Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Mikähän mahtaisi aiheuttaa kyseisen ongelman? Tasakaasulla ajaessa on ok, mutta jos lähtee kiihdyttämään, yli 3000 kierroksella niin nykäisee ja alkaa käydä rumasti, myös kolmella pytyllä. Koneessa uudet tulpat, johdot öljyt, ja VV-kumitkin uusittu. Vaihdoin imusarjan Lexmaulin tekeleeseen, mutta nykäisy esiintyi myös alkuperäisellä kokoonpanolla. Aina hiipii takaraivoon ajatus palaneista venttiileistä. Evap venttiilikin letkuineen tukossa, ja täynnä hiiliporoa. Nyt kun kone seisoi jonkin aikaa, tyhjäkäynti ja kaasuun vastaavuus on normaali, eikä paikallaan polkemalla saa konetta ns. pätkäisemään kuten vedossa.
Bilteman alipainemittarilla testasin, ja alipaine oli tyhjäkäynnillä mittarissa normal. Vähän vaikeaselkoinen mittari.
Tyhjäkäynti vaeltelee ja putken päästä kuuluu Opelimaista puff puff
Jotain vikakoodia luulisi näkyvän. Pystyykö Kiinan OP.comilla lukemaan vikakoodia, vai onko huono sijoitus?
Bilteman alipainemittarilla testasin, ja alipaine oli tyhjäkäynnillä mittarissa normal. Vähän vaikeaselkoinen mittari.
Tyhjäkäynti vaeltelee ja putken päästä kuuluu Opelimaista puff puff
Jotain vikakoodia luulisi näkyvän. Pystyykö Kiinan OP.comilla lukemaan vikakoodia, vai onko huono sijoitus?
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Mitkä tulpat siellä on ollut ja on nyt? Ei kai 4-kärkitulpat?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Kakskärkiset, tosin NGK BKR5EK, ja ennen oli GM:n tulpat. Havaintona vielä, että kun kone alkoi käydä huonosti, yks tulpista oli märän oloinen, kuin ei olisi kipinä tullut lainkaan. Näillä ajettu muutama sata kilometri. Vanhassa C-ascossa oli samanlainen nykäisy kun puolan johto oli hapettunut, ja se oli aina helppo korjata.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Puola entinen?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Miten pitkään porukalla on nämä puolat kestäneet? Tuli just rellut mieleen, niissä kun on noita pätkimisiä.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Kuulostaa puolan vialta. Meikäläisellä Z18XE koneesta löi yhden sylinterin tulpan"hatusta" läpi, ja käytös, että tietyllä kierrosluvulla tuli niinkuin seinä vastaan ja nyki. Harmaa jälki ja reikä puolapaketissa läpilyöntikohdassa näkyi selvästi, mutta vaatii valoisan paikan tarkastelua varten. Oli silloin vajaat 300000 km ajettu.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Kävin hakemassa romuttamolta puolan astrasta, joka ajettu just paikan päälle, eli toimivasta autosta. Katsotaas miten käy.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Minulla oli samanlaisessa autossa sama vika ja pitkän tutkimisen ja monien osien vaihdon jälkeen vika löytyi niinkin yksikertaisesta paikasta kuin lämpötila anturin liitin. Koneen edessä jakopään puolella muistaakseni sininen kaksi johtoinen liitin.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Tuli muuten sitä liitintäkin putsailtua ja puolan asennuksen jälkeen iski suuri hämmästys. Olen vähän päälle kaksi vuotta omistanut Vectran ja liikkeelle lähtö on ollut hyvinkin tieteellistä, ja aina on loikannut kuin kenguru eikä ole ollut miellyttävä kokemus, vaan annappas olla, nyt ei enää tätä vaivaa ollut. Vectralla voi lähteä liikkeelle kuin muillakin romuilla joilla olen ajanut. Uskomatonta. Vielä pitää kokeilla isolla tiellä pätkäiseekö enää kun kierroksia enempi kiihdytyksessä.
Re: Vectra B1 x16xel nykäisee ja alkaa käydä kolmella
Sytkäviatkin on joskus mystisiä. X20XEV:ssä oli kans tuota kolmella käymistä ja pätkimistä, köyhällä ei ollut varaa uusiin laatuosiin joten mittailin ja vääntelin tulpanjohtoja todeten ettei niissä mitään vikaa ole. Kunnes sitten eräänä päivänä tuo Suomessa harvinainen ilmiö, eli aurinko kunnioitti läsnäolollaan remonttia. Vasta silloin huomasin yhden johdon, siinä kanteen sukeltavassa osassa pienen sinertävän jäljen, ja siitähän se eriste oli todellakin revennyt kun oikeeta kohdasta tajus viimeinkin sitä kumia venyttää. Siitähän se oli läpi lyönyt kanteen isolla kuormalla, kun kipinä etsii sen helpoimman reitin.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01