Monta vikaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
malmilandia
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2018, 14:04

Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja malmilandia »

2001 vml 1,8 Opel Vectra automaatti, automaatti ilmastoinnilla alkoi kenkkuilemaan pahoin käyntihäiriöin. Kilometrimäärä on vasta vähän päälle 100 000 km, eli hyvin vähän ajettu vielä. Eco ykikkö on korjattu samoin ABC yksikkö, mutta nyt nuo virheet ei viittaa kumpaakaan?

P0100 MAF, ilmamäärämittari virtauspiiri vika
P0700 Vaihteiston ohjaus piirin toimintahäiriö
P1700 Vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) MIL valo-pyynti

Vikavalon kun saa pois, niin huoltovalo syttyy, ja kun kuittaa huoltovalon, niin syttyy vikavalo ja vikakoodit on nuo samat. Vaihteisto ei vaihda vaihteita pienempään päin. Turbiinissa oli öljyä, eli anturi oli aivan öljyssä, joka puhdistettiin, mutta vaihdelaatikossa on normaalit öljymäärät.

Ilmamäärä mittausyksikkö vaihdettu, silti jatkaa kiusaamista.
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Vaihteiston koodit johtuu melko varmasti maffista, laskee momenttia ilmamäärän mukaan. Maffin kaapelit vois tarkistaa, että onko ehjät.

Eco ja abc yksikkö ?
Insignia Hatchback A20DTE
malmilandia
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2018, 14:04

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja malmilandia »

Eco ja abc yksikkö ? korjattiin pari vuotta sitten, joten on tuossa noita ei niin halpoja vikoja ollut riittävästi.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15808
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tarkista että MAF maajohdossa ei ole liikaa vastusta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
malmilandia
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2018, 14:04

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja malmilandia »

"ecu eli moottorinohjausboksia sekä abs eli lukkiutumattomia jarruja." juuri nuo oli korjattavana pari vuotta sitten, Tuo Maf johdon kunto pitää tarkistaa seuravaksi.
malmilandia
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2018, 14:04

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja malmilandia »

Ei ole vielä löytynyt vian syytä? Mutta yksi uusi vikakoodi tuli lisää, eli P0170 polttoaineen säätö, 1 muisti?

Kun huoltovalon nollaa, niin syttyy vikavalo ja kun sen nollaa, niin syttyy huoltovalo, moottorista on tehot aivan olemattomat. Nyt pitäisi löytää tähän autoon nuo johtojen arvot, jos sen kautta löytyisi mahdollinen johtovika?
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja shamrock »

P0100 ja P0170 on vialliseen maffiin yleensä viitannut, kun foorumeita selailee. Toki Jos tää on X18XE1, ja ecu on jo kertaalleen korjattu, onkohan sen korjaus miten hyvin tehty?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
malmilandia
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2018, 14:04

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja malmilandia »

X18XE tuo ykkönen puuttui?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

malmilandia kirjoitti: 15 Tammi 2018, 19:26 X18XE tuo ykkönen puuttui?
Kaksi eri moottoria.

X18xe 116hv isolohko. Erillinen hukkakipinä puola.
Vectra b1

X18xe1 116hv pikkulohko, puolakasetti. Moottorinpäällä suojamuovi. Näissä ollut ecuvikoja. 1999-2001 noin.

Z18xe 125hv kuten edellä mutta pakosarjassa katti kiinni integroituna. 2001 uudemmissa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Monta vikaa

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Rookeri kirjoitti: 15 Tammi 2018, 20:55 Ei tuossa ole huoltovaloa vaan se moottorinkuva salamalla on moottorin vikavalo ja se auto jakarilla on yleensä päästöpuolen vikavalo. Eli molemmat vikavaloja.
Olin juuri myös kirjoittamassa ettei b vecussa ole huoltovalo..
Sen lisäksi tuo jakarilla valo mun mielestä tarkoitta että on joku sähköinen liittyvä vika niinku anturi rikki jne...
Ei ole imuvuoto ??
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Vastaa Viestiin