Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Okei. Kiitos vastauksesta. Sanon tuon kun vien auton huoltoon että katsovat venttiilikoneiston läpitte.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Luulenpa etteivät tee sille yhtään mitään
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Ahaa,mikäs siinä sitten? Liian kallis remontti heille vai?
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Just näin ja tarkastamalla siitä ei selviä mitään. Toivotaan että liike ymmärtää ja uskoo viankuvauksesi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Varmaan vaihtavat vain ölyt kunnon huutelulla ja olet tyytyväinen seuraavana kuukauden kun laatikko toimii pehmeän mukavasti...
sitten palaa viat taas takasin.
On tämä jännä kun kelit on pakkasen puolella niin toimii hyvin, mutta kun ollaan lähellä +20 kelejä niin alkaa tuo ajossa vaihteiden nykiminen ja paikaltaan lähtiessä paukahdus... onkohan jäähdytys vaihteistoöljylle liian vähäinen????
Tai voikohan laatikkoon laittaa jotain lämpimämmälle kelille sopivampaa öljyä?
Pikkusen kun ränkii tai ajaa pitempää matkaa niin alkaa laatikko kiukutteleen.
huoh.... taitaa tämän auton jälkeen foorumi vaihtua jälleen...
sitten palaa viat taas takasin.
On tämä jännä kun kelit on pakkasen puolella niin toimii hyvin, mutta kun ollaan lähellä +20 kelejä niin alkaa tuo ajossa vaihteiden nykiminen ja paikaltaan lähtiessä paukahdus... onkohan jäähdytys vaihteistoöljylle liian vähäinen????
Tai voikohan laatikkoon laittaa jotain lämpimämmälle kelille sopivampaa öljyä?
Pikkusen kun ränkii tai ajaa pitempää matkaa niin alkaa laatikko kiukutteleen.
huoh.... taitaa tämän auton jälkeen foorumi vaihtua jälleen...
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Vika ei ole öljyssä eikä jäähdytyksessä.
Magneettiventtiilien karat liukuvat teflon? laakeriholkkien sisällä. Tuohon pehmeään holkiin tarttuu metallihiukkasia yms. Lämmettyään holkki turpoaa ja alkaa ahdistamaan karan liikettä.
Magneettiventtiilien karat liukuvat teflon? laakeriholkkien sisällä. Tuohon pehmeään holkiin tarttuu metallihiukkasia yms. Lämmettyään holkki turpoaa ja alkaa ahdistamaan karan liikettä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Arvelen, ettei olisi käytetty teflonia, koska se imee itseensä öljyä ja turpoaa , eikä se ole kemiallisesti kestävää. Veikkaan , että ennemmin pvdf:ia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Jotain sellaista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
No täytyy katsoa mitä meinaavat tehdä
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
No niin. Auto oli länsiauton huollossa ja totesivat saman vian kun minäkin. Että vaihdot eivät ole ihan niitä kuin pitäisi. Epäilevät venttiilipöytää/koneistoa vialliseksi. Vaihtavat siis tämän osan hinta 1750e onneksi menee vielä safety takuuseen uusi laatikko maksaisi noin 7500e :0
Katsotaan sitten paraniko asia vai jatkuuko vielä sama ongelma.
Katsotaan sitten paraniko asia vai jatkuuko vielä sama ongelma.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Aski ko aski (muutkin kuin Aisin) niin samat ongelmat. Tuossa ei suoraan mainita säätö(lineaari)solenoidien jumimista rautahiukkasten kertyessä magneettikentässä niiden sisuksiin. Mitä enemmän rasitusta (esim. vaununveto, kaupunkiajo) ja harvemmat öljynvaihtovälit sitä enemmän paskaa kertyy öljynkiertoon.With the time of operation, the oil is contaminated by mechanical chips of rubbing parts of automatic transmission (friction, drive mechanisms). When getting into the valve body channels, such oil causes abrasion of the walls of the valve body channels in the places of contact with the solenoid plunger, as a result of which the nominal pressure is violated and, consequently, symptoms of malfunctions appear.
Tiedä sitten millanen suodatin tuohon tepsis, kun ei öljynpainettakaan sais liikaa häiritä. Ehkä joku ulkoinen magneettikenttä keräämään niitä hiukkasia
OT Kuun valloituksen 50. juhlavuonna
Raudan magneettisuus muuten johtuu sen atomiydintä ympäröivien elektronien orientaatiosta. Maapallon pyöriminen ja sen sula rautasydän taas aiheuttaa maantieteellisen pohjoisnavan läheisyyteen magneettisen etelänavan ja päinvastoin kuin monesti luullaan. Siksi kompassin magneettisen viisarin pohjoiskärki osoittaa maan magneettikentässä maantieteellisen pohjoisnavan suuntaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Einös tuolla laatikon sisällä ole suodatin joka tosin ei ole vaihdettavissa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Jäähdyttimen letkujen väliin yleismallin hydrauöisuodatinjalka ja siihen 10um filsu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Suodattimen saa vaihdettua kun halkaisee laatikon ja samalla vaihtaa paine kanavan tiivisteen mikä ollut ainakin Volvossa ongelma
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI