Jaahas, nyt viisaampia ideoita kehiin, eli siis -03 Z16SE Astra, herjaa että kaasupolkimen sensorin 2 jännite heikko, mittasin johdot läpi ja kaikilla yhteys eculle ok. Autodatan ohjeiden mukaisesti mittasin jännitteet ja välillä tulee jännitteet kuten pitäisikin ja välillä katoaa täysin. Myös tuon kaasupolkimen nasta 5 ei ole yhteydessä maihin vaikka ilmeisesti pitäisi. Ecu jo kertaalleen vaihdettu ja kaasupoljin myös mutta ei ollut vaikutusta.
Nyt kun aikani räpelsin johtojen kanssa niin kaasupoljin lakkasi myös vastaamasta täysin.
Onko näissä johtosarjoissa joku heikko paikka jossain mistä katkeaa, koska vaikka mittasin yhteyden niin ei tarkoita etteikö johto voisi olla silti melkein poikki ja rajoittaa jännitteen/virran kulkua
Astra G kaasupoljinhäiriö
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Astra G kaasupoljinhäiriö
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Astra G kaasupoljinhäiriö
Vastaanpa itse itselleni nyt sitten kun ei tietäjiä löytynyt, tästä voi olla jopa apua muuten jollekkin joskus
Eli, lähtötilanne oli siis joskus jo pari vuotta sitten se että ecu oli hajonnut ja korjautettu, tämän jälkeen aika ajoin ollut erinäisiä vikakoodeja kaasun toimintaan liittyen joskus pitkiäkin aikoja ilman mitään ja toisinaan pitkät ajat koodi päällä
No, asiaa lähdettiin tulkitsemaan op comilla ja käytiin vikapaikka kerrallaan läpi, ensin vaihdettiin kaasuläppäkotelo, pari kuukautta tämän jälkeen kaasupoljin, ja lopulta taas uusi ecu, ei apua...
Kaikki asiaan liitännäiset johtosarjat käytiin läpi ja kaikki oli ehjää
Kaikki komponentit mitattiin ja kaikki toimivat kuin pitikin
No, harmaita hiuksia alkoi olla enemmissä määrin kunnes ymmärsin koittaa johtosarjojen pinnien tiukkuuksia, kiristin hammaslääkärinpiikillä ecun ja kaasupolkimen liitännäiset pinnit ja kaasupolkimen liittimen pinnit ja avot, kaikki toimii kuin uutena, vika on siis jo ensimmäisen ecun irrotuksen jälkeen ilmeisesti ollut pinneissä joita ei vaan ymmärtänyt tarkistaa missään vaiheessa, toiset olisivat toki tämänkin varmaan jo aiemmin ymmärtäneet tehdä mutta ei tullut kyllä itselleni ensimmäisenä mieleeni
Nyt siis auto toimii ja kaikki ok. Ylimääräisiä osiakin jäi vähän myytäväksi tai myöhemmiksi varaosiksi, tällähän ajetaan maailman loppuun kun on 1.6 8v kone
Eli, lähtötilanne oli siis joskus jo pari vuotta sitten se että ecu oli hajonnut ja korjautettu, tämän jälkeen aika ajoin ollut erinäisiä vikakoodeja kaasun toimintaan liittyen joskus pitkiäkin aikoja ilman mitään ja toisinaan pitkät ajat koodi päällä
No, asiaa lähdettiin tulkitsemaan op comilla ja käytiin vikapaikka kerrallaan läpi, ensin vaihdettiin kaasuläppäkotelo, pari kuukautta tämän jälkeen kaasupoljin, ja lopulta taas uusi ecu, ei apua...
Kaikki asiaan liitännäiset johtosarjat käytiin läpi ja kaikki oli ehjää
Kaikki komponentit mitattiin ja kaikki toimivat kuin pitikin
No, harmaita hiuksia alkoi olla enemmissä määrin kunnes ymmärsin koittaa johtosarjojen pinnien tiukkuuksia, kiristin hammaslääkärinpiikillä ecun ja kaasupolkimen liitännäiset pinnit ja kaasupolkimen liittimen pinnit ja avot, kaikki toimii kuin uutena, vika on siis jo ensimmäisen ecun irrotuksen jälkeen ilmeisesti ollut pinneissä joita ei vaan ymmärtänyt tarkistaa missään vaiheessa, toiset olisivat toki tämänkin varmaan jo aiemmin ymmärtäneet tehdä mutta ei tullut kyllä itselleni ensimmäisenä mieleeni
Nyt siis auto toimii ja kaikki ok. Ylimääräisiä osiakin jäi vähän myytäväksi tai myöhemmiksi varaosiksi, tällähän ajetaan maailman loppuun kun on 1.6 8v kone
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10