Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

Okei. Kiitos vastauksesta.:) Sanon tuon kun vien auton huoltoon että katsovat venttiilikoneiston läpitte.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Luulenpa etteivät tee sille yhtään mitään
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

Ahaa,mikäs siinä sitten? Liian kallis remontti heille vai?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Just näin ja tarkastamalla siitä ei selviä mitään. Toivotaan että liike ymmärtää ja uskoo viankuvauksesi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jani R
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 20:44
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Jani R »

Varmaan vaihtavat vain ölyt kunnon huutelulla ja olet tyytyväinen seuraavana kuukauden kun laatikko toimii pehmeän mukavasti...
sitten palaa viat taas takasin.
On tämä jännä kun kelit on pakkasen puolella niin toimii hyvin, mutta kun ollaan lähellä +20 kelejä niin alkaa tuo ajossa vaihteiden nykiminen ja paikaltaan lähtiessä paukahdus... onkohan jäähdytys vaihteistoöljylle liian vähäinen????
Tai voikohan laatikkoon laittaa jotain lämpimämmälle kelille sopivampaa öljyä?
Pikkusen kun ränkii tai ajaa pitempää matkaa niin alkaa laatikko kiukutteleen.
huoh.... taitaa tämän auton jälkeen foorumi vaihtua jälleen...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vika ei ole öljyssä eikä jäähdytyksessä.

Magneettiventtiilien karat liukuvat teflon? laakeriholkkien sisällä. Tuohon pehmeään holkiin tarttuu metallihiukkasia yms. Lämmettyään holkki turpoaa ja alkaa ahdistamaan karan liikettä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Arvelen, ettei olisi käytetty teflonia, koska se imee itseensä öljyä ja turpoaa , eikä se ole kemiallisesti kestävää. Veikkaan , että ennemmin pvdf:ia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jotain sellaista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

No täytyy katsoa mitä meinaavat tehdä 🤷‍♂️
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

No niin. Auto oli länsiauton huollossa ja totesivat saman vian kun minäkin. Että vaihdot eivät ole ihan niitä kuin pitäisi. Epäilevät venttiilipöytää/koneistoa vialliseksi. Vaihtavat siis tämän osan :D hinta 1750e onneksi menee vielä safety takuuseen :D uusi laatikko maksaisi noin 7500e :0

Katsotaan sitten paraniko asia vai jatkuuko vielä sama ongelma.:D
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Enochian »

ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

With the time of operation, the oil is contaminated by mechanical chips of rubbing parts of automatic transmission (friction, drive mechanisms). When getting into the valve body channels, such oil causes abrasion of the walls of the valve body channels in the places of contact with the solenoid plunger, as a result of which the nominal pressure is violated and, consequently, symptoms of malfunctions appear.
Aski ko aski (muutkin kuin Aisin) niin samat ongelmat. Tuossa ei suoraan mainita säätö(lineaari)solenoidien jumimista rautahiukkasten kertyessä magneettikentässä niiden sisuksiin. Mitä enemmän rasitusta (esim. vaununveto, kaupunkiajo) ja harvemmat öljynvaihtovälit sitä enemmän paskaa kertyy öljynkiertoon.

Tiedä sitten millanen suodatin tuohon tepsis, kun ei öljynpainettakaan sais liikaa häiritä. Ehkä joku ulkoinen magneettikenttä keräämään niitä hiukkasia :-?

OT Kuun valloituksen 50. juhlavuonna :D
Raudan magneettisuus muuten johtuu sen atomiydintä ympäröivien elektronien orientaatiosta. Maapallon pyöriminen ja sen sula rautasydän taas aiheuttaa maantieteellisen pohjoisnavan läheisyyteen magneettisen etelänavan ja päinvastoin kuin monesti luullaan. Siksi kompassin magneettisen viisarin pohjoiskärki osoittaa maan magneettikentässä maantieteellisen pohjoisnavan suuntaan.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Einös tuolla laatikon sisällä ole suodatin joka tosin ei ole vaihdettavissa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jäähdyttimen letkujen väliin yleismallin hydrauöisuodatinjalka ja siihen 10um filsu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Teppo »

1,2sorsa kirjoitti: 21 Heinä 2019, 09:39 Einös tuolla laatikon sisällä ole suodatin joka tosin ei ole vaihdettavissa?
Suodattimen saa vaihdettua kun halkaisee laatikon ja samalla vaihtaa paine kanavan tiivisteen mikä ollut ainakin Volvossa ongelma
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Vastaa Viestiin