Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 601
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Viesti Kirjoittaja jtg » 18 Touko 2018, 17:54

Kone nipussa kaikki muuten ok,paitsi lämpömittari ei näytä.Onko anturi kannen takapäässä se missä on yksi nasta?

Avatar
Paska Omena
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3141
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Viesti Kirjoittaja Paska Omena » 18 Touko 2018, 18:47

Ei kokemusta just kyseisestä koneesta, mutta on. Sellanen nasta mihin tulee abikoliitin.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
ex. Omega A 2.0 PASKA -89

jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 601
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Viesti Kirjoittaja jtg » 18 Touko 2018, 20:51

Ok,kiitoksia tiedosta,täytyy yrittää ronkkia josko olis johtolanka irronnut.

jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 601
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Viesti Kirjoittaja jtg » 18 Touko 2018, 22:14

Liitin oli irronnut,nyt pelaa lämpömittari.Kyllä tossa näemmä tuntipalkalle pääsee jos viitsii ite tehdä tuon vaihdon.Kustannusta tuli ~330€.

jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 601
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Kannentiivisteen vaihto Omegaan(x20xev)

Viesti Kirjoittaja jtg » 23 Touko 2018, 01:16

Laitetaan tähän perään toi Gates:in nokkahihnan kiristimen suomenkielinen selkeä ohje:
https://ww2.gates.com/europe/file_displ ... ion1%2Epdf

Tosta kannentiivisteestä,paikallisen kansikoneistajan kommentti:hän ei myy muuta kuin reinz:in tiivistettä,ainoa mikä pelaa kunnolla.Cortecon:n kannentiivisteessä liianpieni reikä koneen etupään puolella ohjaintapin kohdalla->ei sovi paikalleen.
Kannenpulteista sellainen havainto että Febi Bilstein kauppanimellä myytävät pultit on pakattu yhteen laatikkoon(ei erotettu toisistaan->kierteet saa helposti kipeää.Elring:in pultit on erotettu toisistaan pakkauksessa.

Vastaa Viestiin