Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 102
- Liittynyt: 22 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ylistaro
Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Z16XE koneessa jako oli hypännyt useamman hampaan ja kaikki venttiilit on nyt nätisti taipuneena. Kannattaako kantta lähteä korjaamaan? Venttiilisetti ei hirveitä maksa ebaystä, mutta ottaako kansi muuta vammaa tuossa? Tarkoitus olisi suht halvalla tehdä ajokuntoinen peli...
Jostain luin, että X16XEL kansi olisi vastaava? Jos on niin, olisi jo yksi luovuttaja tiedossa.
Jostain luin, että X16XEL kansi olisi vastaava? Jos on niin, olisi jo yksi luovuttaja tiedossa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
15e kpl maksaa venttiilit, mutta jos kannella sen +300tkm ajettu lienee jo ohjurit väljät ja vaihtokunnossa.
Z16xe koneesta en tiedä vai tarkoititkp z16xep?
X16xel on kahta eri kantta. Jakopään vaihtoväli 60tkm/4-vuotta. Uudempi ja vanhempi ja imukanavat on erillaiset.
Vanhempi x16xel pitkällä imusarjalla, astra f, vectra b1,
Lisäilmapumpulla, soikeat imukanavat lovella ja lisäilmapumpulle kierteet.
Uudempi x16xel kolmion malliset imukanavat ja lisäilmapumpun sydeemin kierteet puuttuu pakopuolen tasopinnasta, ventiilikoppa erillainen ja puolakasetin paikat. viewtopic.php?f=57&t=121539&start=150 kuva linkissä imupuolelta.
Astra G
Edit:
Alfamer astra g /zafira a kaikissa 1,4 ja 1,6litraisissa moottoreissa samat venttiilit, imu 31mm X101mm
Pako 27,5mm X 100mm
Z16xe koneesta en tiedä vai tarkoititkp z16xep?
X16xel on kahta eri kantta. Jakopään vaihtoväli 60tkm/4-vuotta. Uudempi ja vanhempi ja imukanavat on erillaiset.
Vanhempi x16xel pitkällä imusarjalla, astra f, vectra b1,
Lisäilmapumpulla, soikeat imukanavat lovella ja lisäilmapumpulle kierteet.
Uudempi x16xel kolmion malliset imukanavat ja lisäilmapumpun sydeemin kierteet puuttuu pakopuolen tasopinnasta, ventiilikoppa erillainen ja puolakasetin paikat. viewtopic.php?f=57&t=121539&start=150 kuva linkissä imupuolelta.
Astra G
Edit:
Alfamer astra g /zafira a kaikissa 1,4 ja 1,6litraisissa moottoreissa samat venttiilit, imu 31mm X101mm
Pako 27,5mm X 100mm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 102
- Liittynyt: 22 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ylistaro
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Auto on Meriva A, ajettu 216tkm, mutta voihan niissä kulumaa olla. Minun mielestä kone on Z16XE, ei Z16XEP.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
G astrassakin on tuota z16xe konetta.
Eli venttiilit hiluineen ainakin sopii.
Viisaammat jatkakoon
Eli venttiilit hiluineen ainakin sopii.
Viisaammat jatkakoon
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Mistä noin kalliita venttiilejä saa? Mää remppasin pari samanlaista ja 7€ luokkaa on ollu venttiilit.
Ei sieltä muuta oo rikki ellei venttiilit ollu iha 90ast kulmassa.
Ei sieltä muuta oo rikki ellei venttiilit ollu iha 90ast kulmassa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 102
- Liittynyt: 22 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ylistaro
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Venttiilit on naama alaspäin. Ebaystä näyttäis saavan alle 80e koko setin ja suomestakin vähän reilulla sastasella koko setti. Sitä tässä vaan arvoin, että jos on jotain muutakin tai kansi jotenkin vammautuu niin kannattaako... Ainakin päältäpäin z16xe näyttää ihan samalle kuin x16xel.
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Ohjureita on voinut myös taipua. Miten voi noin hyppiä, että kaikki venat solmussa?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Jos ohjurit eivät ole rikki/päät halki niin ei sieltä yleensä mitään muuta mene. Kannattaa tarkistaa millaiset istukka pinnat ovat ja tarvittaessa istukoiden koneistus tai pelkkä läppäys jos hyvät ja kannesta suoruuden tarkistus/tasohionta. Uudet venttiilivarren kumit luonnollisesti. Nämä toimet kannattaa tehdä vaikka olisi toinen irtokansi.
Näissä on venttiilit aika notkeaa tavaraa ja näin muut paikat yleensä pysyvät ehjinä.
Näissä on venttiilit aika notkeaa tavaraa ja näin muut paikat yleensä pysyvät ehjinä.
Re: Jos kaikki venttiilit on vääntyneet niin kannattaako kansi korjata?
Läppäys riittää noin vähän ajetussa. Pakopuolella on varmasti jotain tummentumaa ja korroosiotä seetissä mutta läppäämällä lähtee pois.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)