3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Selvä kiitos. Selvispä tämäkin. Tuleekos muuten vikakoodeja jos jätän egrrän kokonaan pois? Ajattelin tulpata kaiken siihen liittyvän.
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Tulee. Mullakin peltisarjassa tulppa ja imusarjan egr-liitoksessa sokkolevy mutta egr paikallaan ja piuha kiinni.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaasujen ei tarvi liikkua mutta sen sähköohjatun karan pitää päästä liikkumaan jotta asentotieto vastaa ohjattua.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

Jooh EGR vaa roikkumaan piuhan päähän johonkin.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Ihan hyvin onnistuu ilman erikoistyökaluja! Voi tulla koeajolle jos jotain epäilyttää...
Autodata ja järki käteen ni ei voi mennä pieleen.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kampiakselin moniurahihnapyörän ajoitusmerkki ei sitten välttämättä ole edes likimainkaan kohdallaan. Siitä ei saa missään nimessä ajoitusta tarkistaa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Täytyy sit ottaa jakopää auki jos ei pelaa.. tällä mennään nyt.
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

Wesku79 kirjoitti:Kampiakselin moniurahihnapyörän ajoitusmerkki ei sitten välttämättä ole edes likimainkaan kohdallaan. Siitä ei saa missään nimessä ajoitusta tarkistaa.
Onko siinä hihnapyörässäkin joku merkki vai?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Syöö tehoja ja tyhjäkäynti voi olla hitusen rumempaa jos jakopielessä

Edit siis jos ei ole niin pahoin että venttilit käy mäntiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

On siinä kolo. Nyt en kyllä muista, että missä kohtaa sen vastinmerkki kuului olla. Olikohan joku tappi taustapellissä vai sekoitankohan johonkin toiseen koneeseen?!
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

1,2sorsa kirjoitti:Syöö tehoja ja tyhjäkäynti voi olla hitusen rumempaa jos jakopielessä

Edit siis jos ei ole niin pahoin että venttilit käy mäntiin
Mulla oli moottorista hajonnu kampiakselin hammaspyörästä se kiila sieltä ja jako ihan sekasin mutta tuhoa ei kyllä käyny vaikka kuinka paljon sitä konetta pyöritteli kun vikaa etin..
Oli kyllä kyrpä vika ehtiä kun ei tommosta voi olettaa, eihän se pultti ollut edes kiinni kunnolla ni siitä varmaan johtukin...
"Ostan Omegan mikä ei lähe käyntiin, helppo vika kummiskin" ja 2 viikkoo myöhemmin tjsp...
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

Timonen kirjoitti:
noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?
Kampiakselin hammaspyörässä on merkki? :o :lollis:
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

mihin tämä johto tulee? Samassa nipussa kun lämpöanturin johto joka tulee siihen kansien väliseen "siltaan"
Kuva
Vastaa Viestiin