Leima puuttuu, CO korkea
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Marras 2017, 15:38
Leima puuttuu, CO korkea
Moi
Tässä arvot kierroksilla:
CO 0,85 %
CO2 14,70 %
HC 15 ppm
O2 0,50 %
Hylkyyn meni Vectra 2,2 direct (Z22YH), 276 tkm. Tämän jälkeen tutkittu ja vaihdettu:
-etummainen lambda, vanha oli risa
-pakoputken takapönttö, vuosi
-ilmanputsari
-öljyt ja suodatin
-tulpat
-Forte + 500 km isolla hanalla
-kokeiltu uutta ilman maassamäärämittaria, ei apua
-vaihdettu kaasuläpän kotelo
-mitattu sylinteripaineet ja ohivirtaukset, ok
-virhekoodeja ei tule
Arvot eivät ole juurikaan muuttuneet, häkä kaukana leima-arvosta. Jäljellä katti, 2. lambda ja ECU. Onko asiantuntijoilla ennustuksia?
Osallistuuko 2. lambda polttoaineen seossäätöön ja millä tavalla? Vai on se vain mittaus?
Vinkeistä kiitollinen
pentti
Tässä arvot kierroksilla:
CO 0,85 %
CO2 14,70 %
HC 15 ppm
O2 0,50 %
Hylkyyn meni Vectra 2,2 direct (Z22YH), 276 tkm. Tämän jälkeen tutkittu ja vaihdettu:
-etummainen lambda, vanha oli risa
-pakoputken takapönttö, vuosi
-ilmanputsari
-öljyt ja suodatin
-tulpat
-Forte + 500 km isolla hanalla
-kokeiltu uutta ilman maassamäärämittaria, ei apua
-vaihdettu kaasuläpän kotelo
-mitattu sylinteripaineet ja ohivirtaukset, ok
-virhekoodeja ei tule
Arvot eivät ole juurikaan muuttuneet, häkä kaukana leima-arvosta. Jäljellä katti, 2. lambda ja ECU. Onko asiantuntijoilla ennustuksia?
Osallistuuko 2. lambda polttoaineen seossäätöön ja millä tavalla? Vai on se vain mittaus?
Vinkeistä kiitollinen
pentti
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Lambda-arvo puuttuu.
Katista lähtisin seuraavaksi, jos se toimisi, jäännöshapen pitäisi mennä lähes nolliin?
Katista lähtisin seuraavaksi, jos se toimisi, jäännöshapen pitäisi mennä lähes nolliin?
Re: Leima puuttuu, CO korkea
ANTEEKSI ovc2z22yh Painoin vahingossa edit nappia lainaamisen sijaan. Kirjoita teksti uusiks jos haluat. Epäilyksen aiheet oli kuitenkin katti tai joustoliitos.
T: Juheksi
T: Juheksi
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Joo kyllähän katti noiden arvojen (CO/O2) perusteella kaput on. Tiedä sitten oliko säätö lambda edes rikki, jos nuo on alkuperäiset arvot eikä vikakoodeja. Ihme kun ei ole OBD katista/päästöistä herjannut. Kone on kunnossa, kun HC OK. Onhan putken jousto-osa vuotamaton, voi nääs sekoittaa analyysiä.
Juu siellä pakosarja katin ja kakkoskatin välissä on joustoliitos(verkkoputki) joka saattaapi tihuttaa sen verran et päästöt menee pieleen mut ei vikakoodeja. Jäännöshapen yleisin syy on et putki vuotaa jostain. Just sen verran ettei pärise ku ralliauto ja sitä ei ehkä niin korvalla havaitse.
Juu siellä pakosarja katin ja kakkoskatin välissä on joustoliitos(verkkoputki) joka saattaapi tihuttaa sen verran et päästöt menee pieleen mut ei vikakoodeja. Jäännöshapen yleisin syy on et putki vuotaa jostain. Just sen verran ettei pärise ku ralliauto ja sitä ei ehkä niin korvalla havaitse.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Marras 2017, 15:38
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Hei ja kiitokset vastauksiata
Lambda oli katsastuksessa 1,0, vaihdon jälkeen 0,998 - 0,999.
Pakokaasuissa on minusta happea niin vähän (0,5 %), että kykeneekö se hoitamaan 0,8 - 0,9 % CO:n CO2;ksi vaikka olisi millainen katti.
Punosliitos (jousto) uusittu vajaa vuosi sitten.
t. pentti
Lambda oli katsastuksessa 1,0, vaihdon jälkeen 0,998 - 0,999.
Pakokaasuissa on minusta happea niin vähän (0,5 %), että kykeneekö se hoitamaan 0,8 - 0,9 % CO:n CO2;ksi vaikka olisi millainen katti.
Punosliitos (jousto) uusittu vajaa vuosi sitten.
t. pentti
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Kyllä pystyy, lambda-arvo on OK. YH koneisissa käytetyn katin osto aina riski. Walker tarvike ei halvin, mutta toimiva.Mämmikoura kirjoitti:Pakokaasuissa on minusta happea niin vähän (0,5 %), että kykeneekö se hoitamaan 0,8 - 0,9 % CO:n CO2;ksi vaikka olisi millainen katti.
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Lyö tankkiin puolet e85 ja puolet bensaa ni saat leiman , näin tehny astrassa aina ennen katsastusta ja katastaja kehunu että onpas hyvät arvot
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Directiin ei pidä etanolia tankata korkeapainepumpun kumien takia.mikes75 kirjoitti:Lyö tankkiin puolet e85 ja puolet bensaa ni saat leiman , näin tehny astrassa aina ennen katsastusta ja katastaja kehunu että onpas hyvät arvot
Hetkellinen altistuminen tuskin rikkoo mut silti.
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Takimmainen lambda ei osallistu seoksen säätöön, vaan valvoo katalysaattorin kuntoa. Jos katalysaattorin puhdistusteho ei ole riittävä , tulee siitä vikakoodi.
Z22YH - koneessa on katalysaattori integroitu pakosarjaan ja toista katalysaattoria ei ole.
Jos auto on kuluttanut suht reippaasti öljyä, voi katalysaattori olla entinen.
Korkea CO tarkoittaa rikasta seosta... Miltä näyttivät sytytystulpat ?
Yksi mahdollinen syy on rikkinäinen moottorin huohotusventtiili, tai huono kontakti moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa.
Etanolia ei tosiaan ole hyvä directiin tankata.
Z22YH - koneessa on katalysaattori integroitu pakosarjaan ja toista katalysaattoria ei ole.
Jos auto on kuluttanut suht reippaasti öljyä, voi katalysaattori olla entinen.
Korkea CO tarkoittaa rikasta seosta... Miltä näyttivät sytytystulpat ?
Yksi mahdollinen syy on rikkinäinen moottorin huohotusventtiili, tai huono kontakti moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa.
Etanolia ei tosiaan ole hyvä directiin tankata.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Lambda = ~1 -> säätö on kunnossa
HC = 15 ppm -> öljyä ei pala ja kone kunnossa
Ei tuossa muuta jää jäljelle kuin katti. Ainoa vain ettei ole antanut siitä koodia, mutta päästömittaus on armoton.
Direktien kattiongelmat juontaa aiemmista korkeapainepumpun ongelmista jolloin sytytyshäiriöita ja katti joutunut koville.
HC = 15 ppm -> öljyä ei pala ja kone kunnossa
Ei tuossa muuta jää jäljelle kuin katti. Ainoa vain ettei ole antanut siitä koodia, mutta päästömittaus on armoton.
Direktien kattiongelmat juontaa aiemmista korkeapainepumpun ongelmista jolloin sytytyshäiriöita ja katti joutunut koville.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Marras 2017, 15:38
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Terve
Merkkiliike on turannut nyt auton kanssa 8 pv. Kokeiltu uutta ilmamäärämittaria, ei auttanut. Sitten vika löytyi kaasuläppäkotelosta, toinen potentiometri pimeänä sanoivat, vaihdettu, ei apua. Johtojen mahdolliset ylimääräiset vastukset tsekattu. Ei vikoja.
Ongelma on, että korjaaja ei uskalla tilata mitään osia, hyllyssähän ei ole mitään, koska pelkona on, että vika ei olekaan siinä osassa. Onnetonta touhua. Homma ei etene, jollen sitoudu ottamaan tilattavia osia vaikka vika ei osuisi kohdalleen.
Merkkiliike on turannut nyt auton kanssa 8 pv. Kokeiltu uutta ilmamäärämittaria, ei auttanut. Sitten vika löytyi kaasuläppäkotelosta, toinen potentiometri pimeänä sanoivat, vaihdettu, ei apua. Johtojen mahdolliset ylimääräiset vastukset tsekattu. Ei vikoja.
Ongelma on, että korjaaja ei uskalla tilata mitään osia, hyllyssähän ei ole mitään, koska pelkona on, että vika ei olekaan siinä osassa. Onnetonta touhua. Homma ei etene, jollen sitoudu ottamaan tilattavia osia vaikka vika ei osuisi kohdalleen.
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Oisko merkkiliikkeen kokeiluja edullisempaa vaikkapa tilata tuosta ja lähteä itse kokeilemaan, kun kerran epäilystä on tuosta katin syyllisyydestä.
http://www.ebay.ie/itm/BM91406H-TYPE-AP ... Sw6AlZzUIX
http://www.ebay.ie/itm/BM91406H-TYPE-AP ... Sw6AlZzUIX
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Merkkiliikkeessä olisi mahdollisuus testerillä testata auton komponentteja , eikä vain koettaa osia vaihtamalla viallista osaa selville. Tuo osien vaihtaminen on varsin kallista touhua.
Halvemmaksi tosiaan tulisi esimerkiksi ostaa se katti ebaystä... kuten on ehdotettu
Halvemmaksi tosiaan tulisi esimerkiksi ostaa se katti ebaystä... kuten on ehdotettu
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Marras 2017, 15:38
Re: Leima puuttuu, CO korkea
Hei
Kiitoksia vastauksista tähän mennessä. Minulla ei omaa tallia, joten tarvitsen ulkopuolista apua asennuspuuhiin.
Tänään uusi katti Z22YH:hon. Ei vaikutusta päästöihin. Nyt merkkiliike uskaltaa sanoa, että syynä on todennäköisesti 2. sylinterin imuventtiilin vuoto paineilmakokeessa (25 %). Ensi kommentti oli, että tuo vuoto on vielä siedettävä.
Onko Opel-porukalla kokemuksia?
Hinta-arvio kansiremontista 1500 - 2500 e. Kovaltahan tuo tuntuu vanhaan autoon. Samalla kannattaisi varmaan panna kyytiin uusi nokkaketju kiristimineen, jos tuon nyt teetän
t. pena
Kiitoksia vastauksista tähän mennessä. Minulla ei omaa tallia, joten tarvitsen ulkopuolista apua asennuspuuhiin.
Tänään uusi katti Z22YH:hon. Ei vaikutusta päästöihin. Nyt merkkiliike uskaltaa sanoa, että syynä on todennäköisesti 2. sylinterin imuventtiilin vuoto paineilmakokeessa (25 %). Ensi kommentti oli, että tuo vuoto on vielä siedettävä.
Onko Opel-porukalla kokemuksia?
Hinta-arvio kansiremontista 1500 - 2500 e. Kovaltahan tuo tuntuu vanhaan autoon. Samalla kannattaisi varmaan panna kyytiin uusi nokkaketju kiristimineen, jos tuon nyt teetän
t. pena
Re: Leima puuttuu, CO korkea
http://www.terraclean.fi/
Tuolta kannattaa viel kysyä ennen kansipokaa. Vaurioitunutta venttiilin seetiähän tuo ei korjaa mut karstottuneen ehkä. Ja toisekseen onko käsittely sovelias direct koneen korkeapainepumpulle. Mut ehkä kannattaa kysyä heidän mielipidettä. AKA-Crew Oy pistettä pyörittää yksi kerholainen.
Tuolta kannattaa viel kysyä ennen kansipokaa. Vaurioitunutta venttiilin seetiähän tuo ei korjaa mut karstottuneen ehkä. Ja toisekseen onko käsittely sovelias direct koneen korkeapainepumpulle. Mut ehkä kannattaa kysyä heidän mielipidettä. AKA-Crew Oy pistettä pyörittää yksi kerholainen.