B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

potilas : b-vectra -97 2.0 16-v. mistäköhän toi vinkuminen johtuu?ei o mitään hihnan vinkumista vaan kuulostaa et joku alipaine letku olis irti mut kun sitä ollaan tutkittu jo moneen otteeseen niin ei o irtonaisia letkuja tms.muilla ollu samallaista vinkunaa?auto toimii täysin mutta toi vinkuminen vähän rassaa , jo melkeen vuoden kuunnellu tota...ei tuu mistään hihnasta,videossa ääni kuuluu joka puolelta mut korvalla erottaa että tuolta akun/virranjakajan luota se ääni tulee tai siitä välittömästä läheisyydestä..eikä tule esim.puhaltimen moottorista.tolle kun antaa kenkää niin vikinä hiljenee kierrosten mukaan niin ikään.

tossa linkki josta pääsee kattoo videoo : https://www.youtube.com/watch?v=JsHVu4o ... 77B9815C47
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1140
Liittynyt: 28 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Liperi

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

Muuttuuko ääni jos heiluttaa puolapaketin alla olevaa osaa. Minulla vihelti vähän samaan tyyliin kun meni kannen päästä se tiiviste. Ei löydy motonetistä mutta ei ollu kallis marmorillakaan
Astra j sports tourer sport a20dth -11 Senator A c30se -83. Rekord C delivery 1.9N -69.
Blitz 330 kasten 1.9SH - 67. Astra g bertone coupe y26se -00. Vectra c wagon z18xer -08
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

tommosta en itseasias o kokeillu..täytyy joku pvä.kattoo ku kerkee..lisää vaan vaihtoehtoja kiitos ja kumarrus =)
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Omega x25xe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 08:11
Paikkakunta: Muhos

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja Omega x25xe »

Itse veikkaisin imuilmavuotoa. Voisi kokeilla starttipilottia suhautella imupuolelle, egr-venttiilin seudulle ym. käynnissä ollessa.
Sedure2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Touko 2017, 12:23
Paikkakunta: Kangasala

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja Sedure2 »

Itse vaihdoin juuri tyhjäkäyntisäätimen tiivisteen ja lisäksi vaihdoin toisen kiinnityspultin, koska kierteet olivat näköjään vähän kuluneet.
Eli siis imuilmavuotoa minäkin epäilisin. Selviää suihkuttamalla bräkleeniä tyhjäkäyntisäätimen - kaasuläppäkotelon liitoskohtaan.
Sedure2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Touko 2017, 12:23
Paikkakunta: Kangasala

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja Sedure2 »

Sedure2 kirjoitti:Itse vaihdoin juuri tyhjäkäyntisäätimen tiivisteen ja lisäksi vaihdoin toisen kiinnityspultin, koska kierteet olivat näköjään vähän kuluneet.
Eli siis imuilmavuotoa minäkin epäilisin. Selviää suihkuttamalla bräkleeniä tyhjäkäyntisäätimen - kaasuläppäkotelon liitoskohtaan.
Niin lisättäköön, että oma samanmoinen vecculini piti juuri tuota vinkunaa. Laturi, kiristimen rulla ja hihna tuli vaihdettua, ennen kuin tajusin imuilmavuodosta johtuvaksi vinkunaksi. Oli sen verran samankaltainen, kuin sökö laturi yms.
Avatar
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 12 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Outokumpu

Re: B-vectran konehuoneessa vinkuu..mikä hätänä??

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

caravan69 kirjoitti:Muuttuuko ääni jos heiluttaa puolapaketin alla olevaa osaa. Minulla vihelti vähän samaan tyyliin kun meni kannen päästä se tiiviste. Ei löydy motonetistä mutta ei ollu kallis marmorillakaan
Minulla myös vihelsi juurikin tuon tiivisteen vuodon takia. Tiivistepaperista leikkasin uuden tiivisteen ja liimat vielä väliin.
Vastaa Viestiin