorumin kautta yhteyttä. Kovin hankalan matkan päässä ei mielestäni ole @Vesa67 (muistaakseni Tampereen seudulla) eikä nyt ehkä @Tobbana (Iisalmessa). Kaikilla heillä, käsittääkseni myös edesmenneellä Kargilla, softat ovat lähtöisin @jcarlsonilta (varsinainen Guru).
Eiköhän siihen sitten ratkaisu löydy.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin