Vectra C 2,2 direct 2004
Vectra C 2,2 direct 2004
Eli ostin tuollasen laitoksen vajaa viikko sitten vaikka aiemmin onkin ollut antipatioita kyseistä merkkiä kohtaan.
No muutama päivä menikin iloisesti, kunnes perjantai aamuna pääsin autolla 200m ja sitten se sammui. Onneks ei pidemmälle niin ei harmittanu hirveesti kävellä kotia.
Nyt kuitenki ois kiva saada tuo koppi liikkeelle, eli mikäköhän tuossa ois vikana. OBD-mittari ei anna mitään vikaa eli vikahistoria on puhdas.
Oma intituutio on, ettei moottori saa bensaa. Miksei? Pumppua itse epäilen, mutta taka istuin oli niin tiukassa, etten sitä viittiny kunnolla alkaa repimään. Varmaan pitäis.
Olisiko pitänyt pysyä antipatioissa vai onko tähän joku helppo kikka kakkonen...?
No muutama päivä menikin iloisesti, kunnes perjantai aamuna pääsin autolla 200m ja sitten se sammui. Onneks ei pidemmälle niin ei harmittanu hirveesti kävellä kotia.
Nyt kuitenki ois kiva saada tuo koppi liikkeelle, eli mikäköhän tuossa ois vikana. OBD-mittari ei anna mitään vikaa eli vikahistoria on puhdas.
Oma intituutio on, ettei moottori saa bensaa. Miksei? Pumppua itse epäilen, mutta taka istuin oli niin tiukassa, etten sitä viittiny kunnolla alkaa repimään. Varmaan pitäis.
Olisiko pitänyt pysyä antipatioissa vai onko tähän joku helppo kikka kakkonen...?
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Onko se bensapumppu siina takapenkin takalaidassa keskellä?
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Muistaakseni on, koitappa kopistella tankkia jollain josko heräisi hetkellisesti(saattaa yleensä kolistelulla pumppu herätä ja saa varman diagnoosin)
Yleislukijaoilla ei saa vikakoodeja luotettavasti esiin...
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
No joo... nyt on suodattimelta käytetty letku irti ja ei tullu menovettä enempää ku mitä putkista lorisi.
Pitää kopistella ja alkaa ihetteleen miks miks ei pumppu pyöri. Näissä ku varmaan voi olla sata syytä moiseen...
Niin ja muuten startatessa on pari kertaa yrittäny käyntiin, niin varmaan poistaa tuon ajoneston pois...?
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Saako tuon pumpun esille muuten kuin ottamalla selkänojankin irti?
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Non ni... pumppu esillä ja piuha irti.
Mittasin liittimistä 5v ihan ilman starttia. Onko se silloin oikein vai pitäiskö olla enempiki?
Mittasin liittimistä 5v ihan ilman starttia. Onko se silloin oikein vai pitäiskö olla enempiki?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Ei kokemusta mutta 5-volttia on yleensä anturi jännite.
Montako johtoa tulee pumpulle että katsoit oikeasta ja pumppu saa myös maata?
Vectra16v'com löytynee kytkentäkaavio
Montako johtoa tulee pumpulle että katsoit oikeasta ja pumppu saa myös maata?
Vectra16v'com löytynee kytkentäkaavio
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Neljä pinniä oli ja kahesta sain sen 5v. Mielestäni mittasin maita vaste, mut pitää vielä tarkistaa, kun en mitännut ulkoista maata vasten...
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Ok eli mittasin uudestaan maata vasten ja yksi pinni antaa 5v, yksi antaa 0 ja yksi 0,2v. Neljäs on maa.
Mittarihan näyttää vaan jännite eron, eli maata vasten se on 5 samoin kuin myös 0 ja 5.... tyhmä minä...
Mittarihan näyttää vaan jännite eron, eli maata vasten se on 5 samoin kuin myös 0 ja 5.... tyhmä minä...
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Liittimen nastat A ja B ovat pumpun.
- A on jännite pumpun releeltä ja se on 12V, B on maa eli suoraan maissa.
Liittimen nastat C ja D ovat anturin ja ne menevät moottorin ECU:lle.
Ei pumpun nastaan A tule jännitettä koko ajan pelkästään virrat päällä. Siinä käy hetken jännite virtojen kytkemisen yhteydessä (pumppu "surahtaa").
Jännite tulee vasta sitten, kun moottori pyörii. Pumpun relettä ohjaa moottorin ECU.
Toisin sanoen, jännite pumpun navoissa käy hetken ja palaa vasta sitten, kun kone pyörii joko startin tai "omin" voimin eli käy.
Jännitteen puuttuminen pumpulta voi johtua releen, sulakkeen tai koneen kampiakselin asentotunnistimen viasta. Jälkimmäinen tarkoittaa, ettei koneen pyörimistä ECU tunnista. Toki myös johtosarja vika on mahdollinen.
Tee testi:
- tarkista sulake.
- testaa siten, että otat pumpun releen pois ja kytket hetkeksi releen kosketinnapojen paikat relepohjassa yhteen. Nyt pumpun pitäisi surista.
- mikäli edelliset oli ok niin kokeile vaihtaa rele, jos samanlainen löytyy jostain muualta niin lainaa
- mikäli relekin on ok ja testattu toisella, niin jäljelle jää oikeastaan enää se kampuran anturi
En ole nyt aivan varma näkikö startatessa keikkamittarista pientä värinää, kun kampuran anturi toimii.
- A on jännite pumpun releeltä ja se on 12V, B on maa eli suoraan maissa.
Liittimen nastat C ja D ovat anturin ja ne menevät moottorin ECU:lle.
Ei pumpun nastaan A tule jännitettä koko ajan pelkästään virrat päällä. Siinä käy hetken jännite virtojen kytkemisen yhteydessä (pumppu "surahtaa").
Jännite tulee vasta sitten, kun moottori pyörii. Pumpun relettä ohjaa moottorin ECU.
Toisin sanoen, jännite pumpun navoissa käy hetken ja palaa vasta sitten, kun kone pyörii joko startin tai "omin" voimin eli käy.
Jännitteen puuttuminen pumpulta voi johtua releen, sulakkeen tai koneen kampiakselin asentotunnistimen viasta. Jälkimmäinen tarkoittaa, ettei koneen pyörimistä ECU tunnista. Toki myös johtosarja vika on mahdollinen.
Tee testi:
- tarkista sulake.
- testaa siten, että otat pumpun releen pois ja kytket hetkeksi releen kosketinnapojen paikat relepohjassa yhteen. Nyt pumpun pitäisi surista.
- mikäli edelliset oli ok niin kokeile vaihtaa rele, jos samanlainen löytyy jostain muualta niin lainaa
- mikäli relekin on ok ja testattu toisella, niin jäljelle jää oikeastaan enää se kampuran anturi
En ole nyt aivan varma näkikö startatessa keikkamittarista pientä värinää, kun kampuran anturi toimii.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra C 2,2 direct 2004
Hyviä ajatuksia, pitää kokeilla. Toi asentotunnistin vaan jo valmiiks kylmää, kun viimeks oli vaan pieni anturivika ja meni koko jakopää uusiksi....petrisa kirjoitti: ↑14 Tammi 2018, 18:27 Liittimen nastat A ja B ovat pumpun.
- A on jännite pumpun releeltä ja se on 12V, B on maa eli suoraan maissa.
Liittimen nastat C ja D ovat anturin ja ne menevät moottorin ECU:lle.
Ei pumpun nastaan A tule jännitettä koko ajan pelkästään virrat päällä. Siinä käy hetken jännite virtojen kytkemisen yhteydessä (pumppu "surahtaa").
Jännite tulee vasta sitten, kun moottori pyörii. Pumpun relettä ohjaa moottorin ECU.
Toisin sanoen, jännite pumpun navoissa käy hetken ja palaa vasta sitten, kun kone pyörii joko startin tai "omin" voimin eli käy.
Jännitteen puuttuminen pumpulta voi johtua releen, sulakkeen tai koneen kampiakselin asentotunnistimen viasta. Jälkimmäinen tarkoittaa, ettei koneen pyörimistä ECU tunnista. Toki myös johtosarja vika on mahdollinen.
Tee testi:
- tarkista sulake.
- testaa siten, että otat pumpun releen pois ja kytket hetkeksi releen kosketinnapojen paikat relepohjassa yhteen. Nyt pumpun pitäisi surista.
- mikäli edelliset oli ok niin kokeile vaihtaa rele, jos samanlainen löytyy jostain muualta niin lainaa
- mikäli relekin on ok ja testattu toisella, niin jäljelle jää oikeastaan enää se kampuran anturi
En ole nyt aivan varma näkikö startatessa keikkamittarista pientä värinää, kun kampuran anturi toimii.