Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
jyrkipes
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 10:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja jyrkipes » 18 Touko 2018, 12:09

Korjaamo otti just rutiinilla päästölaput. Ei huomautettavaa. :thumbsup: :yes: :yes: :yes:

--------------
@2200rpm
CO 0.00
CO2 15.7%
HC 0019ppm
O2 0.3%
Lambda 1.003

OBD-tarkastus hyväksytty
--------------

Aamulla vaihdoin eteen iskarit, yläpään laakerit ja koiranluut. Topakoitui ja kolinat häipyi.
--
Jyrki
E31,Astra G -02 ja "Mission Impossible: Vectra C -06, Z22YH"

ovc2z22yh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 542
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh » 19 Touko 2018, 13:55

Oho, kattikin priima kunnossa. :thumbsup: Tiedätkö onko siihen jakoketjusarjaa vaihdettu ja paljon siinä muuten on mittarissa?

Avatar
jyrkipes
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 10:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja jyrkipes » 19 Touko 2018, 22:54

ovc2z22yh kirjoitti:
19 Touko 2018, 13:55
Tiedätkö onko siihen jakoketjusarjaa vaihdettu ja paljon siinä muuten on mittarissa?
Ei ole tietoa, jakopäästä ei merkintöjä kuiteissa tai huoltokirjassa. Mahdollista se on kun tällä viikolla tuli jo 260tkm mittariin ja jakopää ei kolise eikä päästä ääniä startatessa.
Kunhan tulee sopiva remppatuska niin avaan ja vilkaisen. Nyt on ollut ruuvaamista sen verran että vois vaan ajella.
Eilen näet vaihtui vielä takaiskarit, olivat lopussa nekin. Aamulla tänään laitoin vielä uudet jarrulevyt ja palat. Nyt ei pitäis olla enää mitään leimalle.
--
Jyrki
E31,Astra G -02 ja "Mission Impossible: Vectra C -06, Z22YH"

Avatar
jyrkipes
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 10:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja jyrkipes » 01 Kesä 2018, 11:45

Öljyjen ja suodattimen vaihto pesuöljyjen jälkeen ja sitten tämä leimattiin pari päivää myöhässä 23.5.2018 uuden lain mukaisesti. Katsastusmies kiitteli. Eilen laitoin pyyhkijän vivut vaateriin, oli vivusto irronnut moottorilta. Nyt lempeää ajelua ja seuraavaa remonttia odotellessa.
--
Jyrki
E31,Astra G -02 ja "Mission Impossible: Vectra C -06, Z22YH"

Avatar
jyrkipes
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 10:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja jyrkipes » 07 Kesä 2018, 14:35

ja vikavalot sekä limp mode palasivat päivittäiseen kuvioon. Erilaisia vikakoodeja, ainoa joka näyttäisi toistuvan enemmän on 1 sylinterin misfire. Kerran on ollut matalan bensanpaineen vika ja kerran "epäjohdonmukaisuus happianturien välillä". Kerran 2 sylinterin misfire.
Tokenee kun sammuttaa ja starttaa.

Varsinaisessa vianmetsastykseen aseistetussa koeajossa ei tullut yhtään vikaa ja muulloin pelkällä puhelimella loggaillessa näyttää saavan bensalle painetta ihan sinne 10000 pintaan jos sitä vaan sallitaan. Torque näyttää huonosti, ei näytä mm. kaikkia vikakoodeja.
Arvelen/toivon vielä että korkeapainepumppu on hengissä.

Oma arvaus tässä vaiheessa:
1. Sytytyspuolakansi
2. Anturivika (railipaine)
3. Anturivika (joku happiantureista?)
4. Anturivika (MAP/MAF kumpi tässä olikaan)
5. Paineensäädin (epätodennäköinen koska ei ylipainetta)
6. Korkepainepumppu (epätodennäköinen koska näyttää antavan kun pyydetään)
7. Tulpat (epätodennäköinen koska vastikään vaihdettu)

MItään en ole vielä avannut enkä tonkinut, OPCOMilla en ole päässyt vielä vikaa sen syntyhetkellä näkemään.
Tarina jatkuu
--
Jyrki
E31,Astra G -02 ja "Mission Impossible: Vectra C -06, Z22YH"

ovc2z22yh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 542
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh » 08 Kesä 2018, 11:20

Kyllä painesäädin voi temppuilla myös alipainetta ja sytytyskatkot johtua siitä tai sitten se käytetty pumppu. DashCommand android softalla voi logata sekä painetta että sen pyyntiä "calculated fuel pressure". Katsele katin jälkeisen lambda2:n jännitettä. MAP/MAF molemmat löytyy muttei niissä taida vikaa olla.

Jouko12
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Joulu 2018, 19:41

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja Jouko12 » 22 Joulu 2018, 20:14

Voin korjata Vectra c direct korkeapainepumppuja rajoitetusti hintaan 250€. Omistan ko auton ja testaan korjaamani pumput autossa paikallaan. Annan työlleni 1kk takuun. Yhteystiedot email "joksa12@hotmail.fi"

Avatar
jyrkipes
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 10:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Vectra -06 2.2direct Z22YH, korkeapainepumppu vai joku muu (OPCOM, Torque), viantulkinta

Viesti Kirjoittaja jyrkipes » 24 Joulu 2018, 14:10

Tähän lisättävä että korjasin kahdesta pumpusta yhden toimivan. Ohjeita löytyy kun aikansa googlaa. Ei ole ihan helpoin homma mutta kun minä onnistuin niin arvelen että suurin osa forumiaktiiveista onnistuu myös. Vaikein juttu itselle oli sopivan työkalun valmistaminen sen teräskuulan ulos ja sisäänpuristamiseen, niin ettei tule vahinkoa pumpun sisälle. Toinen haastava asia oli niiden kumikalvojen saatavuus. Omani sain siis kahdesta purkuosasta. Netti tarjosi eioota, eBayssa oli yksi myyjä joka lupasi toimittaa n. 100EUR per kolme kalvoa mutta myyjä oli venäjällä ja riski mielestäni liian suuri. En tilannut.
Muita tärkeitä ja kärsivällisyyttä vaativaa asiaa olivat pumpun kasaaminen, täyttö ja varsinkin ilmaus ennen teräskuulan takaisin puristamista. Tärkeä vinkki oli myös että ennen kuulan paikalleen laittoa on paisuntakumi puristettava kasaan tai muuten sisälle tulee ylipaine joka rikkoo, joko sen paisuntakumin tai jotain muuta.

Toimiessaan tuo oli sen jälkeen "ihan kiva", mutta talvea vasten ahdistus kasvoi ja autokuume muuttui kiimaksi niin sai mennä vaihdossa seuraavalle seikkailijalle.
En suosittele ensikertalaisille, käy järjettömän kalliiksi ellei löydä Jouko12 kaltaista apua tai sitten seikkailunhalua ja omaa tahtoa. Kysyin pumppua marmorilta, silloin hinta oli 30% alennuksineenkin kuutisensataa mutta saatavuus epävarmaa. Tilauksessa oli useampi ja olivat olleet jälkitoimituksessa toistakuukautta. Jäi tunne että uusi pumppuja ei enää (ehkä) saa ollenkaan.

Sääli, nöyrä moottori, vääntää kuin diesel, kulkee lähes pyhällä hengellä matka-ajoa ja pattia sen verran ettei perusliikenteessä hävetä.

Mulla on muuten vielä yksi pumppuaihio jäljellä. Siitä ei puutu kuin ne kumikalvot ja öljy tietysti. Niin ja sitä varovaista seikkailumieltä. Kysellä ja tarjota voi, osat Kajaanissa.
--
Jyrki
E31,Astra G -02 ja "Mission Impossible: Vectra C -06, Z22YH"

Vastaa Viestiin