y26se omegav6 2001 puolatko vialla
y26se omegav6 2001 puolatko vialla
automaatti 2001 omega täys kiihdytys niin rupee rötiseen ja sytyttää moottorin merkkivalon ja menee vikatilaan, ei tee kun nätisti ajelee.
vikakoodit luettu ja olivat p0300 satunnainen, moninkertainen sylinterin sytytyskatkoshavaittu, p0306 syl 6 sytytyskatkos, p0302 syl 2 katkos ja p0304 syl 4 katkos.tulpat vaihdettu n 30tkm sitten..vaihdanko puolat,,
vikakoodit luettu ja olivat p0300 satunnainen, moninkertainen sylinterin sytytyskatkoshavaittu, p0306 syl 6 sytytyskatkos, p0302 syl 2 katkos ja p0304 syl 4 katkos.tulpat vaihdettu n 30tkm sitten..vaihdanko puolat,,
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Itse varmistaisin ensin tulppien kunnon. Omassa vecussa jokoa samalla koneella (tai ainakin melkein on sama) oli tulppa paskana vaikka ajettu jotain 40t ja 2/4 pytylle anto katkosta. Jotkut ngk 4-kärkiset oli paikallaan. Toki voi puolakin olla paskana kun antaa koko riville katkosta.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
minkälainen operaatio lie on tulppien vaihto, eli onnistuuko ilman että tarvii puoltaautoa purkaa..
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
liekkö omegassa samanlainen homma kuin vecussa mutta vecussa riitti että otti irti ne imusarjan reunimmaiset osat mitkä on niiden kumilutteroiden varassa mitkä nyt liekkään viralliselta nimeltään eli mitkä on niiden puolekasettien päällä.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Omegassa moottori toisin päin, joten ei tarvitse purkaa mitään muuta, kuin ottaa tyhjäkäyntisäädin pois imusarjan oikeasta reunasta. Pitkäkärkiset pihdit auttaa vaihdossa, saa nostettua vanhat tulpat syvennyksestä pois, ja laskettua uudet nätisti tilalle. Ahdasta on, mutta rauhallisesti tehden onnistuu helposti.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Imusarja kannattaa irrottaa neljällä pultilla ja nostaa ylöspäin niin mahtuu puolapaketit nousemaan paremmin pois. Vasemmalla puolen on bensaletkut ja oikealla puolen johtosarjat jus edessä. Bensaletkut nousee imusarjanmukana ja johtosarjaa saa kammettua sivummalle jotta mahtuu puolapaketti nousemaan. Siis kyse on 2.6 v6 moottorista.ascona_c kirjoitti:Omegassa moottori toisin päin, joten ei tarvitse purkaa mitään muuta, kuin ottaa tyhjäkäyntisäädin pois imusarjan oikeasta reunasta. Pitkäkärkiset pihdit auttaa vaihdossa, saa nostettua vanhat tulpat syvennyksestä pois, ja laskettua uudet nätisti tilalle. Ahdasta on, mutta rauhallisesti tehden onnistuu helposti.
Saab 9-3
Volvo V70
Volvo V70
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
tarviiko imusarjantiiviste sitten uusia myös mikäli sen irroittaa,,
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Ei tarvii. Siinä on sellaiset O-orenkaat imukotelon ja imusarjan välissä. Eli se moottorinpäällä oleva imuhökötys ylös ja imu kanavat jää moottoriin paikoilleen
Saab 9-3
Volvo V70
Volvo V70
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Vaihdoin just eilen tuon Omegan 246 puolapaketin ja ei siinä tarvitse pleniumia taikka imusarjaa irroitella.
Johtosarjan kiinnityspultit ja venttiilikopan öljyntäyttöputki pois ja yksi alipaineletku irroittaa, muuta ei tarvitse
irroitella ja sitten mahtuukin puolakasettia vaihtamaan. Laiskalta ja hitaalta tyypiltä "eli siis minulta" meni noin reilu vartti aikaa, eli ei se mikään mahdoton suorite ole.
Johtosarjan kiinnityspultit ja venttiilikopan öljyntäyttöputki pois ja yksi alipaineletku irroittaa, muuta ei tarvitse
irroitella ja sitten mahtuukin puolakasettia vaihtamaan. Laiskalta ja hitaalta tyypiltä "eli siis minulta" meni noin reilu vartti aikaa, eli ei se mikään mahdoton suorite ole.
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
tulpat ja puola vaihdettu, vaan eipä kestä tappiin asti sport asennossa vinguttaa, rupee merkkivalo vilkkuun ja tehot vähenee..mitäs sitten..
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Onko vikakoodit muuttuneet osien vaihdon jälkeen?raid kirjoitti:tulpat ja puola vaihdettu, vaan eipä kestä tappiin asti sport asennossa vinguttaa, rupee merkkivalo vilkkuun ja tehot vähenee..mitäs sitten..
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
en ole päässyt koodeja lukemaan,,täytyy vaan ajella ettei vonguta liikoja ohitellessa..
olis huome 1000km ajo edessä..
olis huome 1000km ajo edessä..
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Kaasu ja jarru pohjaan niin saa koodit luettua kun laskee vain valon vilkkumiset. Vilkkuuko se vikavalo vai jääkö se palamaan? Itellä kun välillä vilautti niin seoksista oli koodia muistissa ja kun sytkäkatkoja tuli niin se jäi palamaan seuraavaan startti on saakka
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
ekana vilkkuu ja sitten jää palaan.. sammuttaa ja käyntiin niin häipyy,,täytyy kokeilla tuolla kaasu ,jarru systeemillä..kumpiki pohjaan ja virta päälle, vai..
Re: y26se omegav6 2001 puolatko vialla
Juu
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd