Opels astra g 1.8 etulamppujen ym. johdotus?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
grimmari
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 08:30

Opels astra g 1.8 etulamppujen ym. johdotus?

Viesti Kirjoittaja grimmari »

Ongelma - traktori tuli kilpakummaniksi - hävisin....

Joo eli olen vaihtamassa opeliin etummaista koripaneelia, siis samaa missä on lampun kehykset, syylari ja konepellin lukitus ( en tiedä virallista nimeä).
Oikeanpuolisten valojen , äänimerkin abs ym anturin piuhat tulee vasemmalta eteen lampun kehikon läpi jäähdyttäjän eteen ja siitä taas oikealle lampun kehikon läpi ja jatkaen vilkulle ja pyörän anturille..
Onko johdossa jossain liitintä josta saisi älykkäästi poikki jottei tarvitsisi tehdä liitoksia, ylimääräisiä?

Ari
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1526
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Opels astra g 1.8 etulamppujen ym. johdotus?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Ei ole tuttu tapaus, mutta jokaisesta autosta jonka kanssa olen vastaavia hommia tehnyt, sen koko johtonipun on saanut kyllä pujoteltua pois. Eli eikö onnistu sieltä oikealta puolelta irroitella kaikki liittimet, ja pujotella koko nippu kehikon läpi vasemmalle puolelle?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
grimmari
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 08:30

Re: Opels astra g 1.8 etulamppujen ym. johdotus?

Viesti Kirjoittaja grimmari »

Joo, tietty onnistuu.... tuntuu vain niin hölmöltä kaivaa niitä niin pirun pitkältä liittimiä esiin ja kumisten läpivienien läpi ja kuten tierätte on esin pyörän navan anturin johto kiinnitetty tukevasti. ja onhan toki johdot kiinnitetty pitkin matkaa ja osittain menee muiden kilkuttimien alla, eli aika työläs.
Mutta, tuota vastausta mä vähän pelkäsinkin... :)

Ari
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1526
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Opels astra g 1.8 etulamppujen ym. johdotus?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Ooppeliin en ole tuota joutunut tekemään, hetkeen, etutolppia olen kyllä äffäastraan vaihdellut ja muistelisin että oli siellä lähempänä tolppaa kuitenkin jossakin liitin matkalla absin anturille. Hitto kun on tuostakin niin paljon aikaa ettei enää millään muista, mutta sanoisin että on ihme tai huonoa suunnittelua jos ei jostakin sieltä etutolpan nurkilta löydy moottoritilan puolelta ABS:n anturin johdolle väliliitosta.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Vastaa Viestiin